Dotazy o legislativě v dopravě, koncesích, zákazech jízd apod.

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-

Pavlas86
Příspěvky: 4
Registrován: stř led 07, 2015 2:51 pm
Bydliště: Mělník

Příspěvek

Dekuji vsem za jakekoliv komentare...mam z toho vseho hlavu jako patraci balon...clovek by se chtel osamostatnit...ale nevim,opravdu nevim no...hold jsem se asi narodil pozde...ale vzdat se rozhodne nechci a ac to u betonu stoji a prominutim za vyliz..nekde se preci clovek musi chytit...ted uz ale kaslu na jakekoliv premysleni...polibim vedle sebe spici zenu a s sklidem se jdu oddavat snum. Tak zatim vam vsem jeste jednou velke diky a dobrou...
úte led 13, 2015 11:05 pm

Karel334
Příspěvky: 1602
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Příspěvek

Ale v dnešní době je to o dost lepší.Začínal jsem 1992 ve 23 letech a práce nebyla třeba půl roku lautr žádná a samý kripl kam si vlezl.První tatru jsem si koupil za peníze co mi matka spořila na začátek samostatného života a já to utáhnul hned za první nákladák který vyrážel směr kovošrot z n.p. kde zrovna dosloužil.Mobil jen ve fimu ,internet neznámé slovo,gumy co ti kdo dal nebo si našel na siláži.Dobré auto nesehnatelné neskutečně drahé .Znám dva mladý kluky kteří začínali nedávno a nevědí kam dříve skočit.je to sice trochu jiny obor (kont.avka,bobík,malej bagr) a jde jim to dobře.
stř led 14, 2015 12:52 am

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

Tak dle meho nazoru, je to o tom nakolik si clovek veri, a veri lidem ve svem okoli na ktere se muze spolehnout.

Ono to podnikani ma sve, statu je potreba platit vse ihned a predem, jak zalohy na danich a DPH, tak odvody a kde co vsechno, ted je zacatek roku a tak kazdy vi ze co vse musi vyvalit na drevo aby mohl s autem vyjet do prace.
Jak to vse prejde a uz konecne vyjede, tak zase musi mit rezervy na provoz, protoze se plati tak jak se plati, nekde zaplati treba hned ale tech je minimum, a nekde se plati 60-90-120 a vice dnu co je bezna praktika!
Pak se jeste musi zohlednit fakt, ze chces zamestnat auto, tak kolik musis dat bokem? Jo zamestnant tatru na ostravsku tak se dava 50 tisic ihned, a pak jeste chtej kurvy 20 kazdy mesic za rychlesji zaplaceni faktur, aby meli chut!
A tak na konec mesice sedis pocitas ty svoje hodiny, nakladady na provoz a zjistujes ze si na tom hur, nez by ses nekde zamestnal!
Spekulace kdyz mas stare auto tak se ta prace shani hur, kazdy spekuluje, kdyz si poridis nove, tak zase je to drahe, platit a splacet uvery leasingy, to prozvikavas sutry u silnice abys to auto vubec utahnul a splatil.
Takze podle mne je to na kurva zvazeni, jit do toho nebo ne! Radci si vse kurva spocitat, a pak delat nejake kroky! Protoze ten nas system je takovy jak je, pak nikoho nebude zajimat ze ty si chtel dobre, a jeste s tebe stat udela posledniho curaka a posle na tebe exekutory a bude te tahat pres soudy a podobne!
Jak to tady psal kolega, leasingove auto mu leasingova spolecnost vzala, a jeste je dluzen nekolik milionu! Tak ja s nim souhlasim, take bych jim dal akorat tak velky ochcany hovno! Ten leasing to je jedna lichva a nic jineho!
stř led 14, 2015 8:09 am

delivio

Příspěvek

další velký problém z 80%jsou řidiči
Dluhy zaplacený nemám a ani je platit nebudu život je moc krátkej už jsem si zvikl na sebe nic nemít využívám ofschort firmu radši zabezpečit rodinu a děti to je priorita číslo1.Taky mi říkali nedělej dopravu ale kdo to neskusí tak neví takže hodně štěstí pokud do toho pujdete
Classic Czech business.Offshore je o ničem jen schránka bez brandu, aby se neplatilo kde komu ;) ale pochlubit se firmou např. z Belize není k zahození :D
Problém je personální politika a ne 80% řidičů.

Smlouvu od firmy jsem dostal k přečtení ještě dříve než jsem si měl vybrat auto.Pořád mi říkají, abych si na sebe vzal vozidlo a jezdil pro ně.To je jediné, co bych potřeboval..vlastní vůz.Jinak by nebyl problém v ničem.Od splatnosti ,až po garance v případě vypovězení smlouvy nebo jejího neplnění .Vše jsem odmítl a dělám to pořád už nějakou dobu (6 let). Naposled jsem modifikovaný návrh smlouvy dostal minulý rok. Opět jsem odmítl. Prozatím nemám touhu se realizovat v tomto směru. Raději budu patřit mezi 80 neschopných procent řidičů a počkám si.
Ale chápu že to má každý jinak.

Jaká je konkurence v okolí zakladatele?
Kolik je v okolí společností..výrobní podniky,logistické fa atd.
V čem budu lepší jak konkurence.....vozidlo mají všichni.Jak se od nich odliším.
Jaké lepší služby nabídnu než oni atd
Je toho plno, ale lepší pořádná a kvalitní analýza než pozdější zjištění, že v každé druhé vesnici stojí starší stroj a zakladatel jej koupil taky.

Bavit se o snižování daňového základu je až to poslední, stejně jako kupování si offshore na přímo nebo koupí pověřit advokáta v zahraničí. Stejně jako uplést pavučinu společností, aby dělali krytí před FÚ popřípadě FAÚ.
stř led 14, 2015 9:37 am

lukasV

Příspěvek

Daniel777 dufam ze ta coskoro pozenu pred sud a tvoje deti ta budu chodit nastevovat :wink: Clovek ktory nedokaze niest za svoje ciny zodpovednost nema mat pravo chodit volne po ulici.

PS Dufam ze nezabudas na zrazkove dane :)
stř led 14, 2015 10:21 am

delivio

Příspěvek

Důležité je sledovat také trendy.Zde inspirace
http://www.elogistika.info/aktualni-sit ... -opatreni/
stř led 14, 2015 10:28 am

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

Je to vse o nejakem presnem nastaveni si cile za ktery je treba jit. Ale! Da se neco presne nastavit, kdyz je vsude jenom jeden vylozeny bordel?
Ja si udelal vsuj nazor, a tak jsem ze vsim prastil!
Stejhne nad vsim uvazuju kazdy den! Jinak to asi ani nejde!
Sam jsem se zacal realizovat tam, kde mam moznosti. Takze tam kde je nedostatek techniky, tim padem nejsem omezovan tim ze mam zastarale auto, hlavne ze mam dobre auto co je zaklad vseho!
Ja mam ted nainstalovany ten program, neco jako tady spominate ten raal, tak tady jsou take ty lisat, della a dalsi, prevazne pro kamiony! Ja mam program na stavebni dopravu, technologickou dopravu, zemni prace atd.
Kdyz se tak divam na vytizeni u kamionu, tak to vam povim, vubec mne nejde do hlavy, jak za takove penize nekdo nastartuje ten kamion a nekam jede!

Vcera mne volali z jedne francouzke firmy ohledne navazek kvarcoveho pisku, jedna se o stabilni praci, primo u objednavatele.
Vola mne reditel piskovny s dotazy o popisu meho auta! Povidam Tatra 815 SV3. Reditel povida, my potrebujeme vozy 8x4 nebo 8x8 s korbou 16 kubiku. Povidam ja mam na tatre korbu geometricky objem 12 kubiku, s navrsenim 14 kubiku odvezu! Sice je to o 2 kubiky min nez pozadujete, to s vama souhlasim, ale co se tyce jizdnich vlastnosti v piskovne a celkove v terenu, tak to nejde srovnavat s vozy 8x4 a 8x8 protoze ja se dostanu podstatne dal. Takze mne nedela vubec zadny problem ve vykonu za jakych koli povetrnostnych a klimatickych podminek! Dest, snih, mraz, led, blato atd.
Vozidlo mam ve 100% technickem stavu, jezdim s nim sam, z rukou nedam, takze garantuju plnohodnotny vykon!
Tak jsem tu praci dostal!
Ted resim kolem toho ten papirovy candrbal protoze objednavatel je europska firma! Takze vse na papir!

Jo, je to jednoduchy! Clovek si jenom mysli! Realita je uplne nekde jinde! Tady to mam lehci s tim ze tady neni techniky, nebo techniky ktera by vyhovovala dnesnim pozadavkum! Sklapecek 8x4 a uz vubec ne 8x8 je tady minimum. Vse jsou sklapecky 8-9 do 10-ti kubiku coz na dneska uz je maly! U toho jen tech par tater co tady zustalo maji navrch svoju dostupnosti a jizdou v terenu! Ten zbytek je jenom na asfalt!

Ale proc to tady pisu!

Jedna se o to, ze vse zalezi v prvni rade od penez!
Je rozdil kdyz jedu nalozim pisek, dovezu vysypu, nastavim ruku a tu furmanku mam po vysypani zaplacenou. Nebo jeste jak se tady dela ze jedu objemovou praci tak dostanu zalohu a po ukonceni se mne vyplati rozdil.
Protoze kdyz jsou penize tak je vse a nejsou problemy! Horsi je, kdyz nekde curakuju a na penize cekam tech 60-90-120 dni nekdy az do nekonecna, tlaci mne leasing, uvery a podobne, kolikkrat clovek jeste beha aby dostal zaplacene ty svoje vydelane penize, tak ma s tim starosti a vylohy navic protoze i telefon a benzin stoji penize, kolikrat to konci i u soudu kdy se clovek ktery dela musi soudit o to aby ty svoje vydelane penize vubec dostal zaplaceny!

Ja jezdil pro statni a vojenske lesy, ale vzhledem na situaci ktera tady u nas vznikla, tak jsem praci ukoncil nakolik to prestavalo mit smysl, ale zase jsem presel pod soukromou firmu ktera pro ty statni lesy tezi drevo a vyvazi do zahranici, takze neni zavisla od zdejsi ekonomiky a ma prilyv penez ze zharanici takze zase jsem na svem!
Problem co je, ja mam sklapecku co na svoz a odvoz dreva je nevyhovujici, ale zase tady je nedostatek techniky takze se dela s tim co je!
Takze tady co delam a jezdim nevidim problem v nedostatku prace nebo nejake konkurence, tady je otazka penez, jsou penize tak se dela, nejsou penize tak se stoji! Dneska jezdit tady pro mistni fa. je hovadina a najit firmy ze zahranici je docela slozitejsi protoze rada zahranicnich firem vzhledem na situaci svoji cinnost tady pozastavila nebo uplne ukoncila!

Takze takovy muj pohled na vec! Ja stal pred takovou otazkou zda-li ma smysl zacit podnikat v CR a jezdit nebo hledat jine reseni seberealizace, co po zvazeni vsech pro a proti, ja se nasral kopnul do vrtule a radci sel pryc!
Jezdit podnikat v CR to je o docela velkych penezich na zacatecni investice + porizeni auta a jeste rezervy na jeho provoz, u toho nejsou zadne garance a zaruky ze to auto bude stabilne jezdit a donaset zisk z ktereho ma ten clovek nejakou navratnost, pokryva sve zadluzeni a nejak zije existuje!
Mozna si mysli ze jsem nasel stabilni praci tak se zamestnam s vozem u firmy, ale take je to otazkou na kolik je to stabilni! Prijede nejakej Pepa ktery da levnjesi cenu dopravy a tak o tu stabilni praci jsem prisel, no Pepa prijde o tu praci take protoze za nim prijede polak a pak uz je pohroma na svete! K tomu vzit k pozornosti placeni a tu platebni moralku firem, vzhledem na to jejich placeni tak radci s nadhledem se divat i na kontroly uradu, protoze dane je platit treba na cas a ihned, danovy urad nezajima ze mne nekdo nedoplatil a nezaplatil, danovy urad a stat zajima toto co mam zaplatit ja. A ze mne tam nekde dluzi, to nikoho nezajima!

Za posledni mesic, umim rict jeden fakt! Nakolik tady mame nejakou situaci protoze je tady nejaka ta valka, tak s praci je to ted slozitejsi, ja hledal reseni nejake docasne nahradni prace doma v CR se svym vozem. Jednalo se o pickup nebo dodavka.
A tak jsem reagoval na nekolik pozadavku nabidek prace s vlastnim pickup a dodavkou, co jsem dostal odpoved, auto do 3 roku stari byly dve firmy ktere dali toleranci na auto do 5-ti let stari, jenom jedne firme na stari auta nezalezelo, pozadovali jenom dobry technicky stav, ale i ta cena za praci byla takova jak byla takze to nemelo pro mne zadny smysl.

No, nevim, jedno vim urcite! Zivot je boj, a tak clovek s nim musi nejak bojovat!
stř led 14, 2015 10:55 am

Railmilan
Příspěvky: 25
Registrován: čtv led 17, 2013 9:44 pm
Bydliště: Praha 3

Příspěvek

Pokud máš všechno dobře spočítané, tak to i v téhle době stojí za to zkusit. Já jsem začal před cca 2,5 lety a nejdůležitější je pro mě, že kdykoliv skončím, tak prodám auta, doplatím úvěry a budu zase na nule (a žádný dluh za sebou vláčet nebudu).
A jak jsem se k podnikání dostal?
Asi 2 roky jsem, brigádničil u kamaráda jako stěhovák a protože bylo hodně práce, tak jsem dostal nabídku ať koupím auto, že bude vytěžovat i mě. To bylo září 2012. Práce byla tak do půlky prosince, potom nic. Tak jsem začal shánět kšefty sám na sebe a celkem to šlo. Nakonec jsem se dostal do situace, že jsem celý měsíc vytížil sebe a na 1/2 vytěžoval i jeho. V září 2013 mě na autě opustila zadní náprava, takže auto měsíc v servisu a střídali jsme se ve dvou na jednom autě. Když se dala náprava dohromady, tak jsem se naštval a pořídil druhou stejnou dodávku s tím, že bude vždycky jedna stát v servisu a druhá jezdit. Tak jsem vytěžoval jednu až dvě svoje a jednu od známého. V lednu 2014 si ode mě známý auto "půjčil" (vzal si klíče bez dovolení od mého brigádníka a odjel s autem, na které byly domluvené zakázky, na Slovensko). Po asi třech dnech jsem auto našel nedaleko místa, kde normálně parkuju,k ale nabourané (škoda cca 20000,-). Tak jsem se se známým ve zlém rozešel a jedu sám na sebe. A v září 2014 jsem pořídil třetí dodávku, domluvil práci pod jednou spedicí na mezinárodní dopravu a zaměstnal řidiče. A teď šetřím peníze na 4. dodávku a pak už snad bude klid a finanční pohoda...
1x Peugeot Boxer 3.0, 177 HP, r. v. 2015, 1x Iveco Daily 35S15, r. v. 2004, 2x Iveco Daily 35C13, r. v. 2002 + občas nějaký přívěs
Stěhování Pavelka
stř led 14, 2015 11:22 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Příspěvek

Klid a finanční pohoda nebude nikdy... :lol:
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
čtv led 15, 2015 12:45 am

Uživatelský avatar
kime
Příspěvky: 96
Registrován: pon úno 15, 2010 9:08 am
Bydliště: Praha

Příspěvek

Railmilan
A pak že to v dnešní době nejde. Toť otázka,jestli je to jen náhoda nebo šikovnost,že to tak pěkně rozjíždíš....
Dávám palec nahoru
čtv led 15, 2015 6:01 am

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tak jsem si přečetl pár řádků povidání šéfa Bohemia cargo : to je podnikáni
:lol: nemají vlastní dopravu a potom píše:Jan Kučera: Přímo my tento problém neřešíme, protože nemáme vlastní vozový park, nicméně se nás velmi úzce dotýká. Naši smluvní dopravci, včetně dceřiné společnosti Kima Transport se s tímto problémem potýkají již delší dobu. Dá se říci, že je to hlavní příčina zpomalení našeho růstu. Práce na trhu je poměrně dost, ale dopravní firmy nezvyšují, zejména díky nedostatku řidičů svoji kapacitu, ačkoliv mnoho z nich by rádo investovalo do nových vozidel. Mzdová stránka je pouze jedna strana mince, mladí lidé dnes nemají potřebnou kvalifikaci, potažmo finance na její zvyšování, pořízení profesního průkazu je mimo možnosti většiny potenciálních nových řidičů. V neposlední řadě je to pohodlí a neochota být více dní mimo domov. Co se týče mzdové stránky, mnoho dopravců funguje s minimálním ziskem a prostor pro růst mezd je téměř nulový. Vzhledem ke stagnujícím cenám za přepravní služby se obávám, že se situace bude ještě zhoršovat. Z toho vyplývá že dopravcům platí tu nejmenší cenu za prepravu a pak se diví to je hnus :savle: kazdej by chtěl 100 procentní výkon od dopravce ale zaplatěj vám 70 procent za prepravu tak to nejde preci dohrommady :lol:
čtv led 15, 2015 8:08 am

vašek
Příspěvky: 1449
Registrován: úte úno 19, 2008 12:02 pm
Bydliště: Morava

Příspěvek

práce na trhu by bylo dost, i dobře zaplacené, bohužel spedice se naserou všude možně, podlezou ceny a pak se diví, volají každý den jestli nechcem jezdit ty jejich štěky za pár šušňů :!:
čtv led 15, 2015 9:15 am

delivio

Příspěvek

Pak stojí za to se zamyslet jestli spedice v českém stylu potřebují všichni dopravci ( ti menší určitě ne.Jsou ve výhodě). Větší rozsah poskytovaných služeb zajistíte dříve vy než oni,protože ztroskotají na tom, že nemají vozidla. Správné lidi a máte výhodu.Můžete si dovolit cokoliv. Podle mého práci spedice zvládnete stejně ne-li lépe, když máte koncovou věc a zdroj.

Učte se jinak. Pak není problém začít kdykoliv a rozhodně to není jen o kvantu finančních prostředků.
Na západ od našich hranic platí pravidlo, že není tak těžké najít dobrého zaměstnance jako si ho dlouhodobě udržet. Na východ od nás se řídí pravidlem, že každý je nahraditelný. A my jsme někde na půli cesty
zdroj
http://finance.idnes.cz/zamestnavatele- ... 45_poj_zuk
čtv led 15, 2015 10:45 am

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

Ivan Hofman:

Vidis kamarade?
Nekdo aby vydelal alespon na chleba tak si poridi kamion za nekolik milionu, a nekomu staci pouze mobilni telefon, nejaky ten NTB, a na tom kamionu toho dopravce ten clovek s mobilnim telefonem vydela vic nez ten dopravce!
Clovek kteremu se nechce delat a zije za ucet jinych je podle mne jenom parazit a nic jineho!
čtv led 15, 2015 1:46 pm

Uživatelský avatar
Hansov
Příspěvky: 118
Registrován: čtv lis 06, 2008 8:40 am
Bydliště: Ostrava

něco přidám

Příspěvek

Taky přidám něco. Hlavně záleží na tom jak děláš svou práci, jak moc se chceš osamostatnit a kolik chceš obětovat pro to aby ses osamostatnil. Asi 3/4 řidičů co jsme se s nima potkali tak má buď dluhy - pracují u nějakého vydřiducha ( neříkám, že všichni dopravci jsou stejní, ale pár se takových najde), platí alimenty nebo neumí dobře hospodařit s penězma nebo diety prochlastají či utratí někde v bordelu. Ženáče chápu, že si peníze nenechávají pro sebe, ale trávit celé týdny bez rodiny a výplatu použít jen na výdaje domácnosti bez žádné úspory taky není nic chvalitebného. Dlouho jsem jezdil s bráchou ve dvojce s jediným cílem - osamostatnit se. Šetřili jsme všechno, dojížděli jsme za prací i mimo ČR a hledali jsme jen práci, která byla slušně placená a na oplátku jsme odváděli perfektní práci. Nebyli jsme žádní ř....ezi a uměli jsme si vždy dupnout, nejezdili přes kolečka - fakt jen vyjímečně cuknutí na nakládce a stát si za svým, pokud jsme měli pravdu nebo ohledně nějakého nesmyslu. Neměli jsme rodiny tak jsme pracovali s vidinou osamostatnění. Jezdili jsme min. na 3 týdny. Konečně jsme se osamostatnili a začali jezdit na sebe. Zpořátku jsme si půjčili frigo soupravu, zařídili krabičky a ještě jsme ani nevyjeli a 250 tis jen se mihlo, pak dotankovat auto dopla - taky pěkná sumička. Odzkoušeli jsme jeden měsíc s tím, že to jde. Začínat z nuly u velké dopravy by fakt nešlo. Navíc, jak jsem slyšel, jezdit s frigem do Španělska za půl EURa jen aby se tam dostal je fakt síla a brát kšefty z RAALu - to bych se raději nechal zaměstnat. Splatnost máme 2 měs. a to konec měsíce tak to je někdy skoro 3 měs. Pokud by byla splatnost podle zákona, každý druhý by už jezdil na sebe :-) Jsou i jiné spedice, ale tam se jen tak jako nová firma nedostaneme. Takže je teď na nás, jestli budeme trávit v pojízdném hotelu celý život. Taky neplánujeme přikupovat auta, ale nikdy neříkej nikdy. Chceme se zabývat i něčím jiným než dopravou, ale ježdění nás baví a nechceme se ho úplně vzdát a když jezdíš sám na sebe tak výplata může počkat než začnou chodit faktury :-) Hlavní je mít něco na rozjezd a mít něco dopředu domluvené a taky pocit, že to zvládneš. A teď těch 75% do mně :-) , ale lepší by bylo se pořádně zamyslet a začít dělat tak, aby se něco změnilo :-) Odvážným svět přeje a to stejné přeju všem, kteří chtějí změnit svůj život. Hansov :-)
úte dub 07, 2015 1:15 pm

Odpovědět

Zpět na „Podnikání v dopravě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 hostů