Mýtné v Německu, tipy na truckstopy, pravidla apod.

Moderátor: cuisine

tommas
Příspěvky: 67
Registrován: ned zář 03, 2006 12:57 pm
Bydliště: Děčín

Příspěvek

jo.jo.mám taky takový problém s nádrží.Poprvý mě stavěli u Manheimu na A6,Pak na A2 a nakonec před dvouma tejdnama na A4 jak je kreuz sA71.To mě stáhli na nějakou garáž ADACU a byla kontrole. :roll: jak píše Viteček.Ted když vydím zoll u dálnice,tak už se bojim..Nejsou za to třeba body :?: :?: Ahoj Tom
sob úno 20, 2010 9:39 pm

Uživatelský avatar
vitecekk
Příspěvky: 228
Registrován: sob led 03, 2009 9:29 am
Bydliště: Česká lípa

Příspěvek

Dnes mě poslali dopis z Německa tak tady máte na podívání co mě píšou.
Obrázek
Obrázek
pon úno 22, 2010 11:57 am

Helena

Příspěvek

Někdo by měl poslat dotaz na českej celní úřad, za jakých podmínek je možné, dostat tu odvedenou daň v Čechách nazpátek. Mám obavy, že zpětně to nepůjde, protože firma musí být nejdřív na úřadě přihlášená jako plátce daně a každý vývoz zboží, podléhajícího spotřební dani, musí být dopředu celnímu úřadu nahlášen.
pon úno 22, 2010 12:06 pm

Uživatelský avatar
4215
Příspěvky: 4464
Registrován: ned lis 02, 2008 9:32 pm

Příspěvek

No tak nějak jsem si myslel, že to bude o neoriginální nádrží, ale jak dokážu hned teď na místě, že to je originál nádrž. Koukal jsem do papíru co mám v autě, a nikde ani zminka o palivové nádrži. Asi jediná možnost jak psal Jan Medvěd.
Jinak jak psala Helena, zoll.de ví že banditi z východu rádi mění nádrže a proto po tom intenzivně jdou.
sob bře 06, 2010 11:35 am

Helena

Příspěvek

No nejdou jenom po banditech z východu:

http://www.trucker-forum.de/index.php?o ... 15&id=8650

Kontrolujou intenzivně taky u hranic s Lucemburskem. Žádnou šanci nemají ti, co mají druhou nádrž nepropojenou s hlavní a musí přepumpovávat. Taková nádrž je totiž dokonce nepřípustná, jak jsem se tenhle týden dověděla. Hledám jak blázen v předpisech a zákonech, ale nemůžu najít na tohle žádnej předpis.
ned bře 07, 2010 11:03 am

Helena

Příspěvek

Včera jsem volala na celní úřad, co sem Víteček dával to vyrozumění. Domluvili jsme se, že jim pošlu písemně mejla a ptala jsem se jich, jestli mi povolí jejich odpověď zveřejnit na internetu. Tak jsem zvědavá, co mi odpoví :roll: .
úte bře 16, 2010 1:27 pm

Helena

Příspěvek

Jsem dostala odpověď, kdyby se to náhodou chtělo někomu přeložit (třeba Andy? :D ), tak je to tady:

http://board.proridice.eu/viewtopic.php?f=10&t=582
stř bře 17, 2010 3:26 pm

Alešák
Příspěvky: 2402
Registrován: stř lis 12, 2008 8:03 pm
Bydliště: Milovice

Příspěvek

Překlad odpovědi celního úřadu v Erfurtu na dotaz Heleny:

Hlavní celní úřad Erfurt
Věc: Dovoz pohonných hmot

Vážená paní Schöning,

při dovozu energetických surovin dle § 4 zákona energetického zákona a jejich zdanění ve volném oběhu ze členských států ve vozidlech dle německého daňového práva platí:
Energetická daň vychází z § 15 odst. 2 věta 1 energenického daňového zákona tedy, energetické suroviny použité v oblasti dopravy pro účely podnikání nebo výdělku.
Daňový dlužník je ten, kdo má energetické suroviny v držení nebo je používá.

Vyjímky ze vzniku daňové povinnosti jsou uvedeny v § 15 odst. 4 energetického zákona a jeho zdanění:
Odstavce 1-3 neplatí
1. pro pohonné hmoty v hlavních nadržích vozidel, speciálních kontejnerů, pracovních strojů a přístrojů jakož i chladících a klimatizačních jednotkách,
2. pro pohonné hmoty, jsou dováženy v rezervných nádržích vozidla do celkového množství 20 litrů a
3. pro topné látky v nádržích nezávislého topení vozidla.

Pro "hlavní nádrž" zároveň platí :
pevně vestavěná nádrž výrobcem pro všechny motorová vozidla téhož typu, které umožňují během jízdy bezprostřední spotřebu pohonných hmot pro pohon nákladního vozidla a popřípadě pro provoz chladící jednotky nebo jiných zařízení

Pravní podklad:
Energetický zákon a jeho zdanění, odstavec 24, směrnice 2003/96/EG Rady ze 27. října 2003 restrukturalizace Společných předpisů ke zdanění energetických surovin a elektrického proudu

S přátelským pozdravem

v zastoupení

paní Giersberg

Přeložila manželka
stř bře 17, 2010 7:31 pm

Uživatelský avatar
DUNLOP
Příspěvky: 87
Registrován: ned úno 20, 2011 1:59 pm
Bydliště: Nová Ves+auto

Příspěvek

I já přidám svou zkušenost. Před 14 dny na dálnici před Hannoverem kontrola, FOLLOW ME si mě vytáhnul na parkoviště k ZOLL a za 183 litrů nafty v přídavných nádržích 86,08 éček. Není to pokuta, ale tzv. "Energiesteuer". Přídavné nádrže prý problém nejsou, musí být ale prázdné nebo řidič musí mít doklad, že příslušné množství natankoval v D - říkal ZOLL na místě. Kolik nafty je v "originální" nádrži ho prý nezajímá. Na dotaz co je "originální" nádrž mi odpověděl, že musí mít logo výrobce a být namontována z výroby - prý počet takových nádrží neřeší. (Jak pozná montáž z výroby se nesvěřil).

Z papírů, které mi k tomu dali, jsem vyrozuměl, že i samotná druhá nádrž může být problém. Protože i když je v okamžik kontroly prázdná, mohla v ní být nafta při přechodu hranic a tudíž spotřebovaná v D - a to je problém.
Píšou tam, že zdanění "Energiesteuer" podléhají pohonné hmoty dovezené mimo hlavní nádrž (Hauptbehalter), nádrže přídavného topení (Vorratsbehalter der Standheizung) a 2O litrů kanystr (Reservebehalter). O množství v hlavní nádrži ani jak má vypadat ani slovo. Kanystry jsou jasný (proto je taky němčouři s osobákama v Teplicích na ONU schovávají v kufrech do pytlů na odpadky), ale co je hlavní nebo přídavná (té mojí říkali pořád "Zusatztank") je zmatek. Kobry 11 ve Strážným mi říkali, že hlavní nádrž = jeden plnící otvor a propojení čerpadlem s motorem, tedy druhý plnící otvor = druhá nádrž. :?: Jak jsem koupil, tak prodávám.

Ale chci se zeptat: Víte někdo, jestli náhodou něco podobného platí i jinde (hlavně A,HU,PL,SK)?
Nejde požádat v Čechách o vrácení spotřební daně (jak to tu někdo zmínil)? Nerad bych se na celnici ztrapnil nebo ze sebe udělal "vývozce nafty", aby se pak na mne ještě nevrhli.

Za případné odpovědi díky!
Dailyna "třííílitr" r.2006
ned črc 31, 2011 9:11 pm

Odpovědět

Zpět na „Německo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů