Moderátor: cuisine
Někdo by měl poslat dotaz na českej celní úřad, za jakých podmínek je možné, dostat tu odvedenou daň v Čechách nazpátek. Mám obavy, že zpětně to nepůjde, protože firma musí být nejdřív na úřadě přihlášená jako plátce daně a každý vývoz zboží, podléhajícího spotřební dani, musí být dopředu celnímu úřadu nahlášen.
No tak nějak jsem si myslel, že to bude o neoriginální nádrží, ale jak dokážu hned teď na místě, že to je originál nádrž. Koukal jsem do papíru co mám v autě, a nikde ani zminka o palivové nádrži. Asi jediná možnost jak psal Jan Medvěd.
Jinak jak psala Helena, zoll.de ví že banditi z východu rádi mění nádrže a proto po tom intenzivně jdou.
Jinak jak psala Helena, zoll.de ví že banditi z východu rádi mění nádrže a proto po tom intenzivně jdou.
No nejdou jenom po banditech z východu:
http://www.trucker-forum.de/index.php?o ... 15&id=8650
Kontrolujou intenzivně taky u hranic s Lucemburskem. Žádnou šanci nemají ti, co mají druhou nádrž nepropojenou s hlavní a musí přepumpovávat. Taková nádrž je totiž dokonce nepřípustná, jak jsem se tenhle týden dověděla. Hledám jak blázen v předpisech a zákonech, ale nemůžu najít na tohle žádnej předpis.
http://www.trucker-forum.de/index.php?o ... 15&id=8650
Kontrolujou intenzivně taky u hranic s Lucemburskem. Žádnou šanci nemají ti, co mají druhou nádrž nepropojenou s hlavní a musí přepumpovávat. Taková nádrž je totiž dokonce nepřípustná, jak jsem se tenhle týden dověděla. Hledám jak blázen v předpisech a zákonech, ale nemůžu najít na tohle žádnej předpis.
Jsem dostala odpověď, kdyby se to náhodou chtělo někomu přeložit (třeba Andy? ), tak je to tady:
http://board.proridice.eu/viewtopic.php?f=10&t=582
http://board.proridice.eu/viewtopic.php?f=10&t=582
Překlad odpovědi celního úřadu v Erfurtu na dotaz Heleny:
Hlavní celní úřad Erfurt
Věc: Dovoz pohonných hmot
Vážená paní Schöning,
při dovozu energetických surovin dle § 4 zákona energetického zákona a jejich zdanění ve volném oběhu ze členských států ve vozidlech dle německého daňového práva platí:
Energetická daň vychází z § 15 odst. 2 věta 1 energenického daňového zákona tedy, energetické suroviny použité v oblasti dopravy pro účely podnikání nebo výdělku.
Daňový dlužník je ten, kdo má energetické suroviny v držení nebo je používá.
Vyjímky ze vzniku daňové povinnosti jsou uvedeny v § 15 odst. 4 energetického zákona a jeho zdanění:
Odstavce 1-3 neplatí
1. pro pohonné hmoty v hlavních nadržích vozidel, speciálních kontejnerů, pracovních strojů a přístrojů jakož i chladících a klimatizačních jednotkách,
2. pro pohonné hmoty, jsou dováženy v rezervných nádržích vozidla do celkového množství 20 litrů a
3. pro topné látky v nádržích nezávislého topení vozidla.
Pro "hlavní nádrž" zároveň platí :
pevně vestavěná nádrž výrobcem pro všechny motorová vozidla téhož typu, které umožňují během jízdy bezprostřední spotřebu pohonných hmot pro pohon nákladního vozidla a popřípadě pro provoz chladící jednotky nebo jiných zařízení
Pravní podklad:
Energetický zákon a jeho zdanění, odstavec 24, směrnice 2003/96/EG Rady ze 27. října 2003 restrukturalizace Společných předpisů ke zdanění energetických surovin a elektrického proudu
S přátelským pozdravem
v zastoupení
paní Giersberg
Přeložila manželka
Hlavní celní úřad Erfurt
Věc: Dovoz pohonných hmot
Vážená paní Schöning,
při dovozu energetických surovin dle § 4 zákona energetického zákona a jejich zdanění ve volném oběhu ze členských států ve vozidlech dle německého daňového práva platí:
Energetická daň vychází z § 15 odst. 2 věta 1 energenického daňového zákona tedy, energetické suroviny použité v oblasti dopravy pro účely podnikání nebo výdělku.
Daňový dlužník je ten, kdo má energetické suroviny v držení nebo je používá.
Vyjímky ze vzniku daňové povinnosti jsou uvedeny v § 15 odst. 4 energetického zákona a jeho zdanění:
Odstavce 1-3 neplatí
1. pro pohonné hmoty v hlavních nadržích vozidel, speciálních kontejnerů, pracovních strojů a přístrojů jakož i chladících a klimatizačních jednotkách,
2. pro pohonné hmoty, jsou dováženy v rezervných nádržích vozidla do celkového množství 20 litrů a
3. pro topné látky v nádržích nezávislého topení vozidla.
Pro "hlavní nádrž" zároveň platí :
pevně vestavěná nádrž výrobcem pro všechny motorová vozidla téhož typu, které umožňují během jízdy bezprostřední spotřebu pohonných hmot pro pohon nákladního vozidla a popřípadě pro provoz chladící jednotky nebo jiných zařízení
Pravní podklad:
Energetický zákon a jeho zdanění, odstavec 24, směrnice 2003/96/EG Rady ze 27. října 2003 restrukturalizace Společných předpisů ke zdanění energetických surovin a elektrického proudu
S přátelským pozdravem
v zastoupení
paní Giersberg
Přeložila manželka
I já přidám svou zkušenost. Před 14 dny na dálnici před Hannoverem kontrola, FOLLOW ME si mě vytáhnul na parkoviště k ZOLL a za 183 litrů nafty v přídavných nádržích 86,08 éček. Není to pokuta, ale tzv. "Energiesteuer". Přídavné nádrže prý problém nejsou, musí být ale prázdné nebo řidič musí mít doklad, že příslušné množství natankoval v D - říkal ZOLL na místě. Kolik nafty je v "originální" nádrži ho prý nezajímá. Na dotaz co je "originální" nádrž mi odpověděl, že musí mít logo výrobce a být namontována z výroby - prý počet takových nádrží neřeší. (Jak pozná montáž z výroby se nesvěřil).
Z papírů, které mi k tomu dali, jsem vyrozuměl, že i samotná druhá nádrž může být problém. Protože i když je v okamžik kontroly prázdná, mohla v ní být nafta při přechodu hranic a tudíž spotřebovaná v D - a to je problém.
Píšou tam, že zdanění "Energiesteuer" podléhají pohonné hmoty dovezené mimo hlavní nádrž (Hauptbehalter), nádrže přídavného topení (Vorratsbehalter der Standheizung) a 2O litrů kanystr (Reservebehalter). O množství v hlavní nádrži ani jak má vypadat ani slovo. Kanystry jsou jasný (proto je taky němčouři s osobákama v Teplicích na ONU schovávají v kufrech do pytlů na odpadky), ale co je hlavní nebo přídavná (té mojí říkali pořád "Zusatztank") je zmatek. Kobry 11 ve Strážným mi říkali, že hlavní nádrž = jeden plnící otvor a propojení čerpadlem s motorem, tedy druhý plnící otvor = druhá nádrž. Jak jsem koupil, tak prodávám.
Ale chci se zeptat: Víte někdo, jestli náhodou něco podobného platí i jinde (hlavně A,HU,PL,SK)?
Nejde požádat v Čechách o vrácení spotřební daně (jak to tu někdo zmínil)? Nerad bych se na celnici ztrapnil nebo ze sebe udělal "vývozce nafty", aby se pak na mne ještě nevrhli.
Za případné odpovědi díky!
Z papírů, které mi k tomu dali, jsem vyrozuměl, že i samotná druhá nádrž může být problém. Protože i když je v okamžik kontroly prázdná, mohla v ní být nafta při přechodu hranic a tudíž spotřebovaná v D - a to je problém.
Píšou tam, že zdanění "Energiesteuer" podléhají pohonné hmoty dovezené mimo hlavní nádrž (Hauptbehalter), nádrže přídavného topení (Vorratsbehalter der Standheizung) a 2O litrů kanystr (Reservebehalter). O množství v hlavní nádrži ani jak má vypadat ani slovo. Kanystry jsou jasný (proto je taky němčouři s osobákama v Teplicích na ONU schovávají v kufrech do pytlů na odpadky), ale co je hlavní nebo přídavná (té mojí říkali pořád "Zusatztank") je zmatek. Kobry 11 ve Strážným mi říkali, že hlavní nádrž = jeden plnící otvor a propojení čerpadlem s motorem, tedy druhý plnící otvor = druhá nádrž. Jak jsem koupil, tak prodávám.
Ale chci se zeptat: Víte někdo, jestli náhodou něco podobného platí i jinde (hlavně A,HU,PL,SK)?
Nejde požádat v Čechách o vrácení spotřební daně (jak to tu někdo zmínil)? Nerad bych se na celnici ztrapnil nebo ze sebe udělal "vývozce nafty", aby se pak na mne ještě nevrhli.
Za případné odpovědi díky!
Dailyna "třííílitr" r.2006
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů