Moderátoři: -Ondra-, martin_100, Leoš H, Olda, Globe

Uživatelský avatar
x.zdenda
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 2675
Registrován: úte bře 10, 2009 11:33 pm
Bydliště: Plzeň-JIH

Příspěvek

Hrochu, tak aby si neřekl, tak :clap: parádní fotky. Ale koukam že nemá spz?
úte pro 29, 2009 11:16 pm

Vorech
Příspěvky: 751
Registrován: stř zář 24, 2008 2:34 pm

Příspěvek

Tohle jsem potkal v Goteborgu 2006.
JV
ObrázekObrázek
ned úno 28, 2010 1:05 pm

Uživatelský avatar
Matthew \8/
buchta
Příspěvky: 1427
Registrován: sob led 30, 2010 1:10 am
Bydliště: Cheb

Příspěvek

tahle stoji v mannheimu ale neni tam moc videt a nalevo stji ta sama ale oranzada...

Obrázek
Swedish Toy
pát bře 12, 2010 9:21 pm

v8lado
Satan s bradkou
Příspěvky: 459
Registrován: ned čer 18, 2006 12:57 am

Příspěvek

Obrázek
ned kvě 16, 2010 8:08 pm

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 10:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Griffin: Lze bezpecne rict, ze u predrevolucnich podniku CSAD nikdy zadna Scania nejezdila.
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
pát čer 18, 2010 2:17 pm

Hroch.R420

Příspěvek

Samer lze říct že nejezdila,ale nelze říct že u ČSAD nikdy žádná nebyla,pač do Sokolova přitáhli jednou tuhle jedničkovou Scanču jako bouračku a nakonec tam zůstala ,pač původní majitel zjistil,že by se nevyplatilo mu pro ní jet tak jí tam nechal. :lol:
sob čer 19, 2010 6:24 am

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 1729
Registrován: stř bře 01, 2006 7:32 pm
Bydliště: Slovakia

Příspěvek

Obrázek
sob čer 19, 2010 7:53 am

Astran
Příspěvky: 239
Registrován: ned dub 22, 2007 10:26 am
Bydliště: Cheb

Příspěvek

Hroch má naprostou pravdu.Na střeše měla krásnou chromovanou trumpetu.Spousta lidí se jí snažila sundat dolu a nešlo to.Ani navím zda se to nakonec někomu podařilo :?
Zrovna tak stála v Plzni na Zátiší jedna řecká i s plachtovým návěsem.Něco s tím tenkrát pašovali,tak to propadlo státu nebo jak to bylo.
Chvíly to tam stálo,pak s tím jezdilo nějaké JZD v okolí Plzně.
Jinak onehdá vyšel v Německu model jedničkové Scanie v barvách Intransu,ale jestli se to zakládalo na pravdě,nebo to je výmysl netušim.

Obrázek
sob čer 19, 2010 11:16 am

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 10:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

A já mám zase mizernou fotku, jak Liazka 110 valník táhne rozbitou Scanii do servisu na rozvadov, ale to byla 112 nebo 142, těžko říct.

Poslyšte, dostal jsem dneska echo, že na Liberecku se jedna 141 nachází a že tam s ní někdo podniká. Má být modrá s červeným rámem a doplňky. Viděl jí tam kolega v pneuservisu v Liberci, asi v ČSAD?? Může to někdo potvrdit nebo vyvrátit...?
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
sob črc 03, 2010 8:41 pm

Astran
Příspěvky: 239
Registrován: ned dub 22, 2007 10:26 am
Bydliště: Cheb

Příspěvek

Ve vozovém parku Hungarocamionu byla nějakou dobu nasazeny vozy Scania s označením LBS 140 6x4.Neměl by někdo nějaké informace či obrázky?


Obrázek Obrázek
sob črc 31, 2010 11:12 am

Uživatelský avatar
JURA13
Příspěvky: 141
Registrován: čtv dub 01, 2010 8:40 am

Příspěvek

Opravdu se tam Scanie 140 LBS 6x4 objevila. Měla údajně jezdit na Anglii s chladícím návěsem. Podle neověřené informace byla tato značka stažena na požadavek " Velkého bratra" Sovětského Svazu. Důvody této averze vůči výrobci sahají až do období 2. světové války. Naopak Volvo, taky švédské, tyto problémy nemělo.

Obrázek
ned srp 01, 2010 8:12 pm

HomoFaber
Příspěvky: 383
Registrován: sob led 24, 2009 11:18 pm

Příspěvek

jj, ci jedna alebo viac neviem, ale jedno foto mam, kupil som kdesi na burze.
LBS140 6x4, zeleno-biela s cervenym naraznikom, spz VJ5765, mrazak naves, fotene zrejme v GB.
To s tym velkym bratom...neviem. Vabis dodaval do Ruska vagony aj nakl. auta este pred 1.vojnou a v Petrohrade mal pobocku. Ze by sudruhom vadilo to spojenie s carskym Ruskom? "Fasisticke Mercedesy" im nevadili? Tie nakupovali vo velkom.

Cosi sa mi mari s rumunskou scaniou... to musim pozriet lepsie do archivu.
Juhosi mali scanie celkom bezne, 0-ky, 1-ky, 2-ky, s mrazakmi Pelagoniaturist (alebo transit?)
ned srp 01, 2010 10:43 pm

Uživatelský avatar
JURA13
Příspěvky: 141
Registrován: čtv dub 01, 2010 8:40 am

Příspěvek

Ta fotka z Anglie by byla zajímavá. Mám tu taky něco, ale SPZ se zdá podobná - bohužel špatně čitelná. Je k tomu něco Rumunského a to ten chladírenský návěs Automecanica.

Obrázek Obrázek

Jinak se měly před rokem 89 ve zkušebním provozu objevit u Bulharského SOMATu Scanie 112 s návěsy NARKO.
Po roce 89 nakoupilo i Sovtransavto Scanie 113 do pobočky Minsk a Brest.
ned srp 01, 2010 11:00 pm

HomoFaber
Příspěvky: 383
Registrován: sob led 24, 2009 11:18 pm

Příspěvek

Fotka ma vzadu nejaky komentar ohladne autorskych prav, tak ju nejdem skenovat. Ale nebol problem vygooglit ju aj s povodnym zdrojom:
http://www.rhpartnership.com/articulati ... 6x4-W2.jpg
Su tam dalsie dve fotky, zrejme tej istej supravy.
Na tu tvoju / astranovu sa to napadne podoba, dokonca aj ten odznak V8 na dverach to ma, akurat ze to nema na narazniku H, vpravo za dverami nejaky napis a vpravo to ma pridavne zrkadlo. Vsetko detaily.

Inac je na tej stranke kopec zaujimavych fotiek, asi mi odtial zachvilu pride balik :)

Zalistoval som v knihe "Scania - 100 years", Rusku je tam venovany jeden odstavec, kde sa pise, ze Vagnfabriken dodavala do Ruska motorove drezniny od r. 1911, Scania dodala elektrikarsky voz pre Petrohradske eletricky, stacionarne motory pre tazbu plynu a oleja, od r. 1914 mala Scania-Vabis v Petrohrade zastupenie a dielnu, asi 100 vozidiel z 1147 vyrobenych 1910-1919 islo do Ruska - 10% to je slusny odbyt. Dalej 6 autobusov v 20.rokoch....... to mi pripomina, ze v Tallinne alebo Tartu bola firma TA alebo TAK, ktora vyrabala autobusy a stahovacie auta a ked tam v 90.rokoch zacali montovat busy Scania, tak to nejako nadvazovalo na historicke udalosti.
Tak neviem co by mohli sudruhovia mat proti Scanii... a ved to je jedno, pravdu sa asi nedozvieme.

Este sa v tej knihe spominaju ti "moji" juhosi: "firma Pelagonija Turist kupila v r. 1969 22 tahacov LB110 a to nacisto zmenilo ich pristup k zivotu... bla-bla-bla... dneska maju viac ako 100 Scanii a rozvazaju mrazenu jahnacinu od Svedska az na daleky vychod" - no to by som chcel vidiet. Korektor asi nebol moc pozorny :)

Jo, a este som si precital, ze ta madarka by mala byt LBT140, ked to bola 6x4. Ak bola LBS tak bola 6x2
L - nakladny, B - trambusova kabina, T - tandem drive, S - "sestkolak", A - pohon vsetkych kolies.
Doteraz som si myslel, ze S znamena preplnovany motor; ale podla tejto logiky by vsetky 140 a 141 bez "S" mali mat nepreplnovany V8. Kniha hovori "no naturally aspirated V8 engine was built".
Preplnovany motor oznacuje napis "super" na maske (supercharged) ;)

No a dufam, ze tu teraz nabehne nejaky admin a zacne pindat, ze nedebatujeme o 1-tkach ako tema prikazuje.
pon srp 02, 2010 10:39 pm

Uživatelský avatar
JURA13
Příspěvky: 141
Registrován: čtv dub 01, 2010 8:40 am

Příspěvek

Fotky na tom serveru jsou zajímavé, jenom se mi je nedaří otevřít a stále mi to hlásí : " Server není dočasně schopen službu - Váš požadavek z důvodu údržby, prostoje nebo kapacitními problémy. Zkuste to prosím později." Doufam, že to pojede jsou tam opravdu pěkné kousky, mimo jiné i první Volva F88 z Hungarocamionu na trase GULF-EUROPA.

Volvo za války dodávalo Rusku jak ocel tak technickou pomoc svých inženýrů, Scanie se v tom neangažovala a navíc po válce byly politici v Goteborgu silně levicově zaměření na rozdíl od pravičáků v Soderlajde a to mělo v rozděleném světě ( i neutrálním Švédsku ) taky svou váhu v obchodech s " východem."
S tím uspořádáním náprav máš pravdu, správně je 6x4 LBT - viz obrázek z dobového prospektu : Obrázek Obrázek
úte srp 03, 2010 4:44 pm

Odpovědět

Zpět na „SCANIA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti