Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
Jednou jsem měl přebírat repasovanou liazku z autobazaru. Zkusil jsem ji projet a dusila se už prázdná. Vrátil jsem se, že je špatně nastavené čerpadlo. Když jsem viděl jak to ti mechanici seřizují (rozpojili náhon čerpadla, několikrát s nim otočili a nevěděli co je stroboskop), tak jsem poděkoval a odešel zpátky na autobus. Firmu ti obchodníci nakonec přesvědčily a ze mě udělali hlupáka. Liazka měla po znovuseřízení spotřebu okolo 80 litrů. Jaké problémy pak měli s reklamací, už vím jen s doslechu. Odešel jsem ve zkušebce.
Možná jsem ti konkrétně neodpověděl, jen jsem chtěl zmínit co všechno je u spotřeby možné. Pokud se s tím párkrát svezeš budeš mít přesnější info, než když ti někdo napíše spotřebu svojí vymazlené lízy a stav i údržba té tvoji může být podstatně rozdílný. Lepší i horší.
Možná jsem ti konkrétně neodpověděl, jen jsem chtěl zmínit co všechno je u spotřeby možné. Pokud se s tím párkrát svezeš budeš mít přesnější info, než když ti někdo napíše spotřebu svojí vymazlené lízy a stav i údržba té tvoji může být podstatně rozdílný. Lepší i horší.
"Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest" učitel národů Jan Amos Komenský
Na 150 mám spotřebu cca kolem 28l/100km, ale záleží na tom co dělám. Zvládnul jsem to na "dálkové" kdy jsem si s tím fakt hrál a jel zlehka i za 24 (10t), ale taky jsem v terénu měl přes 30. Teď tam mám chvilku ZF a mělo by to být lepší, ale ještě to nemám přesně odměřený... 4x4 jsem jezdil jen opravdu chviličku, takže nevím přesně, ale už podle těžkopádnosti bych typnul od 30 nahoru...
Mám zkušenost z tahačů ale i s valníků ještě řada 100,110.Valník bez turba zánovní mi kdysi za komanče bral tech 28-30,s turbem skoro stejně.Ale to jsem byl maldej ,šlapal jí na krk a troubil na holky:-)Tahač 100 turbo mi bral s návěsem 24t dlouhodobě do 42l/100.Akceptovatelná spotřeba byla do těch 45l/100km.Ale když jsis dal záležet,prázdnej po dálnici v Německu,šolich jen 80km/h,dostal jsem se na 28!!! Jinak starej mates sklopka mi bral 24-27.Ale u nich záleželo jakou jsi mněl zadní nápravu,jakej měla převod.Dávali se tuším asi 4 druhy zadků.
TTN
TTN
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Ta kardanka moc nesníží spotřebu protože valivý odpor zůstane téměř stejný díky unášenému přednímu diferáku. Jediná úspora by nastala u auta s připojitelným předkem a odpojenou jednou polosou. Tím by se netočil diferák. U auta s permanentním pohonem všech náprav to nemá cenu dělat a smířit se se spotřebou a s rychlým nasazením v terénu.
Volvo FL 614.
Topná nafta X Motorová nafta
Zdravím, vlastním autobus Karosa, kde jsou využívány motory Liaz a zajímalo by mě, zda by se dalo jezdit na výrazně levnější topnou naftu či nikoliv. Říká se, že liazka snese všechno, známy jezdí s Liazkou na starý olej, tak zvažuju využít kvality a odolnosti těchto motorů a při častějším ježdění ušetřit. Mám tam motor ML 637 N, Euro 0. Zajímá mě, zda by to mohlo i motoru nebo jeho částem (krom filtrů) uškodit, nebo to zase takový rozdíl není. Upozorňuji, že se jedná o budoucího veterána, takže zanesení neřesím, to se pročistí, ale aby se to nezadíralo a neničilo. Děkuji.
topná co sem tak čet by měla být obarvená normal nafta,jezdit se na to dá,ale jak údajně zajedeš za čáru,nebo tady a chtí tě celníci že jí tam máš tak flastr.Co sem tak čet tak prej stačí jen nějaké papírky přiložené k výfuku.Olej a směsnou bych nedával vůbec.Olej díky větší spalovací teplotě ničí kroužky a LTO žere těsnění v čerpadle
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů