Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
Tak to trochu oživím, sice z technických důvodů, kdy se mi vysypala karta ve foťáku a přišel jsem o plno fotek z úprav, tak jen tak pár obrázků z dění kolem liazky
K nástavbě asi tolik, že je to bývalá 18ti tuna z tříosáku, délka 5.20m pro moje účely jsem jí zkrátil na 4.40m byla už několikrát vařená a dost si zažila. U mě bude mít spokojený život, bude fungovovat max s poloviční hmotností. Zanedlouho shodím řetězovku, a pustim se do upevnění spodku nástavby k rámu, potom sfouknu podvozek aby vypadal a usadím ji. Dodělám nový hydr. rozvod a třeba to bude šlapat jak má.
K nástavbě asi tolik, že je to bývalá 18ti tuna z tříosáku, délka 5.20m pro moje účely jsem jí zkrátil na 4.40m byla už několikrát vařená a dost si zažila. U mě bude mít spokojený život, bude fungovovat max s poloviční hmotností. Zanedlouho shodím řetězovku, a pustim se do upevnění spodku nástavby k rámu, potom sfouknu podvozek aby vypadal a usadím ji. Dodělám nový hydr. rozvod a třeba to bude šlapat jak má.
Je to rakouskej Stummer. Na nástavbě není jedinej kousek jakýhokoliv čísla, typu nebo čehokoliv co by jí identifikovalo. Nejsou od ní jako od každý použitý starý nástavby žádný papíry. Do TP to problém nebude.
Mimochodem na každej svár na tý nástavbě bys potřeboval mít papír že to dělal svářeč se st. zkouškou, případně firma s lejstrem na opravy a úpravy částí použitých v silniční dopravě atd.. a taky to jde.
Mimochodem na každej svár na tý nástavbě bys potřeboval mít papír že to dělal svářeč se st. zkouškou, případně firma s lejstrem na opravy a úpravy částí použitých v silniční dopravě atd.. a taky to jde.
To je mi jasný, že dneska chtějí papír i od utaženého šroubku Spíš mě zajímalo, jestli nedržkujou, když mají změnit písmenko ( z RNK na JNK ) a chybí jim papír. O tom výrobci slyším poprvé. Je to hodně podobné k Palfingeru, jen to posouvání přímo po rámu mi přijde trochu naprd, je tam velká třecí plocha a asi to bude hodně škubat. Jedině to tahat mírně přizvedlé, taky to tak praktikuji, mám tam 6 plošek, ale drhne to po nich nehorázně, patlat to něčím nechci, abych nebyl jako pojízdná koule šmíru... :/
Tatra forever!
http://www.stummer.net/index.php?option ... Itemid=182
jak ti funguje hydraulika?
mám tu prakticky třísekční rozvaděč, zámek máš automatickej, nemusíš solo zamykat, nebo odemykat? mám to tu tak nějak pospojovaný, řekl bych že na jednu stranu misím něco udělat zvlášť a na jednu stranu to jde přes redukčák od pístnice co vytahuje rameno.. hydrauliku budu dělat celou novou, tak přemejšlim jak to udělat co nejlíp a jednoduše. Rozvaděč na elektriku. Dává se ale pneu, včem je rozdíl, resp, proč ne hned elektro?
jak ti funguje hydraulika?
mám tu prakticky třísekční rozvaděč, zámek máš automatickej, nemusíš solo zamykat, nebo odemykat? mám to tu tak nějak pospojovaný, řekl bych že na jednu stranu misím něco udělat zvlášť a na jednu stranu to jde přes redukčák od pístnice co vytahuje rameno.. hydrauliku budu dělat celou novou, tak přemejšlim jak to udělat co nejlíp a jednoduše. Rozvaděč na elektriku. Dává se ale pneu, včem je rozdíl, resp, proč ne hned elektro?
Já mám elektrické ovládání, 3 sekce, velké rameno, posuv teleskopu, zajišťování plus rychloposuv na skládání kontejneru ( přídavné tlačítko ). Má to vzájemné jištění el. koncáky, nedokončíš jednu akci a dál tě to nepustí, další jištění je u pomocných jistících háků na sklápění - tzn. bez posunutého teleskopu min. o 10 cm nevyklopíš, nástavba se zvedne o 20 cm a konec. Dnes nebylo počasí, zítra to nafotím, abych tady neplácal do větru. Pneumatické rozvaděče dával Okřínek, my jsme to měli na 2 x Daewoo Avia a na 3osé Líze a dodnes to funguje bez problémů, pak jsem to viděl na repasované Liazce, která měla původně ovládání lanovody. Účel nevím, možná možnost ovládání většího tlaku, možná plynulost ovládání, ale to jen tipuju, mám s tím minimální zkušenosti. Ty máš vnější zajišťování - u toho nevím, jak je zapojované, nepoužíváme ho, některé kontejnery s ním nejdou zajistit. Ale myslím, že bude mít samostatný okruh. Foto mého ovládání máš tady, ale 3 kolébkové spínače splní stejný účel.
Velká páčka je velké rameno, malá teleskop, kolíbka zajišťování, "spodní" chromový čudlík jsou pracovní světla na zadku ( vypínají se společně s čerpadlem, nesmí mít nezávislé zapojení ) a "vrchní" je rychloposuv.
Velká páčka je velké rameno, malá teleskop, kolíbka zajišťování, "spodní" chromový čudlík jsou pracovní světla na zadku ( vypínají se společně s čerpadlem, nesmí mít nezávislé zapojení ) a "vrchní" je rychloposuv.
Tatra forever!
Jo 3 sekční elektrickej rozvaděč budu mít taky, jeden na sklápění/sundávání kontejneru, jeden na výsuv ramene a jeden bude na zajištění háky. Nejradši bych měl jen dvousekční a háky aby se otevíraly a zavíraly přes přetlačák zároveň s výsuvem ramene. Pokud rameno nezasunu až nadoraz, tak je stejně pro sklopení neodjistím, takže by ty háky byly pokaždý odjištěný abych je neurval jako ten majitel předemnou.
Při natahování a sundávání kontejneru to bude chtít pozvednout o takovejch 10cm jinak to bude dřít. Však už je taky pěkně na koncích podřená, ty jsem ale stejně odřezal, takže je to jedno. Dávání koncáků jsem se chtěl vyhnout, kvůli spolehlivosti, ale jestli to funguje, tak to asi bude dobrý. S elektrikou problém nemám, tak bych to mohl udělat i s pár koncákama..
Rychloposuv u mě padá, na to nemám čerpadlo. Budu mít šneka, uvidim. Možná to pujde řešit přidáním plynu, ovl. bude z kabiny i na dálku, kabelem.
Při natahování a sundávání kontejneru to bude chtít pozvednout o takovejch 10cm jinak to bude dřít. Však už je taky pěkně na koncích podřená, ty jsem ale stejně odřezal, takže je to jedno. Dávání koncáků jsem se chtěl vyhnout, kvůli spolehlivosti, ale jestli to funguje, tak to asi bude dobrý. S elektrikou problém nemám, tak bych to mohl udělat i s pár koncákama..
Rychloposuv u mě padá, na to nemám čerpadlo. Budu mít šneka, uvidim. Možná to pujde řešit přidáním plynu, ovl. bude z kabiny i na dálku, kabelem.
Určitě je lepší ten 3sekční - přece jen to máš pro sebe, budeš s tím jezdit ty a ne kdejaký dutohlav, takže urvání nehrozí. Koncáky jsou dobré na signalizaci zajištění, víš prd, co se ti tam přimotá za bordel, blbě to zacvakne a průser je na světě. Další koncáky mám u velkého ramena, resp. u pomocných háků na sklápění, dnes se mi sekly v odjištěné poloze a nepustilo mě to na sklopení. A naopak, jsou - li zajištěné na sklápění, tzn. teleskop posunutý a odjištěné zadní háky, zvedne se nástavba jen o 20 cm a zastaví se, pak můžeš posunout kontejner na složení, položíš zpět na auto, háky odcvaknou a můžeš skládat. Složitě popsaný jednoduchý proces. Mrkni na fotky, snad jsem to nenapsal úplně blbě. Možná, že budeš mít jiný systém, 8mi a 10ti tunové nástavby ty háky nemají, ty jdou sklopit bez posunutí teleskopu, stačí zajištění zadními jistícími háky. Ještě se omlouvám za zajetelený rozvaděč, co to auto mám, jsem neměl potřebu ho otvírat, bohužel denně vozím kaly na popílkoviště, navíc jako na potvoru dnes vzdechlo čerpadlo na myčce
Tatra forever!
Buď zdráv, takže míra 1570 mm je skutečně měřena od země a vychází na vnější střed oka (nájezdová strana), síla kulatiny 50 mm, úhel oka 45°. Jinak ten mechanicky stavitelný hák nech spát, máme ho na osmikole a nikdy se to nepoužilo, leda, že by tě oslovil někdo se "Slušovicemi", tj. 1340 mm, co byly v JZD na Liazkách, ale i ty se nechají snadno upravit a pro tebe coby zámečníka by to určitě nebyl neřešitelný problém
Tatra forever!
To jo, ale ty nízké se moc nepoužívají, je to česká specialita, není na to DIN norma. Určitě je výhoda, mít ten hák stavitelný. Viděl jsem i dobrou indiánovinu, kdy 1340 mm vezl s 1570 mm hákem - stačí kousek pořádného řetězu, neméně důkladný šroub, udělat oko a tradá, taháme jako páni Až budeš dělat kontejner, tak se u saní vyvaruj stavebních íček, mnozí to dělají jako levnější variantu a kontejner jde do kytek závratnou rychlostí, protože se kroutí a trhá.
Tatra forever!
No přiznám se, ža na 16-18 tku ičko jsem myslel. Možná ale koupím nějakej použitej, ale podle těch cen za promačkaný rezavý vergly nevim nevim ....
Ke štěstí mi stačí dva, jeden cca 400x245x70 podlaha 5mm a boky 3, na hlínu, kamení a suť, možná na nějakj převoz techniky co už nepobere podval za auto, a druhej 400x245x180 podlaha 3mm a boky snad i 2. na obilí dřevo, trávu..
Ke štěstí mi stačí dva, jeden cca 400x245x70 podlaha 5mm a boky 3, na hlínu, kamení a suť, možná na nějakj převoz techniky co už nepobere podval za auto, a druhej 400x245x180 podlaha 3mm a boky snad i 2. na obilí dřevo, trávu..
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 33 hostů