Stránka 4 z 6

Napsal: sob čer 08, 2013 9:37 pm
od DwPetr
Tak to trochu oživím, sice z technických důvodů, kdy se mi vysypala karta ve foťáku a přišel jsem o plno fotek z úprav, tak jen tak pár obrázků z dění kolem liazky
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

K nástavbě asi tolik, že je to bývalá 18ti tuna z tříosáku, délka 5.20m pro moje účely jsem jí zkrátil na 4.40m byla už několikrát vařená a dost si zažila. U mě bude mít spokojený život, bude fungovovat max s poloviční hmotností. Zanedlouho shodím řetězovku, a pustim se do upevnění spodku nástavby k rámu, potom sfouknu podvozek aby vypadal a usadím ji. Dodělám nový hydr. rozvod a třeba to bude šlapat jak má.

Napsal: ned čer 09, 2013 10:51 am
od Pítrs1
Že jsem tak zvědavej, co je to za výrobce? A nebude problém s přepsáním v TP, když nebude nástavba otypovaná od výrobce?

Napsal: ned čer 09, 2013 5:04 pm
od DwPetr
Je to rakouskej Stummer. Na nástavbě není jedinej kousek jakýhokoliv čísla, typu nebo čehokoliv co by jí identifikovalo. Nejsou od ní jako od každý použitý starý nástavby žádný papíry. Do TP to problém nebude.

Mimochodem na každej svár na tý nástavbě bys potřeboval mít papír že to dělal svářeč se st. zkouškou, případně firma s lejstrem na opravy a úpravy částí použitých v silniční dopravě atd.. a taky to jde. 8)

Napsal: ned čer 09, 2013 11:15 pm
od Pítrs1
To je mi jasný, že dneska chtějí papír i od utaženého šroubku :) Spíš mě zajímalo, jestli nedržkujou, když mají změnit písmenko ( z RNK na JNK ) a chybí jim papír. O tom výrobci slyším poprvé. Je to hodně podobné k Palfingeru, jen to posouvání přímo po rámu mi přijde trochu naprd, je tam velká třecí plocha a asi to bude hodně škubat. Jedině to tahat mírně přizvedlé, taky to tak praktikuji, mám tam 6 plošek, ale drhne to po nich nehorázně, patlat to něčím nechci, abych nebyl jako pojízdná koule šmíru... :/

Napsal: ned čer 09, 2013 11:50 pm
od DwPetr
http://www.stummer.net/index.php?option ... Itemid=182

jak ti funguje hydraulika?

mám tu prakticky třísekční rozvaděč, zámek máš automatickej, nemusíš solo zamykat, nebo odemykat? mám to tu tak nějak pospojovaný, řekl bych že na jednu stranu misím něco udělat zvlášť a na jednu stranu to jde přes redukčák od pístnice co vytahuje rameno.. hydrauliku budu dělat celou novou, tak přemejšlim jak to udělat co nejlíp a jednoduše. Rozvaděč na elektriku. Dává se ale pneu, včem je rozdíl, resp, proč ne hned elektro?

Napsal: pon čer 10, 2013 8:17 pm
od Pítrs1
Já mám elektrické ovládání, 3 sekce, velké rameno, posuv teleskopu, zajišťování plus rychloposuv na skládání kontejneru ( přídavné tlačítko ). Má to vzájemné jištění el. koncáky, nedokončíš jednu akci a dál tě to nepustí, další jištění je u pomocných jistících háků na sklápění - tzn. bez posunutého teleskopu min. o 10 cm nevyklopíš, nástavba se zvedne o 20 cm a konec. Dnes nebylo počasí, zítra to nafotím, abych tady neplácal do větru. Pneumatické rozvaděče dával Okřínek, my jsme to měli na 2 x Daewoo Avia a na 3osé Líze a dodnes to funguje bez problémů, pak jsem to viděl na repasované Liazce, která měla původně ovládání lanovody. Účel nevím, možná možnost ovládání většího tlaku, možná plynulost ovládání, ale to jen tipuju, mám s tím minimální zkušenosti. Ty máš vnější zajišťování - u toho nevím, jak je zapojované, nepoužíváme ho, některé kontejnery s ním nejdou zajistit. Ale myslím, že bude mít samostatný okruh. Foto mého ovládání máš tady, ale 3 kolébkové spínače splní stejný účel.
Obrázek
Velká páčka je velké rameno, malá teleskop, kolíbka zajišťování, "spodní" chromový čudlík jsou pracovní světla na zadku ( vypínají se společně s čerpadlem, nesmí mít nezávislé zapojení ) a "vrchní" je rychloposuv.

Napsal: pon čer 10, 2013 10:30 pm
od DwPetr
Jo 3 sekční elektrickej rozvaděč budu mít taky, jeden na sklápění/sundávání kontejneru, jeden na výsuv ramene a jeden bude na zajištění háky. Nejradši bych měl jen dvousekční a háky aby se otevíraly a zavíraly přes přetlačák zároveň s výsuvem ramene. Pokud rameno nezasunu až nadoraz, tak je stejně pro sklopení neodjistím, takže by ty háky byly pokaždý odjištěný abych je neurval jako ten majitel předemnou.

Při natahování a sundávání kontejneru to bude chtít pozvednout o takovejch 10cm jinak to bude dřít. Však už je taky pěkně na koncích podřená, ty jsem ale stejně odřezal, takže je to jedno. Dávání koncáků jsem se chtěl vyhnout, kvůli spolehlivosti, ale jestli to funguje, tak to asi bude dobrý. S elektrikou problém nemám, tak bych to mohl udělat i s pár koncákama..

Rychloposuv u mě padá, na to nemám čerpadlo. Budu mít šneka, uvidim. Možná to pujde řešit přidáním plynu, ovl. bude z kabiny i na dálku, kabelem.

Napsal: úte čer 11, 2013 5:53 pm
od Pítrs1
Určitě je lepší ten 3sekční - přece jen to máš pro sebe, budeš s tím jezdit ty a ne kdejaký dutohlav, takže urvání nehrozí. Koncáky jsou dobré na signalizaci zajištění, víš prd, co se ti tam přimotá za bordel, blbě to zacvakne a průser je na světě. Další koncáky mám u velkého ramena, resp. u pomocných háků na sklápění, dnes se mi sekly v odjištěné poloze a nepustilo mě to na sklopení. A naopak, jsou - li zajištěné na sklápění, tzn. teleskop posunutý a odjištěné zadní háky, zvedne se nástavba jen o 20 cm a zastaví se, pak můžeš posunout kontejner na složení, položíš zpět na auto, háky odcvaknou a můžeš skládat. Složitě popsaný jednoduchý proces. Mrkni na fotky, snad jsem to nenapsal úplně blbě. Možná, že budeš mít jiný systém, 8mi a 10ti tunové nástavby ty háky nemají, ty jdou sklopit bez posunutí teleskopu, stačí zajištění zadními jistícími háky. Ještě se omlouvám za zajetelený rozvaděč, co to auto mám, jsem neměl potřebu ho otvírat, bohužel denně vozím kaly na popílkoviště, navíc jako na potvoru dnes vzdechlo čerpadlo na myčce :wall:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: úte čer 11, 2013 6:05 pm
od DwPetr
Pěkný. Dneska jsem ji zkusil zavřít a budu muset ty zámky vyřezat a převařit o kus dál, jsou moc blízko a kontejner bych nezahákl. Když je kontejner 157, je to měřeno odkud? od podlahy kontejneru, nebo od země? a předpokládám že až po vrchní hranu oka kontejneru.

Napsal: úte čer 11, 2013 7:14 pm
od Pítrs1
Páni, tak teď jsi mě dostal - měří se určitě od země, ale jestli na vrchní hranu oka, to ti nepovím. Zítra naklušu s metrem a uvidím hned :) Lovil jsem to po výrobcích a žádný to ve výkresech nemá. Takže info zítra :)

Napsal: úte čer 11, 2013 9:35 pm
od DwPetr
No právě, taky jsem nenašel výkres. Já mám ten hák posouvací na čepech o 10cm, tak přemejšlim který díry jsou ty správný, abych pak nesvařil bednu a při pokusu zaháknout jinou nemusel pokaždý hejbat s hákem :)

Napsal: stř čer 12, 2013 6:06 pm
od Pítrs1
Buď zdráv, takže míra 1570 mm je skutečně měřena od země a vychází na vnější střed oka (nájezdová strana), síla kulatiny 50 mm, úhel oka 45°. Jinak ten mechanicky stavitelný hák nech spát, máme ho na osmikole a nikdy se to nepoužilo, leda, že by tě oslovil někdo se "Slušovicemi", tj. 1340 mm, co byly v JZD na Liazkách, ale i ty se nechají snadno upravit a pro tebe coby zámečníka by to určitě nebyl neřešitelný problém :)

Napsal: stř čer 12, 2013 8:57 pm
od DwPetr
Upravit to problém není, ale spíš jsem za to rád, že ten hák se může hejbat.. Nechtěl bych dojet někam na druhou stranu republiky a zjistit že to nezaháknu, přesněji nenatáhnu :lol:

Jasně takže od země až po venkovní stranu toho obloučku na oku, který je ke kontyšu v 45st. supr, dik.

Napsal: stř čer 12, 2013 9:06 pm
od Pítrs1
To jo, ale ty nízké se moc nepoužívají, je to česká specialita, není na to DIN norma. Určitě je výhoda, mít ten hák stavitelný. Viděl jsem i dobrou indiánovinu, kdy 1340 mm vezl s 1570 mm hákem - stačí kousek pořádného řetězu, neméně důkladný šroub, udělat oko a tradá, taháme jako páni :D Až budeš dělat kontejner, tak se u saní vyvaruj stavebních íček, mnozí to dělají jako levnější variantu a kontejner jde do kytek závratnou rychlostí, protože se kroutí a trhá.

Napsal: stř čer 12, 2013 9:46 pm
od DwPetr
No přiznám se, ža na 16-18 tku ičko jsem myslel. Možná ale koupím nějakej použitej, ale podle těch cen za promačkaný rezavý vergly nevim nevim ....

Ke štěstí mi stačí dva, jeden cca 400x245x70 podlaha 5mm a boky 3, na hlínu, kamení a suť, možná na nějakj převoz techniky co už nepobere podval za auto, a druhej 400x245x180 podlaha 3mm a boky snad i 2. na obilí dřevo, trávu..