Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
- Samer
- Příspěvky: 2171
- Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
- Bydliště: Hamry nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Problém s ventily(?) na motoru MŠ638
Potřeboval bych dobře mířenou radu...
Kluci, na mojí stovce mám problém.
Tlakovala chladící okruh. OK, vyloučili jsme kompresor, propláchli chladič a nakonec udělali těsnění pod hlavou. Od té doby nebylo nijak moc času na to, aby se to vyzkoušelo, po nastartování a chvilce volnoběhu motor netlakoval. Předtím to natlakoval takřka okamžitě, takže to je asi v pořádku. Bylo podfouklé těsnění...
V čem je poblém? Když prošlápnu plyn a zase uberu a motor se roztočí a pak se zase vrátí do volnoběhu, při zpomalování udělá takový "tss tss tss tss tss". Přes povolení trubek od čerpadla to ukazuje na čtvrtý válec... Čím by to ale mohlo být, co by to mohlo být? Podfouknutý či jinak poškozený ventil? Volná vodítka? Poškozené sedlo? Nebo úplně něco jiného?
Kriticky přiznávám svoji neznalost - palice jsem měl dole a po ventilech jsem nijak zvlášť nekoukal. (Pouze jsme po opětovné montáži hlavy udělali vůle.) Asi hlavně proto, že se mi nechtěla hlava přetěsňovat a měl jsem ji v celku a dost blbě se mi s tím manipulovalo. Motor, myslím si, tenhle pazvuk dělal už před výměnou těsnění, přisuzoval jsem ho právě podezření na fouklé těsnění...ale to je vyměněné a mělo by to být v pořádku.
Rád bych mazlíka dostal z Mělníka domů na Vysočinu, kde bych ji mohl zazimovat, ale mám strach s tím vyjet. Bojím se, že tomu nějak ublížím. Může to být prkotina, ale taky něco vážnějšího a já bych nerad zamlátil ventil do pístu a otevíral teď motor i zespoda...
Máte někdo s tímhle zkušenosti, ohl by mi někdo zkusit poradit jakým směrem se ubírat při řešení tohohle problému?
Kluci, na mojí stovce mám problém.
Tlakovala chladící okruh. OK, vyloučili jsme kompresor, propláchli chladič a nakonec udělali těsnění pod hlavou. Od té doby nebylo nijak moc času na to, aby se to vyzkoušelo, po nastartování a chvilce volnoběhu motor netlakoval. Předtím to natlakoval takřka okamžitě, takže to je asi v pořádku. Bylo podfouklé těsnění...
V čem je poblém? Když prošlápnu plyn a zase uberu a motor se roztočí a pak se zase vrátí do volnoběhu, při zpomalování udělá takový "tss tss tss tss tss". Přes povolení trubek od čerpadla to ukazuje na čtvrtý válec... Čím by to ale mohlo být, co by to mohlo být? Podfouknutý či jinak poškozený ventil? Volná vodítka? Poškozené sedlo? Nebo úplně něco jiného?
Kriticky přiznávám svoji neznalost - palice jsem měl dole a po ventilech jsem nijak zvlášť nekoukal. (Pouze jsme po opětovné montáži hlavy udělali vůle.) Asi hlavně proto, že se mi nechtěla hlava přetěsňovat a měl jsem ji v celku a dost blbě se mi s tím manipulovalo. Motor, myslím si, tenhle pazvuk dělal už před výměnou těsnění, přisuzoval jsem ho právě podezření na fouklé těsnění...ale to je vyměněné a mělo by to být v pořádku.
Rád bych mazlíka dostal z Mělníka domů na Vysočinu, kde bych ji mohl zazimovat, ale mám strach s tím vyjet. Bojím se, že tomu nějak ublížím. Může to být prkotina, ale taky něco vážnějšího a já bych nerad zamlátil ventil do pístu a otevíral teď motor i zespoda...
Máte někdo s tímhle zkušenosti, ohl by mi někdo zkusit poradit jakým směrem se ubírat při řešení tohohle problému?
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
- Samer
- Příspěvky: 2171
- Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
- Bydliště: Hamry nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: MŠ 638
Dany píše:A nezůstává ti viset trochu motorovka?
Hm, to ne ee, to fungovalo dobre...myslis, ze by se to pralo u klapky za turbem jo? Rozhodne to ale muzu prekontrolovat...!
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11907
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
co takhle těsnění pod výfukovym sběračem? a pod? podfuk mezi hlavama? podfuk pod vstřikama?
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
- Samer
- Příspěvky: 2171
- Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
- Bydliště: Hamry nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Hm, takže těsnění pod svodama k turbu je nový, to starý bylo tvrdý jako zkamenělina... Nezdá se mi, že by ten pazvuk bylo přímo nějaký foukání na povrchu... Ani k těm vstřikům se mi to nezdá...riko píše:co takovéto těsnění k výfuku?nevím jak to správně jmenuje,my sme tomu říkali brýle
Vzpomněl jsem si, že jsem sem nenapsal jednu věc... Když jsme dělali vůle na ventilech, zdálo se mi, že v jedný poloze se právě na čtvrtým válci odněkud fouká vzduch...bylo syšet syčení... že by tohle poukazovalo právě na nětěsnost ventilu? A hlavou by to šlo nahoru pod ventilový víko..?
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
A nemas nahodou pridrenou trysku to pak dela podobny zvuk i kdyz jak pises jen pri odstaveni plyn. pedalu by to tomu zas tolik neodpovidalo.Takhle po netu se to tezko posuzuje kdyz to clovek neslysi.Pokud ti to sycelo pri pootaceni motorem je dost mozny ze mas praskly sedlo-dost bezna zavada u liazek,nebo ventil je pridreny a nedovira.Ja bych zkusil znova mrknout na ventil.vuli nebo nejlip shodit pruziny a s pistem v horni uvrati(at ti to nespadne do motoru) vyzkouset zda ventil chodi tak jak ma.
- Samer
- Příspěvky: 2171
- Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
- Bydliště: Hamry nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Taky napad...Karlos píše:A nemas nahodou pridrenou trysku to pak dela podobny zvuk i kdyz jak pises jen pri odstaveni plyn. pedalu by to tomu zas tolik neodpovidalo.Takhle po netu se to tezko posuzuje kdyz to clovek neslysi.Pokud ti to sycelo pri pootaceni motorem je dost mozny ze mas praskly sedlo-dost bezna zavada u liazek,nebo ventil je pridreny a nedovira.Ja bych zkusil znova mrknout na ventil.vuli nebo nejlip shodit pruziny a s pistem v horni uvrati(at ti to nespadne do motoru) vyzkouset zda ventil chodi tak jak ma.
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
b Sundej sání na motoru a povol zběr.potrubí výfuku na motoru aspon ho odtáhni od hlav aby bylo slyšet z jakého válce to syčí.Protáčej motor starterem tak aby nenastartoval vyvlíkni táhlo od plynu.Při protáčení jasně poznáš kterej ventil fouká z nějakého kanálu to bude slyšet.Typuji ventilové sedlo a co pružiny na ventilech ?Samer-www.liaztrucks.com píše:To je mi jasný, i tak díkyriko píše:no možné je všechno,já už taky liazku nemám 5 roků,tak sem z toho celkem už vypadl, a taky bych to asi potřeboval slyšet
- Samer
- Příspěvky: 2171
- Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
- Bydliště: Hamry nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Pružiny...? Jako že by byla prasklá nebo prostě špatná tak, že by ventil úplně nedotáhla?Karel334 píše:b Sundej sání na motoru a povol zběr.potrubí výfuku na motoru aspon ho odtáhni od hlav aby bylo slyšet z jakého válce to syčí.Protáčej motor starterem tak aby nenastartoval vyvlíkni táhlo od plynu.Při protáčení jasně poznáš kterej ventil fouká z nějakého kanálu to bude slyšet.Typuji ventilové sedlo a co pružiny na ventilech ?Samer-www.liaztrucks.com píše:To je mi jasný, i tak díkyriko píše:no možné je všechno,já už taky liazku nemám 5 roků,tak sem z toho celkem už vypadl, a taky bych to asi potřeboval slyšet
Díky moc kluci, takovýhle rady jsem tu přesně hledal
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 11 hostů