Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine

rudolf diesel
Příspěvky: 171
Registrován: pon říj 15, 2007 9:13 pm
Bydliště: Plzeň

Zesílení motorové brzdy

Příspěvek

Zdravím chci se zeptat na možnost zesílení motorové brzdy u Maxíka. Máte stím někdo nejakou zkušenost a jak se to vůbec dělá?
úte říj 16, 2007 10:17 pm

Uživatelský avatar
Toretto
Příspěvky: 1396
Registrován: pát bře 24, 2006 8:40 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

nevim, ale podle mě to není možný
stř říj 17, 2007 6:43 pm

ŠT-180N
Příspěvky: 398
Registrován: pon led 08, 2007 6:00 pm
Bydliště: Kojetín

Příspěvek

už tak to těsnění sem tam foukne nevím co by to dělalo :D
pane řidiči co to je za značku?? zákaz vjezdu nakláďáků ..... no a tak proč ste sem teda vjel?? šak to je avia ...
stř říj 17, 2007 11:10 pm

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

ŠT-180N píše:už tak to těsnění sem tam foukne nevím co by to dělalo :D
No přesně. U motorovky je klapka ve výfuku za turbem které je spojená s palivovým čerpadlem a to současně se zavíráním klapky přestává dostávat naftu. Nevím, co by se na tom dalo zesílit, to si neumím představit - to zaprvé. Zadruhé bych to nedoporučoval už kvůli výše zmíněnému těsnění pod hlavou... Jestli to je na stodesítce, s tím už asi nikdo nic nenadělá. Na třístovku by se dal asi sehnat retardér, 18.33 TBV/ADR je měly na čtvrnáctkách...
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
čtv říj 18, 2007 9:10 am

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11909
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

těsnění pod hlavou-že odchází je píčovina max odejde těsnění pod vejfukovym sběračem (pokud netěsní) výkon nezvýšíš -nedovoluje to konstrukce motoru -musel by si mít dekompresní ventil nebo přizvedávání ventilů něco jako u volva ( VEB ) veb engine bracking což je podobnej princip- navíc variabilní ovládání . ppust to z hlavy max si seřiď klapku aby dobře dovírala a nebyla (zpuchřelá)- prohořelá :?
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
sob říj 20, 2007 1:41 am

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No, covece, ja myslim, ze by spousta tech, kteri rikali, ze jim motorovka vyfoukla tesneni, moc nesouhlasili... :(
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
sob říj 20, 2007 2:34 pm

ŠT-180N
Příspěvky: 398
Registrován: pon led 08, 2007 6:00 pm
Bydliště: Kojetín

Příspěvek

já to taky slyšel o těsnění pod hlavou
pane řidiči co to je za značku?? zákaz vjezdu nakláďáků ..... no a tak proč ste sem teda vjel?? šak to je avia ...
sob říj 20, 2007 3:50 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11909
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

to je naprostá hovadina že motorovka "vyfukuje" těsnění pod hlavou -pod vejfukem možná to jo
pod hlavou odcházelo často:
-utopený vložky (přesahy)
-slabej odlehčenej blok motoru-některý série (šrouby na hlavách "vytahovaly" blok a následná deformace atd...
-blbě nandaný nebo utažený těsnění a hlavy
-"prohnání" motoru bez vody
motorů sem pár za život udělal (jako oprava ne zkurvil) i když mi taky nějakej ten padnul :mad: :lol: :D
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
sob říj 20, 2007 3:50 pm

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

martin440 píše:to je naprostá hovadina že motorovka "vyfukuje" těsnění pod hlavou -pod vejfukem možná to jo
pod hlavou odcházelo často:
-utopený vložky (přesahy)
-slabej odlehčenej blok motoru-některý série (šrouby na hlavách "vytahovaly" blok a následná deformace atd...
-blbě nandaný nebo utažený těsnění a hlavy
-"prohnání" motoru bez vody
motorů sem pár za život udělal (jako oprava ne zkurvil) i když mi taky nějakej ten padnul :mad: :lol: :D
Ja nerikam, ze by to muselo litat na novym motoru, ale to je dneska malokterej.... Jak rikas, staci aby byl krivejsi blok a je to hotovy...staci trochu tlaku a je to..

Pokud by byly dobry hlavy a blok zbrousenej, treba by to bylo v poho... Vymenit tesneni pod svodama k turbu je na chvilku..a rozhodne prijemnejsi na delani nez tesneni pod hlavou :(
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
sob říj 20, 2007 4:23 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11909
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

to je jasný porovnej si tlaky při kompresi 1: 17-19 a při chodu když tam hoří ve válci a při motorovce tam ani náhodou neni tlak větší něž při tahu tak v čem to bude? :wink:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
sob říj 20, 2007 9:22 pm

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

martin440 píše:to je jasný porovnej si tlaky při kompresi 1: 17-19 a při chodu když tam hoří ve válci a při motorovce tam ani náhodou neni tlak větší něž při tahu tak v čem to bude? :wink:
tim lip pro nas secky, taky jsem nad rozdilama tech tlaku premejslel tak jestli je to takhe, tak tim lip pro nas pro vsechny, dik :D
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
ned říj 21, 2007 12:16 am

rudolf diesel
Příspěvky: 171
Registrován: pon říj 15, 2007 9:13 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

Samer-www.liaztrucks.com píše:
ŠT-180N píše:už tak to těsnění sem tam foukne nevím co by to dělalo :D
No přesně. U motorovky je klapka ve výfuku za turbem které je spojená s palivovým čerpadlem a to současně se zavíráním klapky přestává dostávat naftu. Nevím, co by se na tom dalo zesílit, to si neumím představit - to zaprvé. Zadruhé bych to nedoporučoval už kvůli výše zmíněnému těsnění pod hlavou... Jestli to je na stodesítce, s tím už asi nikdo nic nenadělá. Na třístovku by se dal asi sehnat retardér, 18.33 TBV/ADR je měly na čtvrnáctkách...
To ani envím že se tam dávali retardéry. Je to Maxík, nedávno jsem ho nafasoval v žalostném stavu :( , ale je to 97 a myslím že má výkon 300 k. Jede celkem gut, ale ta motorovka brzdí na draka. Jak je to stím retardérem? Dá se sehnat?
ned říj 21, 2007 1:04 pm

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

rudolf diesel píše:
Samer-www.liaztrucks.com píše:
ŠT-180N píše:už tak to těsnění sem tam foukne nevím co by to dělalo :D
No přesně. U motorovky je klapka ve výfuku za turbem které je spojená s palivovým čerpadlem a to současně se zavíráním klapky přestává dostávat naftu. Nevím, co by se na tom dalo zesílit, to si neumím představit - to zaprvé. Zadruhé bych to nedoporučoval už kvůli výše zmíněnému těsnění pod hlavou... Jestli to je na stodesítce, s tím už asi nikdo nic nenadělá. Na třístovku by se dal asi sehnat retardér, 18.33 TBV/ADR je měly na čtvrnáctkách...
To ani envím že se tam dávali retardéry. Je to Maxík, nedávno jsem ho nafasoval v žalostném stavu :( , ale je to 97 a myslím že má výkon 300 k. Jede celkem gut, ale ta motorovka brzdí na draka. Jak je to stím retardérem? Dá se sehnat?
97ka? a stoják motor? a jakou to má převodovku? no retardér...sehnat by se asi dal, ale nebylo by to jednoduchý...těch aut bylo málo...
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
ned říj 21, 2007 1:58 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11909
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

sehnat b\ se dal -dej tam ZF i intarderem ,ale vyplatí se to vůbec strkat do toho prašule?? :cry: :cry:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
ned říj 21, 2007 2:09 pm

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

martin440 píše:sehnat b\ se dal -dej tam ZF i intarderem ,ale vyplatí se to vůbec strkat do toho prašule?? :cry: :cry:
Tak nejak...retardery se do Liazu davaly na Pragovky, ale ZFky se tam davaly bezne..a na ne se zase v jinejch autech takovy ruzny udelatka taky bezne davaly... Zlatej detroit a jeho motorovka...
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
ned říj 21, 2007 4:14 pm

Odpovědět

Zpět na „LIAZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 hostů