Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
-
- Příspěvky: 171
- Registrován: pon říj 15, 2007 9:13 pm
- Bydliště: Plzeň
Zesílení motorové brzdy
Zdravím chci se zeptat na možnost zesílení motorové brzdy u Maxíka. Máte stím někdo nejakou zkušenost a jak se to vůbec dělá?
- Samer
- Příspěvky: 2171
- Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
- Bydliště: Hamry nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
No přesně. U motorovky je klapka ve výfuku za turbem které je spojená s palivovým čerpadlem a to současně se zavíráním klapky přestává dostávat naftu. Nevím, co by se na tom dalo zesílit, to si neumím představit - to zaprvé. Zadruhé bych to nedoporučoval už kvůli výše zmíněnému těsnění pod hlavou... Jestli to je na stodesítce, s tím už asi nikdo nic nenadělá. Na třístovku by se dal asi sehnat retardér, 18.33 TBV/ADR je měly na čtvrnáctkách...ŠT-180N píše:už tak to těsnění sem tam foukne nevím co by to dělalo
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11909
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
těsnění pod hlavou-že odchází je píčovina max odejde těsnění pod vejfukovym sběračem (pokud netěsní) výkon nezvýšíš -nedovoluje to konstrukce motoru -musel by si mít dekompresní ventil nebo přizvedávání ventilů něco jako u volva ( VEB ) veb engine bracking což je podobnej princip- navíc variabilní ovládání . ppust to z hlavy max si seřiď klapku aby dobře dovírala a nebyla (zpuchřelá)- prohořelá
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11909
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
to je naprostá hovadina že motorovka "vyfukuje" těsnění pod hlavou -pod vejfukem možná to jo
pod hlavou odcházelo často:
-utopený vložky (přesahy)
-slabej odlehčenej blok motoru-některý série (šrouby na hlavách "vytahovaly" blok a následná deformace atd...
-blbě nandaný nebo utažený těsnění a hlavy
-"prohnání" motoru bez vody
motorů sem pár za život udělal (jako oprava ne zkurvil) i když mi taky nějakej ten padnul :mad:
pod hlavou odcházelo často:
-utopený vložky (přesahy)
-slabej odlehčenej blok motoru-některý série (šrouby na hlavách "vytahovaly" blok a následná deformace atd...
-blbě nandaný nebo utažený těsnění a hlavy
-"prohnání" motoru bez vody
motorů sem pár za život udělal (jako oprava ne zkurvil) i když mi taky nějakej ten padnul :mad:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
- Samer
- Příspěvky: 2171
- Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
- Bydliště: Hamry nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Ja nerikam, ze by to muselo litat na novym motoru, ale to je dneska malokterej.... Jak rikas, staci aby byl krivejsi blok a je to hotovy...staci trochu tlaku a je to..martin440 píše:to je naprostá hovadina že motorovka "vyfukuje" těsnění pod hlavou -pod vejfukem možná to jo
pod hlavou odcházelo často:
-utopený vložky (přesahy)
-slabej odlehčenej blok motoru-některý série (šrouby na hlavách "vytahovaly" blok a následná deformace atd...
-blbě nandaný nebo utažený těsnění a hlavy
-"prohnání" motoru bez vody
motorů sem pár za život udělal (jako oprava ne zkurvil) i když mi taky nějakej ten padnul :mad:
Pokud by byly dobry hlavy a blok zbrousenej, treba by to bylo v poho... Vymenit tesneni pod svodama k turbu je na chvilku..a rozhodne prijemnejsi na delani nez tesneni pod hlavou
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11909
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
to je jasný porovnej si tlaky při kompresi 1: 17-19 a při chodu když tam hoří ve válci a při motorovce tam ani náhodou neni tlak větší něž při tahu tak v čem to bude?
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
- Samer
- Příspěvky: 2171
- Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
- Bydliště: Hamry nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
tim lip pro nas secky, taky jsem nad rozdilama tech tlaku premejslel tak jestli je to takhe, tak tim lip pro nas pro vsechny, dikmartin440 píše:to je jasný porovnej si tlaky při kompresi 1: 17-19 a při chodu když tam hoří ve válci a při motorovce tam ani náhodou neni tlak větší něž při tahu tak v čem to bude?
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
-
- Příspěvky: 171
- Registrován: pon říj 15, 2007 9:13 pm
- Bydliště: Plzeň
To ani envím že se tam dávali retardéry. Je to Maxík, nedávno jsem ho nafasoval v žalostném stavu , ale je to 97 a myslím že má výkon 300 k. Jede celkem gut, ale ta motorovka brzdí na draka. Jak je to stím retardérem? Dá se sehnat?Samer-www.liaztrucks.com píše:No přesně. U motorovky je klapka ve výfuku za turbem které je spojená s palivovým čerpadlem a to současně se zavíráním klapky přestává dostávat naftu. Nevím, co by se na tom dalo zesílit, to si neumím představit - to zaprvé. Zadruhé bych to nedoporučoval už kvůli výše zmíněnému těsnění pod hlavou... Jestli to je na stodesítce, s tím už asi nikdo nic nenadělá. Na třístovku by se dal asi sehnat retardér, 18.33 TBV/ADR je měly na čtvrnáctkách...ŠT-180N píše:už tak to těsnění sem tam foukne nevím co by to dělalo
- Samer
- Příspěvky: 2171
- Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
- Bydliště: Hamry nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
97ka? a stoják motor? a jakou to má převodovku? no retardér...sehnat by se asi dal, ale nebylo by to jednoduchý...těch aut bylo málo...rudolf diesel píše:To ani envím že se tam dávali retardéry. Je to Maxík, nedávno jsem ho nafasoval v žalostném stavu , ale je to 97 a myslím že má výkon 300 k. Jede celkem gut, ale ta motorovka brzdí na draka. Jak je to stím retardérem? Dá se sehnat?Samer-www.liaztrucks.com píše:No přesně. U motorovky je klapka ve výfuku za turbem které je spojená s palivovým čerpadlem a to současně se zavíráním klapky přestává dostávat naftu. Nevím, co by se na tom dalo zesílit, to si neumím představit - to zaprvé. Zadruhé bych to nedoporučoval už kvůli výše zmíněnému těsnění pod hlavou... Jestli to je na stodesítce, s tím už asi nikdo nic nenadělá. Na třístovku by se dal asi sehnat retardér, 18.33 TBV/ADR je měly na čtvrnáctkách...ŠT-180N píše:už tak to těsnění sem tam foukne nevím co by to dělalo
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11909
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
sehnat b\ se dal -dej tam ZF i intarderem ,ale vyplatí se to vůbec strkat do toho prašule??
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
- Samer
- Příspěvky: 2171
- Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
- Bydliště: Hamry nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Tak nejak...retardery se do Liazu davaly na Pragovky, ale ZFky se tam davaly bezne..a na ne se zase v jinejch autech takovy ruzny udelatka taky bezne davaly... Zlatej detroit a jeho motorovka...martin440 píše:sehnat b\ se dal -dej tam ZF i intarderem ,ale vyplatí se to vůbec strkat do toho prašule??
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 hostů