Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
O pár stránek zpět se tu objevila fotka plošiny MP-22. Později jsem při přerovnávání šuplíku ještě něco našel, tak to třeba Hynka také zaujme...
Nutno říct, že s nákresem Liazácké kabiny a vůbec s celým nákresem se v SUBu moc nemazali .
Nutno říct, že s nákresem Liazácké kabiny a vůbec s celým nákresem se v SUBu moc nemazali .
Naposledy upravil(a) pipiroha dne pát led 30, 2015 4:46 pm, celkem upraveno 1 x.
Ani o ničem takovém nevím (asi bych se měl stydět)... Ze SUB bych toho chtěl mít daleko více, ale bohužel mi zbylo jen to co po sobě zanechal děda (a to ještě nedělal do plošin). Předpokládám, že kdyby nezemřel tak brzy, mohl bych se díky němu k lecčemu zajímavému dostat... Zkrátka v SUB bohužel "nikoho nemám". Ovšem mohl bych se zkusit zeptat jednoho známého co se o plošiny zajímá, třeba bude něco vědět - naposledy mi se zájmem vykládal něco o tuším anglické plošině v ČR, kterou v SUB na začátku okopírovali...
No a ať je to tu pestřejší, přidávám další téma:
Chtěl bych se zeptat na původ té betonpumpy. Někde jsem zaslechl, že se jednalo o licenčně vyráběný Schwing BPL 601 východoněmeckým VEBem, může to někdo potvrdit nebo vyvrátit?
No a ať je to tu pestřejší, přidávám další téma:
Chtěl bych se zeptat na původ té betonpumpy. Někde jsem zaslechl, že se jednalo o licenčně vyráběný Schwing BPL 601 východoněmeckým VEBem, může to někdo potvrdit nebo vyvrátit?
Add plošiny: SUB ne zcela okopírovali, ale spíš koncepčně vyšli z plošiny Simon Snorkel SS65 (65 = dostupná výška ve stopách). Dovezly se sem tuším čtyři nebo pět kousků, montovaly se na nízkoložné podvozky Š706RTD. Plošiny Simon měly trojúhelníkový průřez ramene. SUB zkonstruoval plošinu PP-20, která měla průřez přibližně čtvercový, nejprve na podvozcích RTD, pozdeji RTH a v modernizované variantě na RTH a MTS. Pak přišly i plošiny na podvozcích Tatra 148, tam se pro změnu koncepčně vycházelo z finské plošiny Nummela Skylift NS-26-3 co kdysi sloužila v Duslo Šaľa. Nummela Skylift = později Bronto Skylift.
Více lze najít v mých dvou článcích na webu Požáry.cz - ne vše je tam úplně přesné, odpovídalo to tehdejší míře mého poznání, dnes by to bylo místy změněno a doplněno o další fakta a podtypy, které jsem tehdy neznal.
http://www.pozary.cz/clanek/13515-vysok ... koda-liaz/
http://www.pozary.cz/clanek/14272-vysok ... ich-tatra/
Zmínka o vyvíjených typech plošiny je v jednom archivním článku v dávném časopisu Požární ochrana.
Více lze najít v mých dvou článcích na webu Požáry.cz - ne vše je tam úplně přesné, odpovídalo to tehdejší míře mého poznání, dnes by to bylo místy změněno a doplněno o další fakta a podtypy, které jsem tehdy neznal.
http://www.pozary.cz/clanek/13515-vysok ... koda-liaz/
http://www.pozary.cz/clanek/14272-vysok ... ich-tatra/
Zmínka o vyvíjených typech plošiny je v jednom archivním článku v dávném časopisu Požární ochrana.
Nejspíše to bude ten "šnorchl" (myslím si), ale už si přesně nepamatuju jak to říkal, každopádně mluvil o ne moc dávné historii, cca tak 2-3 roky zpět. Chtěl ji koupit, zrenovovat a vystavit... ale to už je trochu něco jiného. Až se s ním potkám, promluvím s ním o tom . Jinak tyto články už mám dávno načtené, jen se mi bohužel do paměti nezapsali těma Simonama.
Ten papír není kompletním výčtem všech plošin! Chybí jich tam mnohem víc... Myslím si, že ten papír patřil k nějaké ucelené složce a byl jakýmsi úvodem, pak následovali listy jednotlivých vyjmenovaných typů (viz ten co jsem vložil jako 1.) a byla to jakási prospektová prezentace SUB... Jestli tam byl třeba i nákres MP 34, kdo ví, já zatím nic víc nenašel.
-
- Příspěvky: 636
- Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
- Bydliště: radovesnice
Pozdrav Liazákům
Ahoj Liazáci, více než rok jsem tu nebyl a když vidím,že fotky z výměny motoru mám na straně 123 tak tu toho zase moc nepřibylo. Asi to bude tím, že Liazek a nadšenců do nich je stále méně.
Ta naše stále jezdí, jen od té doby co jsem tu nebyl v ní je další motor tentokráte M1.2A 640, hned převložkovanej a udělaný rozvody.Ten předešlí vydržel jen 40 000km.
No a diferáky jsme dělaly už dva. Jinak klasické detaily a drobnosti. Je to fakt fandovství držet tyhle auta v každodením provozu. a tátovi to musí ještě 2 roky vydržet do důchodu a samosřejě i ta práce na takovouhle soupravu už taky není žádná sláva,ale jezdí na vyjímky denně.
Tak Vám všem kteří máte tyhle auta přeji hodně zdaru
Ta naše stále jezdí, jen od té doby co jsem tu nebyl v ní je další motor tentokráte M1.2A 640, hned převložkovanej a udělaný rozvody.Ten předešlí vydržel jen 40 000km.
No a diferáky jsme dělaly už dva. Jinak klasické detaily a drobnosti. Je to fakt fandovství držet tyhle auta v každodením provozu. a tátovi to musí ještě 2 roky vydržet do důchodu a samosřejě i ta práce na takovouhle soupravu už taky není žádná sláva,ale jezdí na vyjímky denně.
Tak Vám všem kteří máte tyhle auta přeji hodně zdaru
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 48 hostů