Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine

Odpovědět

Líbí se vám trojkombinace modrá modrá žlutá z původních LIAZů?

Ano
287
87%
NE
42
13%
 
Celkem hlasů: 329

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Jo ty starý fota supr,ten rozdělanej motor - jo to jsou vzpomínky škoda že drív se nějak nefotilo :lol:
pát led 16, 2015 9:41 pm

Mireček
Příspěvky: 12
Registrován: čtv srp 21, 2014 9:14 pm
Bydliště: Bystřany-Mimoň

Příspěvek

Obrázek
Jedna bejvalá autoškolní,byl jsem jeden z posledních co se na ní učil.
ned led 18, 2015 6:39 pm

Scutch
Příspěvky: 393
Registrován: stř čer 22, 2011 12:01 pm
Bydliště: Nymburk

Příspěvek

THIS IS MADNESS, MADNESS?!......THIS IS LIAZ 300 !!! :-)
úte led 27, 2015 9:26 am

pipiroha
Příspěvky: 741
Registrován: úte srp 09, 2011 12:36 pm
Bydliště: ČR

Příspěvek

O pár stránek zpět se tu objevila fotka plošiny MP-22. Později jsem při přerovnávání šuplíku ještě něco našel, tak to třeba Hynka také zaujme...

Obrázek

Nutno říct, že s nákresem Liazácké kabiny a vůbec s celým nákresem se v SUBu moc nemazali :P .
Naposledy upravil(a) pipiroha dne pát led 30, 2015 4:46 pm, celkem upraveno 1 x.
stř led 28, 2015 6:42 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Zajímá, moc děkuji. Takhle najít nákresy plánovaných plošin an podvozcích Tatra s dosahem 34, respektive 40 m, na kterých se na konci 80.let v SUB pracovalo, to by byla pecka :wink:
stř led 28, 2015 7:38 pm

pipiroha
Příspěvky: 741
Registrován: úte srp 09, 2011 12:36 pm
Bydliště: ČR

Příspěvek

Ani o ničem takovém nevím (asi bych se měl stydět)... Ze SUB bych toho chtěl mít daleko více, ale bohužel mi zbylo jen to co po sobě zanechal děda (a to ještě nedělal do plošin). Předpokládám, že kdyby nezemřel tak brzy, mohl bych se díky němu k lecčemu zajímavému dostat... :roll: Zkrátka v SUB bohužel "nikoho nemám". Ovšem mohl bych se zkusit zeptat jednoho známého co se o plošiny zajímá, třeba bude něco vědět - naposledy mi se zájmem vykládal něco o tuším anglické plošině v ČR, kterou v SUB na začátku okopírovali...

No a ať je to tu pestřejší, přidávám další téma:

Obrázek

Chtěl bych se zeptat na původ té betonpumpy. Někde jsem zaslechl, že se jednalo o licenčně vyráběný Schwing BPL 601 východoněmeckým VEBem, může to někdo potvrdit nebo vyvrátit?
stř led 28, 2015 8:24 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Add plošiny: SUB ne zcela okopírovali, ale spíš koncepčně vyšli z plošiny Simon Snorkel SS65 (65 = dostupná výška ve stopách). Dovezly se sem tuším čtyři nebo pět kousků, montovaly se na nízkoložné podvozky Š706RTD. Plošiny Simon měly trojúhelníkový průřez ramene. SUB zkonstruoval plošinu PP-20, která měla průřez přibližně čtvercový, nejprve na podvozcích RTD, pozdeji RTH a v modernizované variantě na RTH a MTS. Pak přišly i plošiny na podvozcích Tatra 148, tam se pro změnu koncepčně vycházelo z finské plošiny Nummela Skylift NS-26-3 co kdysi sloužila v Duslo Šaľa. Nummela Skylift = později Bronto Skylift.

Více lze najít v mých dvou článcích na webu Požáry.cz - ne vše je tam úplně přesné, odpovídalo to tehdejší míře mého poznání, dnes by to bylo místy změněno a doplněno o další fakta a podtypy, které jsem tehdy neznal.

http://www.pozary.cz/clanek/13515-vysok ... koda-liaz/
http://www.pozary.cz/clanek/14272-vysok ... ich-tatra/

Zmínka o vyvíjených typech plošiny je v jednom archivním článku v dávném časopisu Požární ochrana.
stř led 28, 2015 9:32 pm

pipiroha
Příspěvky: 741
Registrován: úte srp 09, 2011 12:36 pm
Bydliště: ČR

Příspěvek

Nejspíše to bude ten "šnorchl" (myslím si), ale už si přesně nepamatuju jak to říkal, každopádně mluvil o ne moc dávné historii, cca tak 2-3 roky zpět. Chtěl ji koupit, zrenovovat a vystavit... ale to už je trochu něco jiného. Až se s ním potkám, promluvím s ním o tom :wink: . Jinak tyto články už mám dávno načtené, jen se mi bohužel do paměti nezapsali těma Simonama.

Obrázek
stř led 28, 2015 9:59 pm

pragaV3S
Příspěvky: 325
Registrován: úte dub 28, 2009 1:49 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvek

Nějak tu postrádám MP 14 od Simonu
stř led 28, 2015 10:50 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Kde ji postrádáš? V článcích? Ty jsou o hasičských plošinách, tak jsem ji tam nepsal. A tady jsem ji nezmiňoval, neb se nestala vzorem pro plošinu na podvozku LIAZ :wink:

MP 14 (SS45) byla na ventře, no ni...
stř led 28, 2015 11:25 pm

pragaV3S
Příspěvky: 325
Registrován: úte dub 28, 2009 1:49 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvek

Ty clanky jsou jasny ale Postrádám ji na tom papiru pipiroha , a pokud se nepletu , tak 14 byli i na letnanech.
čtv led 29, 2015 12:31 am

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Ten papír je podle zmínky o 34 m plošině (která nebyla nikdy vyrobena) zjevně z naprostého konce 80. let a to se podle mě už vyráběla jen MP 16...
čtv led 29, 2015 1:58 am

pipiroha
Příspěvky: 741
Registrován: úte srp 09, 2011 12:36 pm
Bydliště: ČR

Příspěvek

Ten papír není kompletním výčtem všech plošin! Chybí jich tam mnohem víc... Myslím si, že ten papír patřil k nějaké ucelené složce a byl jakýmsi úvodem, pak následovali listy jednotlivých vyjmenovaných typů (viz ten co jsem vložil jako 1.) a byla to jakási prospektová prezentace SUB... Jestli tam byl třeba i nákres MP 34, kdo ví, já zatím nic víc nenašel. :roll:
čtv led 29, 2015 11:14 am

luboš růžička
Příspěvky: 636
Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
Bydliště: radovesnice

Pozdrav Liazákům

Příspěvek

Ahoj Liazáci, více než rok jsem tu nebyl a když vidím,že fotky z výměny motoru mám na straně 123 tak tu toho zase moc nepřibylo. Asi to bude tím, že Liazek a nadšenců do nich je stále méně. :o
Ta naše stále jezdí, jen od té doby co jsem tu nebyl v ní je další motor tentokráte M1.2A 640, hned převložkovanej a udělaný rozvody.Ten předešlí vydržel jen 40 000km.
No a diferáky jsme dělaly už dva. Jinak klasické detaily a drobnosti. Je to fakt fandovství držet tyhle auta v každodením provozu. a tátovi to musí ještě 2 roky vydržet do důchodu a samosřejě i ta práce na takovouhle soupravu už taky není žádná sláva,ale jezdí na vyjímky denně.
Tak Vám všem kteří máte tyhle auta přeji hodně zdaru :D
čtv led 29, 2015 6:43 pm

Scutch
Příspěvky: 393
Registrován: stř čer 22, 2011 12:01 pm
Bydliště: Nymburk

Příspěvek

Lubos ruzicka: to s tim tata asi moc nejezdi po dalnici, jinak by ho muselo sezrat mytny :cry:
THIS IS MADNESS, MADNESS?!......THIS IS LIAZ 300 !!! :-)
čtv led 29, 2015 9:29 pm

Odpovědět

Zpět na „LIAZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 48 hostů