Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
- Samer
- Příspěvky: 2171
- Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
- Bydliště: Hamry nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Pekny, Lukasi... jak vypada vlozka? Vylestena? Kolik ten motor mel, vlozky puvodni? Jak je vlozka vylestena, nedrzi tam olej a je to raz dva... masakr je, ze ta vlozka je od tepla barevna i vevnitr...
Priciny vyzranejch vlozek jsou dve... kavitace je jedna vec... a hlavne elektrochemicka koroze...a hlavne te se zabrani dobrym fridexem... a hlavne zadna voda, no... masakr... clovece ten pist nevyhazuj, docela by se mi hodil do sbirky v praci...
Priciny vyzranejch vlozek jsou dve... kavitace je jedna vec... a hlavne elektrochemicka koroze...a hlavne te se zabrani dobrym fridexem... a hlavne zadna voda, no... masakr... clovece ten pist nevyhazuj, docela by se mi hodil do sbirky v praci...
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
takže moje smůla se sráčem jménem liaz pokračuje a nemá konců
nový vložky , písty , osazený od motoráře , změřený přesahy , všechno v pohodě
hlavy jiný po repasi.
nechali jsme udělat ručně těsnění pod hlavu ze silnějšího materiálu
no , vydrželo tam si 400 km a je to zase fouknutý
tohle to udělalo teď , na prvním a na 6 válci nehorší
takže jsme přistoupili k variantě celo plechovýho těsnění
no , takže to tam je od včera , dneska vyrazím ve vleku a včechno se zdá v pohodě , okolo oběda něco začalo pocvakávat a jakoby drnčet na volnoběh , řikám co to sakra je . . . pak už se ozvývalo klepání a bouchání
přijedu domů , sklopím kabinu a koukám že se nějak hýbe kompresor a hlavou mlátí do bloku motor . . no a normálně povolený držák motoru v bloku ?
proč sakra ? ? ? vždyť to tam je XYZ let , nikdy s tím nikdo nic nedělal a najednou se to povolí ?
a aby toho nebylo málo , tak na druhý straně vytočená matka na alternátoru a skoro vypadlý šroub , takže mi ještě málem upadnul alternátor . . .
začínám si myslet že mi sem někdo přes noc chodí a ničí mi to . . . už fakrt nevím
nový vložky , písty , osazený od motoráře , změřený přesahy , všechno v pohodě
hlavy jiný po repasi.
nechali jsme udělat ručně těsnění pod hlavu ze silnějšího materiálu
no , vydrželo tam si 400 km a je to zase fouknutý
tohle to udělalo teď , na prvním a na 6 válci nehorší
takže jsme přistoupili k variantě celo plechovýho těsnění
no , takže to tam je od včera , dneska vyrazím ve vleku a včechno se zdá v pohodě , okolo oběda něco začalo pocvakávat a jakoby drnčet na volnoběh , řikám co to sakra je . . . pak už se ozvývalo klepání a bouchání
přijedu domů , sklopím kabinu a koukám že se nějak hýbe kompresor a hlavou mlátí do bloku motor . . no a normálně povolený držák motoru v bloku ?
proč sakra ? ? ? vždyť to tam je XYZ let , nikdy s tím nikdo nic nedělal a najednou se to povolí ?
a aby toho nebylo málo , tak na druhý straně vytočená matka na alternátoru a skoro vypadlý šroub , takže mi ještě málem upadnul alternátor . . .
začínám si myslet že mi sem někdo přes noc chodí a ničí mi to . . . už fakrt nevím
L I A Z 18.33 SB
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Ahoj a dneska jsem tě potkal na D1 když jsi jel s vlekem a pískem do kopce na cca 20 km.
To těsnění nebylo náhodou ze Zvěřínku, či jak se to tam jmenuje. Vyrábí tam těsnění a vydrželo mi 100 km a pak jsem pokračoval na tyči za Tatrou domů. Žádná moderna v těsnění se mi neosvědčila, pouze staré dobé azbestografitové provedení drží jako helvétská víra. Je to taky dáno žáruvzdorným kroužkem vetknutým do oplechování spalovacího prostoru. To nyní neumí udělat a opertlovávají to pouze nerezem, jenže ten popraská při větším utažení hlavy a průser je na cestě. Takže asi něco podobnýho bylo u tebe.
To těsnění nebylo náhodou ze Zvěřínku, či jak se to tam jmenuje. Vyrábí tam těsnění a vydrželo mi 100 km a pak jsem pokračoval na tyči za Tatrou domů. Žádná moderna v těsnění se mi neosvědčila, pouze staré dobé azbestografitové provedení drží jako helvétská víra. Je to taky dáno žáruvzdorným kroužkem vetknutým do oplechování spalovacího prostoru. To nyní neumí udělat a opertlovávají to pouze nerezem, jenže ten popraská při větším utažení hlavy a průser je na cestě. Takže asi něco podobnýho bylo u tebe.
Volvo FL 614.
Luka
tohle jsem prožíval se stovkou tahačem-příčiny a průběh jsem tu už někde popisoval.Jde o to,že to těsnění vyletí už jako důsledek jiný závady,která nějakým způsobem zhoršuje chlazení.Prefíkaný závady myslím ,takže třeba ustřiženej klínek na vrtulce vodní pumpy,zmetek hadice ve který je z výroby odchlíplej cár působící jako klapka,nebo jak jsem měl já-ucpaný odvzdušnění od termostatu a chladiče do expanzky.Pak vlastně v první hlavě zústávala bublina vzduchu která za provozu cestovala,způsobovala v hlavách místní přehřátí a opětný zchlazení,zároven teplem rostla a vytlacovala z motoru spodní cestou vodu.pak už to vlastně dopadlo jako při jízde z nedostatkem vody-prasklá hlava nebo přinejmenším jen to těsnění pod hlavou.Po opravách jsme na liazáckejch motorech testovali tak,že se sundaly řemeny od vodní pumpy,u domečku termostat
ů se sundala a zaslepila hadice,někdo vyndaval i termostat,namontovala se hodice směrem nahoru jako komín.Pak se dalo vody tak,aby motor byl zalitej a v ,,komínku" byla hladinka vidět.Když bylo něco špatně-prdlá vložka,hlava,špatný těsnění pod hlavou-po nastartování na volnoběh se ti v tom komínku objevují bublinky-tlak kterej někde proníká z válců.
U toho mýho případu bylo příznakem,že se do okruhu vešlo o něco mín vody,a motor po nastartování začal vytlačovat vodu z expanze hned-ne bouřlivě ale zvolna a studenou.Proto jsem furt usuzoval že mi utíkají někde tlaky,bylo to tím že se ohřála ta svinská vzduchová bublina a zvětšíla objem.
TTN
tohle jsem prožíval se stovkou tahačem-příčiny a průběh jsem tu už někde popisoval.Jde o to,že to těsnění vyletí už jako důsledek jiný závady,která nějakým způsobem zhoršuje chlazení.Prefíkaný závady myslím ,takže třeba ustřiženej klínek na vrtulce vodní pumpy,zmetek hadice ve který je z výroby odchlíplej cár působící jako klapka,nebo jak jsem měl já-ucpaný odvzdušnění od termostatu a chladiče do expanzky.Pak vlastně v první hlavě zústávala bublina vzduchu která za provozu cestovala,způsobovala v hlavách místní přehřátí a opětný zchlazení,zároven teplem rostla a vytlacovala z motoru spodní cestou vodu.pak už to vlastně dopadlo jako při jízde z nedostatkem vody-prasklá hlava nebo přinejmenším jen to těsnění pod hlavou.Po opravách jsme na liazáckejch motorech testovali tak,že se sundaly řemeny od vodní pumpy,u domečku termostat
ů se sundala a zaslepila hadice,někdo vyndaval i termostat,namontovala se hodice směrem nahoru jako komín.Pak se dalo vody tak,aby motor byl zalitej a v ,,komínku" byla hladinka vidět.Když bylo něco špatně-prdlá vložka,hlava,špatný těsnění pod hlavou-po nastartování na volnoběh se ti v tom komínku objevují bublinky-tlak kterej někde proníká z válců.
U toho mýho případu bylo příznakem,že se do okruhu vešlo o něco mín vody,a motor po nastartování začal vytlačovat vodu z expanze hned-ne bouřlivě ale zvolna a studenou.Proto jsem furt usuzoval že mi utíkají někde tlaky,bylo to tím že se ohřála ta svinská vzduchová bublina a zvětšíla objem.
TTN
Jirka : tak to jsi určitě nepotkal mě , i když mi to zlobí , tak rozhodně nepojedu do kopce po dálnici 20 a nejel jsem ani po D1
nicméně mám asi 800 km ve vleku a zatím dobrý předtím to vydrželo 400km . . .
těsnění bylo ze zvěřínku , s nerezovým olemováním , pán tvrdil že to je to nejlepší co tam může být
TTNandy :
no , to si myslím že byla příčina proč se mi to kouslo , dělali jsem těsnění , všechno ve stresu aby člověk mohl jít do práce a asi zůstala právě v bloku vzduchová bublina , jezdil jsem tady okolo baráku na sólo tak to se to tolik neohřeje , ale pak jsem to zapřáhnul a kouslo se to
vodní pumpu jsem měl venku , nic jí není , odvzdušenění shora vodního kanálu do nádobky mám natežený nový , protože právě bylo zarostlý , ale to když už jsme auto přivezli a právě nám nechtělo papat vodu
nicméně mám asi 800 km ve vleku a zatím dobrý předtím to vydrželo 400km . . .
těsnění bylo ze zvěřínku , s nerezovým olemováním , pán tvrdil že to je to nejlepší co tam může být
TTNandy :
no , to si myslím že byla příčina proč se mi to kouslo , dělali jsem těsnění , všechno ve stresu aby člověk mohl jít do práce a asi zůstala právě v bloku vzduchová bublina , jezdil jsem tady okolo baráku na sólo tak to se to tolik neohřeje , ale pak jsem to zapřáhnul a kouslo se to
vodní pumpu jsem měl venku , nic jí není , odvzdušenění shora vodního kanálu do nádobky mám natežený nový , protože právě bylo zarostlý , ale to když už jsme auto přivezli a právě nám nechtělo papat vodu
L I A Z 18.33 SB
nojo , ale blok na tohle nemá vliv ne ?
hlavy jsou jiný , sice po repasi , ale nový stojí to co by stálo celý auto
hlava mi dosedá na vložku
vložky jsou nový a nově osazený v bloku , změřený přesahy
kdyby byl křivý blok , tak bych pochopil , že by mi vyfoukla voda nebo olej . . . ale mě to vyletí pokaždý tlak z válce a z důvodu poškození toho kroužku . . . ale proč se to děje ?
hlavy jsou jiný , sice po repasi , ale nový stojí to co by stálo celý auto
hlava mi dosedá na vložku
vložky jsou nový a nově osazený v bloku , změřený přesahy
kdyby byl křivý blok , tak bych pochopil , že by mi vyfoukla voda nebo olej . . . ale mě to vyletí pokaždý tlak z válce a z důvodu poškození toho kroužku . . . ale proč se to děje ?
L I A Z 18.33 SB
ja taky začal na začatku vyměnovat vodni pumpu 2x-projistotu,potom jsem honil bublinu v motoru-marny to boj žadna tam nebyla, potom vyměna hlav po repasi-přebroušeny a otlakovany-nic, potom jsem začal davat ruzne tlouštky těsněni od ruznych vyrobcu,dotahoval jsem ruznym momentem -při asi 8 pokusu jsem řekl že tudy cesta nevede, pro klid duše jsem nechal přebrousit blok + nove vložky a motorař změřil přesahy a prohlasil že je vše stoprocentni-nikde nemuže byt chyba. Byla po 200 km těsneni opět venku. Pokonzultaci jsme opravdu usoudily že uvnitř bloku je nějaky problem-jedina možnost jak to ověřit je rengen, Takže jsem tam dal jiny motor do ktereho jsem namontoval tu novou vodni pumpu,nove vložky,repasovane hlavy a od te doby byl klid-a ani jsem nepřebrušoval blok. Takova je moje životni zkušenost,kdybych to nezažil neuvěřim. Bylo to na tahači
nejhorší je , že stále člověk nenachází proč se to děje
předtím to jezdilo jak jsem už psal semnou 3 roky nějakých 100 tis km a bez problému
úplně předtím to auto stálo 6 let v nějakým statku , takže to mělo nárok to těsnění odejít , takže hned ze začátku jsme ho udělali , ale pak klid . . . až doteď
předtím to jezdilo jak jsem už psal semnou 3 roky nějakých 100 tis km a bez problému
úplně předtím to auto stálo 6 let v nějakým statku , takže to mělo nárok to těsnění odejít , takže hned ze začátku jsme ho udělali , ale pak klid . . . až doteď
L I A Z 18.33 SB
U nas to auto bylo nove a začalo to kolem 400 tis. km jezdil na tom jenom jeden řidič celou tu dobu. Přičina-asi kaz ve vyrobě ktery se projevy až časem, pusobenim tepla a vody dojde ke korozi bloku a to oslab u vnitř odlitky. Taky jsem koukal do bloku-když tam nebyli vložky-JAKO NOVY. Nechapal jsem ale ničim jinym to byt nemohlo. Hledal jsem aji nejakou hadru v motoru jestli nejaky srandista se nepokoušel o legraci. Věř že jsem mel ztoho opravdu těžkou hlavu. Tohle se stalo i na jednom autobusu co jsem slišel
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Tak ten expert ve Zvěřínku to tvrdí každému o bezvadným provedení jeho těsnění. Jenže kolegovi kterej mě ve fázi prvního nadšení z těsnění jej dopotučil, tak odešlo tejden po mě a měl jediný štěstí že to měl skoro u baráku. Mě táhli 40 km domů díky těsnění. Tedy musí se dát pozor na původ těsnění.
A o tom zkřiveným bloku Liaz by jinej kolega mohl napsat přímo román. Radši tu Liazku 110 dal do hutí, málem ho přivedla k šílenství.
A o tom zkřiveným bloku Liaz by jinej kolega mohl napsat přímo román. Radši tu Liazku 110 dal do hutí, málem ho přivedla k šílenství.
Volvo FL 614.
Kojal-Luka
Jo,jak píše Kojal.To co popisuje s tím blokem jsem taky zažil.Jeden kámoš koupil peknou 110tku tahač.To auto tady v okrese leta lítalo jako my do Německa,opečovávaný.Pak majitel koupil Scanii,tohle stálo asi půl roku a pok ho kolega koupil.Něco najel,asi dva měsíce,odešlo těsnění a začla nekonečná anabáze-podobná Lukovi.Pak zjistili zborcenej blok uprostřed-u 3.4.válce.A to tak že by to nešlo dobrousit.Tak to ,,srovnali" napatláním nějakýho lepidla,ono to drželo a honem to prodali někam hoooooooooooodně daleko na ostravsko.Co se pak dověděl drželo to asi 3měsíce a maník tam musel dát jiný motor.Taky bych tomu nevěřil že se to může stát provozem,možná nějaká vada matroše už při odlévání.
TTN
Jo,jak píše Kojal.To co popisuje s tím blokem jsem taky zažil.Jeden kámoš koupil peknou 110tku tahač.To auto tady v okrese leta lítalo jako my do Německa,opečovávaný.Pak majitel koupil Scanii,tohle stálo asi půl roku a pok ho kolega koupil.Něco najel,asi dva měsíce,odešlo těsnění a začla nekonečná anabáze-podobná Lukovi.Pak zjistili zborcenej blok uprostřed-u 3.4.válce.A to tak že by to nešlo dobrousit.Tak to ,,srovnali" napatláním nějakýho lepidla,ono to drželo a honem to prodali někam hoooooooooooodně daleko na ostravsko.Co se pak dověděl drželo to asi 3měsíce a maník tam musel dát jiný motor.Taky bych tomu nevěřil že se to může stát provozem,možná nějaká vada matroše už při odlévání.
TTN
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů