Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
- Šumava Team
- Příspěvky: 55
- Registrován: sob kvě 12, 2012 10:47 pm
- Bydliště: Prachatice-Zdíkov
- Šumava Team
- Příspěvky: 55
- Registrován: sob kvě 12, 2012 10:47 pm
- Bydliště: Prachatice-Zdíkov
Queram
No jak ti psal Hynek.Pod tím pláštěm nástavby je uvnitř velký válcový buben.Na jeho stěnách jsou navařený krátký lopatky po celý dýlce ve do tvaru šroubovice(jako drážky v hlavni).Vepředu u kabiny má válec ozubenej věnec,mechanicky poháněnej od převodovky kterej s ním může otáčet na obě strany.Válec je položenej na rolnách.Vzadu ta stěna byla celá odklopná a na ní byl mechanizmus na zvednutí a vysypání popelnice.popelář tam zvrh odpadky,šofér párkrát otočil bubnem v daným směru a šroubovice unášela odpadky co nejvíc dopředu,a vzadu bylo místo na další.Až už byl tak plnej až dozadu,dojel na skládku,zved celou zadní stěnu a místo vyklápění točil bubnem obraceně.Odpadky byly unášený šroubovicí ven na zem.Popojel,odstranil případný zbytky bordelu u čela,přiklopil zpět zadní stěnu a odjezd.Dneska tam maj deskovej lis kterej to tlačí dopředu a na skládce ven,případně to ještě jde sklopit.Tohle asi měl bejt JZD projekt na mechanizovanej přepravník obilí.Možná jen uvnitř ty lopatky šroubovice budou třeba delší-aby líp nabírali zrno.Zezhora do toho koše na zadním čele sypali obilí,točil se buben a cpal ho dopředu.Na vykládce opačně a dole to zas z toho koše sypalo ven. .Proti kukačce ušetřili i nejakou váhu,když to zadní čelo není zatížený tím zvedacím zařízením.Původně to bylo na vzduch,pak to myslím dělali i z hydraulikou.
TTN
No jak ti psal Hynek.Pod tím pláštěm nástavby je uvnitř velký válcový buben.Na jeho stěnách jsou navařený krátký lopatky po celý dýlce ve do tvaru šroubovice(jako drážky v hlavni).Vepředu u kabiny má válec ozubenej věnec,mechanicky poháněnej od převodovky kterej s ním může otáčet na obě strany.Válec je položenej na rolnách.Vzadu ta stěna byla celá odklopná a na ní byl mechanizmus na zvednutí a vysypání popelnice.popelář tam zvrh odpadky,šofér párkrát otočil bubnem v daným směru a šroubovice unášela odpadky co nejvíc dopředu,a vzadu bylo místo na další.Až už byl tak plnej až dozadu,dojel na skládku,zved celou zadní stěnu a místo vyklápění točil bubnem obraceně.Odpadky byly unášený šroubovicí ven na zem.Popojel,odstranil případný zbytky bordelu u čela,přiklopil zpět zadní stěnu a odjezd.Dneska tam maj deskovej lis kterej to tlačí dopředu a na skládce ven,případně to ještě jde sklopit.Tohle asi měl bejt JZD projekt na mechanizovanej přepravník obilí.Možná jen uvnitř ty lopatky šroubovice budou třeba delší-aby líp nabírali zrno.Zezhora do toho koše na zadním čele sypali obilí,točil se buben a cpal ho dopředu.Na vykládce opačně a dole to zas z toho koše sypalo ven. .Proti kukačce ušetřili i nejakou váhu,když to zadní čelo není zatížený tím zvedacím zařízením.Původně to bylo na vzduch,pak to myslím dělali i z hydraulikou.
TTN
-
- Příspěvky: 418
- Registrován: sob bře 08, 2008 11:57 am
- Bydliště: Chodov u K.V.
- Kontaktovat uživatele:
no tomu miesaniu a posuvaniu hore-dole by som ako-tak rozumel.
bubon v kuka voze zacina takym kuzelom s lamelami a pevnou listou kde sa odpad drvi, nie?
Pravda, toto mohlo zostat nezmenene a nic to nedrvilo lebo zrno je drobne. Ale mohlo to byt upravene tak, ze to zrno drvilo a teda sa nasypalo zrno a tocenim bubna vznikal srot.. ale to je len moja domnienka...
bubon v kuka voze zacina takym kuzelom s lamelami a pevnou listou kde sa odpad drvi, nie?
Pravda, toto mohlo zostat nezmenene a nic to nedrvilo lebo zrno je drobne. Ale mohlo to byt upravene tak, ze to zrno drvilo a teda sa nasypalo zrno a tocenim bubna vznikal srot.. ale to je len moja domnienka...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů