Stránka 153 z 163

Re: řada 706

Napsal: pát črc 27, 2018 3:41 pm
od Pavel Šebek
:woot: :woot: :woot: :woot:

Re: řada 706

Napsal: ned črc 29, 2018 3:35 pm
od koprkam
Krásná betonpumpa.

Re: řada 706

Napsal: ned črc 29, 2018 10:16 pm
od chameleon
Krásný celý auto, táta jezdil ještě s erťákem valníkem pak přišla tatra 148 valník, pak Liaz 110 a před ávkou chvilku jezdil s takovýmto valníkem s rukou, moc se jich už dnes nevidí.

Re: řada 706

Napsal: pon črc 30, 2018 5:44 am
od koprkam
Strýc měl v Adamově na dopravě taky matesa valník s dlouhou kabinou a říkal, že to byla paráda. Povídal, že na dálnici uměl až 105. Jen se zeptám šťastného majitele, jakou má zadní nápravu? Strýc na valníku měl rábu a prej byla daleko lepší, jak Madara. Já mám na sklopce Madaru a tak hrozná mě taky nepřijde. Ještě bych se zeptal, jestli někdo nevíte, jakej byl diferenciál v rábě, mám totiž možnost jednu levně koupit a râby se miě vždycky líbily, jenom bych byl nerad, kdyby to pak dělalo bordel v kombinaci s předkem. A pak ještě jeden dotaz na odborníky. Bylo víc druhů pohonejch ústrojí tachografu? Protože mě tachograf ukazuje 90, když jedu 70, podle radaru.

Re: řada 706

Napsal: pon črc 30, 2018 9:15 pm
od peter gasparovic
naprava je raba,s madarou nemam skusenosti,ale ak by si nieco menil,zisti ozubenia,bolo niekolko druhov diferencialov,horske,cestne,tak nech sa ti to pak nehada😉

Re: řada 706

Napsal: úte črc 31, 2018 6:17 pm
od koprkam
No právě o to jde no. Vím že byly diferáky pro valník, pak diferáky do stavebních strojů (DH, UN Hon), ale nevím jestli i sklápěčkový a pokud sklápěčkový, tak jestli byly se stejným převodem pro 4x2 a 4x4, což si myslím, že 4x4 mělo ještě pomalejší diferáky, alespoň madara to tak má. V dnešní době by nebyl problém si to nechat udělat, ale nevím, kolik by to koštovalo, aneb podle hesla: Za peníze v Praze dům. A vypláznout za diferák 20 klacků, když cena auta není ani 80 by bylo poněkud úsměvné.

Re: řada 706

Napsal: sob srp 04, 2018 5:50 am
od peter gasparovic
myslim ze pre 4x2 a 4x4 boli tie diferaky ine,aspon na liane,neslo zamenit zadnu napravu zo 4x2 a dat ju na 4x4, bola rychlejsia a s predkom sa to hadalo a vacne utrhnuty kardan. skor by som to videl z toho dh112 vziat napravy a fertig.

Re: řada 706

Napsal: sob srp 04, 2018 6:53 am
od Zrzek19.33TBV
Mates měl přední i zadní jinej přední náprava byla bez kolovejch redukcí u 151 šli rychlejší diferaky upravit pro předek. A stím rychlejší diferak vzadu sklapeckovej vpředu jsem měl tu čest taky zapínal se jen opravdu na kluzkým a jak si se hnul tak se hned vypínal

Re: řada 706

Napsal: pon srp 20, 2018 12:16 pm
od koprkam
Aha, takže jestli to dobře chápu, tak u MTSP 27 je jinačí jak přední, tak i zadní diferenciál, teda každej má jinej převodovej poměr. Když je zadní nâprava rychlejší, jako předek, tak to pak postrádá smysl, ideální je, pokud je přední náprava rychlejší o cca 2-5%. Taková je praxe u traktorů, u náklaďáků je to myslím konstruuje tak, aby byly obě nápravy stejně rychlý.
Když jsi psal o tom upravování diferenciálů, myslel jsi že se upravovaly diferenciály z Madar do Ráby, nebo jak jsi to vlastně myslel?
A ještě taková malá drobnost. Jaký se dřív používaly koncovky na vzduch? Je možný, že by se montovaly stejný koncovky, jako pro jednookruhový brzdy? Protože na mím jsou, ale nejsu si jistej, jestli je to origo, nebo spíš by mě zajímalo jestli byly dří i dvouhadicový koncovky, protože je zajímavý, že když jsem kupoval DHčko, tak na propojovacích hadicích na vzduch byly taky traktorový koncovky.
Strýc mi nabízel 40mm závěs, buď Rockingera, nebo Ringfedera, nevím přesně, já mám Mireala, mám ho vzít, resp. který závěsy byly nejlepší?

Re: řada 706

Napsal: pon srp 20, 2018 1:19 pm
od Michi
Pozor co máš v TP. Mě tam nějaký idiot u 300 napsal 3D50 Mireal a teď tam nemůžu dát nic jiného... :-(
Mimochodem ten je asi nejhorší co jsem zažil...

Re: řada 706

Napsal: pon srp 20, 2018 8:02 pm
od Zrzek19.33TBV
To kopírkám: MTS měl v sestupu pro předek jiný otáčky kardanu pro zadní a přední nápravu to dohánělo rozdíl v nápravách předek byl bez redukce zadek s redukcí v naboji. A aby se dosáhlo požadovaného převodu byla hruška strašně malá a nebyl problém na ní vylámat zuby. U 151 ty měly nápravy LIAZ madara žádný Ráby se zadní hruška s talířem upravovali pro montáž do přední napravy, ale už si nepamatuju přesně co, mělo to něco společného s mazáním. Rychlejší předek měla jen 101.860 111 a 151 měly diferaky podle využití vozidla.

Re: řada 706

Napsal: pon srp 20, 2018 9:16 pm
od koprkam
U závěsu mám myslím jenom závěs podle normy ...
Já s nápravou nemám problém, faktem je, že auto jezdí spíše sporadicky.

Re: řada 706

Napsal: pon srp 20, 2018 10:49 pm
od Zrzek19.33TBV
Jo a Rába nejde křížit s LIAZ madara předkem jak u MTS tak u 300. Takový stálý převod co má Rába nemá liazacka náprava.

Re: řada 706

Napsal: pon srp 20, 2018 10:58 pm
od pavel 815
Pokud Ti někdo nabízí Ringa,nebo Rocka za dobrou cenu,ber ho,Mireal jim nesahá,ani po kotníky...

Re: řada 706

Napsal: úte srp 21, 2018 5:15 am
od koprkam
Díky moc. Faktem je, že na Liazce máme 50 mireala a je to teda plečka. Odpojit tandem jde jen, když je to rovně. Přes zimu nám kvůli soli dokonce zareznul, ale metrová trubka mu domluvila. Letos snad nebudem muset nikam v zimě jezdit, protože je pak to auto, jako rozkvetlá zahrádka.
Takže pokud tomu dobře rozumím, tak pokud bych chtěl na matesu râby, musel bych buď obě nebo žádnou. Napadají mě pak leda nápravy z DHčka, ale zase shânět diferenciály .... :think: