Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine

Odpovědět
rudolf diesel
Příspěvky: 171
Registrován: pon říj 15, 2007 9:13 pm
Bydliště: Plzeň

Kardanka

Příspěvek

Mám dotaz. včera mi na dálnici upadla kardanka, ale uletě vlastně celej ten unašeč co je uprostřed. Drží to dva šrouby zevnitř takže se dotahují jen při montáži jinak se k tomu nemůže (jen pro orientaci). Ty dav šrouby se prostě úplně vytočili ven, závity jsou OK. Když se to vezlo k opraváři tak řekl že to je ztoho že se jezdí moc rychle. je fakt že na každém klečku mám pár špiček 100-110 (no jo sólo valník 18.33 docela i jede :) ),a le to jsou špičky kdy někoho chvilkově předjížím na pěkný silnice takže žádné otřesy , nic. A těch špiček tam moc není jezdím prostě těch 90. Zdá se mi divný že by to bylo rychlostí a chtěl sjem se zeptat jestli stím máte někdo zkušenosti. Můžu Vám to i nafotit jestli se to zítra neopraví. Jinak u přírub to bylo utažený dost,a le když jsem jel a sundal rychle nohu z plynu a přidal tak mi to tak divně skákalo jako třeba když máte u osobáku v čudu silentblok na motoru,a le zapomněl sjem to říct šéfovi. Co ymslíte vy čím to je že se ty šrouby vytočili. jak říkám čistě vytočený závit je OK.
čtv úno 21, 2008 8:31 pm

Dany
Příspěvky: 531
Registrován: čtv kvě 24, 2007 9:04 pm
Bydliště: Lázně Bělohrad

Příspěvek

A nevybrovala ti kardanka :?:mohla být špatně vyvážená nebo nakopnutá.
čtv úno 21, 2008 8:35 pm

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Taky nam na 150 jednou drzela na jednou sroubu a to jeste na pul povolenym :shock:
čtv úno 21, 2008 8:51 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11897
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

to bych neřešil proč se vytočili
koukni -ted už těžko-spíš z jaký byli kvality ,mám dojem že minimum je 8.8 ale spíš bych dal 9-10 -jestli byli z tvarohu tak se nediv další věc je jestli byly jištěný zatahovacim tmelem no a jak řekl předchůdce -vyvážení -nějaká rychlost to je naprostá kravina a toho "mechanika" bych chtěl poznat :mad: :x
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
čtv úno 21, 2008 8:52 pm

stano
Příspěvky: 87
Registrován: úte pro 18, 2007 6:18 pm
Bydliště: zlín

Příspěvek

jj třeba já nalizi tam tmel nemám a ale šruby mají v hlavě dírku pro drát a je tama provlečený a taky bych tam dal těch 9-10 je to přece pevnější a jak to řekli chlapi s tím vyvážením taky si myslím že je to kravina to by to jenom trochu mlátilo ale ny toto si myslím nemá vliv
čtv úno 21, 2008 9:08 pm

riko
Příspěvky: 936
Registrován: sob dub 15, 2006 10:49 am
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm

Příspěvek

u liazky s předkem jsme to museli dotahovat pořád
čtv úno 21, 2008 10:32 pm

Uživatelský avatar
Toretto
Příspěvky: 1396
Registrován: pát bře 24, 2006 8:40 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

a upadlo ti to ve předu nebo vzadu?

asi spíš v zadu, že jo?

tam se na českém diferáku vymačká ložisko ve hrušce a pak to můžeš dotahovat a zajišťovat jak chceš a stejně se to vytoči. bud to přetáhneš a netočí se to a nebo je to volné

řešeni vyměnit diferák nebo hrušku, protože tam nepomůžou ani vymezovací kroužky,

rychlost je kravina, ale spíš se ti to tím vybrováním vytočilo a bylo.
pát úno 22, 2008 8:27 am

rudolf diesel
Příspěvky: 171
Registrován: pon říj 15, 2007 9:13 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

upadlo to u té zadní poloviny vepředu. (Je to pochopitelné?) Takžeto drželo je u diferáku a druhá část se mi píchla do asfaltu.
pát úno 22, 2008 7:42 pm

Karel334
Příspěvky: 1601
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Příspěvek

To může udělat coliv.od unašečů kříže šrouby ložiska.Chyba je hlavně v řidiči.V žádném případě nemůžeš pokračovat v jízdě když víš že auto vybruje a nelehneš si pod to.
pát úno 22, 2008 9:39 pm

rudolf diesel
Příspěvky: 171
Registrován: pon říj 15, 2007 9:13 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

Karel334 píše:To může udělat coliv.od unašečů kříže šrouby ložiska.Chyba je hlavně v řidiči.V žádném případě nemůžeš pokračovat v jízdě když víš že auto vybruje a nelehneš si pod to.
Jsem nikde nepsal že to vybrovalo :) . jen že po prudké ubrání nebo přidání to jako cuklo. (Neumí to cuknutí popsat,a le je to to samé jako když osobáku máte v čudu silentblok na motoru,a le to v tomhle případě nebylo.) Jinak sjem si pod to lehnul a dotáhnul příruby, ale víc jsem udělat nemohl , na ty dva šrouby se nedostaneš a abych řekl pravdu ani jsem nevěděl že tam jsou. No až se tam bdue dávat nová kradanka tak to budu muset pořádně zajistit.
sob úno 23, 2008 11:46 am

Uživatelský avatar
Tomik
Příspěvky: 4855
Registrován: sob pro 15, 2007 9:31 pm
Bydliště: Praha 10

Příspěvek

to cukalo zřejmě těma povolenejma šroubama,jak to bylo povolený tak to prostě dostavalo štosy.to by tam chtělo dát opravdu ty zajištovací s korunkovou matkou a skrz závlačku.
nám se na trambusu jednou urvalo celeý to uložení ložiska kardanu z rámu,a když to drželo tak nějak na půl,tak to byl taky děsnej randál
2x Nissan atleon 210
sob úno 23, 2008 12:48 pm

Uživatelský avatar
Toretto
Příspěvky: 1396
Registrován: pát bře 24, 2006 8:40 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

KDYŽ TO MÁE VYJEBANÝ TAK TO MŮŽEŠ ZAJIŠTOVAT LEPIT A DĚLAT S TÍM BUH VÍ CO A STEJNĚ SE TO VYTOČÍ
sob úno 23, 2008 2:11 pm

Odpovědět

Zpět na „LIAZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů