Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
RTHP výměna motoru a převodovky
Dobrý den přátelé , ahoj kamarádi
dostal jsem nelehký úkol.
jsem členem SDH / sbor dobrovolných hasičů / dostali jsme převodem od jiných hasičů vozidlo RTHP trambus .
s podvozkem jsme velice spokojeni, akorát originální motor nemá dostatek síly na svižnější jízdu do kopců. a myslím že v případě rychlého zásahu by to tak mělo být. přeci jenom je vozidlo naplněno 3500 kilogramy vody.
Chtěli bychom provést výměnu motoru za jiný, novější a výkonnější agregát. trambus má 118 kW a asi tam 700 Nm pokud jsem to dobře zjistil ... někde jsem si přečetl, že lze motor opatřit turbodmychadlem s předchladičem , což zvedne jeho kroutící moment a maximální výkon. podle mého názoru je ale zbytečné složitě schánět turbo, když se všude válí kvanta motorů liaz 100 a 110.
Tak tedy dohromady bychom chtěli do ráámu trambus vložit výkonnější agregát v případě 100 je to cca nějakých 220 kW což je výkon dvojnásobný.
a ted jak s převodovkou.. chtěli bychom nechat náhon na zadek, nebo předek a nebo i 4 x 4 s uzávěrkou... pokud by ta původní převodovka vydržela výkon motoru, tak necháme originální, a pouze vymení agregáty ... pokud mi rozumíte co jsem tím myslel ... a určitě někdo z vás seděl v hasičským trambusu, tak víte jak je ten motor hlučný.. určitě novější model je méně hlučný ..
děkuji za všechny příspěvky a doporučení do diskuze
dostal jsem nelehký úkol.
jsem členem SDH / sbor dobrovolných hasičů / dostali jsme převodem od jiných hasičů vozidlo RTHP trambus .
s podvozkem jsme velice spokojeni, akorát originální motor nemá dostatek síly na svižnější jízdu do kopců. a myslím že v případě rychlého zásahu by to tak mělo být. přeci jenom je vozidlo naplněno 3500 kilogramy vody.
Chtěli bychom provést výměnu motoru za jiný, novější a výkonnější agregát. trambus má 118 kW a asi tam 700 Nm pokud jsem to dobře zjistil ... někde jsem si přečetl, že lze motor opatřit turbodmychadlem s předchladičem , což zvedne jeho kroutící moment a maximální výkon. podle mého názoru je ale zbytečné složitě schánět turbo, když se všude válí kvanta motorů liaz 100 a 110.
Tak tedy dohromady bychom chtěli do ráámu trambus vložit výkonnější agregát v případě 100 je to cca nějakých 220 kW což je výkon dvojnásobný.
a ted jak s převodovkou.. chtěli bychom nechat náhon na zadek, nebo předek a nebo i 4 x 4 s uzávěrkou... pokud by ta původní převodovka vydržela výkon motoru, tak necháme originální, a pouze vymení agregáty ... pokud mi rozumíte co jsem tím myslel ... a určitě někdo z vás seděl v hasičským trambusu, tak víte jak je ten motor hlučný.. určitě novější model je méně hlučný ..
děkuji za všechny příspěvky a doporučení do diskuze
- pavel dolínek
- Příspěvky: 67
- Registrován: úte srp 29, 2006 10:00 pm
- Bydliště: dolínek
- Kontaktovat uživatele:
Re: RTHP výměna motoru a převodovky
ser na to a kupte si jiny auto,takhle domrdas tramuse a nebude to vono
Pánové já vím asi si myslíte že jsem upadl na hlavu, ale nemyslím si že 150 kW by s tím těžkým strojem nějak výrazně hýbalo.... co ten motor MTS opatřit turbem z liazu 100 ? provozní otáčky asi stejné, objem taktéž, tak kde je problém ?
nejlepší by bylo kolem 200 kW což liaz 100 je... no a převodovku nechat původní? jestli by to vydržela a nerozsypala se
nejlepší by bylo kolem 200 kW což liaz 100 je... no a převodovku nechat původní? jestli by to vydržela a nerozsypala se
- pavel dolínek
- Příspěvky: 67
- Registrován: úte srp 29, 2006 10:00 pm
- Bydliště: dolínek
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 108
- Registrován: ned led 27, 2008 4:44 pm
-
- Příspěvky: 108
- Registrován: ned led 27, 2008 4:44 pm
vitek_m - jak jsem Ti napsal výše, obrať se na Kubu Kozáka, on ti rád napíše zkušenosti s touto motorizací, většinou je to auto velmi živé, hlavně ty půlky tomu výrazně pomůžou, auto táhne kopec nekopec. Dávat do toho ještě turbo je neskonalá blbost, navíc Vám to na rozdíl od přestavby motor MTS+převodka+brzdy nikdo nepovolí a nepodepíše, rozluč se s STK Mluvil jsem s několika sbory, kde tyto přestavby mají a všude si auta chválí jako velmi živá (namátkou třeba Doksy - tam si sežeň kontakt na velitele Vláďu Dedka). Přestaňte už konečně fantazírovat s motorem ze stodesítky nebo s turbem, problém není to auto rozjet, ale zabrzdit. Pokud byste to udělali jen motorově, pak si rozbijete tlamy, protože to nebrzdí...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů