Stránka 22 z 23

Napsal: sob říj 15, 2016 8:07 am
od lubossss
Ahoj , kluci nevíte někdo, jestli je čerpadlo hydrauliky u desítky převodovky s nezávislým zapínáním čerpadla (kontejnery , popeláři a podobně) levo, nebo pravotočivé? :?: :?:

Re: Převodovky Liazů

Napsal: úte říj 10, 2017 8:51 pm
od koprkam
Mám dotaz na specialisty. Máme 151 sklápěč a chtěl bych tam zapojit rozmetadlo na hnůj pomocnou převodovku už mám ale potřebuju vědět, kam dát kardan na sestupu? Dává seto místo hydraulickýho čerpadla, přes nějakou speciální redukci a nebo se mám dívat po sestupu z MTSP 27? Respektive, dá se se namontovat sestup z mtsp 27 na sklopkovou převodovku?
Děkuji moc.

Re: Převodovky Liazů

Napsal: čtv říj 12, 2017 5:16 pm
od casper4252
koprkam: Co vím tak MTSP měl převodovku stojatou a co jsem měl 150 ta měla ležatou 151 to bude mí asi taky ležaté. Mates měl pomocný náhon pravě straně. Tak když jsem musel řešit pomocný náhon na fekál na 150 museli jsme to vyřešit hydromotorem. Nevím jestli jsem ti pomohl

Re: Převodovky Liazů

Napsal: pon říj 16, 2017 12:54 pm
od koprkam
Nakonec to dopadlo tak, že se do liazu koupí převodovka po Go a výměnným způsobem se přehodí, ta naše už je stejně na odchodu. No a ti borci, kteří ji budou generálkovat, tak tam ten pomocnej pohon nachystají. Víc se asi moc zajímat nebudu. Důležitý je, že tam ten vývod bude. :D Podle mího je to stejně ale jen záležitost sestupu, tam se liaz od matesa asi liší.
Ještě mě napadlo, dat tam převodovku z matesa, ale jezdíme i v soupravě a přecijen má ten motor o nějakých 80 kW víc, jak u trambusu, takže by jsme asi urychlili poločas rozpadu.

Re: Převodovky Liazů

Napsal: úte lis 28, 2017 6:21 pm
od jufi121
Zdravím, aké je presné označenie prevodovky ZF na Liaz 300.
Dik za odpoved :wink:

Re: Převodovky Liazů

Napsal: úte lis 28, 2017 6:36 pm
od Michi
Pasuje tam víc typů. ZF16S130 jsem měl myslím já...

Re: Převodovky Liazů

Napsal: čtv říj 18, 2018 9:05 pm
od Jiri Vobruba
Čus kluci,mám dotaz. Nevím jestli to už někdo řešil nebo ne,ale nenašel sem to tu. Jde do liazky 18.29 4x4 S3 misto převodovky 10ps80 synchronní napasovat 10p80 nesynchroní? popřípadě co by bylo zapotřebí.

Re: Převodovky Liazů

Napsal: čtv bře 07, 2019 8:38 am
od Aleš Yedla Jedlička
zdravím pánové dokázal by mi někdo přesně na typovat převodovku z MTSP 24 ? auto je sklápěčka převodovka je 10P80 + PP 100 má půlky ale potřeboval bych přesnější označení 10P80 ????????
nejde mi přidat foto bohužel
díky za rady :)

Re: Převodovky Liazů

Napsal: stř dub 17, 2019 5:57 pm
od luboš růžička
Nevíte někdo o někom kdo by byl schopen opravit převodovku 10 PS 80, z třístovkové valníkové liazky? Případně o nějaké solidní převodovce?

Re: Převodovky Liazů

Napsal: čtv dub 18, 2019 6:04 am
od Zrzek19.33TBV
Vedral na Mělníku naproti nádraží. Co ti na ni umřelo. Není to zase takový problém udělat ji doma.

Re: Převodovky Liazů

Napsal: čtv dub 18, 2019 4:00 pm
od luboš růžička
Tak do převodovky se nakonec pustí jedna firma z Kolína,příští týden. Z ničeho nic za jízdy začala hrozně rachotit čtyřka a po příjezdu domů už to trošku dělá i na pětce. Nevím co se tam událo :(

Re: Převodovky Liazů

Napsal: čtv dub 18, 2019 8:57 pm
od Zrzek19.33TBV
Hm asi ložiska na 4 kole na hlavní hřídeli.

Re: Převodovky Liazů

Napsal: pát dub 19, 2019 8:49 am
od luboš růžička
Asi,až to bude rozhozený dám vědět. No na tý naší 100vce je převodovka stále původní,dělal se jen rychloběch. To i volant je tam třetí :D ale převodovka fakt snad jako jediná z auta vydržela 1400000km bez zásahu :D neuvěřitelný. Proto mě tohle docela zarazilo. Taky dost udělalo to,že se 100vkou jezdil celou dobu jen táta a na téhle 300stovce se vystřídalo kdoví kolik řidičů ikdyž má najeto ted jen 480000km a byla celou dobu v Osevě Chlumec.

Re: Převodovky Liazů

Napsal: pát dub 19, 2019 10:31 am
od Zrzek19.33TBV
No tak tam se natahala taky nějakých tun. Sám dobře víš, že když se sejdou dobrý díly, tak to vydrží neskutečný a naopak

Re: Převodovky Liazů

Napsal: pát dub 19, 2019 7:58 pm
od lubossss
Odhaduji že to dělá rozsypané válečkové ložisko mezi nejkratší a dlouhou hřídelí, jedna z nejčastějších závad. Ložisko má jen vnitřní nitridovaný kroužek, vnějším průměrem se točí v tepelně nezpracovaném vývrtu v krátké hřídeli. Stačí ujet pár kilometrů když je v almaře málo oleje a dojde k vydření povrchu