Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine

rudolf diesel
Příspěvky: 171
Registrován: pon říj 15, 2007 9:13 pm
Bydliště: Plzeň

Výkon 18.33

Příspěvek

Nevíte někdo jak zvýšit o tohoto motoru výkon. Nezávisle mi dva šoféři trvdili (přičemž jeden byl strejda a ten by mi nelhal :) ) že jiným nastavením čerpadal z motoru dostali cca 360 koní.
sob kvě 31, 2008 7:57 am

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Viděl jsem i 400, myslím že u Sámera.
sob kvě 31, 2008 8:05 am

rudolf diesel
Příspěvky: 171
Registrován: pon říj 15, 2007 9:13 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

Tak to už vůbec nevím jak toho docílil :(
sob kvě 31, 2008 8:43 am

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Taky y me to zajimalo, ale na motor to rozhodne neni nic dobreho.
sob kvě 31, 2008 8:53 am

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

O motor bych se nebál, ten to vydrží.

U mtorů řady "C" se dávaly dvě vstřikovací čerpadla - Bosch pro Euro1 a L'Orange (vlastně ex motorpal, taky pod Boschem) pro Euro2. Turba byly shodný, ČZ Strakonice, typ K36.

Pro zvednutí výkonu se doporučovalo vždycky čerpadlo L'Oragne, dává větší tlaky, bla, bla...prostě s Boschem nedostanete z motoru to samý co s L'Orange.¨

Další věc jsou vstřiky, já má pocit, že pro zvednutí výkonu (kromě nastavení čerpadla) se doporučuje použít L'Orange v kombinaci se starejma tryskama... Modrej přízrak je takhle posunutej z 300 na cca 380 koní a motor s tím nemá problém. To spíš pak ti řidiči podstatně novějších a dražších aut, když vám nemůžou ujet...

Stojáky byly v Liazu vyráběný i jako 410ky. Často jsem slyšel, že praskaly vložky, ale zase znám spoustu lidí, kteří s tím autem odjezdili hodně a s motorem problém neměli. Tam to bylo už kombinovaný, pokud já vím, vstřikama z MANu a snad dokonce něčím dalším, ale po tom jsem nikdy nepátral... (pasovaly by tam písty, kroužky...nevim, jestli by se něco rozměrově shodovalo), ale můžu to zjistit, protože kamarád měl takhle udělanou 410ku.

Jako extrém, kterej jsem viděl jsou pak turba Holset. Pomocí přestaby čerpadla, snížení pístů, nízkýho těsnění pod hlavou a turba Holset kamarádovi nedávno postavili M1.2 A o výkonu cca 370k...

Se stojákem se dá dělat hodně muziky za relativně málo peněz...
Jen snad ještě...doporučení zkušených vždycky znělo...motor to vydrží, ale klika po druhým přebrusu už ne...
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
sob kvě 31, 2008 11:15 am

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

To mame taky na SDcku, mame Lorange cerpadlo a vstriky stary PALky.
sob kvě 31, 2008 12:11 pm

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Zapomněl jsem vlastně říct, že u Mynářů ještě před dvěma lety jezdily Portugalsko zkušební motory Tedom, Liaz... a kdoví kdo všechno v tom měl prsty a všechno to byly minimálně 420ky.... To už byly auta trochu...víc mimo normální měřítka...
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
sob kvě 31, 2008 1:51 pm

rudolf diesel
Příspěvky: 171
Registrován: pon říj 15, 2007 9:13 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

Ok, takže new čerpadlo ,ale jak myslíš starý trysky, jako ze 100 řady?
sob kvě 31, 2008 6:50 pm

Uživatelský avatar
Samer
Příspěvky: 2171
Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
Bydliště: Hamry nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Já myslím ty co byly pasovaný k těm Euro1... Ale pokud o tom chceš slyšet víc a chtěl bys s tím něco dělat, předal bych kontakt na kolegu...pač já to dělám hubou, ale on rukama...
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
sob kvě 31, 2008 7:33 pm

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

my tam mame PALy a myslim, ze to plni stejnou funkci..
sob kvě 31, 2008 9:21 pm

Karel334
Příspěvky: 1602
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Příspěvek

Na trysky pal jsem změnil názor.Je to tak dobrý do traktoru nebo ještěrky.Koupíš nový, dáš to do motoru trochu jezdíš.Pak to vyndám a všechno chčije nebo to je rozladěné, no hnus.
ned čer 01, 2008 9:18 am

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

to je mozna pravda, ale myslim ze s L´Orangema by to tak nejelo, nebo se pletu?
ned čer 01, 2008 9:42 am

maross
Příspěvky: 11
Registrován: sob říj 21, 2006 6:55 pm
Bydliště: Šala,SK

otazka ohladom cerpadla L´Orange

Příspěvek

Chcem sa spytat,ze v akych vykonoch sa vyrabal tento motor s takymto cerpadlom.A keby niekto mal foto tak by som bol rad.Lebo tento motor mal opacne otocene turbo.A ake trysky by som mal pouzit,lebo ten motor nema hlavy.Cize mam pouzit PAL-acke ale Bosch trysky?
stř srp 06, 2008 8:15 pm

Fido 18.33 TBV
Příspěvky: 142
Registrován: pát říj 20, 2006 8:52 pm
Bydliště: Poděbrady III

Příspěvek

Samer-www.liaztrucks.com píše:Zapomněl jsem vlastně říct, že u Mynářů ještě před dvěma lety jezdily Portugalsko zkušební motory Tedom, Liaz... a kdoví kdo všechno v tom měl prsty a všechno to byly minimálně 420ky.... To už byly auta trochu...víc mimo normální měřítka...
myslis tenhle http://engines.tedom.eu/download/2/90/T ... -TA-02.pdf
Lady-lí, lady-lou, lady-lů, Český silnice jsou plný d*bilů !!
Trambus uhání tak pozor dávej, nemáš Mercedes, však chlap jsi správnej...
stř srp 06, 2008 10:00 pm

Petr Rozkošný
Příspěvky: 123
Registrován: pon čer 16, 2008 10:49 pm
Bydliště: Veverska Bítýška

Příspěvek

Mohl by mě někdo říct konkretně co je potřeba ke zvíšení výkonu a na kolik se to dá zvednout? Dík za odpovědˇ.
pon srp 11, 2008 7:04 pm

Odpovědět

Zpět na „LIAZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 55 hostů