Stránka 123 z 129

Napsal: ned říj 19, 2014 10:33 am
od Hynek
Jsme strašlivě OT, ale neodpustím si ještě dodatek - nešlo hlavně o funkci, ale o snížení výrobních nákladů, to byl hlavní důvod zrušení chromované masky, byla prostě moc drahá, řekl bych násobně proti perforovanému plechu.

Napsal: ned říj 19, 2014 11:11 am
od Timy
to nijak neodporuje tomu, co jsem napsal. Funkční = účelné + jednoduché + levné

Napsal: ned říj 19, 2014 7:47 pm
od Michi
Tak zpátky k tématu... :D
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: ned říj 19, 2014 8:09 pm
od TTNandy
Elektronika-no vono se jezdilo s mechanickým plynem,s jednoduchou klimatizací,s mechanickým omezovačem,dokonce s rádiem s mechanickou předvolbou a to i stovkou a po celým světě.Vývoj je hezká věc,ale součástí pokroku je i spolehlivost,a tu tzhle systémy prostě nemaj.Ve většíně ani není možnost poškozený okruh vyřadit aby neblokoval ostatní a nebránil v plnohodnotným provozu.Málokdo ví,že ještě v 80.letech byly mnohý jaderný rakety vybavený vzduchovo-mechanickým počítačem.Jen trubičky,trysky,vahadla.Zdroj energie-tlak náporového vzduchu.Žádná baterie,žádná ůdržba,žádné ovlivnění elektronickýmy zbraněmi a umělým bleskem,magnetickým polem.Já ještě na škole zažil výuku týhle technologie.
A nepovažuju za pokrok když si koupím novej auták a třeba po projetí větší louže čumím u krajnice a kolem uhání Žigulík.....
Někdy jsou ty elektronický řešení spíš krokem zpátky,a mně je z toho spíš smutno,protože je asi něco špatně. :D
TTN

Napsal: stř říj 22, 2014 1:16 pm
od Mirous
Dusan: Jen co jsem koukal díky "nereznoucí" kabině to vypadá mladě...

Nereznoucí ironicky nebo vážně nereznou?

Mimochodem jen pro info, jak je to s ND na Xenu? dají se sehnat? například i karosářské díly?

Napsal: stř říj 22, 2014 3:53 pm
od Samer
Je to laminat a hlinik, takze to opravdu nerezavi.

Sehnat se da vetsina dilu. Co se neda sehnat, da se vetsinou opravit. Laminat je porad jenom laminat a ty kopyta nekdo ma a ty dily se nechaji vyrobit. Naraznik, blatniky a stupacky, to se sehnad da asi porad (akorat to kolem me nikdo nejakou dobu neshanel, tak nevim ted uplne aktualni informace).

Napsal: stř říj 22, 2014 11:55 pm
od Mirous
Díky za info. Vážně jsem netušil, že není plechová. Na díly jsem se ptal spíše ze zvědavosti, přeci jen na sériový se dá sehnat asi kde co, ale na stroj, který vyjel v pár kusech to bude horší, takže jsem si říkal, jestli to někomu stojí za to, aby na to náhradní díly vyráběl. S motorem asi problém nebude, když je to tuším Detroit, ale právě ty specifický díly z Liazu...no nikdy sem v ní ani neseděl, tak nevím, jak je nebo není povedená, ale designově se mi vždy velmi líbila.

Napsal: čtv říj 23, 2014 8:40 am
od Samer
Ono to právě má svý výhody, protože těch specifických dílů z Liazu tam moc není. Lamináty vyrábět není problém, kopyta se dochovala a výroba může být vyloženě kusová záležitost. Spousta věcí na tom autě je z MANu F2000, není to taková hrůza, hlavně když víš, komu máš zavolat. Dá se to. Ale už se to moc nevyplácí. Vždyť to jsou všechno auta starý víc než 15 let...a na to na co byly určený, dálková doprava, už tak starý auta nikdo nechce. To je život.

Napsal: čtv říj 23, 2014 6:13 pm
od Nowiz
Dneska jsem potkal pana Čápa a xena vypadá stále dobře.Jezdí zase na řepě.Jen sem ho nestihl vyfotit! :wink:

Napsal: pát říj 24, 2014 5:01 am
od Tatrol
Olda:
Já to mám co se týče dyzajnu nějak naopak.
Š100 totální propadák, a znouzecnost předělat 1000MB
706rt je dokonalý a 706mt geroj doby...
Xena je dyzajnový skvost ve svém období.Na tohle karosářský dílo ze "staronových" značek nikdo neměl v té době šanci.
(kromě spodních sojlerů)....

Náhradní díly na Xenu

Napsal: pát říj 24, 2014 8:31 am
od Jarý
Co se týká náhradních dílů tak souhlasím s Honzou Roseckým, Xena je skládačka, měnili jsme odpružení kabiny - Man, ventil topení - Man, popraskané přední kotouče na brzdách - Mercedes Actros , trošku problém s ložiskem, ale i to se vyřešilo . Navíc mám katalog n.d. tak se dá jakž takž komunikovat ... :D

Napsal: pát říj 24, 2014 9:36 am
od Samer
Ale zrovna Štěpán Chlum teď sháněl silentbloky na zadní nápravu a to sme nesehnali z ničeho... Takový blbosti a kraviny se sháněj blbě. Zadní náprava je nejvíc naprd, na to nejde sehnat nic. Proto má už několik aut nápravu jinou, ale úprava zase není tak jednoduchá...

Napsal: pát říj 24, 2014 10:13 pm
od TTNandy
Sámer
Nechci machrovat-nevím jaký typ silentbloků tam je.Ale já jsem za komančů řešil jako mystřík v dílnách spotřebu nedostatkovejch ,,kostí" na nápravy návěsů.Na koncích měly široký válcový oka,v těch bylo vložený kovový pouzdro a meziprostor vyplněn gumou.Ta byla moc měkká a vydrželo to tak pul roku.Tak mně napadlo že soustružník vytočí tu střední trubku novou a nechám v gumárně která tu fungovala při KSK Teplice zapéct novou tvrdší gumu do oka.Za pár kaček nám to dělali a kostí byly bezva.Po převratu jsem si tam nechal dělat klasický deskový silentbloky k motoru na Volvo.podmínkou bylo dodat kovový desky absolutně očištěný od starý gumy a říct si rozměry a tvrdost gumy.Omezený to bylo pouze tím,aby se to vešlo do vulkanizační pece-což u tehle malejch věcí nebyl problém.Asi by to šlo realizovat v každý gumárně,já nevím,třeba v Hradcí,tady v Teplicích snad taky ještě funguje,bude jich po republice víc.
TTN

Napsal: sob říj 25, 2014 6:32 pm
od Michi
Když jsem byl ve Velký Bíteši zkracovat kardan, tak tam měli i "kosti". Říkali že je repasujou, ale i vyrábí stejně jako ty kardany... :idea:

Napsal: sob říj 25, 2014 7:39 pm
od Samer
Dekuju, nakonec to snad byl jen informacni sum a ty gumy se daji z neceho pouzit. Vyroba odznova to byla slozitejsi, ale mozna cesta - mas pravdu. Na Volvu to mam taky, no...