Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine

Odpovědět
fero17
Příspěvky: 60
Registrován: pon kvě 16, 2016 12:13 pm
Bydliště: Prešov

Příspěvek

Má to aj posilovač riadenia?
ned črc 17, 2016 10:04 am

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Posilovač to má. Jiný motor do toho dát nejde, je v tom na něj poměrně málo místa nehledě k tomu, že to nikdo nepovolí, stejně tak převodovku. Jezdí to běžně a úplně v pohodě 90, ale umí to i víc, problém je ale že se už v těch 90ti dost hřejou náboje, takže jakkoli rychlejší jízda je cesta k totální likvidaci přední nápravy. Hydraulický naviják na to těžko dáš, když to auto nemá hydrauliku. V terénu je to spíš nepoužitelné a když s tím zastavíš jen s trochu zkroucenym rámem, už tam nedostaneš kvalt ani náhodou a budeš to muset něčím popotáhnout, už se mi to v minulosti stalo. Kabinu prakticky nejde v zimě pořádně vytopit a táhne do toho pod palubkou jak sviň. Redukce to NEMÁ, jen půlky. Měchy by na to šly dát velmi problematicky, je to ještě starý stovkový rám a ještě k tomu upravený, nehledě k tomu, že se ti pod to opět nikdo nepodepíše. Single pneu (balony) bez problémů, je to v podstatě agro podvozek, na které se to dávalo. Jen nevim, zda by to nekolidovalo s předníma podběhama. Jo a je to brutálně nepohodlný na rozbitý silnici... Najezdil jsem s hasičákama 101.860 docela dost a dost dobře si nedokážu představit s tím někam daleko vyrazit, stačilo mi to párkrát vézt z Prahy na náš tábor k Sušici, na silnici taky nic moc. Pro hasiče dobrý auto, ale na expedice ani za boha. Zlatá Tatra :roll:
ned črc 17, 2016 7:40 pm

Uživatelský avatar
Luďa
Příspěvky: 1426
Registrován: sob říj 31, 2009 10:24 pm
Bydliště: Nížkov (ZR) - Brno

Příspěvek

Přihodím sem jednoho trambuska, kterej sem naživo viděl jen párkrát.

Obrázek. Obrázek. Obrázek. Obrázek. Obrázek. Obrázek
Když se potíš u polívky - jsi zdravý.
Když se potíš u acylpyrinu - jsi nemocný.
Když se potíš u sexu - jsi starý.
Když se potíš u práce - jsi blbý
pon črc 18, 2016 4:27 pm

fero17
Příspěvky: 60
Registrován: pon kvě 16, 2016 12:13 pm
Bydliště: Prešov

Příspěvek

Hynku
Nemal som na mysli zvýšenie maximálnej rýchlosti len zníženie otáčok pri rýchlosti max 80 km/h. Niekde som videl že na matesa dávali turbo. Neviem či to pôjde aj sem ale aj tak to asi nebude dobrý nápad. Motor by mal byť hlavne spolahlivý výkon je až druhoradý.
Hydraulický navijak som myslel tak,že vývod na pohon čerpadla by som dal hydraulické čerpadlo a potom hydraulický navijak. Myslím že aj s priradením čerpadla auto jazdí - kropička.
Verím že krútenie v teréne a tvrdý podvozok by som vyriešil ubratím jedného alebo dvoch listov z vrchu a prehodením na spodok. Myslím že to bude mekšie a pohodlnejšie a v teréne budú viac kývať nápravya menej rám. Krútenie rámu je aj kvôli tažkej vode na jednom mieste tá nástavba s nábytkom bude oproti tomu pierko.
Hej tatra je super ale veľké kabíny majú len 8 kolky a tp-čka a to ma zožerie za živa.
Diki
pon črc 18, 2016 5:45 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

1. Hasičká LIAZka má turbo, takže tam těžko dáš druhé.
2. S přiřazením pohonu se strašně špatně řadí kvalt, je to tak o vykurvení převodky
3. Kroutit se to bude furt stejně, bedna s nábytkem taky není zrovna lehká věc. Hasičská nástavba vezla jen 2,5 kubíku vody a 0,4 kubíku pěnidla a sama o sobě moc nevážila, takže to zase tak těžké nebylo...

A co brání přehodit velkou kabinu třeba na agropodvozek Z22 nebo na hasičák PR2? Vždyť se to běžně dělá, kamarád takovejch aut (byť pro hasiče) postavil už docela dost, to už jsem ti psal před časem jinde.
pon črc 18, 2016 6:07 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

A ještě jedna věc - pokud bys dal hydraulické čerpadlo na pomocný pohon místo čerpadla, tak s vyšlápnutou spojkou to nebude fungovat, protože se to řadí v převodovce právě s vyšlápnutou spojkou.
úte črc 19, 2016 9:57 am

fero17
Příspěvky: 60
Registrován: pon kvě 16, 2016 12:13 pm
Bydliště: Prešov

Příspěvek

Som to zle napísal
Ja som myslel že je tam bez turba 160koní a že až do MT dávali turbo a preto mali 180-210 koní a inú prevodovku z novej rady 100. Že či by to tam vošiel motor a prevodovka z MT.
úte črc 19, 2016 1:23 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Pokud se bavíme o hasičáku LIAZ 101.860, tak to je kurnik ještě modernější auto než řada MT, která nikdy v sérii turbo neměla. Hasičské LIAZky turbo měly do jedné.

Nebo to od začátku chápu špatně a chceš přestavovat starý hasičský erťák Š706 RTHP na trilexech a prehistorických nápravách? Pokud ano, pak nad tebou definitivně lámu hůl a myslim si něco o totálním magorovi. To si sebou rovnou vez kamion náhradních dílů. Přestavovat erťák na matesovej motor a převodku samozřejmě jde, nevim teda kam bys tam chtěl narvat turbo, poněkud by ti lezlo do kabiny. Kromě motoru ale musíš předělat i brzdy na dvouokruh, jinak ti nikdo nedá na přestavbu razítko. A řazení s připnutym pohonem je u erťáku ještě daleko těžší než u LIAZky. Jinak teda na erťák nejde dát singl pneu a další věci nejdou.
úte črc 19, 2016 2:00 pm

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Já mám takový dojem že pan Fero17 je tak trošku snílek a blázen,který tu píše do všech for s dotazem na expediční auto,nejdřív do tater,pak do ify,nakonec do Liazu... čekám kdy napíše do vlákna o V3s zdali by tam nešla dát dvojkabina a zrychlit to :lol:
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
úte črc 19, 2016 5:57 pm

oldjan
Příspěvky: 820
Registrován: pon bře 24, 2008 9:03 pm
Bydliště: Liberec

Příspěvek

JIRaY: k tomu jsem došel už v momentě, kdy chtěl vyrazit s 813 8x8 tisíce km do ruska
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
úte črc 19, 2016 9:43 pm

fero17
Příspěvky: 60
Registrován: pon kvě 16, 2016 12:13 pm
Bydliště: Prešov

Příspěvek

Chlapi mať sen alebo predstavu alebo utopický nezmysel v hlave niejenič zlé. Nemám horu penazí ani schopnosti si auto sám postaviť a preto hľadám rôzne cesty a spôsoby ako niečo mojej predsatave podobné zohnať. To že skúšam na rôznych fórach nech vás netrápi. Všetky názory formujú moje konečné rozhodnutie. Možno sa pýtam nezmysli ale ten kto sa nepýta nič sa nedozvie.
O. K. Hynku rozumiem diki
stř črc 20, 2016 8:37 pm

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

Dozvím se co si měl na mysli? Zda Š706RTHP nebo L101.860?
stř črc 20, 2016 9:27 pm

fero17
Příspěvky: 60
Registrován: pon kvě 16, 2016 12:13 pm
Bydliště: Prešov

Příspěvek

Pôvodne som mal nakydali 706 ale neskôr som uvažoval o výmene kabíny 101.860 a na to dat kabínu zo 706 len preto lebo ta kabína sa mi viac páči. Máš pravdu že 706 to je hodné staré a technické problémy by ma dorazili. Diki
Ináč blázon určite som. Ako ináč sa dá nazvať človek ktorý chce ísť s 3 deťmi na niekoľko tisícovú cestu dakde do prdele a potom späť.
stř črc 20, 2016 9:37 pm

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2208
Registrován: stř lis 26, 2008 6:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Příspěvek

Na stovkový podvozek erťáckou kabinu asi nenarveš. Stovkové (stopadesátkové) kabiny se sice dávali v rámci GO na podvozky řady MT, ale naopak to myslím nepůjde. Stovka má vepředu rozšířený rám, takže ta kabina z trambusa tam zřejmě pasovat nebude.

A i když jsem fanatický Liazák, tak ti srdečně doporučuju, abys poslechl Hynka a koupil Tatru. Pokud to teda celé myslíš vážně.
!LIAZ 4life!
čtv črc 21, 2016 7:06 am

Uživatelský avatar
chameleon
Příspěvky: 111
Registrován: sob pro 29, 2012 10:59 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Mne by jen zajímalo kolik si plán myslí že to bude stát, je jedno zda Tatra či Liaz. Osobně si myslím že nemá ani na to aby koupil obytného fiata a vyjel do ........
čtv črc 21, 2016 9:48 pm

Odpovědět

Zpět na „LIAZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů