Stránka 2 z 3

Napsal: úte zář 22, 2009 1:03 pm
od Lee
co se týká tej spojky je dobrý se podívat jestli neni náhodou prasklý víčko na nádobce pak to de fakt blbě! :D

Napsal: úte zář 22, 2009 4:30 pm
od MEJLA´
Vidíš,a já mám prasklé víčko co stím jezdím,a v poho... :lol:

Napsal: stř zář 23, 2009 10:43 am
od stano
při jízdě ti to prásklé víčko nevadí ale jakmile chceš odvzdušnit spojku tak už trochu jo ale chlapi pokd tu spojku chcete jenom odvzdušnit tak je dobré jak tu už bylo zmíněno že jeden šplape a druhý povoluje odvzdušňovák na posilovači ale pokd chcete vypěnit kapalináu tak je to dobré přes tu nádobku strčit tam hadici a přes nějaký reglýtor kde si mužeš nastavit prutok vzduchu.

Napsal: čtv zář 24, 2009 5:48 pm
od Lee
Tak tak já měl na mysli že to prasklý víčko vadí při odvzdušnování!! Při jízdě je to jedno! :D

Napsal: pon zář 28, 2009 7:35 pm
od dandys
já mám ve víčku ventilek a protlačuju to kompresorem a luxus :D

Napsal: stř pro 28, 2011 4:00 pm
od stano
jenom sem chcešl že mám doma novou spojku na ůizu 110 fotku klidně pošlu.

Napsal: stř pro 28, 2011 7:06 pm
od Benďa
Na Tatře to dělám buďto jak popisoval Leoš motorkem z ostřikovačů- tlačíš luft přirozenou cestou nahoru nebo přes vzduch jak tu popisujete. Mám na víčku udělaný ventilek (taky to tu někdo psal) a přes ten to tam tlačím. Pokud to ale tlačíš jen tak naholo přímo do kapaliny tak se ti opravdu zpění. Mě naučil kamoš dát si do sítka co je v nádržce (nevím jestli ho tam Liaz má, snad je to stejné jak u Tatry) kousek hadry abych zamezil zpěnění kapaliny, nejlíp když se ta hadra napije brzdovky. Pak je to v pohodě ale je lepší pokud si tam můžeš ten tlak pouštět postupně, ne naráz co ti dává kompresor aby ti nevystřelila hadička co jde do válečku. Samozřejmostí by mělo být vyčištění nádržky, kolikrát je tam na dně spousta černého bordelu. Jednou nám taky nešla odvzdušnit Líza, byla tam navařená tyčinka co jde od pedálu.Prej se to navařuje když se tam dává jiný váleček,nevím jestli ze škodovky ze spojky či z čeho ale už jsem viděl ve válečku jako vymezení i kuličku.Tak jsme tyčinku museli nejdřív zakrátit a pak to šlo "na drc".

Napsal: stř pro 28, 2011 7:31 pm
od kruji
Kdysi jsme to dělali na Liazu, a teď nedávno v servisu na MANu. jeden maník pod autem otvíral,a zavíral odvzdušňovák, druhý doplnil nádobku doplna, tlakový vzduch pustil tak aby jen potichu syčel, našrouboval víčko s trubičkou a hadici jenom přiložil k trubičce. Natlačili 2 nádržky, dolili po rysku a šlape to. Systém byl úplně prázdný, viz foto posilovače:
Obrázek
Vlastní odvzdušnění trvalo cca 5 min.

Napsal: sob pro 31, 2011 8:42 am
od luboš růžička
My odvzdušnujem spojku tak, že do toho jeden fouká normální velkou ruční pumpou na foukání kol od moskviče, v pohodě to stačí a vždy se nám to povedlo. Foukám a dolévám já táta povoluje odvzdušnovák,rodinná spolupráce.

Napsal: sob pro 31, 2011 5:17 pm
od Lee
Jak to tady čtu tak v podstatě všichni as malejma obměnama radíte totéž! Já sem to dělal na všech autech taky tak ale v loni u 100vky nastal problem prostě a jednoduše to nešlo kdybych se pos..l!! Stálo mě to asi tři kapaliny skoro celej den a plno nafty jo tak zbytek zdravejch nervů! :D Prostě za boha to nešlo odvzdušnit je možný že někde ve vedení je oblouk a dělá se tam bublina která se pohybuje sem tam a vzduch se tam drží protože z odvzdušňováku stříká čistá kapalina a vzduch je tam pořád! Už sem si nevěděl rady až pak mě kamarád poradil abych to šprickou prej to taky občas dělaj!
Takže moje rada zní vykašli se na hadice motůrky do ostřikovačů a další i když dobrý věci! skoč do auta zajeď si do Agrowestu či nějakýho podobnýho kšeftu kup si tam špricku já sem za ní dal letos asi 200,-!
Naplň jí kapalinou vytlač z ní vzduch aby šla čistá kapalina bez bublinek pak povol odvzdušňovák dole na prasátku nasaď tam hadičku a protlač kapalinu pěkně odzpoda do baňky! Nelekej se pude to hoodně ztuha baňku celou takhle plnit nemusíš stačí tak tři cm. a pak jí jenom doleješ celá operace by neměla zabrat dýl než pět minut!

Jinak všem přeju hodně zdraví štěstí klidu a pohody v novém roce!! :wink:

Lee

Napsal: sob pro 31, 2011 6:21 pm
od lubossss
Ahoj tyhle postupy jsem také všechny vyzkoušel a všechny fungovaly ale pak jsem na liazce přeohýbal trubičku co v ní vede kapalina zrušil jsem ten ohyb kdy trubička prochází pod rámem a vedl ji vnitřkem tak aby byla ""vyspádovaná"" až do válečku ( nesmí zůstat jediné místo kde se shromažďuje lehký vzduch a nemůže vybublat přes váleček až do nádobky ) je to problematické ale jde to pak auto postavíš předkem do kopce aby se zvětšil sklon a pouze naleješ kapalinu cca 3 hoďky děláš něco jiného pak znovu doleješ a víc se nemusíš žlučit je to odvzdušněno Lízu už dávno nemám ale udělal jsem si to i na 815ctce až si vzpomenu dám fotky :lol: :lol: :lol:

Napsal: ned led 08, 2012 1:05 pm
od Jirka Novák
Já si udělám sice komplikovanější přípravek,ale na všechny mé auta a tak ten čas na výrobu nebude marný. Základ bude laboratorní vývěva a sklenice s víkem na hermetické uzavření. Ve víku budou dva vývody, jeden k vývěvě a druhý k odvzdušňováku. Princip bude takový že podtlak- vákum ve sklenici vyrobený vývěvou natáhne brzdovou kapalinu skrz celý systém od nádržky až po odvzdušňovák. Vycucnutá kapalina se zachytí ve sklenici.Tím pádem nevznikne nikde v systému vzduchová bublina. Bude to vhodné i na ABS atd. Podtlak bude jednoduše regulovatelný a jinak je možné dosáhnout až vysokého podtlaku díky třístupňové vývěvě. Ještě že mám laboratoř :D

Napsal: ned led 08, 2012 9:19 pm
od Michi
Tak jak tady popisuje většina : Mám druhé víčko a v něm chycenou rychlospojku na vzduch. jen doplním na max kapalinu, zašroubuju víčkem a připojím přes regulátor vzduch. A jen zlechka přidávám a čekám až teče. Občas zkontroluju stav a doplním. Hlavně to s tím tlakem nepřehnat, jinak se opravdu zpění kapalina a stojí to za prd, nebo i praskne nádobka... :(' Dělám to sám, bez pomoci...

Napsal: sob led 28, 2012 7:02 pm
od TTNandy
:D
Nejlepší je jak říká Lubosss,vysrat se na tu zprohejbanou trubku a vyspádovat tam tlakovou hadičku.Navíc ta mrcha časem rezne a ten bordel z ní kurví posilovač,nebo v nejlepším přicpe sítko a spojka jde ztuha.Jinak jsem vždycky používal to víčko s ventilkem a pumpičku.Taky jsem to nedávno pomáhal dělat kamošovi u T815,furt mu to neslo,pak jsem zjistil že má změklou starou hadičku od nádobky k válečku a ta potvora se ohnula únavou tak,že se zaškrtila.Takže váleček při šlapání se nedoplnoval správně kapalinou.Pak to taky nejde a nejde!!! :D :D :D
TTN

Napsal: stř úno 22, 2012 10:51 am
od Study
Já řešil tenhle problém zrovna minulý týden na Karose, měnil jsem oba plynové válečky a natahoval novou vratku, stará mi praskla ohybem při povolování průtokáče na předním válečku. Nemá absolutně cenu dělat to ručně, padlo tam neskutečné množství kapaliny a bez výsledku. Donesli jsme natlakovaný vzduchojem na 8atm. (prostě kompresor či cokoliv jiného), dolili nádobku do plna, nasadili víčko s autoventilkem, vždycky tam trouškou foukli, dvacetkrát šlápli na pedál, ve spodní pozici pedálu jsem zadní váleček povolil (naražená hadice zpět do lahve, takže bylo hezky vidět, co ztama jde a nejde), vyfluslo to občas mezi kapalinou bubliny, ve finále dával pěnu, stačilo to udělat tak pětkrát, šestkrát po sobě a během pěti minut bylo odvzdušněno.