Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine

Odpovědět
koprkam
Příspěvky: 317
Registrován: čtv říj 27, 2016 8:08 pm
Bydliště: Buková

Re: řada 300

Příspěvek

To je teda mazec, když si vezmeš, že by jsi tam měl mít, pokud se nepletu okolo 20t. Ale fakt je, že dřív to šlo, když skoro nebyly váhy.
stř zář 19, 2018 12:17 pm

Michi
Příspěvky: 1276
Registrován: čtv kvě 07, 2009 7:05 pm
Bydliště: Rousínov (Vyškov)

Re: řada 300

Příspěvek

A ještě dřív se na liazce běžně vozilo 5t, aby jsi to neuhnal. Teda pokud jsi to neměl domů... A taky to šlo... :D
stř zář 19, 2018 12:51 pm

red.bill
Příspěvky: 193
Registrován: sob dub 12, 2014 6:55 pm
Bydliště: Mrklov

Re: řada 300

Příspěvek

Hlavně do roku 2006? byla maximální celková hmotnost soupravy 40t. Kde kdo to pak navyšoval na max. co výrobce povolil a dnes je v tom bordel. 150 měla 17t auto, 23,8t vlek, celkovou 40,8t. Já měl 150 přetypovanou na 18t, vlek jen 22t a celkovou 39t. Kdo to kde posral nevím, už se tak koupila.
Jinak k tomu překládání známý vez na 815 18t kamene, jak to na to dostali netušim:D
stř zář 19, 2018 7:41 pm

Michi
Příspěvky: 1276
Registrován: čtv kvě 07, 2009 7:05 pm
Bydliště: Rousínov (Vyškov)

Re: řada 300

Příspěvek

Ten vlek tak byl kvůli závěsu, protože s tím jaksi soudruzi nepočítali při výrobě že by za to někdo dal víc než 17.13...
stř zář 19, 2018 9:06 pm

koprkam
Příspěvky: 317
Registrován: čtv říj 27, 2016 8:08 pm
Bydliště: Buková

Re: řada 300

Příspěvek

My máme na liazce 17t, pokud mi doma schválí bezdušáky, tak to zrovna nechám napsat na 18t. A vlek máme taky 22t. Než jsme koupili tandema, tak jsme chtěli koupit trojosák BSS 22.16, překopanej na sklopku, ale asi by jsme se s tym blbě motali u baráku, navíc měl sjetý pláště a tak jsme se na to vyprdli, ale dodneška by mě zajímalo, jak by se s tím jezdilo.
čtv zář 20, 2018 8:10 am

red.bill
Příspěvky: 193
Registrován: sob dub 12, 2014 6:55 pm
Bydliště: Mrklov

Re: řada 300

Příspěvek

U mě ne, já měl 150 jednu z posledních rok 91 nebo 92. Takovej správnej bastl 150 a 250 co se elektriky týče. Jedině že by to po převratu ponížily nebo v techničáku bylo psanýho něco jinýho než v návodě.

K těm bezdušákům než je začneš schánět prvně si zjisti v tedomu jestli nebudeš muset mít vpředu balony a vzadu 315. Podle legislativy bys měl nebo aspoň já měl vpředu 6,7t na nápravu(při jednomontáži je max. 6,5t). Zůstaly tam klasika 295 gumy jenže to bylo přetypovaný za krále klacka tak kdoví jak je to dnes.
čtv zář 20, 2018 3:52 pm

Michi
Příspěvky: 1276
Registrován: čtv kvě 07, 2009 7:05 pm
Bydliště: Rousínov (Vyškov)

Re: řada 300

Příspěvek

Gumy můžeš mít 295 nebo 315 ve předu i vzadu. Já mám schválené oboje a jelikož jsem měnil předek, tak ten je 315 a zadek mám zatím na 295...
čtv zář 20, 2018 5:14 pm

red.bill
Příspěvky: 193
Registrován: sob dub 12, 2014 6:55 pm
Bydliště: Mrklov

Re: řada 300

Příspěvek

Pokud se nepletu tak mají auto se předkem.
čtv zář 20, 2018 7:32 pm

koprkam
Příspěvky: 317
Registrován: čtv říj 27, 2016 8:08 pm
Bydliště: Buková

Re: řada 300

Příspěvek

Řeknu to tak, vzhledem k ceně plášťů a nesehnatelnosti ráfků, jsem od 445 upustil. Čili můj plán a v tedomu mi napsali, že to není problém, je hodit na předek 385 a na zadek tuplák 315, což si myslím, že by mohlo být i poměrně slušný.

Teď ještě dotaz na majitele liazek kontyšů. Pokud se nepletu, tak jsou kontejnery, stejně jako hydraulický ruky na lesovozech, poháněný externím čerpadlem na vývodu převodovky hned za spojkou, teda alespoň u Pragy 10PS80. Převodovka by měla být stejná i pro agro liazku, určenou pro pohon rozmetadla, fekálu,... Moje otázka je, je tomu skutečně tak? A pokud ano, jak moc je komplikované skloubit převodovku z kontejneru bez předku a mojí desítky pro předek, nebo je lepší sehnat kontejnerovou převodovku z 4x4? Potažmo je možnost sehnat převodovku s vývodem třeba 14PS150? Je vlastně vůbec reálný sehnat čtrnáctku pro 4x4?
Jde mi totiž o to, že vozíme rozmetadlo na trambusu, ale vzhledem k ceně pojistky a silniční daně bych ho asi chtěl prodat a necháme si jenom Liazku a u Liazky už má převodovka taky nárok na opravu, tak přemýšlím takhle.
čtv zář 20, 2018 8:31 pm

Michi
Příspěvky: 1276
Registrován: čtv kvě 07, 2009 7:05 pm
Bydliště: Rousínov (Vyškov)

Re: řada 300

Příspěvek

To co popisuješ je nezávislý (na spojce) pohon. Určitě se dělali i 14, ale kolik? Další věc je, že to nemusí být nutně převodovka 4x4 a může mít nezávislý pohon čerpadla. Viděl bych to třeba na kropice. Ale pravděpodobně tam asi bude 10PS...
A nevím kolik zvládne přenést výkonu. Někde mám výkony pro 14, ale teď to nemůžu najít....
čtv zář 20, 2018 8:50 pm

koprkam
Příspěvky: 317
Registrován: čtv říj 27, 2016 8:08 pm
Bydliště: Buková

Re: řada 300

Příspěvek

Říkám, čtrnáctek bylo jako šafránu, pro 4x4 ještě míň a s nezávislým pohonem? To je asi nemožný sehnat, proto bych se držel asi té desítky, kde by to nemusel být problém, protože těch bylo tri pr... třikrát tolik.
čtv zář 20, 2018 9:12 pm

Michi
Příspěvky: 1276
Registrován: čtv kvě 07, 2009 7:05 pm
Bydliště: Rousínov (Vyškov)

Re: řada 300

Příspěvek

Tak o jedné 10 4x4 s nezávislým pohonem vím...
čtv zář 20, 2018 9:22 pm

Michi
Příspěvky: 1276
Registrován: čtv kvě 07, 2009 7:05 pm
Bydliště: Rousínov (Vyškov)

Re: řada 300

Příspěvek

Tady výtažek z návodu k obsluze Praga 14PS150
Obrázek Obrázek
čtv zář 20, 2018 9:26 pm

red.bill
Příspěvky: 193
Registrován: sob dub 12, 2014 6:55 pm
Bydliště: Mrklov

Re: řada 300

Příspěvek

Ještě než se úplně rozhodneš, zjisti si jak je to s chováním těch balonu v terénu. Myslím, zde někdo psal psal o Jamalu, že dokud nesundali z předku balony nedalo se s tím v terenu moc jezdit. Někdo tu i psal o nezatáčející tatře na mokrým listi. Liána má vzadu jen jednu nápravu tak to třeba nebude tak tragický ale abys pak nebyl překvapenej.

U 10 je nezávislých pohonů několik druhů. Návod k autu celkem mlčí. Dílenská příručka pro převodovky není o nic lepší jen z přiložených řezů je patrný, že se liší pouze to zadní víko pohonu v závislosti jestli je to pohon pro čerpadlo nebo pro pohon nástavby pomocí kardanu. Jak je to se zpřevodováním jednotlivých druhů netuším. Liaz nemá v katalozích převodovky rozkreslený a k dispozici mám jen katalog pro převodovku do sklápěčky bez předku.
čtv zář 20, 2018 9:47 pm

koprkam
Příspěvky: 317
Registrován: čtv říj 27, 2016 8:08 pm
Bydliště: Buková

Re: řada 300

Příspěvek

Něco už mi psali ve vlákně 151, právě kvůli tomu boření v terénu bych chtěl v předu balony, teda ještě kvůli tomu, že to na nich vypadá fakt dobře. Jenže přesně, jak píšete, mám strach z toho, abych si s tím někde nerozbil hubu, resp. nejsem si jistej, jak to drží na silnici za mokra. Pokud máte na autě bezdušáky, jsou průměrově větší, jako standardní kolo 11-20?
Jinak převodovku budu řešit bohužel až příští rok, není teď moc peněz na zbyt, stejně tak musím odložit i bezdušáky, ale chcu být informovanej.
Jak to tak čtu, nejlepší bude sehnat desítku, ale musí to být s vývodem na kardan a otáčkama zhruba stejnýma, jako má na pomocné převodovce trambus. Jediný, s čím si nejsem jistej, jestli je to 540, nebo 1000 min-1 při otáčkách motoru +-2000min-1. Protože z různých zdrojů jsou různý informace. V podstatě si ale myslím, že ty převody uvnitř toho pohonu budou furt ty samý, jenom se to bude lišit tím, jestli kouká příruba na kardan, nebo domek na hydraulický čerpadlo. Přece v Liazu nebyli takoví berani, aby dělali dvacet typů převodovek :) teda snad....
pát zář 21, 2018 5:48 am

Odpovědět

Zpět na „LIAZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů