Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine

Odpovědět
Uživatelský avatar
Melda
Příspěvky: 630
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:16 am
Bydliště: Na severu

Příspěvek

Samer - díky za postřeh. Možná, že ten kdo tu gumu skřípnul už nežije. Generálku motoru dělali v Písku v r. 2004. Začalo to protékat až letos. Navíc jsou tam gumy dvě. Mezi nimi je drážka s vyvedeným otvorem mimo blok, jakožto kontrola pro těsnost těchto gum. Já ty díry tam nemám. Jestli je v GO někdo zaslepil, nebo se už u ačkových motoru nedělaly, nevím. Každopádně voda protekla přes obě gumy už do olejové vany. Tak si pokládám otázku, kdo může za tu ztvrdlou neskřípnutou horní gumu. (Liazka si jí samozřejmě neztvrdla :lol: )
čtv led 09, 2014 5:22 pm

141.Luta
Příspěvky: 336
Registrován: úte čer 28, 2011 11:02 pm
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

jedna krasavice od krobota :clap:
Obrázek
stř led 29, 2014 8:23 pm

MEJLA´
Příspěvky: 748
Registrován: úte pro 23, 2008 9:17 pm
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tak krasavice nevím... Ale co bych za ten rám dal před pětí lety když jsem ještě jezdil s LIAZkou.....
čtv led 30, 2014 11:02 am

Uživatelský avatar
Melda
Příspěvky: 630
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:16 am
Bydliště: Na severu

Příspěvek

Něco z dílny

Obrázek Obrázek Obrázek
úte úno 04, 2014 7:58 pm

Vrba
Příspěvky: 4
Registrován: úte úno 04, 2014 9:08 pm
Bydliště: Návojná
Kontaktovat uživatele:

LIAZ 151

Příspěvek

Zdravím chtěl bych se zeptat zda Vám taky hučí přední náprava v kabině na LIAZU 151? Pokud máte někdo zkušenosti s jeho odstraněním tak mi poraďte.
ned úno 09, 2014 7:29 pm

Karel334
Příspěvky: 1602
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Příspěvek

Nelze odstranit tento jev!! Jediná rada je špuny do uší.Jedno řešení mám svoje!vymontovat věnec z náboje předního kola a složit to bez něj( asi jako když vyroubuješ poloosu).Vyřadí se tím jedno přední kolo a nebude se unášet př.kardan.Při zapnutí př,náhonu je potřeba i aktivovat uzávěrku a na př.ose bude hrabat jen jedno to nevykuchané kolo.(ze skušenosti to stačí ,vždy to ze zablácené stavby vyjelo)Doporučuji doplnit olej do sestupné převodovky až k ložisku unašeče zadního kardanu.Tím že se ta almara netočí tak se to tam nemaže!Prekérka je že ten olej se začne řinout ze všech otvorů a hřídelí(náhon tacho,kontr.okénko,)Pro tento typ almary je to typické i když ho tam je málo!Výhoda je že se ta almara přestane hřát i nehučí, prostě se v ní nic netočí.Tak jen do toho!!
ned úno 09, 2014 8:52 pm

kalim2
Příspěvky: 96
Registrován: sob říj 13, 2007 11:59 am
Bydliště: Frýdlant v. Č.

Příspěvek

Já bych řekl ze ten sestup se točí porad i když odpojis kardan. Je to hnany od výstupu na zadní kardan, a u předního unasece je vydlicka pretahne kroužek a spoji soukolí sestupu. Takže když odpojis kardan tak jr to mazene porad. Já to vyřešil tak ze sem vyndal hnanou a dal tam pevnou. Hlavně kvůli spotřebě a nebyl vůbec využít.
ned úno 09, 2014 9:44 pm

Karel334
Příspěvky: 1602
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Příspěvek

Když ten olej sestupu leží dole, jak se asi dostane na průchozí hřídel která je vyvedená přez vršek skříně sestupu do zad.kardanu?připomínám že spodní kola sestupu se netočí když nezapneš př.náhon!
ned úno 09, 2014 9:54 pm

kalim2
Příspěvky: 96
Registrován: sob říj 13, 2007 11:59 am
Bydliště: Frýdlant v. Č.

Příspěvek

Právě ze toci . Je jako by pulene a je tam presuvny kroužek s vydlickou, a to ti ty kola spoji. A mazane je to porad olej se nahoru dostane po kolech.
ned úno 09, 2014 9:59 pm

Uživatelský avatar
Melda
Příspěvky: 630
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:16 am
Bydliště: Na severu

Příspěvek

Musím přehodnotit svůj názor, který jsem sdílel s Karlem a dát za pravdu Kamilovi. To soukolí se opravdu trvale točí až dolů do olejové hladiny sestupu a maže celou sestupovou almaru nezávisle na kardanu pro předek. Dá se tedy teoreticky, bez poškození převodovky, jezdit bez předního kardanu. Karle v Tvém případě po rozpojení převodu na jedné straně nápravy a jenom lehkému unášení kardanky, musí docházet k trvalému protáčení satelitů v diferáku. Když jsem ho měl rozhozený kvůli výměně satelitů a čepů, docela mě zarazilo, že se satelity otáčejí na čepu jenom v pouzdrech (nejsou tam jehly, jako u satelitů kolového reduktoru). Naskýtá se otázka, jak to dlouho to ten diferák může vydržet.

Obrázek Obrázek Obrázek
pon úno 10, 2014 5:43 pm

kalim2
Příspěvky: 96
Registrován: sob říj 13, 2007 11:59 am
Bydliště: Frýdlant v. Č.

Příspěvek

Miro koukam ze si užívá s s přední nápravou. Já ji dnes prodal, mám tam pevnou je to to něco jiný ho. Tak at dobře dopadnou opravy a zas někdy na cestách ahoj.
pon úno 10, 2014 8:59 pm

Vrba
Příspěvky: 4
Registrován: úte úno 04, 2014 9:08 pm
Bydliště: Návojná
Kontaktovat uživatele:

LIAZ 151

Příspěvek

Děkuji za rady ohledně přední nápravy. Asi si kupím štuple do uší a šetřit na LIAZ 300 ta prý nehučí.
úte úno 11, 2014 10:35 pm

Uživatelský avatar
Melda
Příspěvky: 630
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:16 am
Bydliště: Na severu

Příspěvek

Ještě než koupíš 300, tak se mrkni jestli je tam náprava zn. Rába. Ty novější Madary hučej taky. Já se domnívám, co se hluku od přední nápravy týče, že velká chyba 151 je v uchycení předních listových per k rámu a budky řidiče v přední části rámu. Nový auta mají tyhle spoje odděleny gumovými silentbloky. Tady je to kov na kov (respektive kov na teflon u boudy), tak že se ten rachot krásně přenáší.
stř úno 12, 2014 8:47 am

kalim2
Příspěvky: 96
Registrován: sob říj 13, 2007 11:59 am
Bydliště: Frýdlant v. Č.

Příspěvek

Ono by bylo možná lepší kdyby tam nebyl koncový převod ale jen unašeč jako mýval mates.
stř úno 12, 2014 6:28 pm

Uživatelský avatar
Melda
Příspěvky: 630
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:16 am
Bydliště: Na severu

Příspěvek

Jo to máš pravdu, Mates neměl kolový reduktory a poloosy byly na některých nápravách na kluzných ložiscích místo jehlových. Nepamatuji, že by u MTSP řvala přední náprava.
stř úno 12, 2014 7:18 pm

Odpovědět

Zpět na „LIAZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 45 hostů