Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
Samer - díky za postřeh. Možná, že ten kdo tu gumu skřípnul už nežije. Generálku motoru dělali v Písku v r. 2004. Začalo to protékat až letos. Navíc jsou tam gumy dvě. Mezi nimi je drážka s vyvedeným otvorem mimo blok, jakožto kontrola pro těsnost těchto gum. Já ty díry tam nemám. Jestli je v GO někdo zaslepil, nebo se už u ačkových motoru nedělaly, nevím. Každopádně voda protekla přes obě gumy už do olejové vany. Tak si pokládám otázku, kdo může za tu ztvrdlou neskřípnutou horní gumu. (Liazka si jí samozřejmě neztvrdla )
LIAZ 151
Zdravím chtěl bych se zeptat zda Vám taky hučí přední náprava v kabině na LIAZU 151? Pokud máte někdo zkušenosti s jeho odstraněním tak mi poraďte.
Nelze odstranit tento jev!! Jediná rada je špuny do uší.Jedno řešení mám svoje!vymontovat věnec z náboje předního kola a složit to bez něj( asi jako když vyroubuješ poloosu).Vyřadí se tím jedno přední kolo a nebude se unášet př.kardan.Při zapnutí př,náhonu je potřeba i aktivovat uzávěrku a na př.ose bude hrabat jen jedno to nevykuchané kolo.(ze skušenosti to stačí ,vždy to ze zablácené stavby vyjelo)Doporučuji doplnit olej do sestupné převodovky až k ložisku unašeče zadního kardanu.Tím že se ta almara netočí tak se to tam nemaže!Prekérka je že ten olej se začne řinout ze všech otvorů a hřídelí(náhon tacho,kontr.okénko,)Pro tento typ almary je to typické i když ho tam je málo!Výhoda je že se ta almara přestane hřát i nehučí, prostě se v ní nic netočí.Tak jen do toho!!
Já bych řekl ze ten sestup se točí porad i když odpojis kardan. Je to hnany od výstupu na zadní kardan, a u předního unasece je vydlicka pretahne kroužek a spoji soukolí sestupu. Takže když odpojis kardan tak jr to mazene porad. Já to vyřešil tak ze sem vyndal hnanou a dal tam pevnou. Hlavně kvůli spotřebě a nebyl vůbec využít.
Musím přehodnotit svůj názor, který jsem sdílel s Karlem a dát za pravdu Kamilovi. To soukolí se opravdu trvale točí až dolů do olejové hladiny sestupu a maže celou sestupovou almaru nezávisle na kardanu pro předek. Dá se tedy teoreticky, bez poškození převodovky, jezdit bez předního kardanu. Karle v Tvém případě po rozpojení převodu na jedné straně nápravy a jenom lehkému unášení kardanky, musí docházet k trvalému protáčení satelitů v diferáku. Když jsem ho měl rozhozený kvůli výměně satelitů a čepů, docela mě zarazilo, že se satelity otáčejí na čepu jenom v pouzdrech (nejsou tam jehly, jako u satelitů kolového reduktoru). Naskýtá se otázka, jak to dlouho to ten diferák může vydržet.
LIAZ 151
Děkuji za rady ohledně přední nápravy. Asi si kupím štuple do uší a šetřit na LIAZ 300 ta prý nehučí.
Ještě než koupíš 300, tak se mrkni jestli je tam náprava zn. Rába. Ty novější Madary hučej taky. Já se domnívám, co se hluku od přední nápravy týče, že velká chyba 151 je v uchycení předních listových per k rámu a budky řidiče v přední části rámu. Nový auta mají tyhle spoje odděleny gumovými silentbloky. Tady je to kov na kov (respektive kov na teflon u boudy), tak že se ten rachot krásně přenáší.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 45 hostů