Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Díky za rady, dneska jsem na to koukl a konečně jsem to našel na motoru (teda alespoň myslím), je to jako kdyby mezi držákem motoru a odstředivkou. Ono když člověk ví, co má hledat ... Až bude chvilka, tak to musím seštělovat, akorát je teď hrozně málo času.
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Rychlý dotaz , kolik měla 150 rozvor? Díky
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Ještě k tomu kolíku na určení předvstřiku a horní úvrati. Taky jsem si dvakrát zatočil startérem, když byl kolík zastrčenej. Mě se neustříhnul ,ale ohnul. O to blběji čel vypchat ven.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
.
Naposledy upravil(a) 153 dne pát črc 22, 2022 12:52 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Tak dneska byla průbefahre. Našel jsem na čerpadle ty značky, o kterých se tu psalo. Je tam jedna ryska na unašeči a potom na přírubě čerpadla je 0° a pak na obě strany 10° rozsahu. Na první pokus jsem to měl jako kdyby když jsem koukal na tu nulu, tak po směru otáčení hodin, tak na cca -8°. To však nebylo ono, motor byl takovej tupej, blbě šel do otáček, když jsem sešlápl plyn, tak mu trvalo, než povylezl, myslím si, že byl malej předvstřik. Tak jsem to posunul na druhou stranu cca na +3° no a motor takřka nekouří, když mu hrábnu tak černě zahulí (jenom trochu) a do otáček jde celkem obstojně. Dělal jsem ten předvstřik jen tak na ucho, čerpadlo jsem po GO nasadil v podstatě tak, jak bylo před opravou a potom doladil, protože nemám vstřikovací trubku, kterou bych zničil. Ale popravdě mě ten motor docela mile překvapil, protože fakt skoro nehulí a už nevypouští ani tak štiplavej smrad, jako před opravou, tak budem vidět, co až na to naložím. Oproti 110 je to ale 100 a 1 a to ani ta 637, co mám ve 110 není nikterak velká dýmovnica. Nicméně mě však velice zamrzel jeden fakt. a to je ten, že stále, ani po opravě čerpadla nejde ten přidavač, takovej ten jako kdyby sytič. Ale vypozoroval jsem jednu věc, že oproti 110, kde to funguje i s letmým přidáním plynu, tak tady ani necvakne relátko, který mi u té 110 vždy cvane. Nemáte někdo ideu, kde hledat problém, nebo co dělám špatně? A druhá věc je ta, že i když jsem dal všechny čtyři čidla na 65% a 90% nový, tak 65% celkem hezky svítí, ale ta 90% jenom lehce žhne, nevíte někdo, kde jsem udělal chybu, nebo kde eště hledat problém? Předpokládám, že to funguje tak, že přes žárovku jde do napětí do spínače, kterej dokud tam není tlak tak to drží ukostřený, potom to rozepne, je to tak? Je možný, že by to čidlo bylo blbě ukostřený?
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Vstřikovací trubku nepotřebuješ, hladina nafty je vidět i v samotným šroubení (hrdle) vstřikovacího čerpadla. Přidavač na studený start je vlastně odblokovaný doraz palivové tyče, který ovládá elektromagnet na vstřikovacím čerpadle. Hledej to tady http://www.liaz.cz/navody_k_obsluze.php (151.261) na pozici 100 a 101. Ty kontrolky tlaku fungují na dvou obvodech přikostřování mínus pólu. Jeden stálý přes odpor a druhý přes tlakový spínač. Pozice 72 73 52 53 na stejném schématu.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Tak snímače jsem rozchodil, všechny, kromě toho co je na čtyřcesťáku, jsem je natvrdo dokostřil na mínus pol baterie před odpojovač. Jenom v jednom čidle byla natečená voda, tak to spíná furt a čidlo od brzdy jsem rozbil, protože jsem ho dotáhl až na samé dno a tím jsem mu střihl membránu. A já se ptám, co to je za člověka! Ale budu je muset zalepit, protože nejdou dotěsnit, hlavně to od brzdy, jak je před ním ta převlečná matka. Vemu to modrým Loctitem.
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Není ta cívka na pridavači zapojená na cívku ke startéru? Jak se začne startovat cívka se vysune, odjistí hreben a ten muze dát plnej. Muzeš tu cuvku vyskouset, odsroubuj 4 sroubky zapoj cívku a dej plnej, to samé dělá membrána co je na té krably, jak začne plnit turbo , tlak co jde do motoru pres membránu zvětší dávku nafty
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Tak to ještě musím projít, protože pokud musím mít plnej plyn, tak to nemám, protože když dám plnej, tak se mi plyn sekne Takže rozborka a namazat prvně to a když to bude fungovat, tak i pak sebe Jak říkám u 110 to není potřeba, tam to funguje i tak, ale plyn se tam seká taky ...
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Plyn se seká v 99% případů ve vyvracejícím se očku táhla motorovky. To jsem vyřešil před třiceti léty. a je klid, až se dostanu na dílnu, vyfotím Ti to na bráchové Líze, (Já liazky už dvacet let nemám). Nicméně opravdu elektrická cívka odblokuje pracovní doraz hřebenové tyče, ta zajede o cenťák dál a natočí vstřikovací lementy do maximální - startovací dávky. Ale pro tuto startovací dávku je bezpodmínečně nutné aby se páčka na vstřikovacím čerpadle opřela o doraz
PS: Ty el.mag. cívky neměly moc velkou sílu, a když byl silnější mráz, nedokázaly posunout doraz když byl olej ztuhlý zimou a zároveň na něj z boku tlačila hřebenová tyč. Dalo se s tím ale velmi lehce vyjebat. Stačí když na pedál plynu šlápneš až startér začne točit. Ten přívod proudu je totiž opravdu propojený s klíčkem v poloze start.
PS: Ty el.mag. cívky neměly moc velkou sílu, a když byl silnější mráz, nedokázaly posunout doraz když byl olej ztuhlý zimou a zároveň na něj z boku tlačila hřebenová tyč. Dalo se s tím ale velmi lehce vyjebat. Stačí když na pedál plynu šlápneš až startér začne točit. Ten přívod proudu je totiž opravdu propojený s klíčkem v poloze start.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Tak táhlo máme opravdu vyčvachtaný, já to zatím podložil podložkama, ale není to ono Ale toho démona, kterej to tak stupidně umístnil za čerpadlo bych kopnul rovnou do prdele
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Ja mám len také zamyslenie. Prečo sa líšia kabíny 110 a 150? Myslím v časti nad čelným sklom. 110 majú prednú hornú obrysovku priamo na kovovej časti a 150 ju majú tak úzku, že obrysovku musia mať pripevnenú na držiaku. Myslím, že pre výrobu by bolo jednoduchšie mať jeden druh kabíny, (myslím výšku), než vyrábať vyšiu a nižšiu.
Ešte si pamätám, že liazky mali na motore takú hrubú olejovú hadicu. Bol k nej dosť zlý prístup. Keď tiekla, musela sa doťahovať takým zbrúseným kľúčom 30 alebo 32. Čo to bola za hadica ? Viedla z bloku do výmenníka? Alebo kam?
Ešte si pamätám, že liazky mali na motore takú hrubú olejovú hadicu. Bol k nej dosť zlý prístup. Keď tiekla, musela sa doťahovať takým zbrúseným kľúčom 30 alebo 32. Čo to bola za hadica ? Viedla z bloku do výmenníka? Alebo kam?
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Jj k výměníku, předpokládám tu hadici za řemenicí. Čelní skla jsou vyšší (150) a nižší (110).
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů