Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
- Leoš H
- Příspěvky: 2668
- Registrován: pát zář 26, 2008 10:30 am
- Bydliště: Hulín
- Kontaktovat uživatele:
tak to je všude i na balené mají potom problém na malé akce (parkoviště, uličky) sehnat auta, jenže na co je ti auto když pro něho budeš mít práci 5 dní v měsíci, to nevyděláš ani na silničku a pojištění. Je to hnus a ty ceny k tomu, borec ti brečí, že 550 za 14ti tunovou tatru je moc, a ty v hodinovce nalítáš tolik km, že ti to ani nevychází, ale že má na stavbě 5 dělňasů co celý den jen dělají, že vůbec něco dělají. To už nevidí. Když zaplatíš chlapa a naftu nezůstane nic, tak proč jezdit?
Nevím, ale je to prostě boj o přežití.
Nevím, ale je to prostě boj o přežití.
* LIAZ 150.261 4x2 S3 s HNJ Fassi F95 *
U nás jsou Tedomy 6x4 taky na ústupu, nedostatek ND, vysoká spotřeba nafty, el. mýto pro EURO 2 to nákladově drtí. Chci zkusit tento rok takový prototyp (viz. sekce Pevné návěsy), starší zachovalý tahač 4x2 E5 za pár peněz a k tomu 2 návěsy, 1 klasická 3-osá ocelová vana S1 a k tomu prototyp 1-osý klasický návěs S1 délky jenom 5 metrů, měla by to být alternativa k sólo osmikolce a nebo k 3-osému sólu. Odhadovaná nosnost 16 tun (jako těžká 8x4), spotřeba jako 6x2, obratnost jako 4x2, el. mýto za 3 nápravy pro EURO 5, do těžkého terénu se to nehodí, ale mám vymyšlený systém, jak prázdný návěs naložit na tahač = pak by to mělo vyjet to samé co prázdná 6x4 ... Uvidíme, vyjet by to mělo koncem května. Tedom/Liaz 4x2 co máme (taky EURO 2) je bohužel ekonomicky mimo mísu (dotujeme to), ale zákazník v areálu TŽ to vyžaduje, tak to musíme držet v provozu. Tedom 6x4 při rozvozech strusky kolem komína je na tom lépe (tam kde není el. mýto), ze všech 6x4 má jednu z nejvyšších legálních nosností (14 tun) , průjezdnost v terénu na pneu 12,00 R 20 je obdivuhodná (jenom se mu nechce moc zatáčet), v soupravě s 2-osým točnicovým vlekem je to už za zenitem, v terénu je to OK, ale akcí kde potřebujeme soupravu do terénu je velmi málo, většinou chtějí sklápět dozadu + couvat, což je s Tedomem a točnicovým vlekem velký problém, legální nosnost 26,7 tuny je na dnešní podmínky už taky malá. Spotřeba nafty u náprav Rába s extrémně krátkým převodem (při 90 km/h motor točí 2200 ot/min) je velkým problém, optimální na spotřebu je jezdit max. 70 km/h, což na dálkových trasách (čtyřpruh) taky už moc nejde ... Zásadní problém je v tom, že souprava s přívěsem, která mi v kalkulacích na přepravenou tunu vychází o 20% dráž než tahač s návěsem není dostatečně zaplacena za přidanou hodnotu, kterou pro koncového zákazníka má (sklápění v hale, v těžkém terénu, sklápění z úzkých cest apod.). Cena se zkalkuluje na návěs, ten pak neujede a soupravy s přívěsy jezdí za původní cenu, příplatek neexistuje.
Tatra + MAN = Superstroj!
-
- Příspěvky: 2349
- Registrován: úte srp 24, 2010 9:27 pm
- Bydliště: Brünn
- Kontaktovat uživatele:
Dneska na D1 sem viděl vojensko liazku třínápravu khakifarby aj s vlekem a na tem velká centrála stála v koloně, ale nestihl sem ju protisměrem vyfotit, snad se zadaří příště
http://www.youtube.com/user/kajaslezak
**všude musí být uklizeno, řekla babička a kopla hovno pod postel**
**všude musí být uklizeno, řekla babička a kopla hovno pod postel**
Ahoj našel jsme nějaký madary na prodej docela zajímavé
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... adara&f6=1
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... Skoda&f6=1
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... adara&f6=1
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... Skoda&f6=1
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů