Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: Olda, -Ondra-, martin_100, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
kuntík
Příspěvky: 896
Registrován: pát črc 17, 2009 3:11 am
Bydliště: JM

Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů

Příspěvek

Musí se jakoby podseknout sloupek od kolen, nebo nevím jak bych přesně to popsal. Může to jít docela z tuha hlavně třeba u nového kusu.Těch prvních 14dní jsem nadával jako pes, začal jsem vzteky lomcovat do všech stran a ejhle kouzlo bylo na světě, pak už docela pohoda, není to jako slepice, ale ujde to.
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
ned čer 11, 2017 10:51 pm

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 192
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů

Příspěvek

David: Klidně vlákno přejmenuj, nemám s tím problém...

Venca R: Je to tak, 460 převlečená za 510... Ty nové motory (XF 2017) už prý údajně ECO režim neužívají (možná v něm jedou pořád :-) )

Pavel Šebek: Tak je v podstatě jen 7 možností. Já už vím, co si vyberu příště... ;-) To třeba výběr bot mi někdy připadá mnohem komplikovanější...

Pavell: I Renault si najde své fanoušky. U volantu mě překvapilo, že šel mírně nastavit i ve směru levá/pravá... Na stmívání displeje už se bohužel nepamatuju... :-(
pon čer 12, 2017 10:06 pm

Pavell
Příspěvky: 776
Registrován: stř zář 19, 2007 5:30 pm

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

Výsledek mojeho testování je takový, že bylo vybráno auto, ve kterém jsem ani nejel. :D Volvo FH 500 XL.Bylo nakonec rozhodnuto, že půjdem do ročního pronájmu a na tohle byla akční cena od jedné společnosti na celou soupravu.

Dopředu upozorňuji, že nenosím trenky Volvo ani nemám nikde nápisy Volvo king of the road, nebo tak něco :-D ,ale podle mě celkově co týče jízdy, pohodlí, motor, převodovka, je to společně s novou Scanií nejlepší auto na trhu. Nevýhodou je podle mě jen omezený prostor u spolejezdce. Ve 2 bych v tom fakt jezdit nechtěl. Zatím mám ujeto 5000 km a v servisu jsem ještě nebyl, tak třeba mám povedený kus. Uvidíme.

Moje nadšení z Rencka opadlo, když jsem spočítal spotřebu podle tankování. PC kecalo o cca 4 litry... Prodejce mi tvrdil, že to není možné, ale ta nafta se do toho natankovala, tak nevím, třeba ji někdo vytáhl.
ned črc 16, 2017 8:08 am

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 192
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

Pavell: Tak vida, zkoušel, testoval a nakonec vzal "zajíce v pytli"... :-D Znamý si nedávno také pořídil 500 s "Dual Clutch" ke sklopce, tak jsem zvědavý na jeho zkušenosti... Také by mě zajímaly nějaké poznatky od GURUNa s Manem Efficient line 3.

Jinak zdravím po nějakém čase. Na našem "vítězném" Dafu se tento týden přehoupneme přes 60 tkm a je na čase malinko zabilancovat. Tedy, auto zatím bez problému a bez nutnosti navštívit servis, pouze hned v prvním týdnu přestalo fungovat dálkové ovládání centrálu (vyřešeno přes vlastní diagnostiku) a občas vyskočí hláška o měkkém PZ kole (možná náhodná chyba snímače ABS).
Jednou dolito 5l motorového oleje, spotřeba cca. do 1l na 10000 km. Se spotřebou nafty jsme se ovšem ke kýžené spotřebě šampióna MTCH 2016 zatím ani nepřiblížili. Na vině je sice hned několik faktorů (vyšší kabina, limiter 90 km/h, zvyšující se přepravovaná hmotnost nákladu), ale po pravdě jsem si spotřebu přál alespoň o cca. 1l/100 km lepší. Další snížení spotřeby očekávám až z pořízením návěsu se dvěma řiditelnými nápravami a něco málo si slibuji i od www.v-spoilers.com .

Dal jsem si tu práci a naházel nasbíraná data do grafu, kde jsou vidět tonáže a spotřeby po jednotlivých týdnech a s přibývajícími kilometry. Nějaké extrémní poklesy v řádu litrů se při "zajíždění" motoru, milí motoráři a technici, zatím nekonají, z mírně se přibližujících tendenčních křivek (ty černé) lze sice tušit nepatrný pokles spotřeby paliva, ovšem pouze v řádu decilitrů...

Budu rád za další Vaše zkušenosti s novými auty. Dejte si nás do oblíbených na https://www.facebook.com/210687762282068/ a máte u mě panáka oblíbeného pití... :-)

Obrázek
úte srp 29, 2017 6:40 pm

tomspajk
Příspěvky: 80
Registrován: pon pro 31, 2012 12:11 pm
Bydliště: ..

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

Zdar, můj poznatek s provozováním 2ks nových Renault T, 120cbm souprava lehkotonážní. 1ks najeto 140tis, 1kus najeto 80tis km. Spotřeba se o začátku do teď drží víceméně stejně, k žádnému poklesu nedošlo.. (podle mně k tomu není ani žádné opodstatnění, ty motory se dnes dělají tak volné jak jen to jde)
Jak si vedou řidiči dle telematiky? Jestli se při testování více nesnažili a teď to už neřeší a jedou co to dá. A to máš teď léto, žádná voda na silnici, žádný vítr, topení atd. Myslím že s Dafem jste jezdili v zimě a na jaře, ne?
Jinak mám objednanou ještě novou Scanii S, dodání tedy až na konci roku, tak se pak podělím s poznatky z provozu.
úte srp 29, 2017 8:14 pm

sof
Příspěvky: 1689
Registrován: ned lis 27, 2011 4:29 pm
Bydliště: ..

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

To, že spotreba po "zabehnutí" auta o dosť klesne je stará známa vec, hovoria o tom skoro všetci skúsený šoféri. Nemám dôvod im neveriť. ALE..?, ja nič takého na autách, na ktorých jazdím nepozorujem.

Pravidelne jazdím nové autách, na ktorých som celkom prvý šofér (toho roku dve), a pravidelne sa na tie autá raz za čas znovu dostanem. Po 100.000km, po 200.000 km, po 300.000km... A že by sa spotreba nejak znížila som si nikdy nevšimol. Tak ako píše ATW-- v decilitroch asi áno, ale viac ako liter asi nikdy.

Jazdím viac menej rovnaké trasy po celej európe, ťahám vždy rovnaké váhy (stále na maximum), ale pokles v spotrebe po správnom zabehnutí nevidím...

Vždy som si chcel vyskúšať mercedes. A konečne sa my to podarilo. Actros 1843. Kolegovia nadávajú na slabý motor, že v kopcoch to neťahá, ale ja som nič také nepozoroval. V kopcoch my to ťahá presne rovnako ako scania R410 alebo MAN18.440. Jazdil som na ňom len tri týždne, ale mal som s toho auta veľmi dobrý pocit. Prešiel som s ním Brenero do talianska a aj naspeť do rakúska, obidva krát 40ton a auto tam žiadnu hanbu nerobilo. Píšem to len preto, lebo dosť kolegov ako prvé čo o tom aute povie je to, že do kopca neťahá. Neviem prečo.. , asi radenie rýchlostí v kopci nechávajú len na automat.

Jazdilo sa my na ňom výborne. Nenapadá ma žiadna vec čo by stála za kritiku. Motor-dobrý, prevodovka-dobrá- (na križovatke- kruháči zvykne zle preradiť, ale to sa dá predvídať a opraviť) brzdy- vynikajúce, motorová brzda- slušná..

A na pochvalu je toho veľa. Je to moje prvé auto s rovnou podlahou. To je pre mňa- pre život v kamióne perfektná vec. Priestor v kabíne vynikajúci. Palubná doska a všetky tie pičoviny naokolo- nenapadá ma nič čo by som kritizoval. Výhľad dobrý.. Posteľ vynikajúca. Chladnička veľká... Pod posteľou odkladací priestor....


V mojej súkromnej hitparáde kamionov je na prvom mieste ACTROS s rovnou podlahou. Potom dlho, dlho nič a až potom Scania-MAN narovnako.

SCANIA má otrasnú kabínu, život v nej je ťažký, ale dobre sa my na nej jazdí. Aj na tú zúfalo slabučkú motorovú brzdu som si zvykol.

MAN- na tom aute nič nieje vynikajúce. Všetko je priemerné. A práve to robí z MANa veľmi dobré auto a na MANe rád jazdím a rád v ňom žijem.

IVECO- všetko dobré na tomto aute u mňa neguje odporná- hnusná a presvietená palubná doska.

DAF- strávil som v ňom dva týždne a už si s toho auta nič nepametám. Daf ma nezaujíma.

Na iných značkách som toho moc nenajazdil a ani ma tie autá nezaujímajú.

Actrosom sa my splnil taký malý šoférsky sen. Konečne som našiel dobrú kabínu pre život v kamione.

Čo by som si chcel ešte v autách vyskúšať je nejaký ťahač zo silným motorom. Napríklad Scaniu 730 a za ňou dva plne naložené návesy. Cítiť poriadnu silu motora a aj poriadnu váhu nákladu. A ešte si zajazdiť na klasickom americkom ťahači. Ale to sa my asi nikdy nesplní.

Ja asi niesom štandardný trucker. Pred koňmi a kilowattmi dávam prednosť pohodliu v kabíne a preto my slabšie motory ako R410, 18.440 alebo 1843 nevadia. Ani obmedzovač na 85 my už nevadí. A aj preto je moje hodnotenie aut také, ako som napísal.
úte srp 29, 2017 8:40 pm

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 4570
Registrován: sob pro 11, 2010 5:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

Ja myslim ze jak za R730 zapojis dva plne nalozene navesy,s jednim plne nalozenym za MAN 440 budes vna kopcu rychleji.Kdo rika ze ne je jen opojen Nm,nic vic.Vahu nijak neojebes.S tim MB ma pravdu je to skvele auto,kabina perfektni vse ma sve misto a ze to do kopce nerve asfalt by me vubec nesralo,nejsem zavodnik a neni komplex z toho ze me predjizdi treba polak v Spermium 420dCI a ja sedim v ,,petikuli,,
Neřeším...
stř srp 30, 2017 9:17 am

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 8845
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-pevná hráz socializmu

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

vy se divíte , že spotřeba neklesá ???? to je hrozně jednoduchý ...dřív byli motory stavěný opravdu " na fest" než "povolili" trvalo to i 6O+ tis km ..dneska ??? snaha o dosažení co nejnižší, zejména pak normované spotřeby paliva...snad největší pozornost ale začala být orientována na snížení třecích ztrát všeho druhu. A ty v motoru jsou velmi významné.,,, jinými slovy... samotná výroba se velmi zpřesnila, proto už není jakákoliv nutnost nějakýho "záběhu" a podobných nesmyslů.... motory jsou prostě "volnější " např, man 422 v r 91, co jsem měl od nova jako testovací kus (pravidelná kontrola a měření v továrně ) po vypnutí klíčku se zastavil v ten samý moment kdy se přerušil kontakt ..žádný doběh "pohoupání " a pod ..až to trhlo celým autem ..... jak byl fest , až sem se bál že se zadře nebo kousne, když dostane "po tlamě" ...nic, držel jak ďas ..začal se pomalu povolovat ve 30 ti K ...v 45 byl už jako každej jinej.... byl to poslední festovej motor , s jakým sem se setkal...každej další byl "volnější" , někdy od r. 98-00 už byli motory "volný"... první TGA , chcanie, i jiný už prostě byli jiný ...rozdíl mezi novým a "zajetým" dnes dělaj decilitry .max litr pokud je potor dobře postavenej spolu se zbytkem ...až po kola :wink:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy http://www.funradio.fr/playfun,
sob zář 02, 2017 2:52 pm

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 4570
Registrován: sob pro 11, 2010 5:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

Me to zere furt stejne(furt stejne jezdim,nezavodim)Km namaji zadny vliv.Vliv ma pocasi,tonaz,provoz,naprava nahore.Dal zbatecny volnobeh,osobne mam 2-3procenta za jizdu to je hodne malo,vypinam to hned po dojezdu,rano nakopnu kompresor odfukne a jedu.zadne hodinove klepani motorem.
Neřeším...
ned zář 03, 2017 1:36 am

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 9657
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

Mě se u Arocse motor taky zastaví hned jako ho vypnu, jak u japonskýho krátkozdvihovýho supersportu. Ale je možný, že je to díky PTO na tvrdo.
BES - běs
ned zář 03, 2017 4:40 pm

JiRaY
Příspěvky: 2988
Registrován: sob led 10, 2009 11:22 pm
Bydliště: Praha

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

U Actrose co mám v podpisu (MP3 2009 410koní),kterej má najeto 560 000km a s né zrovna slušnejma řidičema,se taky motor zastaví hned po vypnutí klíčku,doběh žádnej,prostě hrc a je zticha :D Že by to bylo přebytkem komprese a nadměrnou těsností motoru,se mi nějak nezdá,i když je pravda,olej nežere :)
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
ned zář 03, 2017 5:20 pm

Pavell
Příspěvky: 776
Registrován: stř zář 19, 2007 5:30 pm

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

par stranek zpatky jste vsichni tvrdili, ze spotreba postupem casu klesne, ted uz zas ne, tak jak to teda je? :-)

ja zatim s fh mam ujeto 20 000 km. bez jakehokoliv problemu. asi mi dali nejaky atyp, protoze jsem myslel, ze za tuto dobu uz budu mit tak 3 odtahy. :-)

spotreba celkem ok, zatim 27,2. spotreba ad blue furt vysoka.
jizdne je to spicka ve vsech ohledech.
pon zář 04, 2017 8:39 am

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 192
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

tomspajk: Telematiku nepoužívám, u jediného auta a na stálé trase k tomu ani nevidím důvod. Navíc Daf ji nenabízel zdarma ani v prvním roce, na rozdíl od jiných značek. V době, kdy jsme testovali zapůjčená auta, měla sledování všechna. Díky jednotlivým reportům ke všem řidičům jsem si tak udělal dobrý obrázek o tom, kdo a jak "jezdí". Bylo a je velmi zajímavé, že ti více "vyježdění" dosahovali kupodivu horších výsledků. Sice se někteří snaží vylepšit si konto spotřeby pomocí nedotankovávání nádrže do plna, ale protože nejsou ochotni koupit pár litrů nafty ze svého ( :D ), ukáže se to hned při následných tankováních. Jak to vypadá, když se to s tím "nadržováním si" přežene můžete vidět v grafu spotřeby, co jsem přikládal (v 10.-12. týdnu). To měl jeden řidič dovolenou a další dva se chtěli blýsknout...

Ad počasí - s tou spotřebou vs. počasí to nebude tak jednoduché. V létě běží klima, máš větší valivý odpor (měkne gumová směs pneu i asfalt), naopak v dešti nebo vlhku se snižuje odpor "smýkání" náprav návěsu i na tuplácích, vyšší vzdušná vlhkost a nižší teplota vzduchu je také lepší pro spalování atd... Předchozí Dafy jsme testovali v půli září 2016 (510 SC) a na konci ledna 2017 (460 SSC).

martin440: Že spotřeba neklesá se až tak moc nedivím, sic očekávání byla o malinko jinde. Asi stále ještě platí, že dvě totožná auta nemusí mít totožnou spotřebu... Jen s tou "tuhostí" motoru si přesně před rokem tvrdil pravý opak... (str. 14 v tomto vlákně). ;-)
"motorory jsou dneska hodně "na fest" to ví každej , kdo dostal funglovku jak dlouho to trvá, než "postupně povolí" někdy ve 30-50 ali až po 80tis km ..."

Pavel Šebek, JiRaY: Jestli nemají vliv i klapky v sání či výfuku nebo "variabilní" ventily atd., které motor při "chcípnutí" přidusí...
Naposledy upravil(a) ATW service dne úte zář 19, 2017 6:46 pm, celkem upraveno 1 x.
pon zář 04, 2017 8:07 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 9657
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

ATW service: jo, to je klidně možný, popravdě jsem o tom ani moc nepřemejšlel. Ale je to rozumný vysvětlení, do toho to PTO ještě... Nechci tím tvrdit, že ten motor je tak "na těsno", najeto mám sice jen 9000km, ale na volnoběh se to naběhalo až až a jede to pořád stejně a žere asi taky, každej den úplně jinak :lol:

Jen mě prostě překvapilo, že se ten motor tak rychle zastaví, to jsem nikdy předtím u náklaďáku nezažil, ale na druhou stranu, poslední novej náklaďák, co jsem sedlal, bylo Iveco Stralis 450 E5 a ani tam jsem nijak nepozoroval, že by se s nájezdem něco měnilo a popravdě, spotřebu jsem nikdy u ničeho neřešil. Co vezme, to vezme.
BES - běs
pon zář 04, 2017 8:44 pm

Pavell
Příspěvky: 776
Registrován: stř zář 19, 2007 5:30 pm

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

ATW.. Z mojí zkušenosti, čím víc "vyježděný" šofér, tím víc je přesvědčený o svém dokonalém jízdním stylu a tím míň je ochoten se sebou něco dělat. Typicky: "Já za tím sedím 20 let, co mě má kdo učit." Slyšel jsem snad tisíckrát. Ve firmě kde jsem dělal 5 let a kde se jezdilo dle Fleetboardu, bez vyjímky platilo čím starší, tím horší.

Jinak šel bys do Dafa znovu? Já jsem jej ani nezkoušel, protože i přes nejnižší pořizovací cenu to paradoxně spočítali na operák nejdráž ze všech. Skoro jak teď to Volvo na pronájem, kde je úplně vše v ceně , včetně pneu a záruky mobility.
pon zář 04, 2017 10:01 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti