Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
.
TTNady_ stěma náklonama to tak horký nebude pokud jí pomálu neotočíš ,na našich silnicích si ty baterky skákáňí drncání užijou dost.a to nepočítám sklopky co lítalí po stavbách cestách necestách.Tak pokud se má vyskratovat tak to zvládne i bez vyndání jinak palec na horu tu vychytávku s teplou vodou vyzkouším jak bude příležitost
Piju a kouřím za West Velorex Bohemia
- Tom-Oaza
- Příspěvky: 1886
- Registrován: ned čer 12, 2011 12:33 pm
- Bydliště: Nikol-city
- Kontaktovat uživatele:
jo teplota dela hodne, to vidis i na pitomym mobilu, kdyz ho necham pres noc v aute tak jak ho rano zapnu tak baterka hlasi ze je vybita a po cvhvilve v kapse kde mam teplo uz je plna. ja mival na traktoru baterku oblozenou polystyrenama v zime
Renault Master
Peugeot boxer
Iveco Daily 35C12 2x
Lancia Kappa 2,4 TDS
Peugeot boxer
Iveco Daily 35C12 2x
Lancia Kappa 2,4 TDS
Děkuji Tomíkovi, za výborně zpracované a navíc v zimě aktuální téma.
A chci se zeptat. Kdysi, když ještě bylo normální mít na klíčích bošák a v autech byly porcelánové pojistky, tak mi jeden autoelektrikář radil, abych nikdy nemazal kontakty vazelínou. Že tím tu vlhkost na kontaktech uzavřeme bez možnosti vyvětrání a vysušení a pod vazelínou to oxiduje také. Říkal, že zásadní jsou nepoškrábané svorky a kontakty. Normálně jsem vždycky měl na všech autech namazané kontakty (od někoho). Ale pokud jsem si prováděl manipulaci s aku sám, již jsem nemazal. K nové baterce kupuji nové kontakty, stojí to pár korun. A problémy s oxidací jsem nikdy neměl.
Setkal se ještě někdo jiný s takovouto radou?
A chci se zeptat. Kdysi, když ještě bylo normální mít na klíčích bošák a v autech byly porcelánové pojistky, tak mi jeden autoelektrikář radil, abych nikdy nemazal kontakty vazelínou. Že tím tu vlhkost na kontaktech uzavřeme bez možnosti vyvětrání a vysušení a pod vazelínou to oxiduje také. Říkal, že zásadní jsou nepoškrábané svorky a kontakty. Normálně jsem vždycky měl na všech autech namazané kontakty (od někoho). Ale pokud jsem si prováděl manipulaci s aku sám, již jsem nemazal. K nové baterce kupuji nové kontakty, stojí to pár korun. A problémy s oxidací jsem nikdy neměl.
Setkal se ještě někdo jiný s takovouto radou?
Odpověď na základní otázku je: !mínus 7 miliard!
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11910
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
Krocan
základ je samozřejmě před připojením kontakty-svorky obrousit -tečka -já osobně je mažu olejem a no-problemo
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Nesetkal jsem se s tím,poškrábané kontakty dle mně rozhodně nevadí.
Já se nejčastěji na autech setkám s tím že jdu dolít baterky a kontakty jsou zaoxidované-koule hnusu,tak vždycky sundám kontakt,drátěným kartáčem a šroubovákem odrhnu veškerý zelený sajrajt,a kontakt na baterce i svorku pocákám konkorem a nechám působit,ten uvolní zbytky oxidace,utřu hadrem,namažu zevnitř vazelínou,nasadím,utáhnu a vylezlou vazelínu rozpatlám nahoře po kontaktu-zásada že co je mastné,nerezne
A nikdy,nikdy se i nestalo že by to po takovéhle proceduře znovu oxidovalo,zelenalo nebo uhnívalo
Na jednom osobáku jsem měl danou novou baterku,i nové kontakty,ty staré už nešly zachránit,no a vazelínu jsem něměl po ruce,tak jsem je jen prolil konkorem utáhl a každýho půl roku utřel a znova prostříknul zvenčí,po dvou letech byly kontakty i svorky pořád jak nové
Oxiduje to jen ve vlhkém prostředí a když jsou kontakty nemastné a nebo když je v baterce miniaturní prasklina kterou ven "dýchá" elektrolyt,tak potom kontakt zhnije komplet i kdyby kolem něj bylo 2cm vazelíny,viz foto z auta kde byla prasklina pod kontaktem,tehdy jsem prasklinu zapatlal silikonem,vše očistil,navazelínoval komplet na to dal kontakt zpět a po půl roce ježdění baterka vydechla a kontakt dopadl takto
Já se nejčastěji na autech setkám s tím že jdu dolít baterky a kontakty jsou zaoxidované-koule hnusu,tak vždycky sundám kontakt,drátěným kartáčem a šroubovákem odrhnu veškerý zelený sajrajt,a kontakt na baterce i svorku pocákám konkorem a nechám působit,ten uvolní zbytky oxidace,utřu hadrem,namažu zevnitř vazelínou,nasadím,utáhnu a vylezlou vazelínu rozpatlám nahoře po kontaktu-zásada že co je mastné,nerezne
A nikdy,nikdy se i nestalo že by to po takovéhle proceduře znovu oxidovalo,zelenalo nebo uhnívalo
Na jednom osobáku jsem měl danou novou baterku,i nové kontakty,ty staré už nešly zachránit,no a vazelínu jsem něměl po ruce,tak jsem je jen prolil konkorem utáhl a každýho půl roku utřel a znova prostříknul zvenčí,po dvou letech byly kontakty i svorky pořád jak nové
Oxiduje to jen ve vlhkém prostředí a když jsou kontakty nemastné a nebo když je v baterce miniaturní prasklina kterou ven "dýchá" elektrolyt,tak potom kontakt zhnije komplet i kdyby kolem něj bylo 2cm vazelíny,viz foto z auta kde byla prasklina pod kontaktem,tehdy jsem prasklinu zapatlal silikonem,vše očistil,navazelínoval komplet na to dal kontakt zpět a po půl roce ježdění baterka vydechla a kontakt dopadl takto
Pražské dodávkář a návěsář
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11910
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
Ivan Hofman
šikovnej "baterista" ho za pomoci uhlíkový elektrody-špičky dokáže s formou v pohodě udělat -vytavit
co se týče accu do horký vody, tak moc nedoporučuju-spíš vyndat a nechat doma při běžný teplotě (myslím osobák a pod) s většíma se nikdo tahat nebude asi----v případě možnosti je lepší jí nechat zapojenou na udržovacím napětí a proudu cca 2-5 A a ráno ohne problem , a pokud zase zklame tak do šmelce a nový
co se týče accu do horký vody, tak moc nedoporučuju-spíš vyndat a nechat doma při běžný teplotě (myslím osobák a pod) s většíma se nikdo tahat nebude asi----v případě možnosti je lepší jí nechat zapojenou na udržovacím napětí a proudu cca 2-5 A a ráno ohne problem , a pokud zase zklame tak do šmelce a nový
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
-
- Příspěvky: 102
- Registrován: sob zář 03, 2011 9:26 pm
- Bydliště: petrovice
Zahřívat akumulátor něčím moc nedoporučuju. Raději s ním někam do tepla a pokud nezamrzl, tak pomáhá taky nabíječka. Startovací vozík sice nastartuje hned, ale s baterkou dost mává. Jinak jeden odkaz na trochu odborné čtení:
http://www.renerga.cz/content/file/AKUM ... IE%202.PDF
http://www.renerga.cz/content/file/AKUM ... IE%202.PDF
Zdar.
Ta finta s vodou je možná starší než většina účastníků vlákna.Pokud ponoříš baterku do horký vody,je to nebezpečný asi jako prst v nose. Dovolím si upozornit že ohřátím zvýšíte opětovně kapacitu baterky tepelnou energii,přičemž se ani nerozbublá jako když jí dobíjíte-což je daleko nebezpečnější.Tenhle recept je pro případ,že potřebuješ nastartovat hned a nemáš čas či možnost dobíjení.Samo že je to spíš pro případ osobáku.A funguje to velmi dobře.Vyndavat baterku a nechat jí doma nabít,například v třeskutejch mrazech,kdy nebudu auto používat,nebo naopak někde na samotě kdy chci mít na ráno ,,sichr" je na odhadu každýho-jak mu to chytá,v jakým stavu tu baterku má.V dnešní době mobilů,kdy si i z odlehlý samoty zavoláš kámoše nebo jinou pomoc je to jinak bezpředmětný.
Kontakty taky mažu,někdy olejem,někdy vazelínou.Nejraději používám ty z tý mosazný slitiny.Pokud se týká náklaďáku,záleží jak byl prostor odvětranej,jak bylo v cajku dobíjení.Jak tu někdo zminoval,zejména starý asfaltem zalejvaný baterky mívaly k stáru tendenci dejchat prasklinama v tom povrchu.Ale jinak byly daleko lepší než ty vychcaně zalisovaný plastáky.Zazlobila,vzal si ampérmetr,zjistil kterej článek je v prdeli,udělal klemu a vodjezdila v Tatře ještě rok.Taky jsem si několikřát sehnal novej článek,vyměnil a byla zas ok.Nebo jsi to dal do baterkárny a nechal si to udělat.Dneska kvuli jednomu článku pěkně vysolíš balík a kupuješ novou.Taky si všimněte jak málo prostoru nechávaj mezi dnem a spodním okrajem desek-proč asi.....
TTN
Ta finta s vodou je možná starší než většina účastníků vlákna.Pokud ponoříš baterku do horký vody,je to nebezpečný asi jako prst v nose. Dovolím si upozornit že ohřátím zvýšíte opětovně kapacitu baterky tepelnou energii,přičemž se ani nerozbublá jako když jí dobíjíte-což je daleko nebezpečnější.Tenhle recept je pro případ,že potřebuješ nastartovat hned a nemáš čas či možnost dobíjení.Samo že je to spíš pro případ osobáku.A funguje to velmi dobře.Vyndavat baterku a nechat jí doma nabít,například v třeskutejch mrazech,kdy nebudu auto používat,nebo naopak někde na samotě kdy chci mít na ráno ,,sichr" je na odhadu každýho-jak mu to chytá,v jakým stavu tu baterku má.V dnešní době mobilů,kdy si i z odlehlý samoty zavoláš kámoše nebo jinou pomoc je to jinak bezpředmětný.
Kontakty taky mažu,někdy olejem,někdy vazelínou.Nejraději používám ty z tý mosazný slitiny.Pokud se týká náklaďáku,záleží jak byl prostor odvětranej,jak bylo v cajku dobíjení.Jak tu někdo zminoval,zejména starý asfaltem zalejvaný baterky mívaly k stáru tendenci dejchat prasklinama v tom povrchu.Ale jinak byly daleko lepší než ty vychcaně zalisovaný plastáky.Zazlobila,vzal si ampérmetr,zjistil kterej článek je v prdeli,udělal klemu a vodjezdila v Tatře ještě rok.Taky jsem si několikřát sehnal novej článek,vyměnil a byla zas ok.Nebo jsi to dal do baterkárny a nechal si to udělat.Dneska kvuli jednomu článku pěkně vysolíš balík a kupuješ novou.Taky si všimněte jak málo prostoru nechávaj mezi dnem a spodním okrajem desek-proč asi.....
TTN
Tom
Jojo,máš ji nabudit nejprve malým odběrem.....Ale co si budem povídat,když jde do tuhýho radši šetříš každej Ampér na samotnej start,abys pak nebyl naštvanej že sis hrál zbytečně se světlama a o chlup jsi to nenatočil
Ještě k tomu nabíjení-čím je teplota akumulátoru vyšší,tím je jeho odpor vůči nabíjení nižší.Takže rychleji a snáze nabiješ baterku v teplý garáži jak v autě na mrazu.
TTN
Jojo,máš ji nabudit nejprve malým odběrem.....Ale co si budem povídat,když jde do tuhýho radši šetříš každej Ampér na samotnej start,abys pak nebyl naštvanej že sis hrál zbytečně se světlama a o chlup jsi to nenatočil
Ještě k tomu nabíjení-čím je teplota akumulátoru vyšší,tím je jeho odpor vůči nabíjení nižší.Takže rychleji a snáze nabiješ baterku v teplý garáži jak v autě na mrazu.
TTN
S tím nahříváním baterek je to samozřejmě stará prověřená škola,stačí se podívat do T148,která má pro starty v extrémních mrazech možnost přepnutí teplovzdušného vedení z bufíku do kastlíku baterek,pro jejich ohřátí před startem motoru...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Ták,ohledně opravy upáleného kontaktu,už jsem to 3x řešil,že díky špatné svorce na slušné AKU vytekl kontakt,a vždy mi pomohla firma http://www.autobaterie.cz/,jezdil jsem do ulice Na Valentince 6 v Praze na smíchově,a byl tam takový starší pán který pokaždé "nalil" nový kontakt na pahýl toho starého,oprava vždy perfektní a cena cca 350kč-informace dva až tři roky stará,od té doby se mi to zatím nestalo a baterie sloužila dál bezproblémově Tak pokud se někomu z vás staně něco podobného,tak si zavolejte do VDA a tam by si s tím měli poradit,jinou firmu která by se s tím zabývala jsem v Praze a okolí nenašel
Pražské dodávkář a návěsář
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 hostů