Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Motory Euro6
Zdravím všetkých, s kolegom sme sa bavili o týchto nových motoroch, zaujímali by nás postrehy v tomto smere a skúsenosti od jednotlivých výrobcov, čo sa týka spotreby palivo/adblue, jazdne vlastnosti celych aut a podobne, nic podobne som tu nenasiel tak rad by som cosi vedel aj o tomto... Napr: o novom Volve sa pisalo v nedavno vydanom casopise ze mal prilis velku spotrebu ADBLUE az do prveho softwaroveho zasahu... co je na tom pravdy? ako su na tom ostatne znacky? Dakujem za odpovede
pocitam ze tak vysoka spotreba bude spojena s vyssou "ekologickostou" a asi v kazdej znacke vozidla to bude rovnake .. alebo je niektora znacka na tom tak ze tolko nespotrebuje ? ma niekto taku skusenost? a aka bola spotreba paliva oproti starsim veziam, da sa verit testom ? pri akej tonazi? Dakujem
hmm presne to ma zaujimalo uplne super dakujem sof , aky to bol konkretne motor ? typ MANu? aby sme vedeli .... ak ma niekto nieco cim by prispel sem od ineho vyrobcu bol by som rad dakujem tieto poznatky mozu sluzit ci uz vam alebo aj zamestnavatelom na to aby vedeli ktore auto je pre nich vyhodnejsie ktore nie ... v podstate o to mi ide vediet co sa viac oplati .. dost by nas s kolegom este zaujimal DAF samozrejme ostatne znacky by to len vylepsili tak snad sa nieco este pritrafi
-
- Příspěvky: 445
- Registrován: ned úno 14, 2010 7:06 am
- Bydliště: Mělnicko
Tak my máme s kolegou novou Scanii R 450 Streamline E6. Zatím máme odjete 8 tisíc km a Adblue to vzalo cca 40 litrů, máme nádrž na 75 litrů. A veřím že na plnou by jsme mezi 10-12 tisíci km udělali. Průměrnou spotřebu máme 30,80 l/100km. Máme frigo takže průměrná váha 18 tun naložených. Jinak máme dva druhy režimu jízdy . Prvni je na způsob že nastavim tempomat na 89km/hod. Na vrcholu kopce mi auto přestane tahnout a necha to spadnou na 84. Když na tomhle režimu nastavím 85 tak mi auto před kopcem samo zrychli na 88. Druhý režim je eko mužů jed max 85 a přes vrchol kopce to zpomaluje o 10km , ale před kopcem to nezrychluje. K obou režimům musim říct že to Scanie suprově vychytala. Auto jede podle Gps takže to nezpomaluje nebo nezrychluje na každém kopci a podle mě je to Spojené i s vahou. Zatim to pořád zajíždíme a testujem co a jak funguje.
Daf XF 460 SSC euro 6 2014
za poslední měsíc najeto 13512km, tankováno 4384,8l nafty a 217,08l Adblue.... trasy tak 60% dálnice, zbytek bundesky atd. i přes Alpy..., naloženo většinou 20-25t, jinak když jsem najížděl první tisíce km tak bych řekl, že hlavně spotřeba Adblue byla dost vysoká, ale postupem času už si to sedá řekl bych (teď mám necelých 30tis, takže počítám že se to ještě upraví)... když to srovnám s E5 tak se mi zdá že to i líp táhne, ale E5 jsem měl v 16st manuálu a v E6 je jen 12st automat tak je to trochu zkreslující ... do Brenneru z Innsbrucku ale s 40t celkové pod 50kmh nejdu a rozhodně nejsem nejpomalejší... jo a nepoužívám tempomat a ani ecoroll atd.
Aktuálně MAN TGX 18.500 EF3 2017 a plachta Krone 2017
počítač je určitě přesnější než byl v E5, ale protože jsem tam měl hooodně hodin topení, tak zatím nemůžu říct jak moc je přesný...každopádně je v E6 daleko lepší, jak obsahově co do počtu informací tak i uživatelsky, včetně teda nějakého hodnocení jízdního stylu
Aktuálně MAN TGX 18.500 EF3 2017 a plachta Krone 2017
-
- Příspěvky: 445
- Registrován: ned úno 14, 2010 7:06 am
- Bydliště: Mělnicko
TO: GURUN
Zdravím, prosím Ťa mohol by si napísať viac o svojom Dafovi. Kolega momentálne kupuje novú XF a je zvedavý aký máš okrem spotrieb z nej pocit. Ako sa s tým jazdí, či nemá nejaké detské chyby. čo bolo zatial robené menené alebo zatial chodí úplne bezproblémovo Ďakujem za odpoveď !
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů