Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

TTNandy
Příspěvky: 880
Registrován: stř lis 09, 2011 8:39 pm
Bydliště: Dubí

Příspěvek

:D sof
ano,největší omyl automobilismu/a podle mne ůmyslně a ůčelně aplikovaný/je elektronika.Do auta patří elektrika na osvětlení,topení,stěrače a rádio!!! :D Například plynový pedál-táhlo či lanko-karbec či čerpadlo.Při správný ůdržbě životnost 1000let :D ,oprava na ceste za pomocí kleští a kusu drátu i pro amatéra max.půl hodky,odjezd z rodinou v autě.
Současnost:Plyn-plastové táhélko tvaru bž-nesmyslný reostat,snímač ůhlu-štekr s kontakty netěsný proti vodě a vlhosti-svazek titěrných drátků v tvrdem plastovém chobotu dobře schranujícím vodu-sugestivní odbočka menšího svazku k řídící jednotce a čidlům pro další komplikace-další štekr u čerpadla-servopohon v plastovém obalu vystavený vysokým teplotám.
Porucha na cestě-reostat v tahu-nevíte co s tím,pokud sebou nevozíte diagnostiku-je vám to stejně na prd,páč to nelze na místě nijak opravit-vymrzlá a hladová rodina čeká na příjezd odtahovky,prípadně se klepe zimou a strachem o život za svodidly dálnice-nákladný odtah do servisu a dle vzdálenosti od domova noc někde na hotelu-oprava v servisu,výmena reostatu za např.6000korun plus práce prezentující rozebrání pulky auta kvuli přístupu-štastný odjezd domů,hlava plná myšlenek na to na čem se ušetří tech téměř 10 000korun co stál tenhle výlet za babičkou........... :D
Troufal by si někdo dnes se seriovým autem podniknout cestu divočinou jako třeba Zikmund a Hanzelka?Objet pul zeměkoule jako ty chlapi s Trabantem či Škodou 1000?Já teda ne.A troufám si tvrdit že všechna ta stará auta jěž nám tu ve svém krásném seriálu autor ukazuje by to dokázala. :D
TTNandy
sob kvě 03, 2014 1:58 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

TTNandy: zajímavá otázka, já kdybych si měl vybrat seriový auto na tu to cestu, tak to bude Toyota Land Cruise, ovšem verze pro Lybii, s atmosférickým dieselem 4.2, kde za čerpadlo, jak říkáš tahá lanko a elektrika je jenom na startování, žhavení, dobíjení a klimatizaci. Ale na druhou stranu, myslím si, že by to zvládla asi i ta normální verze pro běžné trhy, s benzínovým motorem.

Mnohem horší, než elektronika mi v nových autech příjdou ty konstrukční přešlapy a šetření na materiálech. Tím myslím ty řetězove rozvody, pokroucené nebo propálené bloky, prasklé klikovky, sebevražedné převodovky a tak dále, co nám servírují výrobci hlavně z německa....
BES - běs
sob kvě 03, 2014 8:47 pm

TTNandy
Příspěvky: 880
Registrován: stř lis 09, 2011 8:39 pm
Bydliště: Dubí

Příspěvek

Pavel Šebek
:D Já myslel normální auto,ne terénák.Ale i u těch už to začíná jít do kopru-z jednoduchých,relativně dobře opravitelných,poctivě a robusně dělaných aut na práci se stávají poloplastový nepraktický a elektronický pixly pro vožení zbohatlickejch prdelí na lyžovačku do Kerkonoš...... :D A když to někde opřeš bokem o vant,lítaj z toho plastíky za desetitisíce.A když si půjdeš pro opravdový auto na práci a do tvrdýho terénu,tak aby sis objednával vlastně speciál.
Dělal jsem pro Metrostav na tunelu Blanka.Při ražení dole voda,tvrdej terén pokrytej půl i více metrem bahna,voda ze stropu,prach atd.Náš Patrol z roku 92,neustále přetíženej vercajkem,olejema a součástkama.Koupenej z Německa,2,8TD,najeto 200tisíc.Elektronika -0.Kromě vejfuku a destiček,brzdový trubky snášel všechno bez problémů.Exemplář z let kdy končila výroba normálních aut.Metrostav tam používal taky Nissany-pickupy,5místný nový kusy.Krom jednoho dílenskýho rekreační provoz.Věčně na laně,elekrtonika sežraná vodou,ložiska,kříže,kardanky,komplet brzdy,pérování....Opravy za desetitisíce.O španělskejch napodobeninách Suzuki a LandRowra-jakejchsi Santánách ani nemluvím.Mít tam starýho Gazíka nebo Wylise strčili by celou moderní techniku do..... :D
TTN
sob kvě 03, 2014 9:13 pm

rendos
Příspěvky: 414
Registrován: úte říj 25, 2011 1:12 pm
Bydliště: Kyjovsko

Příspěvek

TTNandy:Napsal jsi to naprosto přesně,směřuje to kamsi kam by to jít asi nemělo ,místo zjednodušování a poctivé kvality to začíná být o načančaných kárách na které se ale nesmíš ani škaredě podívat, a jakýkoliv banální problém je otázkou desítek tisíc korun.
K čemu mám mít na autě tolik věcí které naprosto k ničemu nepotřebuju a jen mě stojí peníze,proč tam dávají filtr pevných částic,dvojhmotný setrvák,zbytečnou elektroniku atd?
Já mám ještě auta z té poslední generace poctivých aut kde na 90% na oprav ti stačí klíč 10/13/17,kleště,šroubovák a vlastní mozek. :D
Dnes jen za to že ti řeknou co tomu je už cáluješ pětikilo . :sleepy:
sob kvě 03, 2014 9:44 pm

TTNandy
Příspěvky: 880
Registrován: stř lis 09, 2011 8:39 pm
Bydliště: Dubí

Příspěvek

:D No to je přece jasný-celá Evropa,a nejen ona-snad už neumí vyrábět nic než auta a žrádlo.Oni potřebujou aby se to začlo tak po třech letech sypat,abys musel solit za servis a pochopil že to máš hodit do šmelcu a běžet si zas za 250 000až 2 000 000 kaček pro další.Aby byl odbyt a plnili se jim kasičky.Vládám nezbejvá než to podporovat,maj zaměstnaný rádiovky a ty jim neprotestujou u parlamentu,občas dostane nějakej panák či celá partaj tučnou obálečku a v neposlední řadě dostává stát z prodeje každýho vozítka tučnou spotřební daň.O tý se poslední léta nikde moc nemluví radši......
A donedávna sprostej monopol na poprodejní záruční servis kterej si ,,vyrobili" to byla taky nádhera.Abys nosil další prachy k zástupci,a za spotřební díly a oleje topil několikrát víc než jinde. :D Ale nebudem tu plevelit vlákno.Možná to třeba poslouží autorovi jako inspirace a nějakej díl seriálu věnuje otázkám současnýho technickýho pseudovývoje. :D :D
TTN
sob kvě 03, 2014 10:24 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11911
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

zlatý auta byli typu Š 120-130 , ragulin-leninovo saně-ještě polák šel i když byl rezatej už na plakátě.... a warťas? vo něm taky žádná,...jedinej vercajk byl jeden uni šroubovák -kombinačky-kladivo a kus drátu ...a jel si furt , dneska krmíš ty "laciný servisy" šmejdy, co ti odporně vysvětlí, že se ti to rozbilo :roll: a vymění pul auta, a stejně to je v prdeli....vono je to hrozně krásný , když ta naleštěná moderna funguje ....běda jak se to posere.....když to vemu dneska ...aby mi auto stálo někde tejden 14 dní ...zlatá š 120 to bych i ty leninovo saně uživil mávnutím ruky :wink:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
sob kvě 03, 2014 11:01 pm

TTNandy
Příspěvky: 880
Registrován: stř lis 09, 2011 8:39 pm
Bydliště: Dubí

Příspěvek

:D
Tak tak-ale oni ti ani to moc nedopřejou-pod pláštíkem ekoterorismu ti tyhle starý držáky zlikvidujou vyššíma daněma,zákazama vjezdu do měst a pracujou na tom dál.Brzo vymyslej proč s tím nemůžeš na dálnice,proč musíš každej rok na TK-však ty to rád zahodíš nebo dáš na špalky filuto!!! :D :D :D A pěkně naběhneš pro ,,ryze český vůz",třeba Hovnay,Kíja-nebo třínohého htp koníka z Boleslavi.Nejlépe na lízačku či ůvěr-chudák bankéř taky musí z něčeho žít :D
TTN
sob kvě 03, 2014 11:20 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Tak zase jako že zlatá š 120 apod., tak to pardón...
BES - běs
ned kvě 04, 2014 12:00 am

TTNandy
Příspěvky: 880
Registrován: stř lis 09, 2011 8:39 pm
Bydliště: Dubí

Příspěvek

:D No to zas nikdo netvrdí že to byla díra do vesmíru,jde o tu technickou stránku.Vem si,na co třeba potřenuješ ovládat plyn elektrikou?Je to snad levnější na výrobu a servis?Je to spolehlivějsí než lanko?Na co potřebuješ odpruženej setrvák,copak nestačila odpružená lamela,nakonec pro člověka kterej umí jezdit jak se má stačí i obyčejná lamela.Vždyt uplnej blb se stejně nerozjede ani s tím odpružením,a když jí naloží tak převody,hřídele a gumy dostanou stejně sodu. :D Na co jsou cívky zalitý v plastu bez možnosti chlazení,na co na každej hrnek jedna,proč je navíc namontujou jako u rencka na ventilový víko aby jim bylo ještě teplejc,proč si máš kupovat posranou zapalovací cívku za dva a pul tácu?Atd.Jsou tyhle řešení spolehlivější,pomáhají nějakýmu komfortu,jsou levnější na výrobu,šetři materiál?Ne....Tak proč to tam doprdele serou.
A proč radši nezvedaj ůčinnost motorů?Protože olejářský strejcové to nepotřebujou.Už jsem to tu někde psal.Vem si motor z 40 let starýho R16.Podívej se na R Megan z konce devadesátejch let.V podstatě je to furt ten starej motor,jen,,vylepšenej" ve většině o zbytečný a nespolehlivý ptákoviny.Krom řemenovýho rozvodu samý zbytečnosti prodražující výrobu,servis a snižující spolehlivost.A kdyby si do toho R Megana narouboval ten starej motor s karbcem a natankoval poctivej olovnatej super myslíš že by ses povozil hůř a s nějak horentním rozdílem ve spotřebě?Myslím že by jsme valili očka.Takže proč v reálu nejsme při stejnejch obsazích,všech těch elektronickejch ptákovinách třeba na polovičních spotřebách a daleko vyšších výkonech?Kdyby vylepšovali co maj,že by to technicky nešlo?Zatím to trochu vylepšili u nákladáků,páč ty jim to zas vrátí kvantitou tankování.Tak z nás dělaj akorat trubky :D
TTN
ned kvě 04, 2014 12:51 am

rendos
Příspěvky: 414
Registrován: úte říj 25, 2011 1:12 pm
Bydliště: Kyjovsko

Příspěvek

Pavel Šebek:tak právě ta 120 je ukázkový příklad... :D
Omlouvám se za možné malé nepřesnosti ale podívejme se na to takhle:
Š 120LS někdy z roku 1976 - váha asi 900kg/motor 1,2/výkon 43kW/spotřeba 5,8l. Jednoduchost sama,vše opravíš doma.
O nějakých 30 let později ,po dlouhodobém a jistě nákladném vývoji to dopadlo takhle:
Š Fabia váha 1000kg/motor 1,2 /výkon 40kW/spotřeba 5,9l....

No prostě pokrok nezastavíš :D
ned kvě 04, 2014 12:27 pm

666dia
Příspěvky: 50
Registrován: úte črc 19, 2011 1:12 pm
Bydliště: PV

Příspěvek

mě z toho klepne...před mým videem na YouTube je reklama na Stream.cz kam jsem pořad nabízel a nechtěli ho...
úte kvě 06, 2014 7:29 am

666dia
Příspěvky: 50
Registrován: úte črc 19, 2011 1:12 pm
Bydliště: PV

Příspěvek

pát kvě 09, 2014 6:42 am

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Máte tam špatnou výslovnost slova "Lamborghini" :wink:
BES - běs
úte kvě 13, 2014 6:36 pm

666dia
Příspěvky: 50
Registrován: úte črc 19, 2011 1:12 pm
Bydliště: PV

Příspěvek

vím...všiml jsem si toho, ale nebyl čas to opravovat...
úte kvě 13, 2014 6:51 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11911
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

rendos

Příspěvek

:thumbud: :thumbud: :thumbud: :clap: :clap:

přesně a kor model HTP Honem To Prodej V-3 :roll: :D to si natočil a v první zatáčce se to potilo .....
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
stř kvě 14, 2014 8:34 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 48 hostů