Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
sof
ano,největší omyl automobilismu/a podle mne ůmyslně a ůčelně aplikovaný/je elektronika.Do auta patří elektrika na osvětlení,topení,stěrače a rádio!!! Například plynový pedál-táhlo či lanko-karbec či čerpadlo.Při správný ůdržbě životnost 1000let ,oprava na ceste za pomocí kleští a kusu drátu i pro amatéra max.půl hodky,odjezd z rodinou v autě.
Současnost:Plyn-plastové táhélko tvaru bž-nesmyslný reostat,snímač ůhlu-štekr s kontakty netěsný proti vodě a vlhosti-svazek titěrných drátků v tvrdem plastovém chobotu dobře schranujícím vodu-sugestivní odbočka menšího svazku k řídící jednotce a čidlům pro další komplikace-další štekr u čerpadla-servopohon v plastovém obalu vystavený vysokým teplotám.
Porucha na cestě-reostat v tahu-nevíte co s tím,pokud sebou nevozíte diagnostiku-je vám to stejně na prd,páč to nelze na místě nijak opravit-vymrzlá a hladová rodina čeká na příjezd odtahovky,prípadně se klepe zimou a strachem o život za svodidly dálnice-nákladný odtah do servisu a dle vzdálenosti od domova noc někde na hotelu-oprava v servisu,výmena reostatu za např.6000korun plus práce prezentující rozebrání pulky auta kvuli přístupu-štastný odjezd domů,hlava plná myšlenek na to na čem se ušetří tech téměř 10 000korun co stál tenhle výlet za babičkou...........
Troufal by si někdo dnes se seriovým autem podniknout cestu divočinou jako třeba Zikmund a Hanzelka?Objet pul zeměkoule jako ty chlapi s Trabantem či Škodou 1000?Já teda ne.A troufám si tvrdit že všechna ta stará auta jěž nám tu ve svém krásném seriálu autor ukazuje by to dokázala.
TTNandy
ano,největší omyl automobilismu/a podle mne ůmyslně a ůčelně aplikovaný/je elektronika.Do auta patří elektrika na osvětlení,topení,stěrače a rádio!!! Například plynový pedál-táhlo či lanko-karbec či čerpadlo.Při správný ůdržbě životnost 1000let ,oprava na ceste za pomocí kleští a kusu drátu i pro amatéra max.půl hodky,odjezd z rodinou v autě.
Současnost:Plyn-plastové táhélko tvaru bž-nesmyslný reostat,snímač ůhlu-štekr s kontakty netěsný proti vodě a vlhosti-svazek titěrných drátků v tvrdem plastovém chobotu dobře schranujícím vodu-sugestivní odbočka menšího svazku k řídící jednotce a čidlům pro další komplikace-další štekr u čerpadla-servopohon v plastovém obalu vystavený vysokým teplotám.
Porucha na cestě-reostat v tahu-nevíte co s tím,pokud sebou nevozíte diagnostiku-je vám to stejně na prd,páč to nelze na místě nijak opravit-vymrzlá a hladová rodina čeká na příjezd odtahovky,prípadně se klepe zimou a strachem o život za svodidly dálnice-nákladný odtah do servisu a dle vzdálenosti od domova noc někde na hotelu-oprava v servisu,výmena reostatu za např.6000korun plus práce prezentující rozebrání pulky auta kvuli přístupu-štastný odjezd domů,hlava plná myšlenek na to na čem se ušetří tech téměř 10 000korun co stál tenhle výlet za babičkou...........
Troufal by si někdo dnes se seriovým autem podniknout cestu divočinou jako třeba Zikmund a Hanzelka?Objet pul zeměkoule jako ty chlapi s Trabantem či Škodou 1000?Já teda ne.A troufám si tvrdit že všechna ta stará auta jěž nám tu ve svém krásném seriálu autor ukazuje by to dokázala.
TTNandy
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
TTNandy: zajímavá otázka, já kdybych si měl vybrat seriový auto na tu to cestu, tak to bude Toyota Land Cruise, ovšem verze pro Lybii, s atmosférickým dieselem 4.2, kde za čerpadlo, jak říkáš tahá lanko a elektrika je jenom na startování, žhavení, dobíjení a klimatizaci. Ale na druhou stranu, myslím si, že by to zvládla asi i ta normální verze pro běžné trhy, s benzínovým motorem.
Mnohem horší, než elektronika mi v nových autech příjdou ty konstrukční přešlapy a šetření na materiálech. Tím myslím ty řetězove rozvody, pokroucené nebo propálené bloky, prasklé klikovky, sebevražedné převodovky a tak dále, co nám servírují výrobci hlavně z německa....
Mnohem horší, než elektronika mi v nových autech příjdou ty konstrukční přešlapy a šetření na materiálech. Tím myslím ty řetězove rozvody, pokroucené nebo propálené bloky, prasklé klikovky, sebevražedné převodovky a tak dále, co nám servírují výrobci hlavně z německa....
BES - běs
Pavel Šebek
Já myslel normální auto,ne terénák.Ale i u těch už to začíná jít do kopru-z jednoduchých,relativně dobře opravitelných,poctivě a robusně dělaných aut na práci se stávají poloplastový nepraktický a elektronický pixly pro vožení zbohatlickejch prdelí na lyžovačku do Kerkonoš...... A když to někde opřeš bokem o vant,lítaj z toho plastíky za desetitisíce.A když si půjdeš pro opravdový auto na práci a do tvrdýho terénu,tak aby sis objednával vlastně speciál.
Dělal jsem pro Metrostav na tunelu Blanka.Při ražení dole voda,tvrdej terén pokrytej půl i více metrem bahna,voda ze stropu,prach atd.Náš Patrol z roku 92,neustále přetíženej vercajkem,olejema a součástkama.Koupenej z Německa,2,8TD,najeto 200tisíc.Elektronika -0.Kromě vejfuku a destiček,brzdový trubky snášel všechno bez problémů.Exemplář z let kdy končila výroba normálních aut.Metrostav tam používal taky Nissany-pickupy,5místný nový kusy.Krom jednoho dílenskýho rekreační provoz.Věčně na laně,elekrtonika sežraná vodou,ložiska,kříže,kardanky,komplet brzdy,pérování....Opravy za desetitisíce.O španělskejch napodobeninách Suzuki a LandRowra-jakejchsi Santánách ani nemluvím.Mít tam starýho Gazíka nebo Wylise strčili by celou moderní techniku do.....
TTN
Já myslel normální auto,ne terénák.Ale i u těch už to začíná jít do kopru-z jednoduchých,relativně dobře opravitelných,poctivě a robusně dělaných aut na práci se stávají poloplastový nepraktický a elektronický pixly pro vožení zbohatlickejch prdelí na lyžovačku do Kerkonoš...... A když to někde opřeš bokem o vant,lítaj z toho plastíky za desetitisíce.A když si půjdeš pro opravdový auto na práci a do tvrdýho terénu,tak aby sis objednával vlastně speciál.
Dělal jsem pro Metrostav na tunelu Blanka.Při ražení dole voda,tvrdej terén pokrytej půl i více metrem bahna,voda ze stropu,prach atd.Náš Patrol z roku 92,neustále přetíženej vercajkem,olejema a součástkama.Koupenej z Německa,2,8TD,najeto 200tisíc.Elektronika -0.Kromě vejfuku a destiček,brzdový trubky snášel všechno bez problémů.Exemplář z let kdy končila výroba normálních aut.Metrostav tam používal taky Nissany-pickupy,5místný nový kusy.Krom jednoho dílenskýho rekreační provoz.Věčně na laně,elekrtonika sežraná vodou,ložiska,kříže,kardanky,komplet brzdy,pérování....Opravy za desetitisíce.O španělskejch napodobeninách Suzuki a LandRowra-jakejchsi Santánách ani nemluvím.Mít tam starýho Gazíka nebo Wylise strčili by celou moderní techniku do.....
TTN
TTNandy:Napsal jsi to naprosto přesně,směřuje to kamsi kam by to jít asi nemělo ,místo zjednodušování a poctivé kvality to začíná být o načančaných kárách na které se ale nesmíš ani škaredě podívat, a jakýkoliv banální problém je otázkou desítek tisíc korun.
K čemu mám mít na autě tolik věcí které naprosto k ničemu nepotřebuju a jen mě stojí peníze,proč tam dávají filtr pevných částic,dvojhmotný setrvák,zbytečnou elektroniku atd?
Já mám ještě auta z té poslední generace poctivých aut kde na 90% na oprav ti stačí klíč 10/13/17,kleště,šroubovák a vlastní mozek.
Dnes jen za to že ti řeknou co tomu je už cáluješ pětikilo .
K čemu mám mít na autě tolik věcí které naprosto k ničemu nepotřebuju a jen mě stojí peníze,proč tam dávají filtr pevných částic,dvojhmotný setrvák,zbytečnou elektroniku atd?
Já mám ještě auta z té poslední generace poctivých aut kde na 90% na oprav ti stačí klíč 10/13/17,kleště,šroubovák a vlastní mozek.
Dnes jen za to že ti řeknou co tomu je už cáluješ pětikilo .
No to je přece jasný-celá Evropa,a nejen ona-snad už neumí vyrábět nic než auta a žrádlo.Oni potřebujou aby se to začlo tak po třech letech sypat,abys musel solit za servis a pochopil že to máš hodit do šmelcu a běžet si zas za 250 000až 2 000 000 kaček pro další.Aby byl odbyt a plnili se jim kasičky.Vládám nezbejvá než to podporovat,maj zaměstnaný rádiovky a ty jim neprotestujou u parlamentu,občas dostane nějakej panák či celá partaj tučnou obálečku a v neposlední řadě dostává stát z prodeje každýho vozítka tučnou spotřební daň.O tý se poslední léta nikde moc nemluví radši......
A donedávna sprostej monopol na poprodejní záruční servis kterej si ,,vyrobili" to byla taky nádhera.Abys nosil další prachy k zástupci,a za spotřební díly a oleje topil několikrát víc než jinde. Ale nebudem tu plevelit vlákno.Možná to třeba poslouží autorovi jako inspirace a nějakej díl seriálu věnuje otázkám současnýho technickýho pseudovývoje.
TTN
A donedávna sprostej monopol na poprodejní záruční servis kterej si ,,vyrobili" to byla taky nádhera.Abys nosil další prachy k zástupci,a za spotřební díly a oleje topil několikrát víc než jinde. Ale nebudem tu plevelit vlákno.Možná to třeba poslouží autorovi jako inspirace a nějakej díl seriálu věnuje otázkám současnýho technickýho pseudovývoje.
TTN
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11911
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
zlatý auta byli typu Š 120-130 , ragulin-leninovo saně-ještě polák šel i když byl rezatej už na plakátě.... a warťas? vo něm taky žádná,...jedinej vercajk byl jeden uni šroubovák -kombinačky-kladivo a kus drátu ...a jel si furt , dneska krmíš ty "laciný servisy" šmejdy, co ti odporně vysvětlí, že se ti to rozbilo a vymění pul auta, a stejně to je v prdeli....vono je to hrozně krásný , když ta naleštěná moderna funguje ....běda jak se to posere.....když to vemu dneska ...aby mi auto stálo někde tejden 14 dní ...zlatá š 120 to bych i ty leninovo saně uživil mávnutím ruky
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Tak tak-ale oni ti ani to moc nedopřejou-pod pláštíkem ekoterorismu ti tyhle starý držáky zlikvidujou vyššíma daněma,zákazama vjezdu do měst a pracujou na tom dál.Brzo vymyslej proč s tím nemůžeš na dálnice,proč musíš každej rok na TK-však ty to rád zahodíš nebo dáš na špalky filuto!!! A pěkně naběhneš pro ,,ryze český vůz",třeba Hovnay,Kíja-nebo třínohého htp koníka z Boleslavi.Nejlépe na lízačku či ůvěr-chudák bankéř taky musí z něčeho žít
TTN
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
No to zas nikdo netvrdí že to byla díra do vesmíru,jde o tu technickou stránku.Vem si,na co třeba potřenuješ ovládat plyn elektrikou?Je to snad levnější na výrobu a servis?Je to spolehlivějsí než lanko?Na co potřebuješ odpruženej setrvák,copak nestačila odpružená lamela,nakonec pro člověka kterej umí jezdit jak se má stačí i obyčejná lamela.Vždyt uplnej blb se stejně nerozjede ani s tím odpružením,a když jí naloží tak převody,hřídele a gumy dostanou stejně sodu. Na co jsou cívky zalitý v plastu bez možnosti chlazení,na co na každej hrnek jedna,proč je navíc namontujou jako u rencka na ventilový víko aby jim bylo ještě teplejc,proč si máš kupovat posranou zapalovací cívku za dva a pul tácu?Atd.Jsou tyhle řešení spolehlivější,pomáhají nějakýmu komfortu,jsou levnější na výrobu,šetři materiál?Ne....Tak proč to tam doprdele serou.
A proč radši nezvedaj ůčinnost motorů?Protože olejářský strejcové to nepotřebujou.Už jsem to tu někde psal.Vem si motor z 40 let starýho R16.Podívej se na R Megan z konce devadesátejch let.V podstatě je to furt ten starej motor,jen,,vylepšenej" ve většině o zbytečný a nespolehlivý ptákoviny.Krom řemenovýho rozvodu samý zbytečnosti prodražující výrobu,servis a snižující spolehlivost.A kdyby si do toho R Megana narouboval ten starej motor s karbcem a natankoval poctivej olovnatej super myslíš že by ses povozil hůř a s nějak horentním rozdílem ve spotřebě?Myslím že by jsme valili očka.Takže proč v reálu nejsme při stejnejch obsazích,všech těch elektronickejch ptákovinách třeba na polovičních spotřebách a daleko vyšších výkonech?Kdyby vylepšovali co maj,že by to technicky nešlo?Zatím to trochu vylepšili u nákladáků,páč ty jim to zas vrátí kvantitou tankování.Tak z nás dělaj akorat trubky
TTN
A proč radši nezvedaj ůčinnost motorů?Protože olejářský strejcové to nepotřebujou.Už jsem to tu někde psal.Vem si motor z 40 let starýho R16.Podívej se na R Megan z konce devadesátejch let.V podstatě je to furt ten starej motor,jen,,vylepšenej" ve většině o zbytečný a nespolehlivý ptákoviny.Krom řemenovýho rozvodu samý zbytečnosti prodražující výrobu,servis a snižující spolehlivost.A kdyby si do toho R Megana narouboval ten starej motor s karbcem a natankoval poctivej olovnatej super myslíš že by ses povozil hůř a s nějak horentním rozdílem ve spotřebě?Myslím že by jsme valili očka.Takže proč v reálu nejsme při stejnejch obsazích,všech těch elektronickejch ptákovinách třeba na polovičních spotřebách a daleko vyšších výkonech?Kdyby vylepšovali co maj,že by to technicky nešlo?Zatím to trochu vylepšili u nákladáků,páč ty jim to zas vrátí kvantitou tankování.Tak z nás dělaj akorat trubky
TTN
Pavel Šebek:tak právě ta 120 je ukázkový příklad...
Omlouvám se za možné malé nepřesnosti ale podívejme se na to takhle:
Š 120LS někdy z roku 1976 - váha asi 900kg/motor 1,2/výkon 43kW/spotřeba 5,8l. Jednoduchost sama,vše opravíš doma.
O nějakých 30 let později ,po dlouhodobém a jistě nákladném vývoji to dopadlo takhle:
Š Fabia váha 1000kg/motor 1,2 /výkon 40kW/spotřeba 5,9l....
No prostě pokrok nezastavíš
Omlouvám se za možné malé nepřesnosti ale podívejme se na to takhle:
Š 120LS někdy z roku 1976 - váha asi 900kg/motor 1,2/výkon 43kW/spotřeba 5,8l. Jednoduchost sama,vše opravíš doma.
O nějakých 30 let později ,po dlouhodobém a jistě nákladném vývoji to dopadlo takhle:
Š Fabia váha 1000kg/motor 1,2 /výkon 40kW/spotřeba 5,9l....
No prostě pokrok nezastavíš
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11911
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
rendos
přesně a kor model HTP Honem To Prodej V-3 to si natočil a v první zatáčce se to potilo .....
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 48 hostů