Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
- M.Z.
- Příspěvky: 2144
- Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
- Bydliště: Čeladná
- Kontaktovat uživatele:
výběr tahače a podvalu
Poprosím zkušené o radu, já coby trucker samouk bych si chtěl udělat radost a vyměnit stávající tandemovou soupravu, za návěsový podvalník. Vozí se často nízké plošiny a vozíky a je veliký problém to naložit, někdy zas narážím na limit nosnosti, díky dělené soupravě a taky výšky.
Rozhodl jsem se pro podval takového typu https://www.youtube.com/watch?v=ULHpbl6Gp-8
Tam mám celkem jasnou představu, co potřebuju, mám nabídku Fliegla a Noteboomu, nevím, jestli to dělá ještě nějaká další firma. Tito dva jsou na tom cenově podobně, takže budou rozhodovat ostatní služby.(financování, odkup, servis apod.)
Ale totálně mimo jsem u tahače, jelikož mám akorát cca 4-letou zkušenost se svým valníkovým Magnumem, rád bych si nechal poradit správný tahač.
Mělo by jít o cca 1-2 leté auto (v případě dobré nabídky možná i nové), výkon 500k +, líbil by se mi automat a aby mělo aut. klimu, ale to není rozhodující.
Spíše by mě zajímalo, jestli stačí 2 nápravy, nebo raději 3.
Nevozí se nic extra těžkého, cca do 20t je nejtěžší stroj, ale většinou 8-12t jeden stroj (vejdou se 2ks). Jde mi hlavně o dobrou spotřebu, kabinu nemusím mít vysokou, jezdí se jen po ČR a v autě spí max. 2-3 noci za sebou. Ale z 90% se auto vrací domů.
Jakou značku poradíte? Nechci to uspěchat, rozhodnutí padne možná ještě letos, ale spíš příští rok a s mým využitím to budu mít do důchodu )
Rozhodl jsem se pro podval takového typu https://www.youtube.com/watch?v=ULHpbl6Gp-8
Tam mám celkem jasnou představu, co potřebuju, mám nabídku Fliegla a Noteboomu, nevím, jestli to dělá ještě nějaká další firma. Tito dva jsou na tom cenově podobně, takže budou rozhodovat ostatní služby.(financování, odkup, servis apod.)
Ale totálně mimo jsem u tahače, jelikož mám akorát cca 4-letou zkušenost se svým valníkovým Magnumem, rád bych si nechal poradit správný tahač.
Mělo by jít o cca 1-2 leté auto (v případě dobré nabídky možná i nové), výkon 500k +, líbil by se mi automat a aby mělo aut. klimu, ale to není rozhodující.
Spíše by mě zajímalo, jestli stačí 2 nápravy, nebo raději 3.
Nevozí se nic extra těžkého, cca do 20t je nejtěžší stroj, ale většinou 8-12t jeden stroj (vejdou se 2ks). Jde mi hlavně o dobrou spotřebu, kabinu nemusím mít vysokou, jezdí se jen po ČR a v autě spí max. 2-3 noci za sebou. Ale z 90% se auto vrací domů.
Jakou značku poradíte? Nechci to uspěchat, rozhodnutí padne možná ještě letos, ale spíš příští rok a s mým využitím to budu mít do důchodu )
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
Radím ti počkat nyní vyjeli s Euro6 a nikdo neví jak to v provozu bude se spolehlivostí a hlavně s životností výfukové soustavy v které jsou všechny ty ekologické nesmysly.Značka auta v dnešní době si myslím je skoro jedno, díval bych se na blízkost servisu pokud jezdíš stále domů a cenu ND,servisu a tím se ti výběr dost zmenší.
Návěs-To co chceš ty už je speciál a pokud nebudeš mít stávající práci tak se na to můžeš jen chodit dívat,kdežto konfiguraci tandemu využiješ i při jiné práci.Jinak myslím že by ti návěs taky vyrobily ve Svanu v Chrudimy.Myslím že dělají i docela slušnou kvalitu.
Návěs-To co chceš ty už je speciál a pokud nebudeš mít stávající práci tak se na to můžeš jen chodit dívat,kdežto konfiguraci tandemu využiješ i při jiné práci.Jinak myslím že by ti návěs taky vyrobily ve Svanu v Chrudimy.Myslím že dělají i docela slušnou kvalitu.
- M.Z.
- Příspěvky: 2144
- Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
- Bydliště: Čeladná
- Kontaktovat uživatele:
Ano, to jsem zapomněl dodat, slouží to z 90% k vlastní dopravě a ten speciál je nezbytný, jinak bych si nechal tandem.
Ten návěs je poměrně speciální, asi to každý nevyrábí, zatím vím ještě o značce Faymonville, tam byla nabídka staršího, ale r.v. 2004 a chtěli za něj 31,400,-e bez dopravy a přihlašovacích poplatků, což mi přišlo na 10 let starý návěs dost.
Ten návěs je poměrně speciální, asi to každý nevyrábí, zatím vím ještě o značce Faymonville, tam byla nabídka staršího, ale r.v. 2004 a chtěli za něj 31,400,-e bez dopravy a přihlašovacích poplatků, což mi přišlo na 10 let starý návěs dost.
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11909
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
z hlediska "blízkosti" bych volil radši flígl..je kousek za vojtanovem, i když o něm nemám valné mínění, co se týče tahače, je to v podstatě fuck ...pokud se k tomu budeš chovat jako "člověk" což u Tebe se bude předpokládám brát jako samozřejmost ... záleží už jen na konfiguraci a Tvému přání---tzn, nové ??? ojeté ??? pokud nové , je tu pár hledisek: kolik dní a nocí budeš trávit ve voze , jakou chceš výbavu , a kolik by jsi chtěl investovat. např já osobně , páč už jsem trošku "odrostl" radši ....oželím hliníky rampy a podobné cipoviny-předražené ...za retarder , nezávislou klimu , případně aero-pack, i když v Tvém případě aero pack možná bude hrát roli spíš estetickou, pokud mám volit pohodlí.. pérování , úložné prostory.... a auto 2*2 tak jednoznačně v pořadí : mercedes, man, magnum,daf, volvo, dneska přemýšlet o tom, že volvo je in slepice jen více in a spolehlivost ...taková a maková je naprosto zcestný... je to otázka "štěstí na kus" jinak jsou auta srovnatelný ...ale každý má jiné "preference "
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
- M.Z.
- Příspěvky: 2144
- Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
- Bydliště: Čeladná
- Kontaktovat uživatele:
Díky za reakce. například v motorech jsou ale podstatné rozdíly, např. Scania dosáhne ze své 480k krouťák 2500Nm a Iveco na stejný moment potřebuje 560k motor
V tom případě se mi např. jeví lepší volba Scania, jestli mi někdo umí poradit konkrétní zkušenosti, jak u které značky ty motory opravdu pocitově jedou a žerou, protože papír snese hodně.
např. tato http://www.tipcars.com/nakladni-scania/ ... 30646.html nebo http://www.tipcars.com/nakladni-scania/ ... 30640.html
Ty textilní sedačky vypadají o dost lépe, kůže asi nebude žádná sláva, vypadá jako by za sebou měly tak mega km.
Flígla mám opravdu kousíček, je to velké +
V tom případě se mi např. jeví lepší volba Scania, jestli mi někdo umí poradit konkrétní zkušenosti, jak u které značky ty motory opravdu pocitově jedou a žerou, protože papír snese hodně.
např. tato http://www.tipcars.com/nakladni-scania/ ... 30646.html nebo http://www.tipcars.com/nakladni-scania/ ... 30640.html
Ty textilní sedačky vypadají o dost lépe, kůže asi nebude žádná sláva, vypadá jako by za sebou měly tak mega km.
Flígla mám opravdu kousíček, je to velké +
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11909
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
co se týče "krouťáku " tak slepice , volvo i man je dá se říci na špici , i "pocitově ", na spotřebu ja taky slípka dobrá i man i volvo ,a Ty když budeš tahat jak sám píšeš do 20-ti...to nehraje roli... ono je to otázka trasy-nákladu - spěchu atd. pokud chceš "vlajkovou loď" budou kriteria určitě jiný, než když chceš auto jen "na práci" ale univerzálně platí... a za tím si budu stát že, základ je samotné chování k autu a zacházení s ním .... lze to hnát " do krve" bez poškození a lze s tím jet relativně "normálně a zhuntit to za relativně krátkou dobu ....tak jako lze jednu a tu samou trasu "zajet za 25 ale i za 32 ale to víš určitě sám velmi dobře...
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
- M.Z.
- Příspěvky: 2144
- Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
- Bydliště: Čeladná
- Kontaktovat uživatele:
Ta červená Scania R480 z odkazu se mi zamlouvá, čím dál víc, možná ji poptám.
V tomhle modelovém roku byly ty Opticruisy spolehlivé? Dokážu si představit ten ranec za opravy.
Ale jinak auto prakticky splňuje všechny mé požadavky.
Je tady někdo, kdo se 480 jezdil? (spotřeba, hluk v kabině za jízdy, klima-topení apod.)
Když je zvedačka nahoře, je spotřeba srovnatelná s 4x2?
V tomhle modelovém roku byly ty Opticruisy spolehlivé? Dokážu si představit ten ranec za opravy.
Ale jinak auto prakticky splňuje všechny mé požadavky.
Je tady někdo, kdo se 480 jezdil? (spotřeba, hluk v kabině za jízdy, klima-topení apod.)
Když je zvedačka nahoře, je spotřeba srovnatelná s 4x2?
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
Jenom tip - pozor na výšku návěsu (resp. čepu) proti výšce točny. Občasný zádrhel, který je pak nutné ladit výměnou jejích držáků za vyšší/nižší, příp. změnou výšky pérování, nedejbože pneumatik. Nic nevypadá hůř, než kombinace návěs do kopce-auto z kopce, příp. obráceně (o jízdních vlastnostech nemluvě...).
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
Já bych se možná vzhledem k uvažované délce vlastnictví zamyslel nad tím automatem. Bůhví, jak ty auta budou řadit za 10 let, kdy se zub času podepíše na elektroinstalaci a mechanických prvcích převodovek.
Jinak bych volil tahač o třech nápravách (6x2, předpokládám, že jezdíš jen silnice). Ač říkáš, že nevozíš moc těžké věci, tak jak vidím, občas vozíš stroje po vícero kusech. A s třínápravovým tahačem nebudeš muset řešit, kam dát ten těžší a v podstatě odpadne problém přetížené hnací nápravy a jako bonus můžeš mít max. celkovou 48 tun, kdyby někdy náhodou byla třeba
Jinak bych volil tahač o třech nápravách (6x2, předpokládám, že jezdíš jen silnice). Ač říkáš, že nevozíš moc těžké věci, tak jak vidím, občas vozíš stroje po vícero kusech. A s třínápravovým tahačem nebudeš muset řešit, kam dát ten těžší a v podstatě odpadne problém přetížené hnací nápravy a jako bonus můžeš mít max. celkovou 48 tun, kdyby někdy náhodou byla třeba
Když to nevyužiješ, tak bych zbytečně 6x2 nebral -> spotřeba, problémy s nápravou, pneu, pořizovací cena... Za ty peníze, co je Scanča, raději jinou funglovku, máš záruku, ušetříš na mýtu atd.
viz http://www.bastrucks.com/search?vtype[] ... ion[]=9999
viz http://www.bastrucks.com/search?vtype[] ... ion[]=9999
- M.Z.
- Příspěvky: 2144
- Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
- Bydliště: Čeladná
- Kontaktovat uživatele:
To samozřejmě ještě všechno zvážím a spočítám, jen se tak hloupě zeptám.
Myslel jsem, že pokud bude zvedačka nahoře, bude spotřeba cca stejná s 4x2 (dole by byla jen výjimečně, je to spíš taková pojistka) a mýto (4+) je v soupravě snad vždy stejné, nebo se pletu?
Z toho odkazu mě např. zaujal tento DAF http://www.bastrucks.com/vehicles/new/t ... x2-6-82635, jen bych u funglovky už chtěl aut. klimu a nějakou výbavu navíc.
Samozřejmě upřednostním novější auto, záleží na konkrétní nabídce.
Jsem rád za každý odkaz a reakci
Myslel jsem, že pokud bude zvedačka nahoře, bude spotřeba cca stejná s 4x2 (dole by byla jen výjimečně, je to spíš taková pojistka) a mýto (4+) je v soupravě snad vždy stejné, nebo se pletu?
Z toho odkazu mě např. zaujal tento DAF http://www.bastrucks.com/vehicles/new/t ... x2-6-82635, jen bych u funglovky už chtěl aut. klimu a nějakou výbavu navíc.
Samozřejmě upřednostním novější auto, záleží na konkrétní nabídce.
Jsem rád za každý odkaz a reakci
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 hostů