Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
-
- Příspěvky: 225
- Registrován: pát kvě 16, 2014 11:01 pm
- Bydliště: plechovy hotel
praskla pneu
caute chcel by som sa iba spytat moze pneumatika prasknut, roztrhat sa len tak ked idem nalozeny po kruhaci? a pritom som nechytil ziadny obrubnik. toto sa mi stalo na jednom kruhaci v slovinsku a strelila posledna prava pneumatika na navese ( rana ako z dela) a zevraj som aj disk ohol ked som sa daval na kraj aby som nezablokoval kruhac ale na prvy pohlad sa zdal byt neposkodeny. co si o tom myslite vopred dik za info
Jo může a je jedno jestli je na první nebo poslední nápravě. Jebla mi v 80tce přední a dopadl jsem přímo na disk ( byl v háji). Sice jsem to udržel ale osobák vedle to skoro narval do svodidel jak se lekl.
Tohle nechápu..co znamená, že vraj ale na první pohled se může zdát nepoškozený a po kontrole je to jinak
Tohle nechápu..co znamená, že vraj ale na první pohled se může zdát nepoškozený a po kontrole je to jinak
a zevraj som aj disk ohol ked som sa daval na kraj aby som nezablokoval kruhac ale na prvy pohlad sa zdal byt neposkodeny
-
- 2. NAPOMENUTÍ
- Příspěvky: 5150
- Registrován: sob pro 11, 2010 4:17 pm
- Bydliště: Orlova
- Kontaktovat uživatele:
Je to jen guma,tudiz to muze jebnout kdykoliv.Nova mensi pravdepodobnost,protektor je loterie vzdy.vetsinou se odlepi.Osobne bych tento,,zlepsovak,,zakazal uplne,jak to maji ADR cisterrny a je klid.Kolegovi ted jebnul vnitrni behem pauzy v noci,nalozeno jsme meli 5t,rana to byla jak z dela.Takeze to bys nepochopil asi,vozidlo v klidu,zatez zadna ,pneu vicemene studene a bum
Neřeším...
Mému kolegovi taky včera jebnul za jízdy balon na návěsu,protektor nicméně povolila bočnice,praskl kord a roztrhla se z boku.Ale kdysi nám bouchnulo i zánovní kolo na přední ose tahače,ono si nevybereš Disk nemusí vypadat poškozený,ale pak ho roztočíš na vyvažovačce a vidíš hned,zažil jsem disk ohnutý a taky dokonce prasklý ve sváru
Pražské dodávkář a návěsář
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Bouchnutí není otázka protektoru,i když se dnes kordy rentgenujou a kontrolujou ultrazvukem,je samozřejmně pravděpodobnost prasknutí větší oproti funglovce.Proste gumu drží pohromadě kord,podle konstrukce a ceny obsahující drátěný,lankový,chemlonový výplet.Případně kombinace techto materiálů.Pokud s gumou třeba někdo vezme obrubník,nebo přejede nešikovně hranu odfrézovaný vozovky,nějakou dobu jezdí na podhuštěnejch,vymete hlubokou díru,z pohodlnosti a blbosti otáčí návěs na fleku,přejede předmět s ostrou hranou atd.Dojde k nalomení vláken,případně popraskání ocelových žil výpletu,nebo jeho natažení a deformaci.Cyklickou námahou při dalším provozu se v oslabeným místě soustředí napětí a sít výpletu v tom místě začíná povolovat.Taky se samotnej výplet začíná uvnitř oddělovat od vlastní gumový hmoty.Klasický projev jsou různý boule a jitrnice viditelný okem zejména na bocích gumy.Ale taky podélný křivení v ose obvodu,špičatění dezénu ,,do střechy",praskliny u patky kordu(když někdo jezdí na podhuštenejch gumách či přetěžovanejch),a spoustu jinejch ůkazů Ale taky se viditelně nemusí projevit-prostě to pak prdne najednou bez varování.
Taky není dobrý když guma z hnaný nápravy,která už má dost najeto se namontuje v obráceným směru jízdy než byla ,,zvyklá''.Kord je naformovanej rovnoměrně námahou v jednom směru a opačnou námahou trpí a deformuje se.
Hlavně ty současný modní ultrasnížený široký balony dostávaj třeba na návěsech při zatáčení dobře na prdel-poměr plochy dezénu k výšce boku gumy je vražednej.čím je guma vyšší,tím líp absorbuje kroucení do stran a mín se kord namáhá.
Bohužel to bejvá tak,že si to člověk hlídá,o dovolený mu s tím jezdí debil kterej hobluje v zatáčkách návěsem obrubníky a nevinnýmu to pak po dovče prdne někde na dálnici,nejlépe v noci a na levý straně
TTN
Taky není dobrý když guma z hnaný nápravy,která už má dost najeto se namontuje v obráceným směru jízdy než byla ,,zvyklá''.Kord je naformovanej rovnoměrně námahou v jednom směru a opačnou námahou trpí a deformuje se.
Hlavně ty současný modní ultrasnížený široký balony dostávaj třeba na návěsech při zatáčení dobře na prdel-poměr plochy dezénu k výšce boku gumy je vražednej.čím je guma vyšší,tím líp absorbuje kroucení do stran a mín se kord namáhá.
Bohužel to bejvá tak,že si to člověk hlídá,o dovolený mu s tím jezdí debil kterej hobluje v zatáčkách návěsem obrubníky a nevinnýmu to pak po dovče prdne někde na dálnici,nejlépe v noci a na levý straně
TTN
-
- Příspěvky: 251
- Registrován: čtv lis 22, 2012 9:58 pm
- Bydliště: Chvalčov
Taky přidám, není to na nové pneu, ale u nás se kupují Barum na auta. Panu vedoucímu ze zdá, že liazka málo na něj ujely tak se nechávají zadky ještě proříznout. Ideální Stav, předjížděl jsem v Km. paní na kole a jak jsem se vracel před ní do pruhu, tak jsem se málem víte co a ona asi taky. Taková rána na pravé straně na štěstí vnitřní kolo, k tomu ještě plastovej blatník s toho moc nezbylo a byl jsem rád, že se jí nic nestalo. Nechci si představit kdyby to bouchlo vedle ní.
Taky mám podobný zážitek. Ráno jsem vyjel prázdný a po ujetí 10i Km rána na přívěsu. Možná nějaký hřebík nebo kámen to propích přesně do kordu, ten rezavěl až prorezavěl a neudržel ten tlak.
V této souvislosti si vzpomínám že jsme jednu dobu vozili dříví delší než přívěs, a nic se nedělo. Ale cca za dva měsíce mi v průběhu dvou týdnů střelili 3 gumy na zadku při standartním zatížení.
Tenkrát jsem jezdil po lese a za rok jsem moc tisíc Km nenajezdil, ale těch částečných průpichů na stěrkových cestách bylo spousty. Stalo se taky že guma byla občas měkká, dofoukla se ale gumař chybu nenašel. Až napodruhé dal zevnitř záplatu, a za měsíc bouchla. Po demontáži bylo vidět že přesně v místě záplaty. Byla napíchlá možná kamenem už dlouho, kord zrezivěl a povolil.
Nandy to rozebral naprosto přesně.
Jeden kolega tady někde píše: ,, Se vším co má kola a kozy budou problémy,,
V této souvislosti si vzpomínám že jsme jednu dobu vozili dříví delší než přívěs, a nic se nedělo. Ale cca za dva měsíce mi v průběhu dvou týdnů střelili 3 gumy na zadku při standartním zatížení.
Tenkrát jsem jezdil po lese a za rok jsem moc tisíc Km nenajezdil, ale těch částečných průpichů na stěrkových cestách bylo spousty. Stalo se taky že guma byla občas měkká, dofoukla se ale gumař chybu nenašel. Až napodruhé dal zevnitř záplatu, a za měsíc bouchla. Po demontáži bylo vidět že přesně v místě záplaty. Byla napíchlá možná kamenem už dlouho, kord zrezivěl a povolil.
Nandy to rozebral naprosto přesně.
Jeden kolega tady někde píše: ,, Se vším co má kola a kozy budou problémy,,
Lesu zmar!
V súvislosti s tým, čo sa tu píše ma napadla otázka – je lepšie kúpiť lacnejšiu gumu, ktorá síce nemá veľký kilometrový výkon, dezén ide rýchlo dole a treba ju skôr vymeniť, ale zase na druhú stranu sa kordy nestihnú tak rýchlo unaviť a povoliť. Alebo je lepšie kúpiť drahšiu gumu, ktorá má síce väčší nájazd, ale zase je tam riziko, že po tých km už bude celkovo tá guma viac unavená? Nehrozí tu ale riziko, že lacnejšia guma bude mať aj celkovo horšiu, slabšiu konštrukciu ako drahšia? Či je to fakt len lotéria?
Je to loterie,ale bouchnutí gumy se moc nestává u nových pneumatik,já jsem spíš pro variantu koupit levnější cenově dostupnou gumu s tím že se rychleji sjede,než si koupit za drahé peníze značkovou " kvalitu",s tím že mezitím než se ojede,vytvrdne směs a pak dojíždíš poloviční vzorek,kdy už guma klouže,ale je líto ti jí vyhodit,protože je ještě pěknej vzorek,byť už je pak stará vrána
Za mě koupit levnější -ojet - protektor - vyhodit
Za mě koupit levnější -ojet - protektor - vyhodit
Pražské dodávkář a návěsář
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Vydra
To je otázka.........Být či nebýt?
To záleží co a na co.Tatra s vlekem co lítá dálky s uhlím bude lepší na lehkejch chemlonech,tatra se šutrem která po něm i lítá na stavbě bude dobrá na stílkách.Ale málokdo ví co bude za kšeft příští tejden.U kamionky je to asi na propočtech-ale moje zkušenost je,že i když koupíš za rok ty stejný gumy,můžou klidně najednou stát za prd-co se týče nájezdu km.jakou chytíš várku no.Je to jak s jitrnicema,recept furt stejnej,ale jednou sou lepší,jindy horší.
TTN
To je otázka.........Být či nebýt?
To záleží co a na co.Tatra s vlekem co lítá dálky s uhlím bude lepší na lehkejch chemlonech,tatra se šutrem která po něm i lítá na stavbě bude dobrá na stílkách.Ale málokdo ví co bude za kšeft příští tejden.U kamionky je to asi na propočtech-ale moje zkušenost je,že i když koupíš za rok ty stejný gumy,můžou klidně najednou stát za prd-co se týče nájezdu km.jakou chytíš várku no.Je to jak s jitrnicema,recept furt stejnej,ale jednou sou lepší,jindy horší.
TTN
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů