Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Aký ťahač by ste vybrali spomedzi

Scania G410
28
35%
MAN TGS
7
9%
MAN TGX
24
30%
M-B AROCS
22
27%
 
Celkem hlasů: 81

SADLATY
Příspěvky: 12
Registrován: stř pro 31, 2014 9:25 am
Bydliště: Prievidza

Len pokračujte, vďaka

Příspěvek

Všetko čítam, SAFKY - vďaka. S profesionálnym predajom osobákov mám vlastné bohaté skúsenosti a dobre viem, že každý predajca chváli to svoje, neupozorní, na čo nemusí, ak by to mohlo viesť k zamietavému rozhodnutiu kúpy. V globále sčítaný človek s predajcom iba zjednáva cenu, názor si musí utvoriť z iných zdrojov a skúsenosti. O to viac si cením, ak sa môžem dostať lepšie do obrazu a vidím veci praktické, ktoré predajca nahlas nevysloví...
úte led 06, 2015 2:43 pm

onkelwels
Příspěvky: 58
Registrován: stř zář 01, 2010 2:09 pm
Bydliště: Karlovarsky kraj

Příspěvek

Mám scania r410 a fakt šlape jsem spokojen
úte led 06, 2015 8:59 pm

delivio

Příspěvek

Souhlas s PETR1 jen ohledně postele.
Pouvažujte zda je kabina bez postele dobrý nápad.Nemá cenu psát několik desítek důvodů, proč kabina a postel pro řidiče.Opravdu bych to ještě jednou promyslel, jestli se vždy vozidlo vrátí ten den po kalkulačním nájezdu km a časové náročnosti.
úte led 06, 2015 9:26 pm

mates
Příspěvky: 4115
Registrován: úte led 23, 2007 4:37 pm
Bydliště: Budilov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

pokud bude souprava okolo 40tun, bude těch 440 asi dostačujících, nicméně pokud se to bude motat po kopcích, volil bych 480, samo že Man TGX
www.proridice.eu, www.sdruzeniridicu.cz ....řidiči pro sebe
CB10(7) Martin-Háje
original pražskej pepik s botama od hnoje.....t.č trvale u hnoje
úte led 06, 2015 9:29 pm

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 5150
Registrován: sob pro 11, 2010 4:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Na SK jednoznacne 480,tam rovinku nepotkas.Bere stejne jak 44O a jede aspon.stredni kabina staci,velkou v zime nevytopis a vlete se upeces vni.Urcite intarder.automat.
Neřeším...
stř led 07, 2015 4:04 pm

SADLATY
Příspěvky: 12
Registrován: stř pro 31, 2014 9:25 am
Bydliště: Prievidza

tak som zvedavý

Příspěvek

prvý ťahač vo firme k asi 35 T815... ideme do vôd neprebádaných, vzhľadom na to, že občas sa dostane vozidlo i do samej rite sveta v neviem akom teréne - volili sme niečo, čo môžeme potiahnúť, nezapichne sa predkom a stojí čo najmenej (aby sme to uživili, lebo ak nie, poletím ja a nie vodič) ...

Obrázek


Postel - neriešime. Ak vodiči niekam idú, tak zabezpečíme nocľah (aj keď nie je to luxus), isto lepšie ako žiť týždne v kabíne. Buď sa robia týždňovky alebo iba jednodňovky a tie sú v pohode.
Servis - jedna veľká neznáma, uvidíme, vzhľadom na skutočnosť že tieto nové vozy sú ťažko opraviteľné - asi jedno ktorej značky, ako osobné, tak nákladné - všetko super komplikované, veľmi zložité - nutnosť odborníka, nehovorím o brzdách, podvozku ... ale aj o tom . Nie sú to vozy spred 30 rokov, kde to mechanici vedeli spraviť do šróbika kompletnú generálku aj s továrenskými nastaveniami. A je veľa takých, čo si mysleli, že oservisujú svojpomocne, lebo majú naozaj skúsenosti i vybavené dielne a boli prekvapení - doba ide vpred neskutočne rýchlo.
ned zář 13, 2015 9:30 am

Stralis 4P2
Příspěvky: 333
Registrován: ned pro 30, 2012 7:46 pm
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Pridej sem jeste tu fotku cos tam mel puvodne, focene z boku. Jsem docela zvedavej co na to rekne Safky. Me prijde, ze je ten naves nejak hodne vzadu.
ned zář 13, 2015 12:23 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to SADLATY:
Souprava pěkná, pár technických připomínek:
1, vzadu náprava s redukci v kolech = vyšší spotřeba, vyšší hmotnost a vyšší cena, ale současně vyšší světlá výška, ale osobně si myslím, že u tahače 4x2 ta velká světlá výška nepůjde moc využít ...
2, návěs je opticky dost posunutý dozadu, je to vidět i na výkresu:
http://schwarzmueller.com/de/fahrzeuge/ ... baustelle/
bude se muset nakládat hodně na předek, aby se dostatečně zatížil tahač, při sklápění do boku to bude OK, ale při sklápění dozadu bude horší stabilita jako u stejně dlouhého vanového návěsu S1 (ten má delší přední převis a dá se nakládat víc dozadu).
3, návěs má boční plachtu, ale na předním čelu není ochoz, ale rezerva, řidiči se to bude špatně plachtovat, ještě když bude muset lézt do korby (pokud bude velká čepice), aby přetáhl plachtu přes čepici
4, ještě by mě zajímalo kolik zvedacích náprav návěs má, doporučuji 1. a 2. nápravu, v těžkém terénu to jde dost poznat pokud je zvedačka jenom na 1. nápravě (zalomení prázdného návěsu). Doporučuji ještě přepojit nucené zvedání nápravy u naloženého návěsu na zadní mlhovku (Schwarzmüller to má ve std., stačí v zásuvce návěsu - asi 15-ti pól zásuvka, přepojit růžový drát = pin 12, na modrý drát = pin 3), nemusí se u tahače dodělávat zvláštní spínač, a i pokud se ten návěs zapne za jiný normální tahač vše funguje:

Obrázek

V terénu jde to hodně poznat, stačí zapnout zadní mlhovku a hned ji zase vypnout, EBS dostane impuls a asi během 10-ti sekund se i u plně naloženého návěsu 1. náprava odlepí od země. Na točnici tahače se zvedne zatížení asi o 3 tuny, což jde dost poznat a při zatáčení mají boční odpor jen 2 nápravy na návěsu. Pokud má návěs 2 zvedačky, tak u prázdného návěsu např. v úzkých uličkách lze trvalým zapnutím zadní mlhovky obě zvednuté nápravy spustit a nebude třeba tak nadjíždět s tahačem. Vše vyzkoušeno u nás v praxi, pokud se to naučí řidič používat tak jak má, pak velká spokojenost.

Jinak přeji hodně šťastných km bez nehod a bez pokut.
Tatra + MAN = Superstroj!
ned zář 13, 2015 9:10 pm

SADLATY
Příspěvky: 12
Registrován: stř pro 31, 2014 9:25 am
Bydliště: Prievidza

Příspěvek

Obrázek

Safky: Zdvihnúť sa dá 1. náprava a presne nad týmto som špekuloval, lebo súprava bude chodiť do dosť problematického terénu pre ťahače - som rád, nemusím googliť, vďaka.
Dali sme na to schopného chalana, máme obavu aby to nejaký pako neprevrátil - budem referovať.
ned zář 13, 2015 9:23 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů