Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Len pokračujte, vďaka
Všetko čítam, SAFKY - vďaka. S profesionálnym predajom osobákov mám vlastné bohaté skúsenosti a dobre viem, že každý predajca chváli to svoje, neupozorní, na čo nemusí, ak by to mohlo viesť k zamietavému rozhodnutiu kúpy. V globále sčítaný človek s predajcom iba zjednáva cenu, názor si musí utvoriť z iných zdrojov a skúsenosti. O to viac si cením, ak sa môžem dostať lepšie do obrazu a vidím veci praktické, ktoré predajca nahlas nevysloví...
-
- Příspěvky: 4115
- Registrován: úte led 23, 2007 4:37 pm
- Bydliště: Budilov
- Kontaktovat uživatele:
pokud bude souprava okolo 40tun, bude těch 440 asi dostačujících, nicméně pokud se to bude motat po kopcích, volil bych 480, samo že Man TGX
www.proridice.eu, www.sdruzeniridicu.cz ....řidiči pro sebe
CB10(7) Martin-Háje
original pražskej pepik s botama od hnoje.....t.č trvale u hnoje
CB10(7) Martin-Háje
original pražskej pepik s botama od hnoje.....t.č trvale u hnoje
tak som zvedavý
prvý ťahač vo firme k asi 35 T815... ideme do vôd neprebádaných, vzhľadom na to, že občas sa dostane vozidlo i do samej rite sveta v neviem akom teréne - volili sme niečo, čo môžeme potiahnúť, nezapichne sa predkom a stojí čo najmenej (aby sme to uživili, lebo ak nie, poletím ja a nie vodič) ...
Postel - neriešime. Ak vodiči niekam idú, tak zabezpečíme nocľah (aj keď nie je to luxus), isto lepšie ako žiť týždne v kabíne. Buď sa robia týždňovky alebo iba jednodňovky a tie sú v pohode.
Servis - jedna veľká neznáma, uvidíme, vzhľadom na skutočnosť že tieto nové vozy sú ťažko opraviteľné - asi jedno ktorej značky, ako osobné, tak nákladné - všetko super komplikované, veľmi zložité - nutnosť odborníka, nehovorím o brzdách, podvozku ... ale aj o tom . Nie sú to vozy spred 30 rokov, kde to mechanici vedeli spraviť do šróbika kompletnú generálku aj s továrenskými nastaveniami. A je veľa takých, čo si mysleli, že oservisujú svojpomocne, lebo majú naozaj skúsenosti i vybavené dielne a boli prekvapení - doba ide vpred neskutočne rýchlo.
Postel - neriešime. Ak vodiči niekam idú, tak zabezpečíme nocľah (aj keď nie je to luxus), isto lepšie ako žiť týždne v kabíne. Buď sa robia týždňovky alebo iba jednodňovky a tie sú v pohode.
Servis - jedna veľká neznáma, uvidíme, vzhľadom na skutočnosť že tieto nové vozy sú ťažko opraviteľné - asi jedno ktorej značky, ako osobné, tak nákladné - všetko super komplikované, veľmi zložité - nutnosť odborníka, nehovorím o brzdách, podvozku ... ale aj o tom . Nie sú to vozy spred 30 rokov, kde to mechanici vedeli spraviť do šróbika kompletnú generálku aj s továrenskými nastaveniami. A je veľa takých, čo si mysleli, že oservisujú svojpomocne, lebo majú naozaj skúsenosti i vybavené dielne a boli prekvapení - doba ide vpred neskutočne rýchlo.
-
- Příspěvky: 333
- Registrován: ned pro 30, 2012 7:46 pm
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
to SADLATY:
Souprava pěkná, pár technických připomínek:
1, vzadu náprava s redukci v kolech = vyšší spotřeba, vyšší hmotnost a vyšší cena, ale současně vyšší světlá výška, ale osobně si myslím, že u tahače 4x2 ta velká světlá výška nepůjde moc využít ...
2, návěs je opticky dost posunutý dozadu, je to vidět i na výkresu:
http://schwarzmueller.com/de/fahrzeuge/ ... baustelle/
bude se muset nakládat hodně na předek, aby se dostatečně zatížil tahač, při sklápění do boku to bude OK, ale při sklápění dozadu bude horší stabilita jako u stejně dlouhého vanového návěsu S1 (ten má delší přední převis a dá se nakládat víc dozadu).
3, návěs má boční plachtu, ale na předním čelu není ochoz, ale rezerva, řidiči se to bude špatně plachtovat, ještě když bude muset lézt do korby (pokud bude velká čepice), aby přetáhl plachtu přes čepici
4, ještě by mě zajímalo kolik zvedacích náprav návěs má, doporučuji 1. a 2. nápravu, v těžkém terénu to jde dost poznat pokud je zvedačka jenom na 1. nápravě (zalomení prázdného návěsu). Doporučuji ještě přepojit nucené zvedání nápravy u naloženého návěsu na zadní mlhovku (Schwarzmüller to má ve std., stačí v zásuvce návěsu - asi 15-ti pól zásuvka, přepojit růžový drát = pin 12, na modrý drát = pin 3), nemusí se u tahače dodělávat zvláštní spínač, a i pokud se ten návěs zapne za jiný normální tahač vše funguje:
V terénu jde to hodně poznat, stačí zapnout zadní mlhovku a hned ji zase vypnout, EBS dostane impuls a asi během 10-ti sekund se i u plně naloženého návěsu 1. náprava odlepí od země. Na točnici tahače se zvedne zatížení asi o 3 tuny, což jde dost poznat a při zatáčení mají boční odpor jen 2 nápravy na návěsu. Pokud má návěs 2 zvedačky, tak u prázdného návěsu např. v úzkých uličkách lze trvalým zapnutím zadní mlhovky obě zvednuté nápravy spustit a nebude třeba tak nadjíždět s tahačem. Vše vyzkoušeno u nás v praxi, pokud se to naučí řidič používat tak jak má, pak velká spokojenost.
Jinak přeji hodně šťastných km bez nehod a bez pokut.
Souprava pěkná, pár technických připomínek:
1, vzadu náprava s redukci v kolech = vyšší spotřeba, vyšší hmotnost a vyšší cena, ale současně vyšší světlá výška, ale osobně si myslím, že u tahače 4x2 ta velká světlá výška nepůjde moc využít ...
2, návěs je opticky dost posunutý dozadu, je to vidět i na výkresu:
http://schwarzmueller.com/de/fahrzeuge/ ... baustelle/
bude se muset nakládat hodně na předek, aby se dostatečně zatížil tahač, při sklápění do boku to bude OK, ale při sklápění dozadu bude horší stabilita jako u stejně dlouhého vanového návěsu S1 (ten má delší přední převis a dá se nakládat víc dozadu).
3, návěs má boční plachtu, ale na předním čelu není ochoz, ale rezerva, řidiči se to bude špatně plachtovat, ještě když bude muset lézt do korby (pokud bude velká čepice), aby přetáhl plachtu přes čepici
4, ještě by mě zajímalo kolik zvedacích náprav návěs má, doporučuji 1. a 2. nápravu, v těžkém terénu to jde dost poznat pokud je zvedačka jenom na 1. nápravě (zalomení prázdného návěsu). Doporučuji ještě přepojit nucené zvedání nápravy u naloženého návěsu na zadní mlhovku (Schwarzmüller to má ve std., stačí v zásuvce návěsu - asi 15-ti pól zásuvka, přepojit růžový drát = pin 12, na modrý drát = pin 3), nemusí se u tahače dodělávat zvláštní spínač, a i pokud se ten návěs zapne za jiný normální tahač vše funguje:
V terénu jde to hodně poznat, stačí zapnout zadní mlhovku a hned ji zase vypnout, EBS dostane impuls a asi během 10-ti sekund se i u plně naloženého návěsu 1. náprava odlepí od země. Na točnici tahače se zvedne zatížení asi o 3 tuny, což jde dost poznat a při zatáčení mají boční odpor jen 2 nápravy na návěsu. Pokud má návěs 2 zvedačky, tak u prázdného návěsu např. v úzkých uličkách lze trvalým zapnutím zadní mlhovky obě zvednuté nápravy spustit a nebude třeba tak nadjíždět s tahačem. Vše vyzkoušeno u nás v praxi, pokud se to naučí řidič používat tak jak má, pak velká spokojenost.
Jinak přeji hodně šťastných km bez nehod a bez pokut.
Tatra + MAN = Superstroj!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů