Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Dvořec
Příspěvky: 3
Registrován: pát led 30, 2015 11:02 am
Bydliště: Říčany

Konstrukce nákladních vozidel

Příspěvek

Nazdar,

píšu zde o pomoc a rady k mé diplomové práci na téma vyprošťování nákladních vozidel nad 3,5t . Doufám, že nepíšu na web, na kterém je tato prosba nevhodná. Pokud by tomu tak bylo, předem se omlouvám. Pokud bych se ptal na něco, co bylo již zmíněno, tak mi to prosím řekněte a lépe se znovu podívám.

Teď o co bych Vás tady rád požádal. V prvním kroku chci psát o konstrukci nákladních vozidel a jízdních souprav s nástavbou valník, skříň a kontejner. Některé informace nemůžu nikde najít a na ty bych se rád zeptal:

1.) V čem se liší rámy jednotlivých nástaveb z hlediska konstrukce?
2.)Jak se dá spojit rám s nápravou? Záleží při tom na nástavbě vozidla?
3.)Jak se dá spojit rám vozidla s nástavbou u zmíněných nástaveb?

Předem díky za komentáře.
ned úno 01, 2015 2:39 pm

Uživatelský avatar
Luďa
Příspěvky: 1426
Registrován: sob říj 31, 2009 10:24 pm
Bydliště: Nížkov (ZR) - Brno

Příspěvek

Jestli pak budeš chtít, mám pár knížek o vyprošťování, ale spíš teréní auta
Když se potíš u polívky - jsi zdravý.
Když se potíš u acylpyrinu - jsi nemocný.
Když se potíš u sexu - jsi starý.
Když se potíš u práce - jsi blbý
ned úno 01, 2015 8:32 pm

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

1. Rám podvozku nebo rám nastavby ? 2.nelepší by bylo vyrazit do terénu s foťákem a nafotit si uchyceni u tahače má měchy , sklápěč s pérama 6x4 a nakonec tatra .3 . Jaké nastavby máš na mysli? Bedny jsou uchycený prímo na rámu plotnama a prošrobovaný . Sklápěče a jiné nástavby maj mezirámy. Chce to vyrazit do terénu a budeš mít i fotodokumentaci.co nebudeš vědět tak sem hodíš foto a někdo ti to tady vysvětlí.
ned úno 01, 2015 9:04 pm

Dvořec
Příspěvky: 3
Registrován: pát led 30, 2015 11:02 am
Bydliště: Říčany

Příspěvek

V této chvíli je pravděpodobně potřebovat nebudu, ale kdyby to platilo i do budoucna, tak se v případě potřeby ozvu.
Asi by bylo dobrý říct, že vycházím z knížky Stavba motorových vozidel od Františka Vlka. Kdyby jste znali ještě nějakou jinou knížku o konstrukci nákladních vozidel, tak mi ji určitě napište. Ale nic lepšího jsem zatím nenašel.

S tím rámem je to tak. Našel jsem, že na rám podvozku (podélníky + příčníky) se může ještě připevnit montážní (pomocný) rám. Myslel jsem, že k tomu pomocnému rámu se nějakým způsobem připevní nástavba (skříňová, valníková a nástavba ve formě připevnění kontejneru) a každá z těchto nástaveb má jiný způsob uchycení k pomocným podélníkům. U těch valníků je tady napsaný, že na pomocné podélníky se připevní příčníky z U profilů , na které se položí desky (dřevěné, ocelové nebo hliníkové) a ty už tvoří podlahu. A potom se dále, zase nevím jak,připevní nějakým způsobem konstrukce, která bude držet plachtu. Nikde jsem nenašel, že by se psalo o rámu nástavby, takže přesně nevím, co si pod rámem nástavby přesně představit a která nástavba rám může případně mít.

Dále je tam, že tento rám z hlediska konstrukce závisí na tom o jakou nástavbu se bude jednat a tedy zda rám bude mít větší nebo menší torzní tuhost. Valníkové vozidlo má rám s menší torzní tuhostí, naopak skříňové vozidlo nebo vozidlo převážející kontejnery má mít tuho tuhost velkou. A čím větší tuhost, tím tam bude víc vyztužení pravděpodobně.

Ještě jsem bohužel naživo nic neviděl, ale jak říkáš, bude to chtít jít do terénu a všechno tam okoukat.
ned úno 01, 2015 10:17 pm

david
Hlavní admin
Příspěvky: 5752
Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Celkem žasnu, že se při tvorbě takto odborné diplomky víc googluje a píše na fóra, než že by se šlo omrknout na první parkoviště, jak to vypadá naživo. Ubylo by hodně nejasností. Ale, abych nebyl jen sarkastický, ale i někam popostrčil, tak třeba pomůžou níže uvedené návody, nákresy, popisy:
http://www.alu-sv.com/cs/download/Katal ... _kap_1.pdf (kompletní katalog dílů na celou valníkovou nástavbu)
http://www.alu-sv.com/cs/download/Katal ... _kap_4.pdf (....skříňová nástavba)
http://www.alu-sv.com/cs/download/Katal ... _kap_9.pdf (....kontejnery a výměnné nástavby)
ned úno 01, 2015 11:00 pm

Dvořec
Příspěvky: 3
Registrován: pát led 30, 2015 11:02 am
Bydliště: Říčany

Příspěvek

Samozřejmě ti dávám za pravdu Davide. Na zítra mám domluvený, že strávím den v servisu a montážní dílně nástaveb nákladních vozidel, tak snad plno nejasností mě tam vysvětlí.
Potom ti moc děkuju za poslaný pdfka. Zatím jsem měl čas projít jenom ty valníky a super. Je tam popsaná celá nástavba (konstrukce z hliníku) a z čeho se všeho skládá. Jenom bych se rád zeptal, jak se liší tato nástavba (kostrukce), pokud bude ocelová, v porovnání s touto hliníkovou?
čtv úno 05, 2015 4:53 pm

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ocelová se svařuje , potom se pískuje a zinkuje , alu se většinou šroubuje . Udělej si výlet do f. Montex v Radovesnicích 2 tam je to online , dělaj tam i lepený skříně , maj i www.
čtv úno 05, 2015 7:36 pm

Aloislukas
Příspěvky: 38
Registrován: ned zář 11, 2011 9:27 pm
Bydliště: Slezsko (CZ-PL)

Příspěvek

Ahoj. Celkem mě zajímá tvoje téma co píšeš. Pokud by ti nevadilo rád bych si to přečetl jak to budeš mít nebo třeba i postupně jakmile budeš mít nějakou kapitolu. Budu se snažit sledovat tuto diskuzi a pokud budu moct tak něco i přidám-poradím. Jelikož mě to zajímá a párkrát jsem už i byl s Tatrou 8x8 tahat kamion tak možná ti nějak s tím pomůžu. Každopádně zjistil jsem že pokaždé je to originál. Spousta výrobců několika nástaveb a ne vždy jde auto uvázat tak jak by bylo vhodné. Někdy třeba není přístup, jindy zas jsou vyprošťovací oka uhnilé, pak se jedná o cizince nejlépe nějakého Turka tak se ani nedomluvíš a jak už to všechno nějak jde tak pak zjistíš že nejde třeba s auta do auta propojit vzduch a tak auto odblokovat :-) No prostě pokaždé něco a nejlépe najednou několik problému.
Přeji hodně zdaru a pevné nervy :D
Obrázek
úte úno 10, 2015 11:30 am

Uživatelský avatar
Adonisos
Příspěvky: 691
Registrován: stř lis 03, 2010 6:05 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek

Mě by zajímaly dvě věci, které se týkají konstrukce vozidel, takže snad to příjde sem..

Jaký je rozdíl, mezi plachtovou nástavbou s bočnicema a nástavbou shrnovací??Proč, když potkám auto z východu(UA,RUS,BY,...), má v drtivé většině bočnice??

A druhá věc: Výhody a nevýhody tříosého sóla s dvouosým přívěsem(tandem) oproti dvouosému sólu s tříosým přívěsem??

Díky za cokoliv..
Ranní ptáče bez lahváče vůbec nikam nedoskáče!!
stř bře 04, 2015 5:34 pm

Uživatelský avatar
zdenekjihlava
Příspěvky: 1567
Registrován: sob zář 04, 2010 10:53 am
Bydliště: jihlava

Příspěvek

Na vychodě mají většinou bočnice kvuli celnímu lanku a blombování.Z schrnovačkou jsou problémy na celnicích
Zijte dlouho a blaze.
stř bře 04, 2015 6:20 pm

kruji
Příspěvky: 2440
Registrován: sob pro 05, 2009 10:55 am
Bydliště: hodonin

Příspěvek

Určitě je lepší mít těžký tahač, a lehký vlek než naopak. (A to ne jenom v zimě)
Lesu zmar!
stř bře 04, 2015 7:54 pm

xkubisekx
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 363
Registrován: ned lis 02, 2008 1:32 am
Bydliště: Zlín

Bočnice - třístranka

Příspěvek

Východ má bočnice (vyhazovací plachta, nebo po novu i shrnka) kvůli plombování, na klasickou třístrannou shrnku nedostaneš TIR. Podle nich to není řádně zaplombovaný návěs, a dá se otevřít a neporušit u toho plomba na lanku.
Není umění jet na západ, ale na východ. Do portugalska dojede i chobot s osobákem, do Kazachstánu Pan řidič...
čtv bře 05, 2015 9:15 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 40 hostů