Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Prediktivni tempomat zkušenosti
Ahoj máte nĕkdo zkušenosti ? zajímá mě Daf třeba nebo i jiné.O kolik je znát úspora ..
Naposledy upravil(a) Dafina dne sob dub 04, 2015 2:56 pm, celkem upraveno 3 x.
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11909
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
Jisté že je znát ... Co to je za otázku???? Blbovi je i autopilot k ničemu
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Trošku mě překvapuje, že se tu nenašel nikdo, kdo by byl ochoten se podělit o zkušenosti s GPS nebo prediktivním tempomatem. Všichni výrobci si za to nechají příplatkově zaplatit a otázku jsem pochopil tak, zda se to vyplatí? Nemá cenu se tu bavit o řidičích, kteří za léta za volantem ještě neodhalili, co všechno za vymoženosti jim jejich auto nabízí. Otázka by mohla znít : Kolik paliva ušetří zkušený řidič na jemu známé trase s GPS tempomatem, jak velký bude rozdíl na trase, kterou řidič nezná, jaký je rozdíl mezi jednotlivými značkami, někteří výrobci používají volnoběžku, někteří ne, co je lepší. Lze u všech značek GPS tempomat vypnout a jet postaru s normálním tempomatem? Zkuste se někde zeptat prodejce vozidel a asi vás překvapí jeho neznalost, v lepším případě vyčtené informace, které si mohu najít na netu také. Proto si myslím, že zde tato otázka zazněla a bohužel zůstala bez rozumné odpovědi.
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11909
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
sice mi některé otázky připadají jako z "mateřský" ale budiž ....
především : pokud něco používám-pracuji s tím, měl bych to umět používat, měl bych znát limity a možnosti stroje , či zařízení s kterým pracuji, jeho hranice a pod....
pokud někdo žije v bláhové naději , že je dokonalý, a že ti co programují různá "udělátka" a automatické systémy umí prd , se velice mýlí
sice ne vždy se podaří naprogramovat a zautomatizovat vše ke spokojenosti
(např převody MP3 že... a pod) ale v dnešní době je to pro některé jedince určitě lepší, než kdyby tam měli knipl
a ted realná praxe ..... auta MP3 440 eev, 180 000km najeto, volvo 500 euro6 100 000km najeto, iveco 480 euro6 3400km najeto, stejná trasa 1320km otočka, stejnej náklad, cca do 10 tun , stejnej styl jizdy, v rámci možností ....jízda na doraz tj.na max 90 max využití tempomatu ...zasahování na manuál ve městě a místa, kde automat zbytečně řadí při vyšších otáčkách, nebo zbytečně neúčelně přeskakuje kvalty (mp3) ...
MP3 440.... 90km/h´=1320ot odřazování při cca 1200-1350ot (podle polohy plynu a náklonu spotřeba dlouhodobá (cca 45000km) je 23,75 dobře využívá eccorol, ale trvá tak cca 1-2 sec, než ho zapne, motorovka mizerná, je třeba točit a tučně odřazovat min na 2200-2300ot ... (nevhodné pro tupce a paliče špalíků ) postel vynikající , lednice ok, prostě za mě ...žádný auto nenabídne tolik prostoru a pohodlí i při jízdě....
volvo 500 90km=1200ot spotřeba dle počitače 21L , skutečná 19,68L řazení dolu 1200-1300 ot spičkový eccorol zapíná okamžitě , motorovka vynikající, sedačka vynikající (i s lamacím opěradlem) postel ok lednice hruza---- za 2 hod mi zmrzli rajský na kost a večer i rum málem prostě špička .....
iveco 480 .spagetti western 90=1400ot řazení 1300-1450ot převody relativně dobře odladěný .... vyjimečně dobře odladěná motorovka (podřazuje sama vynikajícím způsobem od 12 až na 9-8) velmi silná prostě tohle dobrý ..spotřeba mizerná 24,7 cca velmi málo využívá eccorol, ještě bych dodal ...postel široká, lednice velká, ale tím + tohodle plastovýho PVC končí sedačka hruza (po 50km mě bolela prdel už celou cestu) ergonomie mizerná, vevnitř hlučný, radio a orig navigace (celej modul= tragedie) tunel jak v LIAZ ...... nic pro mě
prostě každý auto má něco špičkovýho , co jiný nemá a naopak...je to otázka vkusu a "kusu" kterej v tom sedí.....
co se týče "prediktivního tempomatu " či ICC inteligent cruise control system má v sobě kompletní mapové podklady včetně profilu cesty , případně je souběžně napojen na fleetboard, či dynafleet a pod .kde se každý auto vyhodnocuje, takže ví přesně v jaké části silnice se auto nachází a podle toho ovládá rychlost a celý jízdní styl .... (proto také před vrcholem ubere a "přehoupává se" přes horizont aby se pak rozjel samospádem a pod) tím šetří , na tempomat např. volvo zrychluje velmi zvolna na 90 cca 1km i víc, tím zase šetří (roztažení 40 tun=cca 0,8-1L) a pod ... kdo má zájem a chce , sám si "svoje auto" ošahá a sroste s ním , tupec "jen jede"
není problém udělat "na hodnocení +95% i 100 jen to chce používat hlavu a "vyhovět " autu= systemu někdy tomu samozřejmě provozní podmínky brání .... sjetiny a kopie sem dávat nebudu, páč by se stejně našel debil, kterej bude tvrdit že to buď neni možný, nebo že je to podvrh
co se týče otázky kolik je možno , či nemožno ušetřit ??? to je velice relativní mužou to být i 2 i vic litru anebo taky 0 od 0 pošla , každopádně když dotyčnej ví, že je pod kontrolou , tak to má "určité výsledky " vše záleží na provozu, váze, dané trase, hodně na větru , tam to dělá i +5-6 L/100 a pod..... ale pokud kdokoliv ten sledovací system využívá na to, aby "ospravedlnil" různou šikanu, či strhávání za spotřebu (pokud je řidič ok a nekrade) tak takovej vedoucí či majitel je debil a kokot , kterej neumí lidi správně motivovat a vést je k solidním , či předpokládaným .požadovaným a hlavně splnitelným výkonům.... taky záleží na konkrétním "kusu" jestli on sám chce bej dobrej
je to velice zjednodušené , ale snad to pro představu stačí
především : pokud něco používám-pracuji s tím, měl bych to umět používat, měl bych znát limity a možnosti stroje , či zařízení s kterým pracuji, jeho hranice a pod....
pokud někdo žije v bláhové naději , že je dokonalý, a že ti co programují různá "udělátka" a automatické systémy umí prd , se velice mýlí
sice ne vždy se podaří naprogramovat a zautomatizovat vše ke spokojenosti
(např převody MP3 že... a pod) ale v dnešní době je to pro některé jedince určitě lepší, než kdyby tam měli knipl
a ted realná praxe ..... auta MP3 440 eev, 180 000km najeto, volvo 500 euro6 100 000km najeto, iveco 480 euro6 3400km najeto, stejná trasa 1320km otočka, stejnej náklad, cca do 10 tun , stejnej styl jizdy, v rámci možností ....jízda na doraz tj.na max 90 max využití tempomatu ...zasahování na manuál ve městě a místa, kde automat zbytečně řadí při vyšších otáčkách, nebo zbytečně neúčelně přeskakuje kvalty (mp3) ...
MP3 440.... 90km/h´=1320ot odřazování při cca 1200-1350ot (podle polohy plynu a náklonu spotřeba dlouhodobá (cca 45000km) je 23,75 dobře využívá eccorol, ale trvá tak cca 1-2 sec, než ho zapne, motorovka mizerná, je třeba točit a tučně odřazovat min na 2200-2300ot ... (nevhodné pro tupce a paliče špalíků ) postel vynikající , lednice ok, prostě za mě ...žádný auto nenabídne tolik prostoru a pohodlí i při jízdě....
volvo 500 90km=1200ot spotřeba dle počitače 21L , skutečná 19,68L řazení dolu 1200-1300 ot spičkový eccorol zapíná okamžitě , motorovka vynikající, sedačka vynikající (i s lamacím opěradlem) postel ok lednice hruza---- za 2 hod mi zmrzli rajský na kost a večer i rum málem prostě špička .....
iveco 480 .spagetti western 90=1400ot řazení 1300-1450ot převody relativně dobře odladěný .... vyjimečně dobře odladěná motorovka (podřazuje sama vynikajícím způsobem od 12 až na 9-8) velmi silná prostě tohle dobrý ..spotřeba mizerná 24,7 cca velmi málo využívá eccorol, ještě bych dodal ...postel široká, lednice velká, ale tím + tohodle plastovýho PVC končí sedačka hruza (po 50km mě bolela prdel už celou cestu) ergonomie mizerná, vevnitř hlučný, radio a orig navigace (celej modul= tragedie) tunel jak v LIAZ ...... nic pro mě
prostě každý auto má něco špičkovýho , co jiný nemá a naopak...je to otázka vkusu a "kusu" kterej v tom sedí.....
co se týče "prediktivního tempomatu " či ICC inteligent cruise control system má v sobě kompletní mapové podklady včetně profilu cesty , případně je souběžně napojen na fleetboard, či dynafleet a pod .kde se každý auto vyhodnocuje, takže ví přesně v jaké části silnice se auto nachází a podle toho ovládá rychlost a celý jízdní styl .... (proto také před vrcholem ubere a "přehoupává se" přes horizont aby se pak rozjel samospádem a pod) tím šetří , na tempomat např. volvo zrychluje velmi zvolna na 90 cca 1km i víc, tím zase šetří (roztažení 40 tun=cca 0,8-1L) a pod ... kdo má zájem a chce , sám si "svoje auto" ošahá a sroste s ním , tupec "jen jede"
není problém udělat "na hodnocení +95% i 100 jen to chce používat hlavu a "vyhovět " autu= systemu někdy tomu samozřejmě provozní podmínky brání .... sjetiny a kopie sem dávat nebudu, páč by se stejně našel debil, kterej bude tvrdit že to buď neni možný, nebo že je to podvrh
co se týče otázky kolik je možno , či nemožno ušetřit ??? to je velice relativní mužou to být i 2 i vic litru anebo taky 0 od 0 pošla , každopádně když dotyčnej ví, že je pod kontrolou , tak to má "určité výsledky " vše záleží na provozu, váze, dané trase, hodně na větru , tam to dělá i +5-6 L/100 a pod..... ale pokud kdokoliv ten sledovací system využívá na to, aby "ospravedlnil" různou šikanu, či strhávání za spotřebu (pokud je řidič ok a nekrade) tak takovej vedoucí či majitel je debil a kokot , kterej neumí lidi správně motivovat a vést je k solidním , či předpokládaným .požadovaným a hlavně splnitelným výkonům.... taky záleží na konkrétním "kusu" jestli on sám chce bej dobrej
je to velice zjednodušené , ale snad to pro představu stačí
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Přesně jak píše jožin, za mě taky zbytečnost, spíš mi to tu jízdu komplikovalo než usnadňovalo, nedokáže zhodnotit provoz,v noci sám na dálnici není problém když je na to čas, ale jinak nevim no, myslim, že když bude řidič chtít, tak to dovede stej ně, né li líp... a nejvíc mě na tom štvalo, že to nešlo vypnout
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů