Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 924
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - part #8–SCANIA R450 NEW

Příspěvek

http://www.rajce.net/a13677516

MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - part #8 – SCANIA R450 Next Generation High Cab

Zatímco loňských test tahačů je již uzavřen a výsledky jsou známy, tak výběr „toho pravého a nejlepšího trucku“ nám bude ještě nějakou chvilku trvat. Momentálně stále není 100 % rozhodnuto. Renault, ač v demo verzi celkem hezké vozidlo, se „vyautoval“ především svou žíznivostí. Iveco bylo ve spotřebě také velkým zklamáním. Marné jsou řeči, že motor nebyl zajetý. Vždyť jiná auta s podobně málo kilometry „umí“ spotřebu mnohem lepší. Manu uškodilo především nevhodné nastavení poměru výkonu a převodu zadního diferenciálu. Volvo si naši řidiči oblíbili nejvíc, stále na něj myslí, ale i díky Renaultu se prokázalo, že předchozí motory s PD vstřiky jsou na tom se spotřebou pouze průměrně. Je pravděpodobné, že pokud bude možnost, otestujeme na přání šoférů ještě 460-ti koňovou verzi, nyní už sériově s common-railem. Mercedes ničím nezklamal, ale ani příliš nenadchnul a celkem rychle se na něj v našem teamu zapomnělo. Stará dobrá Scania předvedla, přes malý hendikep v málo najetých kilometrech, velmi slušný výsledek ve „žravosti“, ale Daf překvapil úplně nejvíc. Sice měl omezovač nastavený jen na 85 km/h, ale na druhou stranu odvezl nejvíce nákladu a s náskokem o více než 0,8 l/100 km před švédskou dvojkou.

Sekyrku do „toho našeho případu“ ovšem zaťala Scania nová. Tohle auto si totiž zamilujete hodně rychle a to platí jak pro vyznavače značky tak i pro ty, kteří do něj usednou poprvé. Scanii Next Generation není co vytknout. Tedy něco přeci jen, ale o tom až závěrem.
Na design exteriéru se mohou názory lišit, ale dovolím si tvrdit, že byl navržen celkem střízlivě i s ohledem na konzervativní uživatele předchozího modelu. Křivky a tvary „staré“ Scanie jsou stále patrné a to samé platí i o rozvržení interiéru. Je zde použito moderních, na omak příjemných materiálů a na výběr je z několika variant, včetně různých barevných kombinací přístrojové desky. V nové Scanii najdete většinu vybavení na místech, kde jste zvyklí a také zde objevíte pár novinek, ze kterých je zřejmé, že inspirací byla konkurence. Ano, Scania se umí v dobrém slova smyslu i opičit…

Jakmile usednete do pohodlné kožené sedačky, zjistíte, že z vozidla máte velmi dobrý rozhled. Totéž platí i o zpětných zrcátkách, která jsou dále od kabiny a je z nich mnohem lepší výhled za vozidlo. Efekt „znásobeného“ vidění v bočních dvojitých sklech zmizel změnou jejich konstrukce. Několik málo tlačítek přibylo na volantu, který je líbivěji tvarován a je možno volit mezi klasickým kulatým nebo se sraženou spodní stranou pro pohodlnější jízdu s volantem v klíně. Tlačítka veškerého vnějšího osvětlení se nově přesunula na panel dveří a doporučuje se nenechávat dveře v dešti příliš dlouho otevřené…

Velmi povedený je design přístrojové desky, kombinující klasický analogový rychloměr a otáčkoměr s třířádkovými digitálními zobrazovači a jedním velkým centrálním 6,5“ displejem s vysokým rozlišením. Na horní a spodní části displeje máte možnost sledovat až čtyři volitelné parametry z rozsáhlého menu. Co jsme postrádali, byla možnost sledovat na LCD info z tachografu o časech jízdy a odpočinku. Chyběl také údaj o zatížení náprav, i přesto, že bylo vozidlo komplet na měchách. Ale je to pravděpodobně jen otázka konfigurace vozu.
Zbytek přístrojovky je členěn do několika menších odkládacích prostor a jasně přehledných sektorů tlačítek, kterým vévodí 7“ dotykový displej s velmi rychlou odezvou a vynikající grafikou. FM i DAB rádio, dopravní zpravodajství, navigace i telefon, bluetooth, sloty pro SD karty i USB. To vše a mnohem více najdete v tomto multimediálním přístroji Premium. Ač je kabina osazena jen čtyřmi reproduktory, poslech z nich je navýsost kvalitní.

Odkládací prostory s držáky nápojů a dvěma šuplíky nad tunelem už ze Scanie známe. Taktéž výsuvný stolek před spolujezdcem. Na dobrých řešeních není potřeba mnohé měnit. Nově na přístrojové desce najdeme, podobně jako u Volva, tlačítka stmívání vnitřního osvětlení s pamětí. Odděleně je pak možno ovládat červené noční podsvícení v horní a dolní polovině kabiny.
Chválíme výborné vnější LED osvětlení, které nejenže dobře vypadá, ale také perfektně funguje. Z přídavných dálkových světel jsou na výběr ta ve střeše nebo v masce vozu…

Za jízdy je vozidlo o něco málo pohodlnější a „měkčí“ než předchozí model. Převodovka řadí pocitově o něco rychleji. Při řazení rychlostí směrem nahoru, např. v kopci, používá elektronika motorovou brzdu k rychlejšímu zpomalení otáček motoru a pohotovějšímu zařazení. Při podřazování je převodovka klidnější a drží motor v nižších otáčkách než u vozu ze srpnového testu. Motorem je ověřený 13-ti litr bez větších změn, menší úpravy údajně proběhly pouze na vstřikovačích a na spalovacích komorách v hlavě válců.

Zjištěná spotřeba paliva dosáhla celkem slušné hodnoty i přesto, že se venkovní teploty během testu pohybovaly celodenně mezi -5 a -18°C. Přesnou spotřebu AdBlue neuvádíme z důvodu, že během konečného tankování došlo k poruše čerpadla, kdy nefungovalo počítadlo. Dle palubního počítače vyšla spotřeba na 1,67 l/100 km, což je u systému SCR také podezřele málo a je pravděpodobné, že se během testu, díky nízkým teplotám, nějaký čas AdBlue nespotřebovávalo…

Zdálo by se, že se nám do rukou dostalo perfektní a bezchybné auto, ale není tomu tak docela. Jak to nazval jeden z našich řidičů – „nějací permoníci tam klepou a vržou, kdesi vespod kabiny.“ Zaznamenali jsme několik divných pazvuků při předozadních pohybech kabiny na mírných nerovnostech, ale nepodařilo se nám je lokalizovat, ani nasimulovat houpáním kabiny při stání. Pouze jedno místo jsme objevili, odkud šel jeden z nechtěných zvuků, a byl to chybějící silentblok u bočního zakabinového spoileru. Ano, u nového a tolik opěvovaného auta by se takové věci dít neměly a bohužel jsme ani nedostali jasnou odpověď na otázku, zda je toto u nových vozů vyřešeno. Pouze nám bylo sděleno, že demo vozidlo pochází z předsériové výroby, a že zkušeností zatím není příliš, poněvadž v Plzni byla zakoupena zatím jen tři auta, z toho na silnici je momentálně pouze jedno (druhé na tuningu a třetí na nástavbě).

Při pohledu do tabulky je zřejmé, že tu máme první demo vůz s cenou přes 100 tis. euro. Je však nutno podotknout, že se jedná o stroj velice dobře vybavený. Máme také nabídku na podobný vůz (bez předních měchů, metalízy, ALU kol, pneu Michelin, přípravy PTO, tónovaného čelního skla, automatického centrálu, sedaček v kůži a výbavy ADR) za 92.900 €. Obecně se dá konstatovat, že nový model je oproti starému o cca. 9-10.000 € dražší při obdobné výbavě…

Tolik Scania New Generation. Už máme na dvorku DAF XF460 SSC, mimo jiné pro orientační ověření spotřeby…

Zajímavosti a foto auta - http://www.rajce.net/a13677516

Menu palubního počítače - https://youtu.be/Mv4rXjoQ3wk

FB stránky autora - https://www.facebook.com/210687762282068/


Obrázek
úte led 24, 2017 11:40 pm

vašek
Příspěvky: 1449
Registrován: úte úno 19, 2008 12:02 pm
Bydliště: Morava

Příspěvek

škoda že byla taková zima, při nejlehčím nákladu nemá nejnižší spotřebu, kdyby bylo tepleji tak by snad vzala míň


těch 10-15tis eur se vrátí někdy, třeba při prodeji ojetiny?


chtělo by to nějakou kalkulaci návratnosti :-)

nákupní cena včetně full záruky a servisu na 3roky, předpokládaný počet ujetých km , spotřebované palivo za celou dobu, a pak cena za odprodej ojetiny po třech letech
stř led 25, 2017 6:50 am

Uživatelský avatar
Globe
řidič angličáku
Příspěvky: 4787
Registrován: pon srp 28, 2006 4:55 pm
Bydliště: Usti nad Labem

Příspěvek

vašek: nedávno jsem řešil přesně tuhle otázku... ojetina newgen se samozřejmě bude prodávat líp... ale vsázet se o kolik, a jestli se to vyplatí, nebo ne... to je ještě moc brzo

btw. nám na demu S500 vrzala pro změnu lednička, ale stačilo ji trošku povytáhnout a byl klid :wink:
stř led 25, 2017 7:45 am

vašek
Příspěvky: 1449
Registrován: úte úno 19, 2008 12:02 pm
Bydliště: Morava

Příspěvek

ale je to peněz, měl sem nabídku na Rendla,střední kabinu, T 460 T6X2 PUSHER E6 - C.H.V. 26,00 T / C.H.S. 50,00 T, automat, alu Durabright, cena 75tis včetně záruky na 3roky

za 520 6x2 bylo kolem 80tis



když vidím ty ceny v tabulce za klasiky tahače přes 80 :shock:
stř led 25, 2017 8:08 am

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 5150
Registrován: sob pro 11, 2010 4:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

realne uvazujici clovek si koupi T520,kabina vetsi,motor silnejsi a jeste mu zustane na oktavu RS treba :D .Ta cena je silena si myslim.
Neřeším...
stř led 25, 2017 3:03 pm

vn 2000
Příspěvky: 110
Registrován: stř lis 26, 2014 10:04 pm
Bydliště: Humenne

Příspěvek

Nie každy realne uvažujuci chce Renaulta a Octaviu. :) Predsa len sa tie drahe značky predavaju, a to dokonca ovela viac ako tie lacnejsie. Cena za tu novu Scaniu je fakt pecka. No ked ponukaju novy a stary model sučasne tak nejaky rozdiel tam byt musi. Hlavne pri sadnuti za volant zistite že doterajši model už naozaj zostarol.
stř led 25, 2017 6:04 pm

vašek
Příspěvky: 1449
Registrován: úte úno 19, 2008 12:02 pm
Bydliště: Morava

Příspěvek

radši předraženou slépku co neumějí ani opravit nebo new volvo co je furt bez šťávy, image je silná, ta stojí i za nějaké ty útrapy že?


mě teda scania dost zklamala, zatím víc stojí po servisech, renaulty jezdí a vydělávají na opravy slepice :roll:
stř led 25, 2017 6:23 pm

tomspajk
Příspěvky: 163
Registrován: pon pro 31, 2012 11:11 am
Bydliště: ..

Příspěvek

Ctu to od zacatku, cekal jsem ze po tomto testu bude rozhodnuto a jdete do nove Scanie.. Ale nejak nevidim ten whouu efekt..
A test Dafa znovu to nejak potvrzuje. Znamena to ze se Scania pouze dotahla na zbytek peletonu (samo ze interier je asi o tridu jinde nez zbytek) a nicim nejak zvlast nevycniva? Nebavim se o cene, ta za par mesicu spadne na obvyklou uroven.
stř led 25, 2017 6:23 pm

vn 2000
Příspěvky: 110
Registrován: stř lis 26, 2014 10:04 pm
Bydliště: Humenne

Příspěvek

Jasne, že cena sa upravi, lebo okrem naozaj silnych firiem si to nikto nekupi. Ja netvrdim, že nejake auto je zle len vidite sami ako sa auta kupuju, všade na cestach prevažuje PREMIA! Ak by bol Vašek riaditel zemegule všetci jazdime na Renaultoch. :) My mame Scaniu (130tis km) a sme (zatial) maximalne spokojny! Inak ak by to Volvo alebo Scania boli tak zle auta ,ako to tu niektori tvrdia ,tak by to asi okrem velkych flotilovych firiem nikto nekupoval a prave tieto značky prevladaju v malych alebo rodinnych firmach!!!
stř led 25, 2017 7:30 pm

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 924
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

vašek: Ke zjednodušené kalkulaci návratnosti při pravidelné práci stačí, kolik z auta zbyde za den/měsíc/rok. Nač to komplikovat. ;-)
Z takových čísel pak i jednoduše zjistíš, zda na rozdíl 10-15000 € v pořizovaččce musí auto jezdit o pár týdnů/měsíců/roků déle.
S čím Ti stojí Scania po servisech a kde jsou servisáci neschopní? Poděl se...

K té ceně demo aut: je až s podivem, kolik stojí u některých značek třeba mezikolové spoilery a lakování dalších dílů karoserie. Dura Brighty ti někdo namontuje za 2t€, jiný chce 4t€. Dokážu si představit, že cena nové Scanie půjde sklepnout někam pod 90, ale i když si naporoučíš "sociální verzi" pod 80 to zřejmě nebude. No jo, jenže když pak procházíš specifikaci bod po bodu, horem dolem, tak tam stejně chceš skoro všechno... :-)

jozin: Reálně uvažující člověk si spočítá, že např. dle našich tabulkových spotřeb a nájezdu km ušetří se starou Scanií oproti Renaultu skoro 5000 €/rok. ;-)

tomspajk: Úplně na začátku testů se s novou Scanií vůbec nepočítalo (byla teprve představována světu) a starý typ moc nenadchnul. Druhé místo ve spotřebě a možnost zapůjčit si nový model se stejnou motorizací pak postupně vyústila v to, že jsme dali Scanii další šanci. I přes zhoršené testovací podmínky se ještě vrátila do hry. Rozdíl stará/nová je markantní, kdo si nesedne nebo nezajezdí, nepochopí. Daf byl a zůstává favoritem hned v několika sledovaných parametrech a možnost zapůjčit si téměř zdarma i jiného mi přišla jako vhodná pro ověření nejen vynikající spotřeby, ale i vhodné motorizace, či velikosti kabiny... Také ještě čekám na ceny servisních smluv a zdá se, že to vč. záruky bude další výhoda pro Dafa. Kdybych pořizoval auta dvě, vezmu od každého jedno, to mi věř. Ať ukáže čas! :-)
stř led 25, 2017 8:05 pm

vn 2000
Příspěvky: 110
Registrován: stř lis 26, 2014 10:04 pm
Bydliště: Humenne

Příspěvek

Daf ma za super cenu zaruku 1rok na cele vozidlo + 2roky na mot., prevod., diferak do 500tis. km., Verzia XF460 od roku 2016 spotrebovo porovnatelna so Scaniou R450! Len ako prvu vec si treba dat v servise vypnut eco rezim! To je totalna blbost v tom aute! Naša XFa (2014) ma už 380tis a bez vačšich problemov. (Nejake veci sa robili, ale iba v prvom roku v pohode na zaruku)
Naposledy upravil(a) vn 2000 dne stř led 25, 2017 8:42 pm, celkem upraveno 1 x.
stř led 25, 2017 8:29 pm

vašek
Příspěvky: 1449
Registrován: úte úno 19, 2008 12:02 pm
Bydliště: Morava

Příspěvek

vašek: Ke zjednodušené kalkulaci návratnosti při pravidelné práci stačí, kolik z auta zbyde za den/měsíc/rok. Nač to komplikovat. Wink
Z takových čísel pak i jednoduše zjistíš, zda na rozdíl 10-15000 € v pořizovaččce musí auto jezdit o pár týdnů/měsíců/roků déle.
S čím Ti stojí Scania po servisech a kde jsou servisáci neschopní? Poděl se...


tak ale přece s ekonomicky vybraným autem můžeš odjezdit stejnou práci celkově za míň peněz, a víc ti zůstane, než když to budeš jezdit s Fh16 nebo Scanií730, prostě odpoutat se od emocí a kalkulovat čistě finance, i když vím že pocit že mám super auto je ok pro řidiče i firmu :D


nemám novou Scanču, ale 2011 480 egr, problém starty v zimě, dvakrát chcicpne natočíš až napotřetí, prej je nás v CZ asi 15 co řešíme stejnou závadu, zatím se bádá tápe, nikdo pořádně neví co s tím

vstřiky vyměněný za balík peněz, pořád stejný, tak se zkouší dál, konzultace se švédy, no sem zvědav jak to dopadne
stř led 25, 2017 8:32 pm

tomspajk
Příspěvky: 163
Registrován: pon pro 31, 2012 11:11 am
Bydliště: ..

Příspěvek

Diky za odpoved, uvidime jak to dopadne.
Jeste bych podotknul jednu vec, pokud sofer konkretnimu autu fandi tak Ti s nim zajede dobrou spotrebu a bude se k nemu chovat. Pokud mu das neco "tabulkove dobreho" a mu nesympatickeho, tak ta spotreba pujde taky nahoru...

K tomu lakovani - mne vyslo nejlepe si nechat vse dolakovat pred prodejem u prodejce
Durabright - zalezi kolik kol za tu cenu dostanes, nekde jen 4, predni a venkovni zadni, nekde 7 tj. vcetne rezervy. Ja jsem mel tusim za cca 2500 sedm kol, rezerva a vnitrni zadni se dali na plechy, na dalsi auto stacilo dokoupit jedno za 450 eur a bylo vyreseno.

K tomu co psal Jozin a tva odpoved, je asi dost dulezite spravne sestavit pohonny retezec, pak to treba nebude 5tis eur rocne ale nic... Na dalkovou s Vasi vahou a motorizaci cca 450 - 500ps potrebujete spise tezsi prevod, myslim ze i aerodynamika Vasi skrine bude vyrazne lepsi nez klasicke plachty.
stř led 25, 2017 8:46 pm

vn 2000
Příspěvky: 110
Registrován: stř lis 26, 2014 10:04 pm
Bydliště: Humenne

Příspěvek

Vašek: Tu Scaniu radšej predaj. Pokial ja viem tie modely mali dost problemov (nikdy dokonale nevyriešenych) presne tak ako hovoriš. Sam dealer mi povedal, ze na niektore serie by radšej chceli zabudnut.
stř led 25, 2017 9:03 pm

vašek
Příspěvky: 1449
Registrován: úte úno 19, 2008 12:02 pm
Bydliště: Morava

Příspěvek

auto jede krásně, táhne jako blázen když je vše ok, spotřeba skoro o 4 litry mín než renaulti v tonáži 48t

vstřiky XPI, nic dražšího snad není, nedej bože se pojebat variabilní turbo, to je další lahůdka


opticruise když je -10 taky nic moc než se zahřeje, kope neřadí, mačkat spojku, to přece není severská královna

u mě je problém že najedu max 5tis měsíčně, ta nižší spotřeba mi nevykompenzuje balík peněz za jakýkoliv servis Scania, šofér říká radši prodat a zpět na DXI 440 automat co měl předtím :shock:
stř led 25, 2017 9:14 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů