Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
ATW jo přesně tak jen ta 510 ho nemá vyřazený ale vůbec ho nemá,v r.12/2014 ho tam ještě nedávali.Jinak ještě pro porovnání Volvo 460 E6 rok staré průměr.spotřeba roční 35,53l/100km.Jinak poznatky od řidičů v kopcích vede jasně Volvo,na jízdní vlastnosti Daf ale 510ka auto má asi jinak sladěné řazení s motorem prostě řadí jinak(lépe)než 460ka,měkčí Daf,Volvo tvrdší skáče i naložené.
-
- 2. NAPOMENUTÍ
- Příspěvky: 5150
- Registrován: sob pro 11, 2010 4:17 pm
- Bydliště: Orlova
- Kontaktovat uživatele:
Daf 510 taky,,jede,,jen mu musis nalozit pod kopcem poradne.To je cele.Na rozdil od Volva kdy ti to neprijde a jede to prirozeneji.Jak je dlouhy krpal je znat ze tam kroutak je,do okamziku kdy musi daf uz podradit volvo jeste tahne dal na tento kvalt a proto mu ujizdi.Kazde prerazeni je ztrata casu a rychlosti,cim min krat to udelas tim si drive nahore(nejedna se o jizdu na spotrebu ale)Sleduji to dnes na denne na A5 pred Kassel treba,ja s regalama 24500kg,a hodne polaku treba od Sachs trans,tim mamji jen nove Dafy,460 nabo 510,Tahaji zelezo z Trince,nebo z Mittalu,tudis taky plna vaha.Polak se da do prostredniho pruhu stim ze vse predjede,do toho okamziku nez je treba podradit se mu to dari,pak to zdechne.Myvam ztlumene radio a pootevru si okno casto at slysim jak komu motor pracuje.To same scania 450e6,do pulky kopce se zda ze vse rozdrti ale pak zhebne.Jinak me doslova udivuje jek je novy Daf 510 tichoucky na volnobech,kdyz stoji vedle tebe na rozdil od FH.Osobne povazuji novy daf za vyzrale auto kde je vse uz asi vychytane provozem a neni nutne nic moc menit a uz vubec menit neco co je dobre(postel,suplik vysouvaci)Je na case se se zbavil toho priserneho stloupku ve dverich.
Neřeším...
- ATW service
- Příspěvky: 924
- Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
- Bydliště: King's town
- Kontaktovat uživatele:
jožin: Jak psal Tommy66 - nové XF 106 Euro 6 mají už od roku 2014 (ty s velkými lampami) boční okna z jednoho kusu a je pravda, že Daf je z testovaných vozidel auto naprosto nejtišší, co se venkovního a možná i vnitřního hluku týká.
Řekl bych, že kvalty příliš nevytáčí a naopak se snaží otáčky držet co nejníže, což bývá občas na škodu před kopci a při potřebné rychlé akceleraci.
vašek: Mluvil jsem po cestách s několika řidičema, kteří jezdili s předchozím XF 105 i novějším XF 106 a shodují se na tom, že převodovka jakýsi posun prodělala a její řazení se zlepšilo. Přesto si troufám říct, že je mezi testovanými Euro 6 vozy nejpomalejší a "nejhloupější". Projevuje se to tak, že oproti ostatním občas řadí před kopcem směrem nahoru, aby v zápětí, třeba za 5s, zase řadila dolu, když zjistí, že to "nedá". Zjednodušeně si to představuji tak, že DAF "čte terén" jen na 100-150m dopředu, zatímco ostatní na 300-500m. Také interakce na polohu plynového je "taková nějaká žádná". Každé jiné auto pozná, že pokud sešlápneš plyn na podlahu, že asi potřebuješ akcelerovat, podřadí, nebo nechá vytočit zařazenou rychlost do vyšších otáček a pak řadí třeba o dva kvalty. To Daf né, řadí po jednom a pěkně při 1200 otáčkách, žádnej stres... Dá se říct, že si dělá, co chce, avšak vše v zájmu spotřeby...
Řekl bych, že kvalty příliš nevytáčí a naopak se snaží otáčky držet co nejníže, což bývá občas na škodu před kopci a při potřebné rychlé akceleraci.
vašek: Mluvil jsem po cestách s několika řidičema, kteří jezdili s předchozím XF 105 i novějším XF 106 a shodují se na tom, že převodovka jakýsi posun prodělala a její řazení se zlepšilo. Přesto si troufám říct, že je mezi testovanými Euro 6 vozy nejpomalejší a "nejhloupější". Projevuje se to tak, že oproti ostatním občas řadí před kopcem směrem nahoru, aby v zápětí, třeba za 5s, zase řadila dolu, když zjistí, že to "nedá". Zjednodušeně si to představuji tak, že DAF "čte terén" jen na 100-150m dopředu, zatímco ostatní na 300-500m. Také interakce na polohu plynového je "taková nějaká žádná". Každé jiné auto pozná, že pokud sešlápneš plyn na podlahu, že asi potřebuješ akcelerovat, podřadí, nebo nechá vytočit zařazenou rychlost do vyšších otáček a pak řadí třeba o dva kvalty. To Daf né, řadí po jednom a pěkně při 1200 otáčkách, žádnej stres... Dá se říct, že si dělá, co chce, avšak vše v zájmu spotřeby...
Naposledy upravil(a) ATW service dne ned led 29, 2017 12:13 pm, celkem upraveno 1 x.
vaše postřehy souhlasí s tím co říkají naši řidiči,daf v eco modu řadí nevyzpytatelně v kopci nahoru,pokud eco mod vypneš řidiči se jezdí lépe ale zalatíš za to min 1itrem nahoru a časy jízd se zase o tolik nezlepší.Co se týče Volva v řazení myslím nemá konkurenci dává to tam přesně jak bys to tam dával rukou někdy to je horší při motorovce kdy řadí dolů.No ale zase oprava převodovky u Volva byla pro nás vždy cca 150-200tis u dafu stojí komplet GO ZF max 80tis.Je to boj s výběrem. v okolí dopravci co tak pozoruji na tyto dvě značky začali přecházet tak to asi o něčem svědčí.
Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů
Po pol roku prevadzky dal teraz kolega na dvoch XFach vyradit eco mod a zatial maximalna spokojnost ako majitela tak aj vodiov.
- ATW service
- Příspěvky: 924
- Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
- Bydliště: King's town
- Kontaktovat uživatele:
Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů
Arocs478: Rozuzlení se pomalu blíží a z příspěvků se dá snad celkem vytušit, co se mi honí hlavou.
Dnes jsem vracel Dafa XF 460 SSC, ale ještě před tím jsem se stavěl ve Scanii dovyladit a skonzultovat specifikace tahače R450 High, abych se dozvěděl případnou cenu za auto ušité přesně dle našich požadavků. Již před tím se mi do ruky dostala servisní smlouva na požadovaných 30 měsíců a 470 tkm. O to samé jsem požádal dealera Dafa, aby nakonfiguroval vozidlo XF 510 SSC dle našich představ. Kupodivu byl překvapen, co všechno si tam poroučíme a třeba rádio s navigací a dotykovým displejem (cca. 800,-€) mi dokonce vymlouval. Jasně i JVC za 70,-€, které montují jako standard, hraje... Ale asi nejsou u Dafa zvyklí... Takže čekáme na cenovky a dáme hlavy dohromady.
Malý komentář k tabulce a k Dafu XF460 SSC: Ještě po prvním tankování si vedla 460-ka celkem dobře a srovnatelně se Scanií (28,62l/100 km, průměrná hmotnost nákladu 7,75t), ale pak přišla pondělní sněhová minikalamita, trochu těžší náklad a několik hodin ztráty na zasněžené cestě. Spotřeba vyskočila hned o dva litry a do druhého tankování už moc nespadla (viz. tabulka). Ověřili jsme si, že převodovka u Dafa není žádná výhra a na sněhu se dá dokonce hovořit o prohře. Nenadchly příliš ani "sky lights" u vysoké boudy Super Space Cab. Při spotřebě 4x 70W se z malých střešních parabol žádné extra kužely nehrnou a rozhodně už jsme viděli lepší. Oba vozy, v lednu jezděné, měly ztížené podmínky, co se počasí týká. Cesty sic vymrzlé, ale teploty mezi -5 a -15°C ve Scania týdnu a zima mezi 0 a -10°C s cestami mokrými i zasněženými během 9-ti dnů Dafa.
PS: Při dnešní zastávce ve Volvu na myčce a placení slyším od vedlejšího pultu s nápisem "Příjem":
"Když netopím a mám vypnutou ledničku, nevydrží to ani 9 hodin.
A kolik máte najeto?
11 tisíc.
Jenom?
No, vždyť jsme to auto přebírali před měsícem..."
Tak nevím, jestli se problém s baterkama a dobíjením za ty čtyři roky už vyřešil...
Dnes jsem vracel Dafa XF 460 SSC, ale ještě před tím jsem se stavěl ve Scanii dovyladit a skonzultovat specifikace tahače R450 High, abych se dozvěděl případnou cenu za auto ušité přesně dle našich požadavků. Již před tím se mi do ruky dostala servisní smlouva na požadovaných 30 měsíců a 470 tkm. O to samé jsem požádal dealera Dafa, aby nakonfiguroval vozidlo XF 510 SSC dle našich představ. Kupodivu byl překvapen, co všechno si tam poroučíme a třeba rádio s navigací a dotykovým displejem (cca. 800,-€) mi dokonce vymlouval. Jasně i JVC za 70,-€, které montují jako standard, hraje... Ale asi nejsou u Dafa zvyklí... Takže čekáme na cenovky a dáme hlavy dohromady.
Malý komentář k tabulce a k Dafu XF460 SSC: Ještě po prvním tankování si vedla 460-ka celkem dobře a srovnatelně se Scanií (28,62l/100 km, průměrná hmotnost nákladu 7,75t), ale pak přišla pondělní sněhová minikalamita, trochu těžší náklad a několik hodin ztráty na zasněžené cestě. Spotřeba vyskočila hned o dva litry a do druhého tankování už moc nespadla (viz. tabulka). Ověřili jsme si, že převodovka u Dafa není žádná výhra a na sněhu se dá dokonce hovořit o prohře. Nenadchly příliš ani "sky lights" u vysoké boudy Super Space Cab. Při spotřebě 4x 70W se z malých střešních parabol žádné extra kužely nehrnou a rozhodně už jsme viděli lepší. Oba vozy, v lednu jezděné, měly ztížené podmínky, co se počasí týká. Cesty sic vymrzlé, ale teploty mezi -5 a -15°C ve Scania týdnu a zima mezi 0 a -10°C s cestami mokrými i zasněženými během 9-ti dnů Dafa.
PS: Při dnešní zastávce ve Volvu na myčce a placení slyším od vedlejšího pultu s nápisem "Příjem":
"Když netopím a mám vypnutou ledničku, nevydrží to ani 9 hodin.
A kolik máte najeto?
11 tisíc.
Jenom?
No, vždyť jsme to auto přebírali před měsícem..."
Tak nevím, jestli se problém s baterkama a dobíjením za ty čtyři roky už vyřešil...
-
- 2. NAPOMENUTÍ
- Příspěvky: 5150
- Registrován: sob pro 11, 2010 4:17 pm
- Bydliště: Orlova
- Kontaktovat uživatele:
Re: MINI TRUCK CHALLENGE 2016 - test tahačů
Na tema baterky v FH tam mas cele romany napsane,v sekci volvo Staci si to precist.I kdyz to podelis dvema,jako ze kazdy prehani atp,na kazdem sprochu pravdy trochu prece.Osobne,byt na miste tvem a kupovat auto aby ,,jezdilo,,a ne stalo po servisech,vezmu ten Daf,technika uz je vychytana v tom,nejezdis dennne v kalamite prece.postel a odhlucneni je spica.Prostor taky OK.Pokud chces delat jen dojem,kup scanii,kazdy na to bude koukat to jo,ale aby to fungovalo.Jak jsem psal jinde uz,za tri dny jezdeni po svedsku jsem ted nepotkal ani jednu! novou scanii,a to po autech koukam dost bych rekl,tak nevim co jsi mam o to myslet.Jinak dat 800e za radio je masakr si myslim,taky je pravda ze to zakladni co tam je ,radio,vypada priserne,jako od vietnamcu nekde,za litr max.
Neřeším...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů