Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

to valchaaa:
Nemáte Dafa XF105 6x2-2 jednomontáž, typ FTR, ojetina dovoz Dánsko? A návěs sklápěcí byl Wielton?

Na fotce je asi auto od Špicara, osobně si myslím, že špatně na autě je:
- plastový přední nárazník se šroubovacím závěsem pro vyproštění
- vysoká kabina se spojlery nastavenými skoro na 4 m - nikam se na výšku pořádně nedostane, hrozí riziko, že to oškube
- protože je na zvedačce balón, asi 385/65 R 22,5, je pak velmi mála světlá výška pod pneumatikou, hrozí riziko zapadnutí
- u naloženého Renaultu prý nejde zvednout zvedačka u naloženého tahače (info Petrotrans), do terénu to moc není

Vrátím se i k informacím co jsi napsal. Návěs je OK, 2 pozice královského čepu OK, dá se zapnout i tahač 6x2-2 s poslední zvedačkou (přinejhorším se královský čep dá do 1. pozice pro tahač 4x2).
Asi bych uvažoval nad 6x2-2, dvoumontáž na zvedačce, s nerovnoměrným zatížením náprav, nejlépe technický poměr tak 13 na poháněné a 10 na zvedačce, tak aby se pomoc při rozjedu mohlo dát až 16,9 t na poháněné, po prázdnu s podvalem to bude OK, při sklápění v terénu by to taky mělo být OK, jediný problém bude s plným v terénu, to fakt nebude chtít moc zatáčet. Pořád to ale bude 6x2 bez diferáku v poslední nápravě = nízká spotřeba, váhově oproti Light verzi 6x2/2 s malým kolem to bude těžší asi o 600 až 800 kg, ale je to mnohem robustnější řešení, které by mělo vydržet i drsnější zacházení (uložení náprav, víc měchů pérování, hrubší rám ...).
Výše uvedené provedení by mělo jít objednat u DAFa (poměr zatížení náprav 12/7,8), Iveco (asi ne pro ČR), MAN (poměr zatížení náprav 13/10, jezdí u Opavské lesní), Mercedes (std. poměr zatížení náprav 11,5/10, nevím jestli se dá přidat, pozor na nastavení Anfahrhilfe!!!), Renault (nevím poměr zatížení náprav), Scania (poměr zatížení zadních náprav 11,5/9,5 nebo 12,7/8,3), Volvo (poměr zatížení max. 13/9,5).
Ocelový nárazník by měl být OK u (MAN, Mercedes, Scania, Volvo), zadní zesílená náprava na 60 tun bez redukcí v kolech (MAN, Scania, Volvo), zesílená převodovka na 60 tun (DAF, MAN, Mercedes, Renault, Scania, Volvo).
Cenově od nejlevnějšího po nejdražší:
1. Iveco, Renault
2. DAF, MAN
3. Mercedes, Scania, Volvo
Tatra + MAN = Superstroj!
pon led 01, 2018 11:49 am

pon led 01, 2018 1:20 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

to Ivan Hofman:
To jste se teda plácli přes kapsu 2x HydroDrive 26.420 6H4-2 BL a pak ještě 6x4-4 BL s kardanovým předním pohonem pro zimní údržbu, to jste se domluvili s AVE nebo s Eurovii na údržbě silnic?

to valchaaa:
Pokud teda půjdete do 6x2-2 dvoumontáž na zvedačce, doporučuji nedávat dopředu balón 385/65 R 22,5, ale úzkou pneu 315/80 R 22,5, ať to co nejlépe zatáčí. To samé platí pro přední péra, aby byly co nejměkčí, stačí i 1-listové 7,1 nebo 7,5 tuny.
Ještě mě napadl problém s výškou točnice, Schwarzmüller má ve std. 1250 mm, ale u některých 4-osých podvalníků je ve std. už nastavená točnice na 1350 mm, což je std. u vysokých tahačů 6x4, takže je třeba dát pozor ať je u obou návěsů stejně.
Pak pokud budete kupovat nejlevnější verzi 4-osé podvalníku, tzn. 1. náprava zvedací, 2. pevná a 3. + 4. samonatáčecí s blokací při couvání, tak couvání jak po prázdnu a hlavně s plným bude extrémně náročné, návěs bude klást velký valivý odpor.
Tatra + MAN = Superstroj!
pon led 01, 2018 4:37 pm

valchaaa
Příspěvky: 19
Registrován: čtv lis 28, 2013 9:03 pm

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

To Safky: Ano to je naše auto a moc šťastná kombinace auta a návěsu to nebyla, ale že by se s tím nedalo jezdit se říct nedá, ale už má něco za sebou.

Ano prý je to Špicara, vysoká kabina budiž (3,7m), ale ty spoilery už jsou hodně navíc.Gumy byly tuším 385/55, to samé zvedačka, hnaná 315/70.
Měl bys čas, že bychom dali kafe a pokecali?
pon led 01, 2018 7:20 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

Tak jsem si hrál s konfigurátorem Renault Trucks a nestačím se divit. Asi v rámci úsporných opatření je např. u tahače 6x2/2 verze T520 (viz. foto výše Špicar) možná konfigurace:
- pouze pneu 315/70 nebo 385/55 (velké balóny 385/65 a 315/80 nejde objednat ...)
- pouze plastový nárazník bez výjimky se šroubovacím závěsem pro vyproštění
- pouze 1 typ automatizované převodovky
- pouze 1 typ hypoidní poháněné nápravy
Kdo chce něco jiného asi musí jít do Volva (a nebo do konkurence) a tam si to nechají zaplatit, ale když tak na to koukám, tak ten Renault musí být o hodně levnější než Volvo. Příplatky co si zákazníci objednají jen párkrát za rok asi časem vypadnout z nabídky a vše se optimalizuje jen na některé std. verze co se prodávají pořád.
U MANu to funguje podobně, pokud se nějaký typ moc neprodává, časem taky vypadne z nabídky, ale kombinovat pneu, převodovky, nárazníky, nápravy jde většinou bez omezení.
No a světlou výjimku představuje Scania, tam se dá kombinovat úplné nesmysly, třeba podvozek 8x4, celý na vzduchu, vysoká a dlouhá kabina kabina G, motor 5-ti válec, 9-ti litr jen 280 koní a k tomu třeba manuální 8-mi stupňovou převodovku ...
Tatra + MAN = Superstroj!
pon led 01, 2018 7:29 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

to valchaaa:
Tak to už jsem v obraze, kabina u toho Renaulta T520 6x2/2 mi taky nešla změnit. Čas bych měl, asi koncem týdne, můžeme dát kafe.

P.S.: Když tak uvažuji, pokud Vám poradím a dokoupíte 3. auto, podporuji tím konkurenci ... :D
Tatra + MAN = Superstroj!
pon led 01, 2018 7:33 pm

vašek
Příspěvky: 1448
Registrován: úte úno 19, 2008 12:02 pm
Bydliště: Morava

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

T 460 6x2, střední kabina, zvedačka prostřední, cca 70-72tis eur

durabrighty + nějaká výbava kolem 75

za 520 je + 4tis eur


ale to je do celkové 50t u Renaulta, pokud chceš celkovou 60 tak je tam jiná zadní náprava a bude to asi dražší
pon led 01, 2018 9:01 pm

valchaaa
Příspěvky: 19
Registrován: čtv lis 28, 2013 9:03 pm

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

To Safky:
Konkurenci? To snad nemyslíš vážně :D Tak si mě zapiš do diáře.

To vašek: Cca 80 tis eur za T520 6x2 to je pěkné :)
pon led 01, 2018 9:45 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

to vašek:
Cena je víc než dobrá (asi bezkonkurenční), teď jenom jestli ta cena vyváží i technické parametry (viz. výše), které už tak OK nejsou ...

P.S.: Kdyby ten tahač jezdil jenom po asfaltu a tvrdých štěrkových cestách a v zimě (když je sníh a led) stál někde v garáží, tak asi není co řešit! Pokud to má umět práci, jakou kdysi v ČR jezdily přívěsové soupravy (my to dnes s 6x2/2 celkem zvládáme, viz. návoz a odvoz kameniva a hlíny z obchvatu Třince), tak bych měl obavy, kolik ten Renault přežije (orvané plasty na předním nárazníku, proražená nádrž, vyrvaný závit na oku pro vyproštění, poškrábaná střecha kabiny ...), to jsme si už i na Manu a Mercedesu co jsou taky oplastované a mají malou světlou výšku už taky zažili.
Bohužel si vedení Renault Trucks myslí, že jsou všude jen asfaltové silnice a že tahač 6x2 do terénu nepatří a je vhodné koupit zvýšený typ řady C (v provedení 4x2 nebo 6x4) a nejlépe s OptiTrackem (hydropohon přední nápravy), ale tam už pak ta cena bude jiná ...
Tatra + MAN = Superstroj!
pon led 01, 2018 10:02 pm

kuntík
Příspěvky: 986
Registrován: pát črc 17, 2009 3:11 am
Bydliště: JM

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

No vidíš a přesto ten nezatáčivej kosočtverec 6x2-2 někdo koupí na celoroční provoz do lesa. :D
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
úte led 02, 2018 5:49 pm

valchaaa
Příspěvky: 19
Registrován: čtv lis 28, 2013 9:03 pm

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

Safky odpověděl sis sám C řada ve stejné výbavě je drahší než T a v kombinaci s Optitrackem už bude cenově uplně jinde, ale po zkušenostech s hydrodrivem u Manu bych už to stejně nechtěl.
úte led 02, 2018 7:16 pm

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

Safky ; to jsem fotil na dvoře v Montexu u nás na vesnici😀 jo jinak bych to samozřejmě bral všemi 10
Naposledy upravil(a) Ivan Hofman dne úte led 02, 2018 8:11 pm, celkem upraveno 1 x.
úte led 02, 2018 7:20 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

to kuntík:
Jestli můžu dotaz, jaký ten Renault 6x2-2 (poslední náprava zvedačka jednomontáž nebo dvoumontáž?) tahá návěs a nebyla by náhodou fotka soupravy s návěsem z boku, kvůli umístění točnice? Koukal jsem na konfigurátor, aby byl tahač dobře zatížen na nápravy, musí být točnice jen 75 mm za 2. nápravou, rozvor mezi 2. a 3. nápravou je 1350 mm, zadní převis rámu (od středu 3. nápravy po konec rámu) je 825 mm, tzn. od středu točnice po konec rámu je 2100 mm, aby se nepotkaly opěrné nohy návěsu s koncem rámu tahače tak zadní poloměr otáčení noh návěsu by měl být asi 2400 mm, což většina std. návěsů nesplní. Aby se to nepotkalo, tak se musí posunout točnice dozadu a pak vzniká problém, že naložený tahač nezatáčí a se std. valníkovým návěsem je i překročená povolená celková délka návěsové soupravy 16,5 m ...

to valchaaa:
Samozřejmě nic není zadarmo. U nás HydroDrive spokojenost tak 75%, když funguje, tak super a když se pos.re, tak to je pak raketa ... Rok starý tahač s HydroDrivem prozatím bez poruchy, uvidíme jak dlouho ...
Nákladově ty 2 MANy TGS 6x2/2 E5, pokud jde o poruchy, tak jsou v pohodě, prozatím běžný servis a neplánované opravy v řádu pár tisíc Kč, je to Social Edition s motorem 360 koní, ve výbavě jsou jen nejnutnější věci (krátká kabina, manuál převodovka, klima, nezávislé topení, ocelový nárazník), tak se tam ani nemá co pokazit ... V terénu už musí být za volantem hodně chytrý řidič, což je dneska velký problém ... Osobně se mi s nimi jezdí dobře a ani ten slabý motor mi nevadí.
Tatra + MAN = Superstroj!
úte led 02, 2018 7:57 pm

vašek
Příspěvky: 1448
Registrován: úte úno 19, 2008 12:02 pm
Bydliště: Morava

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

jak jsou na tom ty MAN 480 e5 se spolehlivostí? třeba 2012-3 tahač 6x2 500 najeto

co ty praskající písty u 440?

mě tady v Přerově místní mechoši z Manu málem odrazují od každýho auta že se to jebe úplně všecko
úte led 02, 2018 8:26 pm

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

Co jsem koukal 480 klidně namotají 1,5 mega , taky by mě zajímalo kde je problem že to občas zabouchá; oproti starým motorům je potřeba po 90 tis dělat ventily a skrátil bych lhůty výměny oleje ale to je jen můj názor :D
úte led 02, 2018 8:45 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů