Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
- ATW service
- Příspěvky: 924
- Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
- Bydliště: King's town
- Kontaktovat uživatele:
vn 2000: Záruku dostaneš u Dafa jakou si zaplatíš, k novým dávaj teď velmi často 3 roky/500 tkm v ceně a na celé auto, 3 roky byly i u Iveca, jinde tolik ne. Režim ECO bych nevypínal, naopak bych radši volil 510 HP variantu. Mám dojem, že se to pořád moc neví, ale uváděné výkony u 13-ti litrových PACCAR motorů platí pouze pro 12. rychlostní stupeň, jinak je výkon elektronicky omezen o 10%, tzn. zjednodušeně 510 jede jako 460 a 460 jako 410... Plný výkon na poslední kvalt Ti pomůže "dát" mírné kopce, v těch větších šetří...
vašek: S tím Tvým příkladem už ale trochu mícháš hrušky s jabkama. Zatímco vyšší pořizovačku "rozmělníš" s počtem přibývajících km, tak osmiválec Ti bude žrát víc od začátku až do konce... Vždy hraje roli spousta faktorů. Když jsem před dvěma lety pořizoval tahače tak musel bejt rychle a nebylo moc peněz, takže jsem vzal to nejlevnější a nejmladší s rozumnými km, co bylo: Iveco od Wensauera.
Variabilní turbo nemaj asi u Scanie pořád "naučené". I v nových modelech je pouze jednoduché, malé, obyčejné...
Jak to dopadne s Tvou Scanií? Přijde jaro... Ten problém je tedy pouze při prvním studeném startu?
tomspajk: To je trochu prasečina, hliníky na tupláku jen venku na efekt, né??? Jinak ta nejvhodnější kombinace hnacího řetězce tak trochu plyne i z našich testů (v případě, že by samotné motory braly +- stejně) - 450 HP/2300 Nm a cca. 2,53 - OK!!!
jozin: To až sedneš do nové Scanie, budeš mít u SDS 120%, poněvadž "pan učitel" dost vyměkl a není už tak přísnej...
vašek: S tím Tvým příkladem už ale trochu mícháš hrušky s jabkama. Zatímco vyšší pořizovačku "rozmělníš" s počtem přibývajících km, tak osmiválec Ti bude žrát víc od začátku až do konce... Vždy hraje roli spousta faktorů. Když jsem před dvěma lety pořizoval tahače tak musel bejt rychle a nebylo moc peněz, takže jsem vzal to nejlevnější a nejmladší s rozumnými km, co bylo: Iveco od Wensauera.
Variabilní turbo nemaj asi u Scanie pořád "naučené". I v nových modelech je pouze jednoduché, malé, obyčejné...
Jak to dopadne s Tvou Scanií? Přijde jaro... Ten problém je tedy pouze při prvním studeném startu?
tomspajk: To je trochu prasečina, hliníky na tupláku jen venku na efekt, né??? Jinak ta nejvhodnější kombinace hnacího řetězce tak trochu plyne i z našich testů (v případě, že by samotné motory braly +- stejně) - 450 HP/2300 Nm a cca. 2,53 - OK!!!
jozin: To až sedneš do nové Scanie, budeš mít u SDS 120%, poněvadž "pan učitel" dost vyměkl a není už tak přísnej...
Durabright - pokud Ti nejde o tech 30kg vahy u dvou disku tak Ti i dovozce alcoa rekne ze dovnitr pouze plech... Ja jsem je chtel skrz design, vnitrni tuplak nikdy neuvidis. A hlavne Ti ho prach z brzd za rok/dva/tri uplne znici.
Jinak tu spotrebu aby bylo porovnani spravne tak i specifikace by meli byt stejne... Ja co mluvim se spolupracujimi kolegy tak vse na stejne praci zere plus minus stejne a rozhoduji sympatie ke ktere znacce.
Jinak tu spotrebu aby bylo porovnani spravne tak i specifikace by meli byt stejne... Ja co mluvim se spolupracujimi kolegy tak vse na stejne praci zere plus minus stejne a rozhoduji sympatie ke ktere znacce.
S tím výkonem to je pravda, mám 460 a dokud je 12 stupeň tak táhne pěkně, pak už to taková sláva není. Bez eco režimu jsem jezdil s půjčeným starším kusem, pocitově to je lepší, dá se víc zasahovat do řazení, ale spotřeba na stejné trase hned větší, čas skoro stejný...
Btw dávali jsme za 460 SC s PCC, nezávislou klimou, šlunečním štítem 77600 eur s 3 letou zárukou. Scania R450 byla za 83000, Volvo skladovka 79800, ale social bez spoilerů a na 80 kolech (vysoké)
Btw dávali jsme za 460 SC s PCC, nezávislou klimou, šlunečním štítem 77600 eur s 3 letou zárukou. Scania R450 byla za 83000, Volvo skladovka 79800, ale social bez spoilerů a na 80 kolech (vysoké)
jj, jen při prvním studeném.... když je v servisu v teple tak startuje ok. venku přes noc pak chytne na drc a hned zdechne, podruhé už točíš víc chytne a zas zdechne, až napotřetí to chytne úplně
tlaky paliva jsou po výměně vstřikovačů ok, měnilo se nějaký čidlo otáček a ještě teď nově snímač tlaku paliva na liště
ráno se uvidí jak jim to v servisu chytne, trochu pokus omyl, auto stojí, peníze utíkají......
tlaky paliva jsou po výměně vstřikovačů ok, měnilo se nějaký čidlo otáček a ještě teď nově snímač tlaku paliva na liště
ráno se uvidí jak jim to v servisu chytne, trochu pokus omyl, auto stojí, peníze utíkají......
- ATW service
- Příspěvky: 924
- Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
- Bydliště: King's town
- Kontaktovat uživatele:
vašek: Zajímavý, patnáct aut má problém a ty děláš pokusnýho králíka... Pokud to není problém na naftě, možná bych se podíval na elektriku, co dělá hladina napětí při startu na bateriích nebo na ŘJ. Případně třeba ráno zkusit start s více baterkami nebo startovacím vozíkem... Loni jsem dával na tahače nové baterie, laciná XT-čka. Mají tu vlastnost, že v klidu mají jen 12-12,2 V, i v teple. V tomhle počasí pak auto stále hlásí, že jsou baterie vybité, při žhavení ukazuje třeba jen 21 V, ale točí super, kapacita tam je. Některá elektronika by s tím mohla mít problém, naštěstí Iveco to statečně zkousává...
-
- 2. NAPOMENUTÍ
- Příspěvky: 5150
- Registrován: sob pro 11, 2010 4:17 pm
- Bydliště: Orlova
- Kontaktovat uživatele:
Netusim proc by disky Durabrighht meli byt po tech letech znicene.Jako vnitrni mozna ano ale vnejsi ne...Mam je na aute i na navesu ted tretim rokem,a jsou jak nove.Bud se ktomu neumis chovat nebo si to postrikal nejakou debilni chemii a znicil toMysleno vseobecne k majitelum techto disku..Myju je jen wapkou pak houbou,bez CHEMIE!!!trochu samponu a pohraju si stim vysledek stoji za to,kola delaji auto prece.Nejdou mi tu vlozit fotky,jinak bych ti ukazal jak to ma vypadat.Rekl bych ze to jsou dobre disky,zn.Alcoa.Kte hodnoceni jizdy u Scanie-to ze neslapnes na brzdu tisic km,vse dobrzdis retarderem,amy to mezitim tisic krat preradilo ,ze za jizdy uvazujes a predvidas je sice fajn na hodnoceni hvezdicek,ale za 20litru to stejne nepojede.
Neřeším...
ATW service : Režim ECO na převodovce u DAFa byl omyl. Jezdím s XF 460 r.v. 2015 kde byl ECO mód od novoty. Jenže v "A" si do toho počítač vůbec nenechal kecat a po přepnutí do "M" počítač stejně po cca 30s sám přepnul zpátky do "A" což například na zasněženým kopci znamenalo katastrofu. Na první garančce jsem se do techniků trochu obul že se s tím nedá jezdit a oni ECO mód zrušili, takže už mám opět jenom "A" nebo "M" a jsem max. spokojenej.
Jinak po 18 měsících a najetých 210 000 km zatím bez jediné závady a doufám že to dlouho vydrží.
Z mého pohledu bych jim vytknul jenom jedinou věc a to je přístup k bateriím kdy musíš rozebrat půl auta
Jinak po 18 měsících a najetých 210 000 km zatím bez jediné závady a doufám že to dlouho vydrží.
Z mého pohledu bych jim vytknul jenom jedinou věc a to je přístup k bateriím kdy musíš rozebrat půl auta
Tommy66: Tak to jsi mě mile potěšil. Jelikož se mi líbí přídavné světlomety na SSC. Znovu jsem proletěl fotky od ATW service, a máš pravdu, ani jsem si toho nevšiml. Onehdy na myčce jsem mluvil s jedním řidičem, co točí Itálii, že má z toho nového záda v háji. Že ve staré 95 měl lepší sedačku. Jak jsi na tom ty?
- ATW service
- Příspěvky: 924
- Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
- Bydliště: King's town
- Kontaktovat uživatele:
Tomy66: S tím si trochu lámu hlavu, zda nechat vypnout ECO režim na 460 nebo raděj vzít 510. Zatím jsem spíš nakloněn druhé variantě. Můžeš mi nějak přiblížit, jak vám klesala spotřeba při zajíždění motoru, pokud se to nějak sledovalo?
kasty: Sedaček je na výběr z pěti druhů, dá se myslím dobře vybrat...
kasty: Sedaček je na výběr z pěti druhů, dá se myslím dobře vybrat...
AWT už jsi nepamatuji jakou tonáž jsi psal že taháte,my máme 460 i 510 jezdí stejnou práci po vnitru,hmotnost na 48tun vesměs jednostraně roční průměrná spotřeba 460 je 36,81lt průměrná roční spotřeba 510 je 35,33lt .Spotřeba je větší neboť prázdná souprava váží 23t.Jeden rozdíl mezi nimi je a to že 510 je 12/2016 a tudíž nemá funkci eco mod oproti 460 ta je 12/2015.Jinak jsem u jedné 460 nechal eco mod vypnout spotřeba vzrostla o 1lt.Takže za mě pokud budete tahat těžké náklady tak 510 pokud ne 460 eco mod nevypínat.
- ATW service
- Příspěvky: 924
- Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
- Bydliště: King's town
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 hostů