Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: -Ondra-, martin_100, Olda, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
LubkaFH12
Příspěvky: 22
Registrován: úte kvě 14, 2013 6:15 pm
Bydliště: DKA

Volvo FH 12 nejede, prosím o rady

Příspěvek

Zdravím jedná se mi o Volvo FH12 C rok 2001 Euro 3 420 koní, dnes ráno jak když utne motor přestal jet, vyměněnej palivák, šnorchly v nádržích OK. Točí ale motor nechytne, palubní PC žádnou chybu nehlásí imobilizér taky funguje, relátka i pojistky OK, přehazovala se i jednotka co je v pojistkovce a taky nic... Po čem eventuelně pátrat Volváci? Díky
Man TGA 410

ex. Scania 124 L 360 2000
ex. Mercedes-Benz Actros MP3
ex. Volvo FH 12 420 1996

BMW E34 525TDS 1996
pon zář 12, 2016 4:42 pm

Ivan Hofman
Příspěvky: 1885
Registrován: úte led 01, 2008 12:18 am
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Moc volvu nerozumím, ale skus někde povolit trubku jestli jde ke vstřikům nebo vstřikovačům nafta , při točení jestli dává podávací čerpadlo atd , stopventil atd.
pon zář 12, 2016 6:34 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 9205
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-pevná hráz socializmu

Příspěvek

odpoj teplotní čidlo na vzduch a vodu, pravděpodobně jednotka "neví" že motor je studenej a "nepřidá při startu" může jít taky o vadný vstřiky .... projeví se to velmi rychle .... napřd trvá start dýl a dýl až to nechytí vubec ..... většinou i během jednoho tejdne .... zkus napřed snímač teploty a pak labpruj dál...., ale říkám ... pravděpodobně a možná (čidlo táček setrváku taky) ...uvidíš , případně fachman, co tyhle kličky zná a ví po čem jít ... čim novější tim horší na samodomo nějaký opravy .... a nelze je ani doporučit ..... :wink:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy http://www.funradio.fr/playfun,
pon zář 12, 2016 7:30 pm

Ivan Hofman
Příspěvky: 1885
Registrován: úte led 01, 2008 12:18 am
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Kolega na Fh euro 5 : řidič na jedný nadrži ze 2 měl povolený víčko a došlo k zavzdušnění , odtah k Sihelskýmu a odvzdušnění v servisu .
pon zář 12, 2016 9:10 pm

LubkaFH12
Příspěvky: 22
Registrován: úte kvě 14, 2013 6:15 pm
Bydliště: DKA

Příspěvek

Dík za rady a tipy, už jede, byla vypálená ŘJ :)
Man TGA 410

ex. Scania 124 L 360 2000
ex. Mercedes-Benz Actros MP3
ex. Volvo FH 12 420 1996

BMW E34 525TDS 1996
stř zář 14, 2016 3:57 pm

Der Sankte
Příspěvky: 714
Registrován: pon úno 04, 2013 10:57 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Tak vzhledem k tomu, že problém byl vyřešen, tak využiju tohoto topicu, abych se zeptal na věc, která mě zaujala.
Nejsem Liazák, na autě si umím udělat jen ty základní věci, tak mě zaujalo to s tím zavzdušněním. Jak k tomu dojde? Je to případ jen novějších aut, nebo se to může stát i staršímu kusu. Proč se ptám...už několikrát jsem auto natočil ráno přes kabely a s mrtvejma baterkama jsem jel rozvážet...samozřejmě v nádržích kulový, tak jsem jel tankovat a běžný postup. Otevřu obě nádrže, natočím jednu, zavřu, natočím druhou, zavřu. Jak to, že mně se to nezavzdušní když jsem tankoval s otevřenýma oběma nádržema a natočeným motorem? A to si ještě z nádrže v tu chvíli bere naftu agregát. Možná to bude někomu k smíchu, jen bych rád tuto problematiku pochopil. Dík za vysvětlení :wink:
MAN TGS 26.400 - r.v. 2008
stř zář 14, 2016 4:12 pm

Ivan Hofman
Příspěvky: 1885
Registrován: úte led 01, 2008 12:18 am
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Nevím jak je to u FH ale dříve liaz či man co mělo 2 nádrže tak to bylo spodem propojený a tam problém nebyl ( nesměl si být nakloněný) jak je to u aut co to propojený nemají to též nevím musel bych hodit info na kolegu co se mu to přihodilo, ví jenom že když není dotažený výčko tak si to bralo naftu jen z jedný bandasky.
stř zář 14, 2016 4:27 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 9205
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-pevná hráz socializmu

Příspěvek

u novejch aut je to většinou propojený "vrchem" ..... ubejvá (tahá si to ) na principu rovnováhy (za předpokladu že v nádržích bud není žádný podtlak nebo stejný ) pokud jak píše Ivan Hofman buď netěsní víčko , či jisticí ventil v sací hlavici může to brát pouze z jedný ..... samozřejmě se to dá "přefouknout " z jedný nádrže do druhý pomoci vzduch (jen bacha na tlak :wink: )

Der Sankte....... jinak klasický zavzdušnění soustavy se děje ...
-bud dojde ropa a natahne to vzduch
- při nějaký poruše kdy se na sací větvi objeví netěsnost a začne vzduch přisávat (povolenej holendr, naprasklá hadice-mekáno atd)
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy http://www.funradio.fr/playfun,
stř zář 14, 2016 7:50 pm

Der Sankte
Příspěvky: 714
Registrován: pon úno 04, 2013 10:57 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Děkuji za vysvětlení!
Já to mám samozřejmě propojený taky spodem.
MAN TGS 26.400 - r.v. 2008
stř zář 14, 2016 7:58 pm

fialakojetin
Příspěvky: 102
Registrován: sob zář 03, 2011 9:26 pm
Bydliště: petrovice

Příspěvek

LubkaFH12

Pro příště ať se to nestane - ukostři nějakým páskem nebo drátem obal řídící jednotky. Kamarádovi zlobily tlaková čidla na motoru a nakonec pomohlo ukostření. Teď už má auto jinýho majitele, tak už o něm nevím. Po úpravě s ním jezdil až do prodeje 5 let.
stř zář 14, 2016 8:03 pm

sof
Příspěvky: 1941
Registrován: ned lis 27, 2011 4:29 pm
Bydliště: ..

Příspěvek

Minuli rok som mal novu scaniu. Ked som ju bral mala len 90km najazdene a mala celkom prazdnu nadrz. Dotankoval som len 200 litrov do mensej nadrze na dojazd do firmi. Tam som natankoval cez 1000 litrov do plna a vyrazil som na jazdu. Po par sto kilometroch palivomer zacal ukazovat malo nafty. Velka nadrz bola uplne plna a mala nadrz skoro prazdna. Hladal som nejaky ventil, ci to nahodou zo spodu nieje zavrete, ale nic som nenasiel. Pokracoval som v jazde /na pumpu kde mozem tankovat na moju palivovu kartu bolo daleko/ a zacal som rozmyslat nad trapnou situaciou, ako ostanem stat na dialnici bez nafty [s plnou nadrzou]. Ale po dalsej polhodine sa zrazu zacala nafta prelievat z plnej do prazdnej a bolo po probleme. Vysvetloval som si to tak, ze rozdiel v tlaku uvolnil nejaku spinu v potrubi a nafta zacala prudit. Potom som s tym autom najazdil asi 10.000 km a vsetko bolo ok. Spina sa do potrubia mohla dostat pri montazi senzorov proti kradeziam nafty.

Ja by som to sem ani nepisal, to sa moze stat, ze je zapchate potrubie. Ale nedavno som mal scaniu, mozno znova tu istu, alebo rovnako staru a ta mala malu nadrz deformovanu. Aj som rozmyslal co s tym nejaky sofer robil, ze tak divno /z hora/ dokazal naburat nadrz. Ale az neskor som si vsimol, ze ta nadrz nebola naburana, ale deformovana tlakom.

Nemam foto, zabudol som to odfotit, ale vyzeralo to ako keby bola cela nadrz nafuknuta a z boku na dvoch miestach bola pokrcena. Vyzeralo to na velky tlak. Ale ktovie, mohol to tak podivne deformovat aj podtlak.

Uz som videl zopar cisterien, ked sofer pri vykladke zabudol otvorit na cisterne dekel alebo ventil, aby do cisterny prudil vzduch a cisternu podtlak znicil. Ked je silne cerpadlo tak z cisterny rychlo vycucne kvapalinu a zavreta cisterna splasne. To chapem, ale ako deformovat palivovu nadrz na aute si vysvetlit nedokazem.
pát zář 16, 2016 4:09 am

JiRaY
Příspěvky: 3056
Registrován: sob led 10, 2009 11:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

V nádrži podtlak takový,aby jí zdeformoval,nevznikne sám od sebe,ale stává se že nějaký řidič,koumák aby přetlačil naftu z jedné nádrže do druhé,tak vezme třeba hadici na foukání,a s ní natlačí do nádrže vzduch aby protlačil rychle naftu do té druhé... Většinou se ten tlak neodhadne a pak se nádrž nafoukne jak balonek :lol:
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
pát zář 16, 2016 8:36 am

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: zamálista a 2 hosti