Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11909
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
já nevim , každej má svůj názor .... nikomu ho neberu ..... základ pro motor je ...solidní a kvalitní olej , pokud možno lepší , než je doporučenej , a kvalitní palivo ...myšleno mazací schopnosti u nafty , a pod ... čistota , ale dneska jsou filtry tak dobrý, že velký riziko by nemělo hrozit ... a chovat se k tomu jako člověk ... v - 15 na točit a dát tomu plnej knedlík ( páč motor se má ohřát jízdou že ? ) bude jistě to pravé , taky když jedu sodu , je základ to hned chcípnout , aby to teplo neuteklo, když už sem propálil nějakou tu decku vrchol profíků spatřuju v zimě v tom , že vyškrabu 10\10 dirku v okně a jedu ..... natočim nechám to klapat ...vokna orazí ..setřu stíračem a jedu ..... a že sem propálil decku navíc ???? seru vám na nějakou decku
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Tak já to nastaruju, ometu sníh a max. 2000ot. jedu - jak se hne ručička teploty, jedu už normálně.
U nákladáku nastartuju, jdu se převlíknout - led na okně povolí, oklepu stěrače, setřu a zvolna (max. 1300ot.) jedu.
Nákladák moc nechcípám, tak to řešit nemusím - ale v obou případech to nechám doběhnout, samozřejmě kvůli turbu
Jinak většinou jezdím napohodu, nehoním to (ne že bych honil spotřebu), ale občas to protáhnu a když chci a potřebuju, klidně motor vyženu do otáček. Ono převalování v nízkejch otáčkách je pěkný možná pro spotřebu a ve finále i pro životnost, ale koně pod kapotou zlenivý a je pak ten motor nepoužitelnej, když člověk ty kkoně fakt potřebuje (kopec s nákladem, zrychlení při předjíždění apod.)
U nákladáku nastartuju, jdu se převlíknout - led na okně povolí, oklepu stěrače, setřu a zvolna (max. 1300ot.) jedu.
Nákladák moc nechcípám, tak to řešit nemusím - ale v obou případech to nechám doběhnout, samozřejmě kvůli turbu
Jinak většinou jezdím napohodu, nehoním to (ne že bych honil spotřebu), ale občas to protáhnu a když chci a potřebuju, klidně motor vyženu do otáček. Ono převalování v nízkejch otáčkách je pěkný možná pro spotřebu a ve finále i pro životnost, ale koně pod kapotou zlenivý a je pak ten motor nepoužitelnej, když člověk ty kkoně fakt potřebuje (kopec s nákladem, zrychlení při předjíždění apod.)
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
aditiva do oleje jsou nesmysl. V palivech mají čistící učinek. Jaký efekt má čistý motor proti zakarbonovanému ví snad každý. Na karbon hodně trpí přímovstřiky do kterých se místo oleje nalívá podle výrobce pleťová voda a jezdit se má kadla kadla chrocht chrocht.
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
už se stalo...
David29 - chacha, to je hláška z autoškoly.... .
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
David 29 no začněme tím jakou má ta M6 viskozitu proti 5W40 při 90°C, s jakou vůlí jsou třeba dělaný lágry, kde to přestane těsnit, vůbec kolik oleje pobere zubový čerpadlo, jak se udrží mazací film třeba na vačce .... o rozpuštění karbonu a ucpání mazacích kanálků v klice nemluvě. Tohle je nejlepší způsob jak motor zabít. Kdyby těhle motorů už nebylo málo tak se s tím nedělám ale je ho škoda. Klika se bude brousit a navařovat skoro o 1 mm.
vždycky jsem držel zásadu že olej takovej jakej předepsal výrobce a radši častější výměny. jó longlife
držím se zásady že výrobce to 5 let vyvíjí, další rok zkouší a my to dovedeme za 5 minut zkur*it
vždycky jsem držel zásadu že olej takovej jakej předepsal výrobce a radši častější výměny. jó longlife
držím se zásady že výrobce to 5 let vyvíjí, další rok zkouší a my to dovedeme za 5 minut zkur*it
Čonkin: Nevím nic o tom, že by se tohle probíralo v autoškole. To vím moc dobře z dob, kdy 742 neboli škodovky byli můj přednostní problém. Lepší oleje typu 10W od Mobilu či Castrolu se do škodovek lili normálně bez problémů a bez úbytků daného oleje - ale do zrenonovanejch motorů. To těch motorů kde 20let byl M6A, ten motor byl celej černej (rozuměj vevnitř), nikdo neměl koule tam lejt něco lepšího
Vejr: Ta viskozita je o něčem jiným. Motor který řešíš neznám - takže třeba tam opravdu nejde použít "moderní" olej. Ale i "moderní" olej umí nabídnout dobrou viskozitu....?
Vejr: Ta viskozita je o něčem jiným. Motor který řešíš neznám - takže třeba tam opravdu nejde použít "moderní" olej. Ale i "moderní" olej umí nabídnout dobrou viskozitu....?
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 13 hostů