Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: -Ondra-, martin_100, Olda, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Uživatelský avatar
Tom-Oaza
Příspěvky: 1886
Registrován: ned čer 12, 2011 12:33 pm
Bydliště: Nikol-city
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

ja do dodavkem tankuju na shellu a min tyden v rumunsku -25 a zacal svitit vstrik a zavada vstrikovani, udajne ze zamrzala nafta. dotankoval tam nejakou u nich koupenou arktickou aby vubec dojel
Renault Master
Peugeot boxer
Iveco Daily 35C12 2x
Lancia Kappa 2,4 TDS
pon led 16, 2017 8:39 pm

vašek
Příspěvky: 1024
Registrován: úte úno 19, 2008 1:02 pm
Bydliště: Morava

Příspěvek

Mě kdysi dávno zamrzla v Polsku 4 auta. -23st, nafta cepro zimní. Poláci jezdili všichni a my stali jak kkti. Vypustit naftu natankovat polskou a už to jelo

Měl jsem vlastní čerpačku, hned jsem ji zrušil a když to šlo tak jsem tankoval v Polsku lepší a levnější naftu
pon led 16, 2017 8:53 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 9205
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-pevná hráz socializmu

Příspěvek

já nevim , každej má svůj názor .... nikomu ho neberu ..... základ pro motor je ...solidní a kvalitní olej , pokud možno lepší , než je doporučenej , a kvalitní palivo ...myšleno mazací schopnosti u nafty , a pod ... čistota , ale dneska jsou filtry tak dobrý, že velký riziko by nemělo hrozit ... a chovat se k tomu jako člověk ... v - 15 na točit a dát tomu plnej knedlík ( páč motor se má ohřát jízdou že ? :lol: :D ) bude jistě to pravé , taky když jedu sodu , je základ to hned chcípnout , aby to teplo neuteklo, když už sem propálil nějakou tu decku :roll: vrchol profíků spatřuju v zimě v tom , že vyškrabu 10\10 dirku v okně a jedu ..... natočim nechám to klapat ...vokna orazí ..setřu stíračem a jedu ..... a že sem propálil decku navíc ???? seru vám na nějakou decku :wink:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy http://www.funradio.fr/playfun,
pon led 16, 2017 11:38 pm

David29
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 1816
Registrován: pon lis 09, 2009 8:29 pm
Bydliště: Praha 11

Příspěvek

Tak já to nastaruju, ometu sníh a max. 2000ot. jedu - jak se hne ručička teploty, jedu už normálně.
U nákladáku nastartuju, jdu se převlíknout - led na okně povolí, oklepu stěrače, setřu a zvolna (max. 1300ot.) jedu.

Nákladák moc nechcípám, tak to řešit nemusím - ale v obou případech to nechám doběhnout, samozřejmě kvůli turbu


Jinak většinou jezdím napohodu, nehoním to (ne že bych honil spotřebu), ale občas to protáhnu a když chci a potřebuju, klidně motor vyženu do otáček. Ono převalování v nízkejch otáčkách je pěkný možná pro spotřebu a ve finále i pro životnost, ale koně pod kapotou zlenivý a je pak ten motor nepoužitelnej, když člověk ty kkoně fakt potřebuje (kopec s nákladem, zrychlení při předjíždění apod.)
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
pon led 16, 2017 11:55 pm

Vejr
Příspěvky: 134
Registrován: ned říj 24, 2010 11:06 pm
Bydliště: Kladno

Příspěvek

solidní a kvalitní olej , pokud možno lepší , než je doporučenej .... :twisted: jo mám v garáži motor kterýmu dědula chtěl udělat dobře tak koupil plnou syntetiku. Motor z gazíka stavěnej na M6A. :wall:
úte led 17, 2017 6:05 pm

kuntík
Příspěvky: 978
Registrován: pát črc 17, 2009 3:11 am
Bydliště: JM

Příspěvek

aditiva do oleje jsou nesmysl. V palivech mají čistící učinek. Jaký efekt má čistý motor proti zakarbonovanému ví snad každý. Na karbon hodně trpí přímovstřiky do kterých se místo oleje nalívá podle výrobce pleťová voda a jezdit se má kadla kadla chrocht chrocht.
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
stř led 18, 2017 12:38 am

David29
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 1816
Registrován: pon lis 09, 2009 8:29 pm
Bydliště: Praha 11

Příspěvek

Vejr: Pokud se nepletu, motoru kvalitnější olej v podobě syntetiky určitě nevadí a "je rád". Problém ale je, že po provozu na M6A syntetika rozpouští karbon, kterej motor následně kurví
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
stř led 18, 2017 10:03 am

vašek
Příspěvky: 1024
Registrován: úte úno 19, 2008 1:02 pm
Bydliště: Morava

Příspěvek

ale je třeba dodržet viskozitu
stř led 18, 2017 12:17 pm

Uživatelský avatar
Čonkin
Příspěvky: 988
Registrován: sob srp 02, 2008 11:47 am
Bydliště: hl.m.P.

Příspěvek

David29 - chacha, to je hláška z autoškoly.... :-).
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
stř led 18, 2017 1:43 pm

Vejr
Příspěvky: 134
Registrován: ned říj 24, 2010 11:06 pm
Bydliště: Kladno

Příspěvek

David 29 no začněme tím jakou má ta M6 viskozitu proti 5W40 při 90°C, s jakou vůlí jsou třeba dělaný lágry, kde to přestane těsnit, vůbec kolik oleje pobere zubový čerpadlo, jak se udrží mazací film třeba na vačce .... o rozpuštění karbonu a ucpání mazacích kanálků v klice nemluvě. Tohle je nejlepší způsob jak motor zabít. Kdyby těhle motorů už nebylo málo tak se s tím nedělám ale je ho škoda. Klika se bude brousit a navařovat skoro o 1 mm.

vždycky jsem držel zásadu že olej takovej jakej předepsal výrobce a radši častější výměny. jó longlife :valetsesmihy:

držím se zásady že výrobce to 5 let vyvíjí, další rok zkouší a my to dovedeme za 5 minut zkur*it
stř led 18, 2017 5:16 pm

David29
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 1816
Registrován: pon lis 09, 2009 8:29 pm
Bydliště: Praha 11

Příspěvek

Čonkin: Nevím nic o tom, že by se tohle probíralo v autoškole. To vím moc dobře z dob, kdy 742 neboli škodovky byli můj přednostní problém. Lepší oleje typu 10W od Mobilu či Castrolu se do škodovek lili normálně bez problémů a bez úbytků daného oleje - ale do zrenonovanejch motorů. To těch motorů kde 20let byl M6A, ten motor byl celej černej (rozuměj vevnitř), nikdo neměl koule tam lejt něco lepšího

Vejr: Ta viskozita je o něčem jiným. Motor který řešíš neznám - takže třeba tam opravdu nejde použít "moderní" olej. Ale i "moderní" olej umí nabídnout dobrou viskozitu....?
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
stř led 18, 2017 7:04 pm

Vejr
Příspěvky: 134
Registrován: ned říj 24, 2010 11:06 pm
Bydliště: Kladno

Příspěvek

:lol: no jo kdo dneska zná spoďák motor (SV rozvod), původ má v motoru z Willisu 2,2 Go Devil z druhý světový
stř led 18, 2017 8:05 pm

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 5150
Registrován: sob pro 11, 2010 5:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ze je polska nafta sracka a nase je bomba supa jsou jen kecy.V PL jsem dnes a denne v tech mrazech a vsichni tam jezdi,v jedu do cz,stejna kosa,na kazde druhe zastavce Karosa co zdechla,nebo na silnici ruzne stare scanie atp co zamrzli za jizdy a stoji uprostred silnice.
Neřeším...
stř led 18, 2017 8:21 pm

vašek
Příspěvky: 1024
Registrován: úte úno 19, 2008 1:02 pm
Bydliště: Morava

Příspěvek

to sem zjistil v roce 2007 nebo 8, byly mrazy v lednu -25, poláci jeli a my v Pl stáli páč česká nafta. vezl jsem dodávkou omw alpin diesel z česka, v v každým 200lt sudu 20lt benzinu a stejně to bylo mlíko


i ta horší polská eco nafta byla daleko lepší, myslím do -29, než cz prémiové sračky
stř led 18, 2017 8:49 pm

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 5150
Registrován: sob pro 11, 2010 5:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

My dva v tom mame jasne teda ale ne kazdy to prekousne...Kolega nabral vcera benzin!na OMV v Opave,a domu nedojel,masakr... :shock:
Neřeším...
stř led 18, 2017 8:51 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti