Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Podvozek pro kontejner s rukou
Ahoj, šéf řeší konfiguraci podvozku pro natahovák s velkým kontejnerem a HR.Jedná se hlavně o vykládku odpadních kontejnerů i ve městech, takže je potřeba dobrý poloměr otáčení. Určitě potřebujeme osmikolku. Navrhoval jsem tridem, tedy prostě konfiguraci 1+3, kde prostřední náprava ve "3 nápravě" bude hnaná a první a poslední natáčecí. Trochu se ale bojím, aby nebyla přetížená přední náprava. Šéf by ale raději klasickou 8x4, což se mi zdá možná levnější, ale dražší provozní náklady. Bude to jezdit jen po silnicích. Proto se chci zeptat, jestli se sériově vyrábí podvozek " 2 dvojnápravy", aby první a poslední byly natáčení a třetí náprava hnaná. Taky se ale bojím o výšku rámu + mezirámu pro natahovák, aby to nebylo vysoký jako koza. Budu rád, když se mi tady vyjádříte, budu rád i za Safkyho. Na auto nechvátáme, máme dost času. Spíš teď jen zjišťujeme možnosti, než oslovíme dealery. Díky za odpovědi.
Re: Podvozek pro kontejner s rukou
to Hejvl:
Nejlepší poloměry otáčení bude mít provedení Tridem, tzn. "1 + 3 nápravy", znak náprav 8x2/6, výhodou ještě je, že úplně po prázdnu to má 2 zvedací nápravy.
Sériově to vyrábí DAF - CF85 typ FAQ: http://www.dafbbi.com/SpecsheetsMedia// ... 201713.PDF
Scania: https://www.scania.com/content/dam/scan ... 528925.pdf
a Volvo: http://segotn12827.rds.volvo.com/STPIFi ... br_eng.pdf
Kdysi tento typ podvozku dělalo i Iveco, ale nevím jestli to jde v E6:
Ostatní výrobci se věnují pak konfiguraci 8x2-6, tzn. "2 + 2 nápravy", poslední natáčecí zvedací. Tuto konfiguraci umí DAF, Iveco nevím, MAN, Mercedes asi ne v sérii, Renault, Scania i Volvo. Tato konfigurace bude vhodná, pokud by vpředu byla extrémně těžká ruka, jinak výhod moc nemá.
Variantně, ale pro Vaše podmínky (pouze silnice) asi zbytečný luxus existuje ještě Tridem 8x4-4, a to v nízkém provedení rámu umí: MAN, Scania a Volvo u Renaulta nevím výšku rámu.
Klasickou 8x4 nedoporučuji, s HR za kabinou a dlouhým kontejnerem bude potřeba mít extrémně dlouý rozvor náprav = do města nepoužitelné, poloměry otáčení budou jako u 12-ti metrového autobusu ...
Nejlepší poloměry otáčení bude mít provedení Tridem, tzn. "1 + 3 nápravy", znak náprav 8x2/6, výhodou ještě je, že úplně po prázdnu to má 2 zvedací nápravy.
Sériově to vyrábí DAF - CF85 typ FAQ: http://www.dafbbi.com/SpecsheetsMedia// ... 201713.PDF
Scania: https://www.scania.com/content/dam/scan ... 528925.pdf
a Volvo: http://segotn12827.rds.volvo.com/STPIFi ... br_eng.pdf
Kdysi tento typ podvozku dělalo i Iveco, ale nevím jestli to jde v E6:
Ostatní výrobci se věnují pak konfiguraci 8x2-6, tzn. "2 + 2 nápravy", poslední natáčecí zvedací. Tuto konfiguraci umí DAF, Iveco nevím, MAN, Mercedes asi ne v sérii, Renault, Scania i Volvo. Tato konfigurace bude vhodná, pokud by vpředu byla extrémně těžká ruka, jinak výhod moc nemá.
Variantně, ale pro Vaše podmínky (pouze silnice) asi zbytečný luxus existuje ještě Tridem 8x4-4, a to v nízkém provedení rámu umí: MAN, Scania a Volvo u Renaulta nevím výšku rámu.
Klasickou 8x4 nedoporučuji, s HR za kabinou a dlouhým kontejnerem bude potřeba mít extrémně dlouý rozvor náprav = do města nepoužitelné, poloměry otáčení budou jako u 12-ti metrového autobusu ...
Tatra + MAN = Superstroj!
Re: Podvozek pro kontejner s rukou
Safky, moc dekuji za odpoved. navrhnu sefovi tu 8x2/6. Uvidim, co se stane.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 44 hostů