Zdravím všetkých truckerov,
riešime takýto problém na Mane TGX 18.440, r.v. 2012.
Prvotný problém bol tlakovanie nádržky s chladiacou zmesou čím sa voda strácala cez uzáver. Takisto poistný ventil na hlave kompresora pravidelne prefukoval a auto nedotlačilo vzduch ani do 7 bar.
Po výmene tesnení, hlavy kompresora vodu už netlačilo ale poistný ventil prefukoval, vzduch zas len do 7bar. Skúsili sme záslepku namiesto poistného ventilu, auto prešlo 800 km v poriadku, vysúšač pekne odfukoval na 12bar ako mal a začal zas ten istý príbeh s tlačením vody z nádržky. Po rozobratí hlavy bolo opäť poškodené tesnenie.
Nové tesnenie, hlava, poistný ventil, vysúšač odfúkol na 12 bar, 500 km a opäť problém s prefukovaním a tlačením vody z nádržky. Bolo nám poradené, aby sme si prekontrolovali kovovú hadicu z kompresora do vysúšača, či nie je niekde upchatá. Až na zopár usadenín bola dobre priechodná. Vymenili sme aj vysúšač aj s filtrom. Opäť nové tesnenia na hlavu kompresora. Vodu netlačí ale pretlakový ventil prefukuje. Ak dáme záslepku opäť poškodí tesnenie a začne tlačiť vodu z nádržky...
Náhodou sa s týmto niekto nestretol ? Nemal podobný problém ?
Za každú radu budeme vďační
Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Re: Man TGX 18.440 r. 2012 problém s kompresorom
Zdravím, měli jsme teď problém s kompresory na 2x TGS (tlačilo vodu z chladiče) , zkusili jsme zkontrolovat kompresor tak
že při vypnutém motoru jsme napojili vzduchovou hadici z nezávislého zdroje na výtlak z kompresoru a na víčko chladiče připojili manometr a čekali jestli se začne tlakovat chladící soustava. Pokud nemáš manometr a nechceš překopávat víčko chladiče tak stačí zkusit zda při povolení víčka z chladiče zasyčí. Nechali jsme to natlakované asi 2 - 3 hod.( můžeš i délé ) a potom se šli podívat na budík.
1.Zkusil bych povolit výtlak od kompresoru a přívod do vysoušeče jestli CELÉ potrubí je průchozí. Může být ucpané potrubí ještě před kovovou hadicí.
2. Jak vypadal vysoušeč?
3. Na chladiči je pojistný ventil - ten je v pořádku?
že při vypnutém motoru jsme napojili vzduchovou hadici z nezávislého zdroje na výtlak z kompresoru a na víčko chladiče připojili manometr a čekali jestli se začne tlakovat chladící soustava. Pokud nemáš manometr a nechceš překopávat víčko chladiče tak stačí zkusit zda při povolení víčka z chladiče zasyčí. Nechali jsme to natlakované asi 2 - 3 hod.( můžeš i délé ) a potom se šli podívat na budík.
1.Zkusil bych povolit výtlak od kompresoru a přívod do vysoušeče jestli CELÉ potrubí je průchozí. Může být ucpané potrubí ještě před kovovou hadicí.
2. Jak vypadal vysoušeč?
3. Na chladiči je pojistný ventil - ten je v pořádku?
Re: Man TGX 18.440 r. 2012 problém s kompresorom
Prosím admina o přesun do sekce MAN.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 47 hostů