Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Oprava tahače po nehodě
Ahoj,
tenhle týden mě vcelku solidně trefilo jiné auto zezadu, do návěsu. Autu na první pohled nic není, ale jede strašně, hrozně mlátí podvozek, vibruje, špatně jdou řadit rychlosti a další věci.
Momentálně auto stojí v DAFu v Jažlovicích a pojišťovna povolila opravu. Máte někdo nějaké zkušenosti s tímto typem nehody, na co dát při přebírání auta pozor, jestli je tahač v pořádku? Projedu to, to je jasné, podle toho dost půjde poznat. Ale co dál, co to mohlo odnést, kam se podívat..?
Díky
tenhle týden mě vcelku solidně trefilo jiné auto zezadu, do návěsu. Autu na první pohled nic není, ale jede strašně, hrozně mlátí podvozek, vibruje, špatně jdou řadit rychlosti a další věci.
Momentálně auto stojí v DAFu v Jažlovicích a pojišťovna povolila opravu. Máte někdo nějaké zkušenosti s tímto typem nehody, na co dát při přebírání auta pozor, jestli je tahač v pořádku? Projedu to, to je jasné, podle toho dost půjde poznat. Ale co dál, co to mohlo odnést, kam se podívat..?
Díky
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: Oprava tahače po nehodě
Pokud to byla taková rána že se přenesla až na rám tahače tak bych to viděl na totálku. Tou ránou bude asi poškozené uložení točny, dále hnutý rám auta - to podle příznaků při jízdě po nehodě. Přestavět auto na nový rám je asi neekonomické a rovnání rámu po takovém nárazu bych neviděl jako dobré řešení.
Volvo FL 614.
Re: Oprava tahače po nehodě
Vzhledem k tomu, že to bude platit pojišťovna viníka a ta stanovila limit na opravu, který dle autorizáku bude +- stačit, tak se to opravuje- s tím nic neudělám..
-
- Příspěvky: 768
- Registrován: pon úno 04, 2013 9:57 pm
- Bydliště: Praha
Re: Oprava tahače po nehodě
Tipnu si, na Štěrboholské spojce ve směru na Čerňák u výjezdu z MOLky?
Re: Oprava tahače po nehodě
Jo, to je ono.
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11910
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
Re: Oprava tahače po nehodě
auto po přestavění do novýho rámu je OK pokud je zánovní ...stejný jako nový ...jsou na to daný přesně stanovený manuály od výrobce ..... pokud to jen budou měřit a snažit se laborovat s geometrií a nevím co ještě , těžko soudit ...pomohli by fotky jak ten buchanec vypadal a to auto taky po odpřažení... ale to marný ,marný , každej si myslí, že z pár řádků je každej jasnovidec nic proti tobě ...vibruje , klepe blbě řadí je popis do hospody ..... jak je starý , kolik má najeto , co to je za auto .... a FOTO !!!!! ten šrot muže bejt klidně na odpis a nechaj to zaflastrikovaný jezdit ....taky možnost
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: Oprava tahače po nehodě
Pokud je auto zánovní tak by se oprava vyplatila jen když je rám bez velkého poškození. Protože rána šla zezadu do točny, tak se tím mohla porušit pevnost rámu a jeho geometrie. To se nedá snadno opravit a jestli je auto pár let starý tak takto rozsáhlá oprava by převýšila cenu auta. Přestrojit auto na nový rám je asi dražší než fung nový tahač.
Volvo FL 614.
Re: Oprava tahače po nehodě
Bez urážky, ale já tu po nikom nechtěl, aby mi řekl, co tam je teď v prdeli. Ten popis byl spíše pro přiblížení situace, že s tím opravdu něco bude, že to nepřežilo bez úhony. To auto na první pohled jak stojí vypadá naprosto normálně, od pohledu je vidět jen trochu nahnutá kabina. Spíše jsem byl zvědavý na reakce lidí, kteří už třeba auto po takové ráně opravovali- pokud by se to nakonec opravdu opravilo, chci si to důkladně projet a zkontrolovat, jestli je to opravdu v pořádku a v tomhle by mi nějaké tipy od lidí, co už mají podobnou zkušenost, mohly pomoci.
Auto jako takový je stará vrána (2006, 1,55 mil). Novej rám určitě nebude, jestli je to hnutý, spadne to do totálky. Pro pojišťovnu to auto má cenu cca 250 tisíc. Po první prohlídce s likvidátorem se zatím servis vyjádřil, že to za ty prachy zvládnou. Ale otázka samozřejmě je, co zjistí, až to začnou rozdělávat. Nicméně co se týče nějakého laborování, jen aby to jelo- to se snad v autorizáku nedělá, ne?
EDIT: bavíme se o tom modrým DAFu. Návěs je totálka.
Auto jako takový je stará vrána (2006, 1,55 mil). Novej rám určitě nebude, jestli je to hnutý, spadne to do totálky. Pro pojišťovnu to auto má cenu cca 250 tisíc. Po první prohlídce s likvidátorem se zatím servis vyjádřil, že to za ty prachy zvládnou. Ale otázka samozřejmě je, co zjistí, až to začnou rozdělávat. Nicméně co se týče nějakého laborování, jen aby to jelo- to se snad v autorizáku nedělá, ne?
EDIT: bavíme se o tom modrým DAFu. Návěs je totálka.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: Oprava tahače po nehodě
To bude vše totálka. Ten kontejner je velice tuhý a tak se energie nárazu přenesla na točnu tahače daleko více než třeba u plachtového návěsu. Proto to tahač dostal takovou intenzitou a byl by zázrak kdyby se to vyplatilo opravovat.
Volvo FL 614.
Re: Oprava tahače po nehodě
Opravit a prodat nějakému naivkovi. Dát akční cenu a on se někdo najde, kdo se s tím bude trápit.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Re: Oprava tahače po nehodě
To víš, že bych to nejradši "dal" pryč. Ale tohle bohužel není na mě.
Re: Oprava tahače po nehodě
Asi se dá opravit hodně. Po reklamně na povrchovou úpravu je rovnání rámu na tahači. https://www.youtube.com/watch?v=UMUGEA9AVqc
-
- Příspěvky: 427
- Registrován: stř led 07, 2009 7:25 pm
- Bydliště: Valašské klobouky- Lipina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oprava tahače po nehodě
a kde byla chyba když se tahač takto v půlce nalomí ? přetížený návěs ve předu a moc velká váha na tahači ?
LF 45.170 7,5t
LF45.220 12 T
Re: Oprava tahače po nehodě
.
Naposledy upravil(a) sof dne úte úno 11, 2020 7:40 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: Oprava tahače po nehodě
Hlavně ve videu chybí hlavní část a to jak opravili zlomeninu rámu a tím není jasné jak bude dodržená pevnost rámu v budoucnu. Stejně to auto pak bylo asi určený na export na východ nebo do Afriky.
Volvo FL 614.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 52 hostů