Iveco stralis - řazení 16q
Napsal: pát lis 30, 2018 11:47 pm
Ahoj,
Používáme pro výuku v autoškole Iveco Stralis 400, euro 3, manuálni ZF16 převodovku.
Jezdíme 80% bez přívěsu, kdy je okamžitá hmotnost 10 tun, zbytek s přívěsem, okamžitá je 15 tun.
Kolegové "učitelé" vyžadují po žácích, aby každý rozjezd učinili v pořadí 1L - 2L - 3L - 4L atd, ... Takže dejme tomu projíždí křižovatkou rychlostí 3km/h. Já s tím nesouhlasím, můj postup by byl např. 2H - 4H atd. ať už z důvodu ekonomiky jízdy nebo plynulosti. Ale nemůže vyučovat tak, že jeden z nás bude říkat A a druhý B.
Převodovka byla asi rok zpět na výměně synchronů a nějaký mistr mechanik který to dával dohromady mému kolegovi tvrdil, že s tohle převodovkou se musí rozjíždět od jedničky, protože tam prý je ocelový synchron, zbytek je bronz a aby to vydrželo a abychom převodovku "zbrzdili", začínáme od jedničky.
No tak si dovedete představit co to s tím autem dělá, když každý nováček k tomu ještě přidá ty svoje zlozvyky z osobáku a vytáčí motor klidně až na 1600 otáček. Místo abychom jezdili za 25 litrů, jezdíme za 34. Samozřejmě v návodu je doporučený rozjezd na 1 nebo 2, ale bez zohlednění rozjezdu do kopce, z kopce, s nákladem, přívěsem, bez,... Samozřejmě se to takhle vyučuje proto, protože bylo hlasování a většina s tím souhlasila.
Potřebuji kolegům nějak vědecky vyvrátit ty nesmysly, ... Já tímto stylem v nějaké firmě jezdit a likvidovat auto, tak mě vyhodí.
Díky.
Používáme pro výuku v autoškole Iveco Stralis 400, euro 3, manuálni ZF16 převodovku.
Jezdíme 80% bez přívěsu, kdy je okamžitá hmotnost 10 tun, zbytek s přívěsem, okamžitá je 15 tun.
Kolegové "učitelé" vyžadují po žácích, aby každý rozjezd učinili v pořadí 1L - 2L - 3L - 4L atd, ... Takže dejme tomu projíždí křižovatkou rychlostí 3km/h. Já s tím nesouhlasím, můj postup by byl např. 2H - 4H atd. ať už z důvodu ekonomiky jízdy nebo plynulosti. Ale nemůže vyučovat tak, že jeden z nás bude říkat A a druhý B.
Převodovka byla asi rok zpět na výměně synchronů a nějaký mistr mechanik který to dával dohromady mému kolegovi tvrdil, že s tohle převodovkou se musí rozjíždět od jedničky, protože tam prý je ocelový synchron, zbytek je bronz a aby to vydrželo a abychom převodovku "zbrzdili", začínáme od jedničky.
No tak si dovedete představit co to s tím autem dělá, když každý nováček k tomu ještě přidá ty svoje zlozvyky z osobáku a vytáčí motor klidně až na 1600 otáček. Místo abychom jezdili za 25 litrů, jezdíme za 34. Samozřejmě v návodu je doporučený rozjezd na 1 nebo 2, ale bez zohlednění rozjezdu do kopce, z kopce, s nákladem, přívěsem, bez,... Samozřejmě se to takhle vyučuje proto, protože bylo hlasování a většina s tím souhlasila.
Potřebuji kolegům nějak vědecky vyvrátit ty nesmysly, ... Já tímto stylem v nějaké firmě jezdit a likvidovat auto, tak mě vyhodí.
Díky.