Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Re: Man TGS vybava

Příspěvek

to TeSi:
Tady ještě video, že když je špatný podklad tak i 8x8 je na 2 věci a řezačka na šípech si vesele jezdí:
https://youtu.be/TGllbvbxJ0o

Do extrému se stejně musí použít dumper se šípovým desénem, nejčastěji z půjčovny, tak to velkém funguje v UK, v ČR to taky čase asi dopadne stejně, zemina se v místě stavby bude vozit dumperami na meziskládku a z meziskládky návěsy, soupravami na místo uložení, legálně někde uložit výkop je problém, my jsme teď vozili zeminu z kanalizace z Písečné u Jablunkova až skoro do Karviné, obrat přes 90 km, blíže legální skládku s papíry nikdo nesehnal.
Tady video minidumperu s nosností 10 tun, nový stojí cca. 1 mil. Kč, je to úplně primitivní stroj, motor z traktorbagru, převodovka asi taky, 2 nápravy bez uzávěrek, 4x šípové pneu šířky 500 mm, kloubové řízení a hydraulika + primitivní korba, v terénu se klasický náklaďák nechytá (ani s pohonem všech kol, jedině tak Unimog na šípech), když je nejhůře, tak se kloubový dumper vyprostí řízením, což klasický LKW nedokáže:
https://youtu.be/Ets-gmfM6_I
Tady už toho bylo moc:
https://youtu.be/7AKr9gs8bog

Největší výhodou malých kloubových dumperů je jejich velikost, řidič perfektně všude vidí, absolutně jednouché ovládádní a můžou jezdit celkem bez problémů i za deště:
https://youtu.be/ei9TtpD5TPg

Stejně když se zamyslím kde jezdí 8x6, tak je to hlavně: DE, CZ, SK, PL, nikde jinde v Evropě moc nejsou vidět, těžko říct čím to je, jedině, že ve východním bloku byla všude na stavbách Tatra a v DE se hodně vyráběli sklápěčky s pohonem všech kol. Kvůli písku jsou NL specialitou 8x8 a 10x8, jinde taky moc nejezdí. Ale třeba v UK, Turecku, IT, Skandinávii, FR ... znají jen 6x4, 8x4 a taky se tam normálně staví ...

Tady jen pár fotek nejkratší 10x4-6, MAN TGS s rozvorem 3845 mm od 1. po 3. nápravu (nejkratší 8x4 dnes mají 4150 mm - Scania), oproti nejkratšímu MANu TGS 8x6 s rozvorem mezi 1. a 3. nápravou 4775 mm, bude ta 10x4-6 delší jen o 52 cm, ale s průměrem otáčení cca. 19 m oproti 22 m u 8x6:
https://www.abag.ch/wp-content/uploads/ ... i-2018.pdf

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Scania u 10x4-6 umí 4150 mm, Volvo 4300 mm a u 10x6-6 má Volvo min. 4600 mm:
Obrázek Obrázek

Když už jdeme do extrémů, divím se, že prozatím nikdo nešel u sklápěčky do 8x2, firmy co hlavně dělají asfalty nebo jezdí pod frézou, těm by to mělo bohatě stačit:
https://youtu.be/P89pu-R-5o4
https://youtu.be/XvTr7-M2K3g
https://youtu.be/vU2XN12GrTA
https://youtu.be/j5N3vRimPWs
https://youtu.be/6PDTgvDwcRE
Tatra + MAN = Superstroj!
pon pro 31, 2018 3:33 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů