Stránka 1 z 2

výběr podvalu vnitro

Napsal: čtv led 03, 2019 6:44 pm
od vašek
přemýšlím o pořízení podvalu, občas by se hodil, převézt někomu traktor, bagr atd, konstrukci atd

do 60 t celkové stačí třínápravový za 6x2 tahač? nebo je lepší čtyřosý? teleskop? nájezdy hydraulika nebo stačí ty vytahovací? muldy na kola? co je nejuniverzálnější ?


dík za tip, info

Re: výběr podvalu vnitro

Napsal: čtv led 03, 2019 9:39 pm
od Gepas
Přidám svoji troškou, my měli na firmě dvou osý tahač a čtyř osý podval a celkový byla 48t, mám pocit že i tří osé auto a tří osý podval se přes 48t nedostanou, proto mají tří osé auto a čtyř osý podval a tam je celkový tuším 54t nebo až 57t...

Teleskop každopádně výhoda, dá se metr roztáhnout, do vzniklé díry zapadnou přední kola nakladače a hned je o 20-40cm nižší... Ale co tak koukám po bazoši, tak ty teleskopy jsou o dost dražší... Ale já byl rád, že sem jej měl...

Já měl nájezdy hlíníkové manuální, růčo nasadit a růčo sundat... Výhoda byla nízká váha a možnost naložit dlouhé věci s přesahem dozadu bez nutnosti roztahovat teleskop...

Muldy na kola určitě výhoda, ale já měl ten obyč rovný podval s husím krkem za vysokým tahačem, výška podlahy 85cm a vozil sem tam normálně po vnitru všechny bagry, nakladače a drtiče a do výšky 4,5m (s povolenkou) sem se vždy vlezl, takže ta mulda na kola podle mě není až tak důležitá...

Zkušenosti po dvou letech na podvalu a vození stavební techniky... někdo může vozit jiné stroje a ty potřeby můžou být jiné, ty podvaly je děsně široké spektrum možností a řešení...

Re: výběr podvalu vnitro

Napsal: čtv led 03, 2019 10:40 pm
od Karel334
2 osy tahač a 4 osy podval je nesmysl ,ten tahač měl v TP celkovou povolenou 44 t a prázdné to vážilo cca 20t ,náklad váha 24t a to i na povolení nadměru! I když podval měl povolenou celkovou asi 55t . Tím je jasné že při pořizování podvalu a tahače je nutné si ohlídat aby tahač(3 osy) měl povolenou celkovou od výrobce 60t ! Jak to má jen 48 tak je to dobrý jen do sklápěčky.To samé podval 3 x 10t nápravy a 18t točna povolená celková návěsu při povolení 48t . Nekupovat návěs typu 8 t nápravy a 12t točna, to je málo a hodí se to tak do 2 osýho tahače pro převoz traktoru. Klasika s hydro nájezdy 13.5 m dělka, idealní nářadí.

Re: výběr podvalu vnitro

Napsal: čtv led 03, 2019 10:43 pm
od vašek
Gepas, dík za info
.
zatím jsem ve fázi úvahy, mám teleskop plato, až 21m náklad, ale vysoký je to 140cm takže spíš na železo, profily, konstrukce. Bagr na tom neodvezu

teleskop podval by byl asi víc multifunkční, nejvíc jsem myslím vezl 19m, to by vešlo i na ten teleskop podval

Re: výběr podvalu vnitro

Napsal: čtv led 03, 2019 10:53 pm
od vašek
Karel,

takže čtyřosák do 60t celkové soupravy nedává moc smysl? tahač 9t, podval 11t, to by bylo 40t užitková a souprava na povolení do 60t


nebo té těžší techniky není a dá se to vše odvézt na podvalu 3osy do 35t?

Re: výběr podvalu vnitro

Napsal: čtv led 03, 2019 11:01 pm
od Karel334
Musel jsem to přepsat, bylo to moc zamotané,

Re: výběr podvalu vnitro

Napsal: čtv led 03, 2019 11:30 pm
od Karel334
Dám sem příklad mých souprav tak to snad pobereš. Iveco 6x4 v TP má celkovou 60t a tahá noteboom 3 osy 3x10 t a 18 na točnu Váha soupravy 19 t bez povolení může naložit do 48 t a to je stroj 29 t/ Při povolení opakovaných přeprav ti zohlední všechny tuny v papírech a tam to vyjde 3x10 t + 2x9,5t + 7.5 t = 56.5 t celková - 19t prazdný = 37,5t náklad na tuto 6osou soupravu. Magnum 6x4 v TP má celkovou 50 t tahá wieltona 3osy 3x9 t a 14 točna Váha soupravy 18 t bez povolení může ložit do 48t stroj o váze 30t /při povolení 3x9t +2x10,5 +8 t = 56t celková, a to mi nedají páč magič má jen 50 t povolenou soupravy tak šup 50- 18 = 32 t !! a to je ten špatný příklad.

Re: výběr podvalu vnitro

Napsal: pát led 04, 2019 11:39 am
od Gepas
Karle, já měl dvou osého Dafa v TP 48t celková, za tím čtyř osý podval a po vnitru 48t celkové bez povolenky... i mé Volvo z 96 roku má v TP 48t

Re: výběr podvalu vnitro

Napsal: pát led 04, 2019 5:33 pm
od vašek
Safky psal

Technicky by tahač 4x2 + 3x10 tun na návěsu při rozvoru náprav 2x1810 mm šlo, ale nesplňuje to jeden paragraf vyhlášky 341/2002 Sb. - okamžitá hmotnost přípojného vozidla při kontrukční rychlosti větší než 40 km/h je max. 1,5 násobek = 18x1,5 = 27 tun, tzn. 18 + 27 je u této kombinace legálně v ČR max. 45 tun. V holandsku má stejná kombinace max. 50 tun - tahač max. 20,5 (9 + 11,5 tuny) a návěs 3x10 tun. Pokud vím v Dánsku max. 48 tun, v Itálii u 3 nápravového (6x4 nebo 6x6) tahače + dvojnápravový návěs tzv. souprava "Mezzo Opera" je mimo dálnice povolených 56 tun (max. 60 km/hod).

Re: výběr podvalu vnitro

Napsal: pát led 04, 2019 6:21 pm
od Gepas
Jo tak to se hádat nebudu, ale měl sem klasickyho tahače a povolenku jak na CZ, tak i na D a B na 48t celkové + větší vnější rozměry

Re: výběr podvalu vnitro

Napsal: pát led 04, 2019 7:57 pm
od vašek
a kde se vyřizují ty povolenky na zahraničí? napřímo nebo přes zprostředkovatele? toho jsem se zatím nedopátral

Re: výběr podvalu vnitro

Napsal: pát led 04, 2019 8:46 pm
od Gepas
U nás to měli přes zprostředkovatele, trasové povolení do D nám dělala Helena Schoning, co sem taky dřív chodila

Re: výběr podvalu vnitro

Napsal: sob led 05, 2019 11:46 am
od David29
Zkus se zeptat matese, ten bude mít přehled. Moc sem nechodí asi, tak jestli má v profilu nějakej jinej kontakt a pošli mu třeba link. Vím, že je známej ještě jako mates-háje nebo tak nějak

Re: výběr podvalu vnitro

Napsal: pon led 07, 2019 5:16 pm
od chomyz
Karel334 to na příkladu těch svých souprav popisuje velmi srozumitelně - jen bych si dovolil dopřesnit aby v tom nebyl zmatek v názvosloví, že existují 2 zásadní hodnoty: technicky přípustná hmotnost a povolená hmotnost. Ta technicky přípustná je před lomítkem a to je ta, kterou povoluje výrobce. A tato hodnota je ta, která se pak bere při stanovení nadměrného povolení. Ta povolená je pak daná legislativou dané země a to, že je povolená je právě to, že pro ni nejsou potřeba vyřizovat žádná další povolení. A tak jak píše Karel334 - pro nadrozměrná povolení je potřeba si ohlídat u tahače ty technicky přípustné hodnoty. Např. Scania 4x2 má třeba i 66/45t, oproti tomu pokud se použije ten tahač s parametrem 50/48t tak je to celkem smůla, i když je tříosý... Těch 45t co mají dnes často tahače 4x2 za lomítkem je právě těch 18+ (18*1,5)t jak uvádí Safky. Ale v 90. letech se do techničáků i u tahačů 4x2 běžně zapisovalo těch povolených 48t, taky jsem několik takových TP viděl - jak píše Gepas. No a u nadrozměrného povolení se nepočítá ten 1,5 násobek, takže lze i u tahačů 4x2 teoreticky využít víceosý podvál (samozřejmě pokud to má smysl z hlediska rozložení nákladu).

Re: výběr podvalu vnitro

Napsal: pon led 07, 2019 9:59 pm
od tomspajk
Presne tak, jak pise chomyz, mam taky tahace 4x2 s povolenou hmotnosti 45/65, takze se 4 osym podvalem se zatizenim 4 x 9 tun mas soupravu 18 + 36 tun, celkova 54 tun, uzitecna cca 35 tun. Samozrejme je to souprava pouze na silnici, ne do terenu. V zahranici tato kombinace je hodne rozsirena.
To vasek, tech variant jak to poskladat a parametru podvalu je strasne moc, je to o tom co chces vozit. Klasicky podval, lozna vyska 90cm, trvalka po cr vyska do 4,5 metru, nalozis do 360cm vysky, to uz je celkem dost. Kdyz to zaprahnes za svuj 3 osak, tak mas 26 + 27 tun, celkova 53 tun (pokud mas tahace s dostatecnou celkovou), uzitecna cca 32-33 tun. Se 4 osakem uz jses na 62 tun celkova...