Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: Olda, -Ondra-, martin_100, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Jirka Novák
Příspěvky: 5297
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: Hledám auto na přestavbu na obytné

Příspěvek

Já znám mnoho kolegů v Německu kteří stvěli i dlouhé roky obytné nákladní auto. Jenže často na úkor manželství a i velkých nákladů. Proto jsem volil verzi sice ne tak bytelnou a do terénu nevhodnou, ale zato se dá cestovat stovky kilometrů v pohodě a dokonce i pohodlněji než osobákem. U Hymra mám vzadu vzduchové pérování a tím je daná větší stabilita a velké pohodlí. Nyní zabudovávám invertorovou 3,5 kw silnou elektrocentrálu a ta bude živit i klimatizaci v obytné části. Jinak mám silný solár na střeše a auto je soběstačný i na divokém parkování.
Mám taky málo jetý Volvo FL 614 a i když je rychlý a 152 Kw silný a bez omezovače, tak jízda není tak pohodlná jako s Ducatem. Proto nelituju volby. Prostě v kategorii do 3,5 tuny je ještě vše v pořádku.
IFA W 50 La Turbo, Volvo FL 614.
sob lis 30, 2019 10:19 pm

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 434
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: Hledám auto na přestavbu na obytné

Příspěvek

guttata: Bych se toho MANa zas tak nebál. Počty jsou počty, ale realita může být trochu jiná. Něco propálíš navíc na dálnici, něco ušetříš v kopcích. Finální rozdíl může být jen 1-2 litry/100 km. Většina starších aut se "ladila" na otáčky v horní hranici "zeleného pole" (při max. rychlosti), móda co nejnižších otáček přišla až v posledních letech s výkonnějšími VGT turby a motory s větším rozsahem max. krouticího výkonu ...
ned pro 01, 2019 6:26 pm

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 434
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: Hledám auto na přestavbu na obytné

Příspěvek

guttata: Teď jsem se ještě ptal kolegy, co má rozvážkové Atego 815 na 17,5" kolech s diferenciálem 1:3,64. Říkal, že mu točí při 90 km/h kolem 1800 ot.
ned pro 01, 2019 6:58 pm

guttata
Příspěvky: 29
Registrován: úte bře 16, 2010 6:52 pm
Bydliště: Praha

Re: Hledám auto na přestavbu na obytné

Příspěvek

Ale ten MAN by 90 ani nejel, protože ve 2200 ot (maximum) by jel cca 87... Našel jsem v ČR Midluma viz
https://www.tipcars.com/nakladni/renaul ... 39091.html
A pod vlivem Jirky Nováka trochu váhám, jestli nedělám blbost a koukám i po hotových obytkách 😁
Jak ty s tvým obytko-tahounem? Něco nového?
Martin
ned pro 01, 2019 8:06 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5297
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Re: Hledám auto na přestavbu na obytné

Příspěvek

Základ je sehnat obytku s málo km a ještě bez zimního provozu a garážovanou. Naštěstí jsem na první pokus našel tohoto Hymra v Brně a ihned ho koupil po jeho kontrole a zkušební jízdě. Při evidenče jen žasli na podvozkem jako u nového auta a to po 18 letech od vyrobení. V roce 2001 byla ještě velice dobrá kvalita materiálů na nástavbě a i na Ducatu s nesmrtelným motorem 2,8. Proto jsem ho bral a nelituju. Dovolená s ním byla suprová a jen nyní dělám úpravu a to je montáž zadního držáku na motorku a na této plošině - zapsané v techničáku bude ve velké Alu bedně ta centrála pro napájení celého auta 240 V. Takto to bude na Slovensko, kde se platí i za vlek stejný poplatek jako za auto. Jinde kde je možnost jet s vlekem bez poplatu se poveze centrála a dlaší věci na vleku, to aby se rozložila váha. Totiž vybavené auto vážilo na váze přesně 3500 kg a za překročení jsou v Rakousku nemalé pokuty. Tedy volby bude dle destinace a požadavku tam.
IFA W 50 La Turbo, Volvo FL 614.
ned pro 01, 2019 9:01 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti