Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Re: Hledám auto na přestavbu na obytné
Vestavby dělá každý výrobce. Adria, Pössl, Carado, CI, Dethlefs, Hymer, Karmann, Knaus, Weinsberg... Kromě toho i různé menší firmy, český KRS, slovenský Turčan a milion dalších. Ale pořád platí, že je to Fiat, Citroën, Peugeot, trošku Ford. Obávám se, že Carthago a Concorde jsou za strašnou raketu. Ale ano ty by 3,5t tahat mohly. U těch ostatních, dostupnějších nevím o ničem kromě výjimečných verzí 4x4.
Martin
Re: Hledám auto na přestavbu na obytné
Ta páčka mi přišla že je na retarder nebo motorovku. Šestiválec jsem myslel, že je dobře, nenapadlo mě, že by Möbel Koffer byl do pomala. Můžu mu napsat o info, ale nevím jak jinak než zkušební jízdou zjistit, kolik to točí v 90km/h...
Martin
Re: Hledám auto na přestavbu na obytné
Máš pravdu, páčka je tempomat. Zkusím z něj vyrazit VIN a obrátím se na importera. Třeba se tu ozve někdo se zkušeností s Many...
Martin
Re: Hledám auto na přestavbu na obytné
Tak novinky o MANu, prodejce komunikuje přímo vzorně, dostal jsem fotky (případně poskytnu k posouzení) a podvozek vypadá na ty roky dobře.
Dostal jsem i VIN, volal jsem do MAN ČR, byli úžasně vstřícní, prošli jsme servisní historii, zda se že km sedí a nemá před nimi být ještě jednička. Prošli jsme i konfiguraci vozidla a dozvěděl jsem se, že má stálý převod 3,7. Bohužel s touhle informací ale neumím nijak naložit, neumím ji vyhodnotit. Našel by se tu prosím někdo, kdo by mi poradil jednak jestli 3,7 je rychlý nebo pomalý zadek, případně i s dalším rozhodováním ohledně koupě? Mě se to auto po všech stránkách líbí a šel bych do toho, otázka je jestli jsem něco nepřehlédl nebo nezanedbal... Kluci moc díky i za dosavadní komunikaci a doufám že i za budoucí. Nějak nemám na koho jiného se obrátit.
Dostal jsem i VIN, volal jsem do MAN ČR, byli úžasně vstřícní, prošli jsme servisní historii, zda se že km sedí a nemá před nimi být ještě jednička. Prošli jsme i konfiguraci vozidla a dozvěděl jsem se, že má stálý převod 3,7. Bohužel s touhle informací ale neumím nijak naložit, neumím ji vyhodnotit. Našel by se tu prosím někdo, kdo by mi poradil jednak jestli 3,7 je rychlý nebo pomalý zadek, případně i s dalším rozhodováním ohledně koupě? Mě se to auto po všech stránkách líbí a šel bych do toho, otázka je jestli jsem něco nepřehlédl nebo nezanedbal... Kluci moc díky i za dosavadní komunikaci a doufám že i za budoucí. Nějak nemám na koho jiného se obrátit.
Martin
Re: Hledám auto na přestavbu na obytné
Případně jsem teď našel tohle.
https://www.automarket.cz/iveco-euro-ca ... -4x2-8k019
https://www.automarket.cz/iveco-euro-ca ... -4x2-8k019
Martin
- ATW service
- Příspěvky: 924
- Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
- Bydliště: King's town
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hledám auto na přestavbu na obytné
guttata: Ten MAN má "čubu" (tažné) dobře na 10t a převod tomu i odpovídá. Pokud má převodovku na 6. stupeň 1:1, potom to bude točit ke 2.000 ot při 90 km/h, možná i víc. Nejsem schopen to říci přesněji (importér neví?), mám jen 12-ti tuny s 19,5" koly a s diferenciálem 1:3,03 a u posledního 1:3,9, ale tam je převodovka 1:0,74, tzn. celkově 1:2,89 (otáčky 1600, resp. 1520 při 90 km/h).
Možná tu někdo zmíní kolik mu auto točí při jaké rychlosti otáček na 17,5" kolech, od toho by se to dalo zhruba odvodit...
Iveco vypadá hezky, cena už moc ne. Počítám, že vestavba bude pro tebe k ničemu... Otázka je jak bude interiér nasmrádlej... (auto po závodníkovi?)
Možná tu někdo zmíní kolik mu auto točí při jaké rychlosti otáček na 17,5" kolech, od toho by se to dalo zhruba odvodit...
Iveco vypadá hezky, cena už moc ne. Počítám, že vestavba bude pro tebe k ničemu... Otázka je jak bude interiér nasmrádlej... (auto po závodníkovi?)
Re: Hledám auto na přestavbu na obytné
Na to Iveco se asi pojedu podívat, ale moc nezaujalo. Spíš čistě ekonomicky, kdyby tam byla drahá a použitelná výbava (topení, ohřev vody WC, atd.) že by to možná dávalo smysl.
Ale ten MAN mě zaujal hodně a budu asi zkoušet všechno možné než se ho vzdám. Jak velký problém je změnit stálý převod? U MAN ČR byl ten člověk hrozně ochotný, ale neuměl německy, takže to bylo složité... Nic než 3,7 jsme nezjistili...
Ale ten MAN mě zaujal hodně a budu asi zkoušet všechno možné než se ho vzdám. Jak velký problém je změnit stálý převod? U MAN ČR byl ten člověk hrozně ochotný, ale neuměl německy, takže to bylo složité... Nic než 3,7 jsme nezjistili...
Martin
Re: Hledám auto na přestavbu na obytné
Zjistil jsem, že převod na 6.st je 1:1 a to je tedy 3,7 opravdu hodně lehký převod. Pokud jsem dobře spočítal obvod kola 2,45m točil by motor při 90km více než 2200 RPM a to ani neumí. Potřeboval bych převod mezi 2,5-2,7. Jdu zjišťovat jestli je to reálné nebo jestli na něj mám zapomenout...
Martin
Re: Hledám auto na přestavbu na obytné
Kalkulátor převodů..
Http://www.bokchoys.com/differential/e4 ... ulator.htm
Nevím co počítáš za pneu, ale při 265/70r17,5 a 1:1 mi vyšlo asi 60km/h ve 2000 Někde bude asi chyba a navíc sem doteď myslel že maximálka do 7,5t je 100km/h, určitě nechceš jezdit mezi kamionama..
Http://www.bokchoys.com/differential/e4 ... ulator.htm
Nevím co počítáš za pneu, ale při 265/70r17,5 a 1:1 mi vyšlo asi 60km/h ve 2000 Někde bude asi chyba a navíc sem doteď myslel že maximálka do 7,5t je 100km/h, určitě nechceš jezdit mezi kamionama..
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: Hledám auto na přestavbu na obytné
Pneu jsou 225/75 r17,5. Ale domnívám se, že ten calculator je v mílích. Po přepočtu na km to zhruba vychází tak jak jsem to spočítal já.
Martin
Re: Hledám auto na přestavbu na obytné
Ten MAN je passé. Nejtěžší dostupný stálý převod je stále příliš lehký (3,3) a výměna by stála mezi 100-200 tisíci.
Musím hledat dál.
Musím hledat dál.
Martin
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: Hledám auto na přestavbu na obytné
Taky jsem dříve plánoval postavit obytný nákladní auto 4x4, ale vzhledem k postupnému komplikování předpisů a taky zákazům vjezdu a rozšiřujicímu mýtu jsem přehodnotil plány. Koupil jsem nakonec Hymra Swing na podvozku Fiat Ducato 2,8 JDT a jen s 51 Tkm. Jezdí se s ním super, neplatí na něj řada omezení a taky má vyšší přepravní rychlost a malou režii nákladů.
Volvo FL 614.
Re: Hledám auto na přestavbu na obytné
Jirko to je samozřejmě taky myšlenka. Ale jednak jsem zatím nenašel hotového bydlíka, který by nám vyhovoval a jednak si myslím, že s šikovně postavenou skříní budu méně nápadný, než s Hymerem. S mýtem jsem se smířil...
Martin
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: Hledám auto na přestavbu na obytné
Já znám mnoho kolegů v Německu kteří stvěli i dlouhé roky obytné nákladní auto. Jenže často na úkor manželství a i velkých nákladů. Proto jsem volil verzi sice ne tak bytelnou a do terénu nevhodnou, ale zato se dá cestovat stovky kilometrů v pohodě a dokonce i pohodlněji než osobákem. U Hymra mám vzadu vzduchové pérování a tím je daná větší stabilita a velké pohodlí. Nyní zabudovávám invertorovou 3,5 kw silnou elektrocentrálu a ta bude živit i klimatizaci v obytné části. Jinak mám silný solár na střeše a auto je soběstačný i na divokém parkování.
Mám taky málo jetý Volvo FL 614 a i když je rychlý a 152 Kw silný a bez omezovače, tak jízda není tak pohodlná jako s Ducatem. Proto nelituju volby. Prostě v kategorii do 3,5 tuny je ještě vše v pořádku.
Mám taky málo jetý Volvo FL 614 a i když je rychlý a 152 Kw silný a bez omezovače, tak jízda není tak pohodlná jako s Ducatem. Proto nelituju volby. Prostě v kategorii do 3,5 tuny je ještě vše v pořádku.
Volvo FL 614.
- ATW service
- Příspěvky: 924
- Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
- Bydliště: King's town
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hledám auto na přestavbu na obytné
guttata: Bych se toho MANa zas tak nebál. Počty jsou počty, ale realita může být trochu jiná. Něco propálíš navíc na dálnici, něco ušetříš v kopcích. Finální rozdíl může být jen 1-2 litry/100 km. Většina starších aut se "ladila" na otáčky v horní hranici "zeleného pole" (při max. rychlosti), móda co nejnižších otáček přišla až v posledních letech s výkonnějšími VGT turby a motory s větším rozsahem max. krouticího výkonu ...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů