Stránka 2 z 4

Re: Hledám auto na přestavbu na obytné

Napsal: ned lis 24, 2019 12:38 pm
od ATW service
guttata: Tak se vraťme zpátky na zem a k původnímu dotazu...
Největší výběr mezi 20-ti letými krasavci (včetně těch na náhradní díly) je mezi MB a Iveco. Iveco obecně rezne o něco dřív, s rozvody elektriky už na tom budou obě auta celkem podobně špatně. Motory do EURO 3 mají o něco méně elektroniky, od E4 nastupuje DPF, AdBlue atd. Vyjímkou je pouze MAN, ten má i E5 bez AdBlue... MB motory jsou docela držáky, milion km nebýval problém, Iveco taktéž celkem spolehlivé (platí pro "spodek" motoru). Zásadní je servisní historie auta, která bude vzhledem k věku pravděpodobně špatně dohledatelná a nezbude nejspíš nic jiného, než se spolehnout na oko a ucho dobrého technika při koupi vozu. Ptal ses na:
- servisní náklady? Velká neznámá... Nejspíš víc, než čekáš, u soukromníka zhruba půlka...
- spolehlivost? Vzhledem k věku auta - los do loterie. Hodně záleží na tom, co už na autě bylo děláno a kdy naposledy.
- spotřeba? Mezi 16-25L/100km dle terénu...
Zkus zajít k nejbližšímu univerzálnímu servisu LKW v okolí a zeptej se tam, co by ti doporučili a kolik si berou na hodinu. 20-ti letý auto obecně potřebuje majitele, který si bude schopen na cestě opravit prasklou palivovou trubku, bude umět vyřadit brzdovej válec, když mu v něm praskne předpínací pružina a propíchne membránu... Nezmínil si, jak si v tomhle zdatný. Pokud vůbec, "pámbů" s tebou... ;-)
Sám mám zkušenosti hlavně s MB a mezi 5-10-ti lety stáří. Starší ročníky už jsou pro běžného živnostníka zdrojem nechtěných prostojů i výdajů. Pro "campera" však mohou být velkým dobrodružstvím s nevšedními zážitky a příležitostí k sebevzdělávání a seberozvoji... ;-)

Re: Hledám auto na přestavbu na obytné

Napsal: ned lis 24, 2019 1:17 pm
od ATW service
guttata: Nemyslím to ve zlém, ale možná si nech i tady od kolegů spočítat, co stojí takový odtah nepojízdného 7,5t auta, třeba 1000 km přes půl Evropy...

Re: Hledám auto na přestavbu na obytné

Napsal: ned lis 24, 2019 2:18 pm
od guttata
Jo tak teď jsme tam, kde jsem chtěl. Co se oprav týče, tak celkem zvládám. Ale jelikož nemám dílnu, tak spíše ty nouzové na cestě, třeba do spojky bych se na ulici asi nepouštěl. Ten odtah to je dobrá myšlenka. Ale i s běžným camperem mám tu zkušenost, že odtah bývá dražší než oprava na místě, a u 7,5t to asi nebude jiné. To info Manu s E4 a dokonce E5 je super, to jsem nevěděl. Ale ta spotřeba mě překvapila, čekal jsem řekněme 14-18. Tohle se už blíží té Karose...
Každopádně díky moc.

Re: Hledám auto na přestavbu na obytné

Napsal: ned lis 24, 2019 4:59 pm
od fahrer
Když jsem honil, ta dnes 20 letá Iveca, tak jsem jezdil za +- 17l/100km. Myslím, že pro tebe jako cestovatele nebude potíž se k těm 16 litrům dostat. A jestli si dobře pamatuji, tak stejně stará atega na tom byla s korozí hůř. Dneska už to bude jedno. Autům s Euro 4 bych se jednoznačně vyhnul. Mají dpf a přitom spadají do stejné sazby mýta jako Euro 3! Odtah je průšvih a asi řešit připojištěním podle situace.

Re: Hledám auto na přestavbu na obytné

Napsal: ned lis 24, 2019 5:08 pm
od mikac
daf lf 7,5t EURO 3 170 koní a spotřeba podle tankování klidně i 14,4l/100km

Re: Hledám auto na přestavbu na obytné

Napsal: ned lis 24, 2019 5:46 pm
od ATW service
guttata: Spotřeba - auto bude nejspíš stále naložené, ale její výše bude hodně závislá i od poměru převodu v diferenciálu. "Tažná" vozidla budou mít diferenciál více do "pomala", to by chtělo si pohlídat. A asi bych zkusil tu vestavbu vymyslet tak, aby si ji případně mohl jednoduše přemontovat na jiný, modernější podvozek v budoucnu...
Poslední obrázky, co jsem viděl u svého mechanika - klika ze 4-válce TGL vejpůl, a propálený/prasklý píst od špatného vstřiku u 6-válce TGX...

Bych se zas na oplátku zeptal, jakého výrobce camperů (celková 3,5t) bys mi doporučil s požadavkem tažného zařízení na 3,5t? Tzn. nejspíše na podvozku Iveco...

Re: Hledám auto na přestavbu na obytné

Napsal: ned lis 24, 2019 6:28 pm
od Prouza88
Převod/spotřeba potvrzuji, starej koupil eurocarga 2008 120e240 a 90 sme měli skoro v červeným, byla to blbost a museli sme max 85, pak koupil další várku s normálním koncákem cca1500ot a spotřebu měli kluci o 3l dole a v kopcu byl rychlejší, bo si měl jak podřadit.. dlouhodobá 18-19l, sběráky, přeložení, dost bundesky ala folmava..fouklo a 3l nahoru, poprázdnu(6,5t) tak 15l ale měl sem ten blbej diferák a 4m plachtu na 25palet. Těch 25 tak leda pod bagrem :D

Re: Hledám auto na přestavbu na obytné

Napsal: ned lis 24, 2019 9:29 pm
od guttata
ATW Service vestavba bude více-méně pevně spojená se skříní, ale ne s autem. Takže případně by šlo přendat celou skříň se vším všudy.
S tou tvou otázkou na výrobce camperu, nepochopil jsem co přesně chceš. Tahat velký přívěs, to je jasné, ale ten camper má být vestavba v dodávce nebo polointegrovaný, nebo alkovna nebo co? A fabrika nebo individuálka? Kdyžtak se trochu rozepiš, klidně do SZ. Co budu vědět, poradím.

Re: Hledám auto na přestavbu na obytné

Napsal: pon lis 25, 2019 8:33 pm
od ATW service
guttata: Teprve se rozhlížím a jsem úplně na začátku, tzn. ještě přesně nevím, jaký typ chci. Líbí se mi spíš integrované varianty á la Westfalia, ale možná by se člověk namlsal i něčím větším, resp. širším. Co vím je, že potřebuji 3,5t tažné a délku max. 7- 7,25m, vzhledem k délce celé soupravy. Nejraději bych byl za nějaký seznam výrobců, kteří montují i na podvozky Iveco, protože bych rád motor 3,0 L a manuál. Fabriku, pokud by nějaká taková existovala, bych vzal nejspíš lehce jetou, ale spíš mám dojem, že ta výše popsaná kritéria omezí výběr na minimum nebo nulu a budu si muset nechat udělat vestavbu na zakázku nebo vlastní...

Re: Hledám auto na přestavbu na obytné

Napsal: pon lis 25, 2019 10:55 pm
od guttata
Pokud jsem tě správně pochopil tak se obávám, že tě nepotěším. Obecně sice fabriky staví na všech podvozcích ale 80% je Fiat 10% Renault, a 10% všechno ostatní. Dále ty stavby polointegrovaný, integrovaný a alkovny, čili to, co zvenku vypadá jako bydlík se technicky řeší tak, že za kabinu se přidělá tzv. Alko podvozek a na něm se to postaví. To znamená, že není klasický rám (kvůli výšce podlahy) a neslyšel jsem o Alko, které by mělo 3,5t na kouli. Podle mne bys potřeboval vlastně totéž co já, čili skříň na rámu, ale do 3,5t. Iveco Daily tohle splňuje, ale asi víš líp než já, že tam pak nezbývá moc velká doložnost.
Možná jsem tě ale pochopil špatně, protože Westfalia není integrovaný obytňák, ale vestavba v dodávce. Jako integrované se označují ty auta, která mají do obytného prostoru zahrnutu i kabinu, čili laicky řečeno se z venku nepozná, co je to za auto, nemá to klasickou kabinu. Pokud tedy myslíš dodávku s vestavbou vevnitř, tak Iveco je zajímavé délkou, ale nejsem si jistý jestli u dodávky (samonosná karoserie) umí 3,5t na kouli. Ještě je varianta Crafter, ale tam platí přesně totéž. Jestli vůbec něco bez klasického rámu umí takový přívěs si nejsem jistý.

Re: Hledám auto na přestavbu na obytné

Napsal: pon lis 25, 2019 11:11 pm
od guttata
Jinak když se vrátím ke své původní otázce, tak mezitím jsem se posunul tím směrem, že autobus je passé, zbývá fakt jen ten náklaďák. Kdybyste třeba někdo věděli o nějaké Euro 3 splňující kritéria z prvního příspěvku, dejte vědět. Ta cena by mohla být i malinko vyšší, těch 5 tisíc Euro není dogma.
A ještě dotaz na konkrétní model. Když pominu, že to neplní Euro 3, jaký máte názor na MB LK, čili předchůdce Atega? Já mám takový pocit, že je to nesmrtelné a pro mě ideální. Ale je to jen pocit bez důvodů a argumentů...

Obrázek

Re: Hledám auto na přestavbu na obytné

Napsal: úte lis 26, 2019 10:18 am
od guttata
Z hlediska rozměrů, emisní kategorie a typu skříně je momentálně nejzajímavější tenhle kousek. Nějaké názory na něj nebo varování?
https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=286098032

Re: Hledám auto na přestavbu na obytné

Napsal: úte lis 26, 2019 9:51 pm
od ATW service
guttata: Omlouvám se za zmatení pojmů, myslel jsem vestavbu. Ta asi připadá nejvíce v úvahu, ale dělá to někdo "továrně" nebo zbývá jen individuálka? To zatím nevím...

Líbilo by se mi možná i něco jako Carthago (vyšší verze "sedí" na Ivecu 5,0 t+) nebo Concorde, ale prostě jen v nějaké menší, kratší a kompaktnější verzi. Jinak kouli na 3,5t může mít i Sprinter, ale tam je to spojeno s pomalejším diferenciálem a není to můj "kůň". Nové Craftery jsou už jenom 2,0 biturbo a u těch se s koulí skoro nepočítá..

U Atega 818 je asi potřeba počítat s ošetřením rámu, podvozku i karoserie (bude to rezaté). Je vidět, že jsou bourané nebo vyvrácené pravé dveře, ometená bedna vpředu. Víc se asi nedá odhadovat. Jeď se na to mrknout a vezmi si mechanika, co ta auta zná. Dal bych si pozor na zvuk motoru, převodovky v neutrálu i diferenciálu za jízdy (po ohřátí olejů). Pravděpodobně bude chtít i motor přetěsnit, ale třeba už to někdo udělal. Samozřejmostí jsou nové náplně a kontrola brzd, tam tuhnou pojezdy, to se prohlédnout musí každopádně.. Chválím tažný a tempomat! Akorát podle popisu je to bez STK. Kdybys to vzal a potřeboval eura, klidně se ozvi... ;-)

Re: Hledám auto na přestavbu na obytné

Napsal: úte lis 26, 2019 10:18 pm
od guttata
Teď jsem ještě objevil tohle. Dražší, a asi bez tempomatu, ale ten by snad šel dodělat. Každopádně to vypadá lépe a mám pocit, že tyhle staré Many byly dobré. Jen nevím jestli půjde to čelo a klapka nahradit vraty...
https://m.mobile.de/lkw-inserat/man-le- ... 39884.html

Re: Hledám auto na přestavbu na obytné

Napsal: úte lis 26, 2019 10:35 pm
od ATW service
guttata: Tempomat tam je taky, páčku vidno. Akorát 6-ti válec (pojede to), tažná verze... Aby to nebylo na úkor spotřeby... Nevím jak MAN, MB má převodový poměr diferenciálu na štítku a chce to taky znát převodový poměr převodovky (ne vždy to je 1:1 na nejvyšší rychlost). Možná by to šlo zjistit i podle VIN u importéra...