Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Uživatelský avatar
fahrer
Příspěvky: 661
Registrován: ned čer 08, 2008 1:51 pm

Příspěvek

Drak: Díky. Já to budu honit přes měniče, protože je tu riziko toho přepolování. Sice tu o tom diskutujeme na 3 stránkách. Jak trefně podotkl martin440, ale přepólování nedokázal vysvětlit ani on. :?
pon bře 23, 2009 8:13 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11897
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

pardon , ale netušil sem, že někoho napadne ještě dneska tahat "něco" z jedný baterky prostě mě to uniklo....hlavně ať Ti to maká ke spokojenosti... :wink:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
pon bře 23, 2009 8:34 pm

Uživatelský avatar
Dalca
Příspěvky: 99
Registrován: úte pro 25, 2007 6:26 pm
Bydliště: Valašsko

Příspěvek

Drak: Tak hoď do placu nějaký typ nebo fotky dospělého měniče, a lepší asi bude lineární než spínaný nebo?
pon bře 23, 2009 8:40 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11897
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
pon bře 23, 2009 9:01 pm

Uživatelský avatar
Melda
Příspěvky: 630
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:16 am
Bydliště: Na severu

Příspěvek

úte bře 24, 2009 9:49 am

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Martin440: Jé, ten černej mám v autě!
Ale teď vážně, na pohon nějakého normálního zesilovače to musí stačít, ale teď mě napadá, nemělo by radio i zesilovač mít stejnej zroj? A co ovládací napětí? Tam by právě mohlo vzniknout to rušení.
BES - běs
úte bře 24, 2009 1:46 pm

Drak
Příspěvky: 697
Registrován: stř dub 23, 2008 6:19 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Dospělej měnič vypadá asi takto, nebo jakkoli podobně s masivní hliníkovou nebo měděnou žebrovanou kostrou, pasivně chlazenej. Toto je zrovna ten z premka:

Obrázek Obrázek

Ty mrňavý jsou typu spínaný step-down, mastí je nějací číňani doma u televize a lze je úspěšně používat jako náhradu ventilátoru, protože na nic jinýho se nehodí. Daleko vhodnější jsou lineární s kvalitním výkonovým koncákem, který se rozpoznají právě podle velikosti a masivnosti kostry. Dá se říct, že čím větší má chladící plochu, tím bude kvalitnější.

Ten princip přepólování je poměrně jednoduchej, při startu prochází startérem proud a jelikož má poměrně malou vnitřní impedanci, tak se na kostře objeví kladnej potenciál, kterej je galvanicky spojenej s kostrou rádia. A protože plusovej drát je spojenej s propojovacím drátem baterek, kde na jednom koncu je plus a na druhým minus, a k uzavření obvodu je zapotřebí dvou protikladných pólů, tak si rádio, když se mu na kostře objeví plus přestane brát z jedné baterky plus a začne brát z druhé baterky minus, tím dojde k přepólovaní a kolikrát ke zničení polovodičů citlivých na polaritu.
http://www.drakk.eu
http://www.dentalnihygiena.com

Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
úte bře 24, 2009 4:54 pm

Uživatelský avatar
fahrer
Příspěvky: 661
Registrován: ned čer 08, 2008 1:51 pm

Příspěvek

Drak: Super, díky. Teď budu moct machrovat na elektrikáře. 8)
PS: Radia jsou chráněna proti přepólování. Myslíš, že ta ochrana by to nevychytala?
úte bře 24, 2009 6:54 pm

Uživatelský avatar
Dalca
Příspěvky: 99
Registrován: úte pro 25, 2007 6:26 pm
Bydliště: Valašsko

Příspěvek

No a když jsou pasivně chlazené, tak kde je nejvhodnější jejich instalace?
úte bře 24, 2009 6:57 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

fahrer: a co tam chystáš tak famózního? Není mi jasný, kam by jsi to do EC poskládal? Nebylo by nejlepší, nějakej origo měnič z tahače, rádio 4*50, k tomu pořádný 4 až 8 repro (kam je dát?) a doplnit aktivní tubou, subwooferem nebo basovou pumpou?
BES - běs
úte bře 24, 2009 7:04 pm

Drak
Příspěvky: 697
Registrován: stř dub 23, 2008 6:19 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Některá ochrana to chytne, některá ne. V extrému ti přes to rádio může proletět špičkově přes 500A a to bys potřeboval tak bleskojistku. V normálních případech se ale skoro vždy vymaže paměť stanic a nastavení. Umístit vždycky co největší plochou na kov a mimo vlhkost. To je individuální od auta. Každopádně když to někdo prdne na plast, nebo gumu, tak ten měnič do půlroka zhoří, nebo se bude přehřívat a omezí se funkčnost koncáků. Někdo si to na tatře dává do levýho rožku, tam je místo, ale teče tam, někdo nad pedály, ale pak se nedostaneš už na dost mizerně přístupnou přístrojovku. Já to mám za židlou pod ERCHem a zatím bez problémů. Někdy z toho dojím neskutečný proudy a zatím to neblaflo. :oops:
http://www.drakk.eu
http://www.dentalnihygiena.com

Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
úte bře 24, 2009 7:12 pm

Uživatelský avatar
Dalca
Příspěvky: 99
Registrován: úte pro 25, 2007 6:26 pm
Bydliště: Valašsko

Příspěvek

Drak:Děkuji za radu, btw není tě s tvýma vědomostma za volantem škoda? :lol: :lol:
úte bře 24, 2009 7:44 pm

Drak
Příspěvky: 697
Registrován: stř dub 23, 2008 6:19 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Jako že bych někde dřepěl v kanclu? Děkuji nechci. :twisted:
http://www.drakk.eu
http://www.dentalnihygiena.com

Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
úte bře 24, 2009 8:06 pm

Uživatelský avatar
fahrer
Příspěvky: 661
Registrován: ned čer 08, 2008 1:51 pm

Příspěvek

Intercool: Původně tam byl Blaupunkt s changerem a repro taky od modrého puntíku. Teď slouží jako pohon Alpinka CDA-9884R, ve dveřích je 2x Focal a vzadu v posteli sub.JBL honěnej zesíkem Velocity. Zatím je to tak, že výšky a repro jsou zapojeny jako předek a zadek a lze je korigovat faderem. Měla by tam přijít ještě jedna sada repro, dolů do dveří pod to malé okno. A v záloze je ještě jeden zes.RTO. Ten, ale takřka určitě nebude potřeba, protože to Velocity je fakt bomba. Na závěr zdůrazňuju, že mi nejde o maximální hluk. Z toho uže jsem vyrostl. 8)
úte bře 24, 2009 8:15 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

fahrer: Nevím jaké jsou parametry tvého zesilovače, ale ze zkušenosti (v osobákách) vím, že výkoné pětikanálové (nebo čtyřkanálové zes. s možností zapojení do můstku) jsou v praxi téměř nevyužitelné... Takže použití dvou zesilovaču ve tvém případě mi přijde zbytečné a složité. Když jsem občas popojížděl ze strejdovým EC, dal jsem tam radio AUDI Koncert, nahoru místo
originálů třípásma 13" Pioneer, do dveří 16,5" basáky Mac Audio a vejšky Yamaha s výhybkama a k tomu aktivní tuba Fenner, jenomže v ní vyhořel ten zesilovač, ale byla dvoukanálová, tak dvě výhybky a přímo z rádia. Rádio to utáhlo a hrálo to celkem obstojně. Proti kvalitnímu zvuku jsou ale materiály použité v Ivecu :?
BES - běs
úte bře 24, 2009 8:49 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů