Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Uživatelský avatar
Melda
Příspěvky: 630
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:16 am
Bydliště: Na severu

Pneu - jaké a kolik vydrží

Příspěvek

Kama na zadku 65 000km
Naposledy upravil(a) Melda dne čtv úno 19, 2009 6:34 pm, celkem upraveno 1 x.
pon úno 16, 2009 8:25 am

Mack
Příspěvky: 1586
Registrován: čtv úno 08, 2007 12:42 am
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

trosku mimo tema, ale kdyz ste u tech gum

kolik tak najedete km na nove pneu?
pon úno 16, 2009 12:29 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Já když jsem odcházel s FH, mělo najeto 450 000km a na předku byly pořád původní balóny Michelin, na zadku se měnily tuším ve 420 000km, protože jedna byla řízlá a bouchla :x Myslím, že tak 10 by ještě vydržely. Ale ven se jezdilo s pár tunama a všechno po pěknejch silnicých. Zpět do čech téměř vždy plná nálož.
BES - běs
pon úno 16, 2009 1:43 pm

Mack
Příspěvky: 1586
Registrován: čtv úno 08, 2007 12:42 am
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

ja cekal tak 20-30 000km a sup pro nove :roll:
pon úno 16, 2009 1:51 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Tak to by jsi je mohl měnit každý dva měsíce :) Samozřejmě když budeš jezdit třeba ze sklopkou a jenom po čechách, tak vydržej o dost míň. A hlavně je nejspíš někde v JZD bodneš :?
BES - běs
pon úno 16, 2009 1:54 pm

Uživatelský avatar
Lukasvfr
Příspěvky: 167
Registrován: stř led 14, 2009 10:07 pm
Bydliště: JC

Příspěvek

400000 je fakt dost... :?: ...mě tak 150...ve předu se vždycky nějaká blbě sjede a na zadku jednu oddělám a co dělat s třema docela slušnejma gumama??? musí se vyměnit všechny...a na návěsu na zadní cca 200 tis km, přední zvedací...300? a prostřední vypadá pořád jako nová :D ...je fakt, že na tahači mi ty gumy hodně požírá retardér a silnější motor jim taky moc nesvědčí...Mack tam zapoměl určitě jednu nulu :)
pon úno 16, 2009 2:09 pm

Uživatelský avatar
Lukasvfr
Příspěvky: 167
Registrován: stř led 14, 2009 10:07 pm
Bydliště: JC

Příspěvek

...je fakt že šetřím...zn. Matador :? ...ale jestlí mám rozříznout mischelinku za 20 papírů, nebo Matadorku za 7 :?: tak co je lepší :roll: A původní Bridgestony? taky žádná sláva...pravá se sama od sebe sjela o popovinu dřív a ještě to kvůli ní táhlo do příkopa :?: asi zmetek :?: přitom geometrie byla a je gut :?
pon úno 16, 2009 2:16 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Mě to taky překvapilo. Na stralisu po vnitru předky good year 120 tis. a bylo po nich. Ale byly to žiletky. Asi hodně záleží opravdu kde to jezdí! Jinak ve Volvu motor 44O a retardér to nemělo, jen motorovku.
BES - běs
pon úno 16, 2009 2:17 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

400.000 na gumě je pro nás nedostižná hranice. Jezdíme víceméně pod komínem a většinou bývámě vytížení na těch povolených 40-42 tun, takže na předku ty zimní goodyaery vydží 100-120.000, na zadku protektoty tak 70.000 (retardér je strašný žrout, na návěsu zvadačka tak 80.000, prostřední má skoro 180.000 a pořád neubývá a poslední náprava tak 60.000 a prořezat a do šmelca :-) na návěsu používáme klasik studené protektory a zatím nebyl problém, nová Sava vydžela ještě méně než protektor a kupovat jiné na práci, kde se 3x denně točíte na pětníku nebo kde najíždíme k vagonům před kterým je 15m plac a souprava má 16,5, takže to je vždy zlomit do jedničky a bu´d to vyjde, nebo ne :-) Prostě gumy hoří :-) Ale jinak, třeba po michelinech vůbec netoužíme, měli jsme je jako původní gumy a když auto v létě na mokré silnici hrabalo do kopce a někdy i na rovině, tak jsme se ani neodvažovali zjištovat, co by se dělo v zimě. Takže protektory s K51vzorkem to jistí, každou zimu můžem dát nové a 4 stojí to samé co jedna michelina. :D
pon úno 16, 2009 5:11 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Tahle fotka je z prosince a lepší bohužel nemám. V lednu jsem si udělal jednu fůru, takže na gumách se toho moc nezměnilo, ale ty předky jsou opravdu původní!

http://img126.imageshack.us/img126/1007 ... 543yk2.jpg
BES - běs
pon úno 16, 2009 8:30 pm

Mack
Příspěvky: 1586
Registrován: čtv úno 08, 2007 12:42 am
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

jsem rad ze ty pneu neco vydrzi, jelikoz jak jsem se dival na ty ceny 5000-?????Kc za jednu tak me pomylo a po predstave ze bych mel obout kozla s navesem tak bych si sel asi hodit maslu
pon úno 16, 2009 9:20 pm

Uživatelský avatar
Lukasvfr
Příspěvky: 167
Registrován: stř led 14, 2009 10:07 pm
Bydliště: JC

Příspěvek

Vydrží, ale jen někdy :) ...ale za 5000 jsou nějaký čínský :roll: , nebo protektory :roll: a ty já chválit zrovna nemůžu..vzorek sice hezkej ale po 30 tis z ničeho nic na dálnici bouchla...naštěstí jsem byl skoro prázdný a vůbec se neroztrhla, tak jsem v pohodě dojel na parking a zacvičil s klíčem...kostra Goodyear? :roll:
pon úno 16, 2009 10:48 pm

Uživatelský avatar
dawid
Příspěvky: 414
Registrován: ned črc 01, 2007 9:19 pm

Příspěvek

Nejlepsi jsou Stomilky..... vydrželi mi tak 35000 na Dafiku.... kOUPILI JSME TESTOVACI A IHNED NAVRAT NA MIŠELIN... :lol: Připlatit se vyplati :roll:
stř úno 18, 2009 10:55 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11897
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

přidám svojí zkušenost .

za komanče stomil (návěs polský džamboo s nájezdama pneu 8.25)
plzen -D-1- padesátej km (cca 150km ujeto) dvě v čudu naloženo 15 tun (bez brždění-studený brzdy) do měsíce byli na hadry....
tatra těžká koník -barum 15-20 tis a zdar

mrazák -převážně dálnice evropa ,obutí michelin
auto
-př-do 120-normální pneu
-zadní od 95-145 podle kdy se obujou (retarder)
návěs
-zvedačka 150-180
-prostředek-250-300
-zadek-95-125 (podle točení a pod nakl+vykl.)a chování
:wink:
kormoran (kapitan korkorán) 315/70 zadek (na tga silná motorovka)170 jednou řezaný-ty uplně první co se prodávali

ted auto př.balony brigestone asi 70 a maj 55-65%
zadek měl sem continental (regional trafic 315/70) 75 tis. hrozný sračky ...retarder je uplně sežral
ted mám michel.remix něco 2+ záběr dobrej a výdrž vypadá taky dobře

na vaně (sklopce) stejný proběhy jako na mrazáku snížený asi o 20-30% (okresky ,JZD a pod častý otáčení do vinglu se botě moc nelíbí)
tlaky aspon já dávám auto př.8,5 zadek 9,20
návěs 9,20 (zadní 9:50 při sklápění se vypouští měchy a skoro celá váha je na zadku)
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
stř úno 18, 2009 11:55 pm

Uživatelský avatar
Skála
Příspěvky: 101
Registrován: sob lis 10, 2007 11:10 am
Bydliště: Praha

Příspěvek

Já měl na stralisu goodyear pořád do plna cisterna MKD,předky 35 0000,zadky 300 000. Bez problému,mischeliny taky nikdy žádnej problém.Jednou sem zapřáh cisternu na barumkách a děs běs sou měký. V každý zatáčce si viděl černý šmouhy a mizely před očima.
čtv úno 19, 2009 10:37 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů